Waar denk jij dan dat het aan ligt?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:18 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
ik ben het eens met je conclusie maar niet met de redenen
mensen worden over het algemeen steeds kutterquote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:19 schreef Kaascardje het volgende:
[..]
Waar denk jij dan dat het aan ligt?
trumpquote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:21 schreef spinazieruiker het volgende:
Komt allemaal door mr MAGA
[ afbeelding ]
Zekers, mensen worden steeds banger om iets offensive te plaatsen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:20 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
[..]
mensen worden over het algemeen steeds kutter
nee, mensen (aan beide kanten van het politieke spectrum) raken steeds verder gepolariseerd waardoor er steeds minder 'common ground' is.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:23 schreef Kaascardje het volgende:
[..]
Zekers, mensen worden steeds banger om iets offensive te plaatsen.
Ik kan me niet echt herinneren dat meme's partijdig waren. wel kan ik me herineren dat er veel meer meme's werden gepost die politiek incorect waren vergeleken met nu.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:26 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
[..]
nee, mensen (aan beide kanten van het politieke spectrum) raken steeds verder gepolariseerd waardoor er steeds minder 'common ground' is.
de 'oude' memes waren af en toe misschien wat bot, maar ongeacht je politieke voorkeur of achtergrond was er vaak iets van common ground in die memes.
alles wat enigzins rechts is lijkt anno 2020 als een rode vlag te werken op alles links, en alles wat enigzins links lijkt is anno 2020 een rode vlag voor alles rechts.
mensen zijn de laatste jaren in een 'ons vs hun'-houding gekropen, common ground is grotendeels weggevaagd en de grote groep denkt alleen nog maar in de uitersten en aan polarisatie.
dan wordt humor/memes ook een stuk lastiger.
wat ik probeer te zeggen is dat doordat mensen veel verder door aan het schieten zijn in hun links/rechts en goed/fout-strijden, dat een politiek incorrect grapje wordt opgeblazen tot dusdanig veel meer dan alleen een politiek incorrect grapje (aan beide kanten van het spectrum) dat het maken van dat grapje steeds lastiger wordt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:33 schreef Kaascardje het volgende:
[..]
Ik kan me niet echt herinneren dat meme's partijdig waren. wel kan ik me herineren dat er veel meer meme's werden gepost die politiek incorect waren vergeleken met nu.
perfect voorbeeld van mijn punt overigens, deze meme. links en rechts kan hier mee uit de voeten, en er wordt ook geen specifieke groep mensen beledigd met een dergelijke memequote:
Goed dat mijn punt overkomt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:37 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
[..]
perfect voorbeeld van mijn punt overigens, deze meme. links en rechts kan hier mee uit de voeten, en er wordt ook geen specifieke groep mensen beledigd met een dergelijke meme
Oh zo, Ik kan me wel herinneren dat er een paar jaar geleden er gewoon werd gelachen om politiek incorrecte meme's. Terwijl nu het ene kamp met het andere kamp staat te bek vechten.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:37 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
[..]
wat ik probeer te zeggen is dat doordat mensen veel verder door aan het schieten zijn in hun links/rechts en goed/fout-strijden, dat een politiek incorrect grapje wordt opgeblazen tot dusdanig veel meer dan alleen een politiek incorrect grapje (aan beide kanten van het spectrum) dat het maken van dat grapje steeds lastiger wordt.
10 jaar, 15 jaar, 20 jaar terug konden mensen van de ene kant van het spectrum zich nog beter inleven in de mensen van de andere kant van het spectrum. dat stukje lijkt elk jaar steeds wat meer weg te sijpelen, waardoor mensen overal in hun mentale loopgraven zitten, en dat komt humor niet ten goede.
mensen moeten gewoon weer ff normaal doen snap jequote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:41 schreef Kaascardje het volgende:
[..]
Oh zo, Ik kan me wel herinneren dat er een paar jaar geleden er gewoon werd gelachen om politiek incorrecte meme's. Terwijl nu het ene kamp met het andere kamp staat te bek vechten.
ik volg met groeiende verbazing /r/nottheonion. the onion is een soort engelstalige de speld, en op die subreddit worden er real life verhalen gepost die -niet- van die onion zijn, en de shit is echt bizarquote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:45 schreef BasEnAad het volgende:
Ik de rage comics.
Tja en humor wordt ook lastig als de realiteit zo bizar is. Gewone nieuwsberichten komen bij mij al over of het van de Speld is.
Tja dat zal wel een gevolg zijn van het internet. Ten eerste omdat zulke verhalen je vroeger nooit bereikten, dat bleef gewoon hangen in een plaatselijke kroeg. Nu heeft iedereen een internationaal podium. En ten tweede omdat gekkies nu ook online medestanders vinden voor hun bizarre denkbeelden, zo worden ze daarin gesterkt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:47 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
[..]
ik volg met groeiende verbazing /r/nottheonion. the onion is een soort engelstalige de speld, en op die subreddit worden er real life verhalen gepost die -niet- van die onion zijn, en de shit is echt bizar
mensen creëren online echokamers van hun eigen ziensbeelden waarbij de andere mening eng, fout en gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:54 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Tja dat zal wel een gevolg zijn van het internet. Ten eerste omdat zulke verhalen je vroeger nooit bereikten, dat bleef gewoon hangen in een plaatselijke kroeg. Nu heeft iedereen een internationaal podium. En ten tweede omdat gekkies nu ook online medestanders vinden voor hun bizarre denkbeelden, zo worden ze daarin gesterkt.
Goed puntquote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:37 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
[..]
10 jaar, 15 jaar, 20 jaar terug konden mensen van de ene kant van het spectrum zich nog beter inleven in de mensen van de andere kant van het spectrum. dat stukje lijkt elk jaar steeds wat meer weg te sijpelen, waardoor mensen overal in hun mentale loopgraven zitten, en dat komt humor niet ten goede.
Ik hoop vooral dat, dat politiek correctheid eens verdwijnt. Het zorgt niet alleen maar voor slechtere humor, het zorgt er ook voor dat de waarheid onder de mat wordt geschoven.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:55 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
[..]
mensen creëren online echokamers van hun eigen ziensbeelden waarbij de andere mening eng, fout en gevaarlijk is.
die polarisatie moet stoppen & er moet absoluut weer een politiek midden komen, dat is er eigenlijk niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |