abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193661016
Misschien een wat apart onderwerp, maar ik snij het toch aan: surrogaat grootouders (oftewel bonus grootouders) .

Mijn dochter en in de toekomst mijn zoon hebben eigenlijk maar 1 grootouder die ze regelmatig zien en zullen zien, namelijk mijn moeder. Ik heb met mijn vader weinig contact en dus mijn kind(eren) ook. Mijn schoonmoeder is overleden en mijn schoonvader ken ik zelf niet eens.

Nu heb ik mijn moeder nog die een lieve oma is, maar als die er niet zou zijn en mijn kinderen zouden een opa en een oma missen, zou ik dit wel een kans geven. Vind het een goed en leuk concept.

Wat vinden jullie van dit concept?
pi_193661095
wat is je vraag precies?

of je ff ergens een bejaard stel kunt charteren om je kind te verwennen ofwa?
In het bolletje
pi_193661096
Wat een onzin. De dood hoort toch bij het leven. In sommige families zijn de ouders om welke reden dan ook overleden, niks aan te doen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:29:46 #4
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193661102
Ik vind het een heel mooi concept. Het is fijn voor alle drie de generaties.

Ik weet alleen niet hoe zoiets werkt, of je je daarvoor bij een instantie kunt aanmelden of dat mensen elkaar meestal via via leren kennen. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:30:43 #5
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193661114
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:29 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
wat is je vraag precies?

of je ff ergens een bejaard stel kunt charteren om je kind te verwennen ofwa?
Ik denk dat die bejaarde stellen dat maar al te graag doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193661125
Wat een rare reacties. Deze oudere mensen zoeken op hun beurt ook 'kleinkinderen'. Omdat ze er nooit geen hebben gehad en wel de wens hebben, of omdat ze de gezelligheid missen die een kleinkind kan geven bijvoorbeeld. Het komt van beide kanten.
pi_193661128
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:30 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik denk dat die bejaarde stellen dat maar wat graag doen.
met hun klauwe van me kinderen afblijven moeten ze
In het bolletje
  Spellchecker dinsdag 16 juni 2020 @ 20:32:58 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193661141
Zijn er nog broers/zussen/vrienden van je moeder in leven die je die rol wel zou willen toebedelen?
pi_193661144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:29 schreef kuolema het volgende:
Ik vind het een heel mooi concept. Het is fijn voor alle drie de generaties.

Ik weet alleen niet hoe zoiets werkt, of je je daarvoor bij een instantie kunt aanmelden of dat mensen elkaar meestal via via leren kennen. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik zie wat sites waar oproepjes staan. Ik ben niet serieus op zoek, maar ik vind het wel mooi O+
pi_193661152
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:32 schreef maily het volgende:
Zijn er nog broers/zussen/vrienden van je moeder in leven die je die rol wel zou willen toebedelen?
Nee, mijn moeder komt uit een gezin met 10 kinderen. Is helaas een beetje uit elkaar gevallen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:34:18 #11
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193661155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zie wat sites waar oproepjes staan. Ik ben niet serieus op zoek, maar ik vind het wel mooi O+
Van welke kant komen die oproepen vooral? Van de ouderen of de ouders?
Why are you wearing that stupid man suit?
  Spellchecker dinsdag 16 juni 2020 @ 20:35:00 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193661159
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee, mijn moeder komt uit een gezin met 10 kinderen. Is helaas een beetje uit elkaar gevallen.
Oke.
Ik kan me wel voorstellen dat je het mooi vindt en evt. overweegt ....
pi_193661174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee, mijn moeder komt uit een gezin met 10 kinderen. Is helaas een beetje uit elkaar gevallen.
misschien proberen je eigen familie te lijmen ipv nog meer mensen in de zooi te betrekken?
In het bolletje
pi_193661182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:34 schreef kuolema het volgende:

[..]

Van welke kant komen die oproepen vooral? Van de ouderen of de ouders?
https://www.opanoma.nl/ik-zoek-een-bonusgezin/

Zover ik kan lezen komt het wel van allebei :)
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:36:47 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193661186
Ik vind het een goed idee, er zijn ouderen te over die eenzaam zijn en daar wel voor open staan.
Dan is de volgende stap dus oma's en opa's te zoeken die daar behoefte aan hebben, lijkt me.
pi_193661208
Ik zou mijn kinderen toch absoluut niet graag bij een vreemd oudje achterlaten eigenlijk. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193661215
Vind het een mooi concept!

Heb zelf al meerdere malen op het punt gestaan om een "oma/opa" te zoeken voor mijn kinderen. Ze hebben ze wel maar zien ze helaas erg weinig..
Het hoe/wat/waar heeft mij tot nu toe tegengehouden.
pi_193661221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

https://www.opanoma.nl/ik-zoek-een-bonusgezin/

Zover ik kan lezen komt het wel van allebei :)
gewoon pertinent onjuist, met nota bene je eigen link.



de bovenste 10 resultaten, maar -2- advertentie vanuit de ouders. maargoed, als jij je kinderen aan 'theo, alleenstaande man' wil geven moet je dat vooral doen.
In het bolletje
pi_193661261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:39 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

gewoon pertinent onjuist, met nota bene je eigen link.

[ afbeelding ]

de bovenste 10 resultaten, maar -2- advertentie vanuit de ouders. maargoed, als jij je kinderen aan 'theo, alleenstaande man' wil geven moet je dat vooral doen.
Nu pik je er ook wel eentje uit :')

Jij bent er dus niet voor te porren, prima. We gaan weer verder :)
pi_193661263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:39 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

gewoon pertinent onjuist, met nota bene je eigen link.

[ afbeelding ]

de bovenste 10 resultaten, maar -2- advertentie vanuit de ouders. maargoed, als jij je kinderen aan 'theo, alleenstaande man' wil geven moet je dat vooral doen.
Je gaat je kind toch niet gelijk alleen achterlaten nadat je iemand hebt gevonden via zo'n site _O- _O-
pi_193661277
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:43 schreef Brybry het volgende:

[..]

Je gaat je kind toch niet gelijk alleen achterlaten nadat je iemand hebt gevonden via zo'n site _O- _O-
Sowieso is het niet de bedoeling om je kind achter te laten bij iemand die je niet kent lijkt me. Mijn dochter is ook nooit alleen bij mijn moeder maar dat is gewoon omdat we op visite zijn. Dit is niet bedoeld als oppas.
pi_193661287
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Sowieso is het niet de bedoeling om je kind achter te laten bij iemand die je niet kent lijkt me.
Dat lijkt mij ook niet.
Ik vind zo'n site wel een mooi initiatief, jammer dat er dan gelijk iets negatiefs van gemaakt wordt
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:47:53 #23
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193661301
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:36 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

misschien proberen je eigen familie te lijmen ipv nog meer mensen in de zooi te betrekken?
Soms werkt het niet met je biologische familie, dat hoeft niet allemaal geforceerd te worden puur omdat het familie is. En welke zooi?
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:39 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

gewoon pertinent onjuist, met nota bene je eigen link.

[ afbeelding ]

de bovenste 10 resultaten, maar -2- advertentie vanuit de ouders. maargoed, als jij je kinderen aan 'theo, alleenstaande man' wil geven moet je dat vooral doen.
Kijk nog eens goed ... je hebt op 'ik zoek bonusgezin' geklikt - dus alleen de mensen die kleinkinderen zoeken worden weergegeven. Bij de startpagina staat alles door elkaar en staan op de eerste pagina voornamelijk berichten van mensen die een opa en oma zoeken voor hun kind.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

https://www.opanoma.nl/ik-zoek-een-bonusgezin/

Zover ik kan lezen komt het wel van allebei :)
Grappig, een van de eerste oproepen die ik zie is van de ouders van iemand die ik ken :D.

Het is wel jammer dat dit wat minder toegankelijk is voor ouderen omdat velen daarvan moeite hebben met het gebruik van internet.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193661330
Zelf mis ik vooral echt die oma/opa rol voor de kinderen; Een kopje thee drinken, knutselen, leuke dingen doen..
Op vakantie vorig jaar sprak ik een ouder stel welke geen kleinkinderen hadden en vertelden dat ze dat zo ontzettend missen, ze waren er echt emotioneel over.
Die kwam wel binnen. :'(
pi_193661351
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:50 schreef Brybry het volgende:
Zelf mis ik vooral echt die oma/opa rol voor de kinderen; Een kopje thee drinken, knutselen, leuke dingen doen..
Op vakantie vorig jaar sprak ik een ouder stel welke geen kleinkinderen hadden en vertelden dat ze dat zo ontzettend missen, ze waren er echt emotioneel over.
Die kwam wel binnen. :'(
Hebben jouw kinderen helemaal geen grootouders?
pi_193661372
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hebben jouw kinderen helemaal geen grootouders?
Ze hebben ze wel, maar of ze wonen in het buitenland of er is weinig contact. Ingewikkelde situaties zeg maar
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:56:44 #27
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193661428
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zou mijn kinderen toch absoluut niet graag bij een vreemd oudje achterlaten eigenlijk. :{
Je laat ze toch ook niet meteen achter? Eerst een tijdje zonder je kinderen kennismaken en als die persoon je bevalt kun je kijken hoe die met je kinderen omgaat, daarna pas daar alleen laten.
Dan is het geen vreemde meer.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193661439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:47 schreef kuolema het volgende:
Kijk nog eens goed ... je hebt op 'ik zoek bonusgezin' geklikt - dus alleen de mensen die kleinkinderen zoeken worden weergegeven.
wederom onjuist, kijk nog eens goed anders. staan toch twee 'aanbieders' tussen die een opa/oma zoeken.
In het bolletje
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:58:07 #29
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193661446
Ik ben echt heel dankbaar dat ik opa's en oma's heb gehad. Heb veel fijne, warme herinneringen aan ze O+.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:58:30 #30
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193661451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:57 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

wederom onjuist, kijk nog eens goed anders. staan toch twee 'aanbieders' tussen die een opa/oma zoeken.
Die hebben waarschijnlijk een foutje gemaakt bij het invoeren.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193661468
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:58 schreef kuolema het volgende:

[..]

Die hebben waarschijnlijk een foutje gemaakt bij het invoeren.
en precies dat soort figuren zoekt een surrogaatfamilie inderdaad.
In het bolletje
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:59:58 #32
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193661477
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:59 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

en precies dat soort figuren zoekt een surrogaatfamilie inderdaad.
Poephoofd :')
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193661486
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:56 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je laat ze toch ook niet meteen achter? Eerst een tijdje zonder je kinderen kennismaken en als die persoon je bevalt kun je kijken hoe die met je kinderen omgaat, daarna pas daar alleen laten.
Dan is het geen vreemde meer.
Nou dat vind ik allemaal veel te snel gaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193661518
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:59 schreef kuolema het volgende:

[..]

Poephoofd :')
ik ben misschien een poephoofd maar heb tenminste geen surrogaatfamilie nodig om voor mn kinderen te zorgen
In het bolletje
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:07:30 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_193661596
Ja zo kan ie wel weer.
disclaimer
pi_193662255
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:02 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

ik ben misschien een poephoofd maar heb tenminste geen surrogaatfamilie nodig om voor mn kinderen te zorgen
Ik denk dat jij het hele idee erachter mist. Ik zoek niemand om voor mijn kinderen te zorgen. Ik zoek ook geen oppas. Ik zoek eigenlijk niks op het moment. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat kinderen zonder grootouders (of semi zonder) grootouders gaan missen door verhalen van vriendjes en vriendinnetjes die wel leuke grootouders hebben. Als je zulke kinderen aan een lieve oma en opa kan helpen en er zijn oudere mensen die ervoor open staan om (kleine) kinderen gezelligheid te geven, wat is er dan mis mee?
pi_193662335
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het hele idee erachter mist. Ik zoek niemand om voor mijn kinderen te zorgen. Ik zoek ook geen oppas. Ik zoek eigenlijk niks op het moment. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat kinderen zonder grootouders (of semi zonder) grootouders gaan missen door verhalen van vriendjes en vriendinnetjes die wel leuke grootouders hebben. Als je zulke kinderen aan een lieve oma en opa kan helpen en er zijn oudere mensen die ervoor open staan om (kleine) kinderen gezelligheid te geven, wat is er dan mis mee?
ik denk dat er geen vervanging is voor echte familiebanden. en met echte familiebanden bedoel ik ook aangetrouwde families, stiefouders en grootouders, maar ik denk dat de mensen die op zo'n site wat mensen bij elkaar zoeken geen solide basis hebben om een wezelijke verstandhouding op te bouwen.

wat ik hierboven al lees, dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:56 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je laat ze toch ook niet meteen achter? Eerst een tijdje zonder je kinderen kennismaken en als die persoon je bevalt kun je kijken hoe die met je kinderen omgaat, daarna pas daar alleen laten.
Dan is het geen vreemde meer.
alsof je met je kind op tinder gaat leuren voor een opa en oma, jezus. organisch gevormde relatie zijn voor een kind beter dan zulk geneuzel. en om als kind te spreken met maar -1- oma, verder geen grootouders (contact met vaders kant is er nooit geweest, opa aan moeders kant was dood voordat ik geboren was), heb ik het idee dat dat gemis vooral bij de ouders ligt, en niet bij de kinderen.

kinderen passen zich uitstekend goed aan aan de situatie om zich heen. als er geen opa is om te missen, missen ze opa niet.

tinderswipen op grootouders waarbij ze elke maand bij een ander bejaard stel zitten om te kijken of het bevalt lijkt me veel, veel schadelijker voor zo'n kind dan gewoon uit te leggen waarom ze geen opa hebben.
In het bolletje
pi_193662450
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:52 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

ik denk dat er geen vervanging is voor echte familiebanden. en met echte familiebanden bedoel ik ook aangetrouwde families, stiefouders en grootouders, maar ik denk dat de mensen die op zo'n site wat mensen bij elkaar zoeken geen solide basis hebben om een wezelijke verstandhouding op te bouwen.

wat ik hierboven al lees, dit:
[..]

alsof je met je kind op tinder gaat leuren voor een opa en oma, jezus. organisch gevormde relatie zijn voor een kind beter dan zulk geneuzel. en om als kind te spreken met maar -1- oma, verder geen grootouders (contact met vaders kant is er nooit geweest, opa aan moeders kant was dood voordat ik geboren was), heb ik het idee dat dat gemis vooral bij de ouders ligt, en niet bij de kinderen.

kinderen passen zich uitstekend goed aan aan de situatie om zich heen. als er geen opa is om te missen, missen ze opa niet.

tinderswipen op grootouders waarbij ze elke maand bij een ander bejaard stel zitten om te kijken of het bevalt lijkt me veel, veel schadelijker voor zo'n kind dan gewoon uit te leggen waarom ze geen opa hebben.
Zoals ik al eerder zei, is dit fijn voor kinderen die zelf aangeven grootouders te missen. Ik zou dit niet doen als ik dit nog nooit van mijn kinderen gehoord heb.

ik denk dat er geen vervanging is voor echte familiebanden
Die zijn er vaak niet als je surrogaat grootouders/kleinkinderen zoekt. Familie heb je niet voor het uitzoeken, die krijg je.
pi_193662451
Vroeger waren er ook al van dat soort advertenties, in bladen stonden ze toen.
Dochterlief was nog heel klein toen mijn mams weer eens zo`n advertentie voorbij zag komen. Ze moest er dan om lachen en zei dat wij dat nooit nodig zouden hebben want zij woonde bij ons in de flat en schoonma woonde bij ons in huis. Altijd oma`s in de buurt.
Dochterlief was nog geen drie jaar oud toen mijn mam plots stierf. Anderhalf jaar later wilde schoonma toch weer terug naar land van herkomst. Had mijn dochter nog geen oma in de buurt en mijn zoontje heeft zijn ene oma 1x gezien toen we daar naartoe gingen ;(
Ik heb er dus wel eens aan gedacht, die advertenties. Maar het nooit gedaan. Tis niet echt, voor mijn gevoel.
Ik heb nog wel een vader, 28 jaar geen contact mee gehad. Tot beide kids onafhankelijk van elkaar een dag na elkaar naar hem vroegen. Toch eens contact opgenomen en ze hebben hem 1x gezien. En vonden er beide niks aan :')

Voelde me soms wel eens schuldig, heb best nog wat familie maar geen contact meer mee. Ik had vroeger een huis vol met verjaardagen, met alles erop en eraan. Mijn kids niet. Heb het er met mijn dochter over gehad, maar die heeft het nooit een probleem gevonden. Aan mijn zoon vraag ik het maar niet, hoe drukker, hoe liever het is voor hem :')

Mijn buurvrouw echter, heeft kleindochters en een nichtje van haar heeft ook geen ouders meer. Zij is nu de oma van het achternichtje en daar is iedereen happy mee :)

Denk dat je vooral naar je eigen gevoel moet luisteren. En of je kids een grootouder missen? Kan, maar hoeft niet. Elk kind is anders. Bedenk dus wat voor jou het prettigste voelt.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_193662465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, is dit fijn voor kinderen die zelf aangeven grootouders te missen. Ik zou dit niet doen als ik dit nog nooit van mijn kinderen gehoord heb.

ik denk dat er geen vervanging is voor echte familiebanden
Die zijn er vaak niet als je surrogaat grootouders/kleinkinderen zoekt.
de vraag is of het alternatief wat jij nu voorstelt misschien niet schadelijker voor het kind is dan de realiteit.
In het bolletje
pi_193662527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:00 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

de vraag is of het alternatief wat jij nu voorstelt misschien niet schadelijker voor het kind is dan de realiteit.
Wat zou er schadelijk aan zijn voor het kind?
pi_193662553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat zou er schadelijk aan zijn voor het kind?
met je kind op pad lekker tinderen voor grootouders:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:56 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je laat ze toch ook niet meteen achter? Eerst een tijdje zonder je kinderen kennismaken en als die persoon je bevalt kun je kijken hoe die met je kinderen omgaat, daarna pas daar alleen laten.
Dan is het geen vreemde meer.
lijkt me nou niet bepaald bevorderlijk voor een kind wat aangeeft grootouders te missen
In het bolletje
  dinsdag 16 juni 2020 @ 22:08:47 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193662562
Ontzettend mooi idee O+ . Opa's, oma's en kleinkinderen kunnen zoveel moois toevoegen aan elkaars leven.

Ik denk wel dat je verwachtingen over en weer heel duidelijk uit moet spreken. Er moet een uitgesproken vriendschappelijke klik zijn tussen de ouder(s) en bonus-grootouder(s) én de kinderen. Je moet qua afspraakfrequentie en opvoedingsstijl op één lijn liggen. Dat zijn dingen die met je eigen (schoon)ouders al een natuurlijke orde hebben, want je kind wordt gewoon meegenomen in een bestaand familiesysteem. Bij dit soort relaties moet dat systeem nog ontstaan. En dat kun je maar op 1 manier ondervinden: aftasten.

Mijn kind heeft 4 grootouders, en zal veel meer opgroeien met de ouders van mijn man (5 minuten lopen vs 30 minuten rijden naar mijn ouders). Ik zou dit wel overwegen als er maar 1 paar (of geen) grootouders in beeld zou zijn. En de drempel zou VEEL lager zijn met ouderen die je al kent uit je eigen jeugd, bijvoorbeeld kennissen of vrienden van je ouders nadat die je ontvallen zijn.

Mijn moeder heeft een hele leuke vriendin die ongetwijfeld een fantastisch rolmodel zou zijn. Mijn schoonouders hebben ook een zeer uitgebreide vriendenkring waar een hoop leuke mensen tussen zitten.
Resistance is futile.
pi_193662565
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:00 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

de vraag is of het alternatief wat jij nu voorstelt misschien niet schadelijker voor het kind is dan de realiteit.
Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat. Mocht ik zelf er ooit aan denken dit te doen zou ik toch eerst alleen naar een oma en opa gaan om te kijken of er een klik is. En mocht dat zo zijn en ik neem de keer daarna mijn kinderen mee, hoef je niet direct tegen ze te zeggen dat we nu naar bonus oma en opa gaan. Gewoon mensen die mama kent. En als het klikt tussen de kinderen dan gaat dat vanzelf verder. En als het niet klikt, pech. Dan weten de kinderen ook niet wat ze gemist hebben. En ook: dan hebben we het geprobeerd en dan zal ik niet zo snel weer mensen zoeken. Het is dus niet zodat ik mijn kinderen naar allerlei oudjes ga sleuren.
pi_193662578
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat. Mocht ik zelf er ooit aan denken dit te doen zou ik toch eerst alleen naar een oma en opa gaan om te kijken of er een klik is. En mocht dat zo zijn en ik neem de keer daarna mijn kinderen mee, hoef je niet direct tegen ze te zeggen dat we nu naar bonus oma en opa gaan. Gewoon mensen die mama kent. En als het klikt tussen de kinderen dan gaat dat vanzelf verder. En als het niet klikt, pech. Dan weten de kinderen ook niet wat ze gemist hebben.
kinderen pikken meer op dan de ouders soms denken
In het bolletje
pi_193662604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:09 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

kinderen pikken meer op dan de ouders soms denken
Het is duidelijk dat jij er negatief tegenover staat. Ik snap het, I get it. Je hebt je punt gemaakt en we gaan weer verder.
pi_193662614
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:07 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]

met je kind op pad lekker tinderen voor grootouders:
[..]

lijkt me nou niet bepaald bevorderlijk voor een kind wat aangeeft grootouders te missen
Ik zie nog niet wat er schadelijk zou zijn, leg eens uit...
pi_193662629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat pikken ze dan op?
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zie nog niet wat er schadelijk zou zijn, leg eens uit...
ik geef het op

je kunt een paard wel naar het water leiden, maar je kunt het niet laten drinken
In het bolletje
  dinsdag 16 juni 2020 @ 22:13:35 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_193662650
Ik vind het niet echt iets, eigenlijk. Als zoiets natuurlijk ontstaat, bijvoorbeeld door een goede band met je buren ofzo, dan begrijp ik het wel. Maar via zo'n datingsite zou voor mij echt niet hoeven. Voor de kinderen ook niet.
disclaimer
pi_193662655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:12 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:

[..]


[..]

ik geef het op

je kunt een paard wel naar het water leiden, maar je kunt het niet laten drinken
Je zou ook gewoon kunnen zeggen wat je bedoelt..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')