abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 11:04:06 #1
8781 crew  Frutsel
pi_193652883


quote:
Doden bij confrontatie tussen India en China in grensgebied

Drie Indiase soldaten, onder wie een officier, zijn gedood bij een ‘gewelddadige confrontatie’ met Chinese soldaten in een omstreden grensgebied in het Himalayagebergte. Dat meldt het Indiase leger dinsdag.

Het betwiste gebied in de regio Ladakh ligt tussen India, China en Pakistan. Ruim een week geleden hadden Indiase en Chinese militaire leiders nog overlegd over de spanningen aan de Chinees-Indiase grensgebieden in het Himalayagebergte. Die gesprekken verliepen ‘in een vriendschappelijke en positieve sfeer’ en ‘beide zijden kwamen overeen om de situatie in de grensgebieden op een vreedzame manier op te lossen’, klonk het toen.

‘Maandagnacht vond een gewelddadige confrontatie plaats met doden aan beide kanten’, klinkt het in een persbericht van het Indiase leger. ‘Aan Indiase kant vielen drie doden.’ Het is niet duidelijk hoeveel doden er nog vielen.

quote:
Drie Indiase militairen gedood door Chinese leger bij Kashmir
In de Indiase deelstaat Kashmir zijn bij een confrontatie tussen Chinese en Indiase troepen drie Indiase militairen om het leven gekomen. Volgens een Indiase legerofficier zijn er ook aan Chinese kant slachtoffers gevallen. Peking spreekt dat tegen.

China zegt dat Indiase militairen de grens bij de Himalaya overstaken, waarna ze Chinese militairen aanvielen, meldt het persbureau AFP.

Volgens het Indiase leger zijn militairen van beide landen in gesprek om de gemoederen te kalmeren.

Er is veel te doen om de regio Kashmir. India beschuldigt China ervan een groot deel van zijn grondgebied te bezetten. De afgelopen jaren kwam het een aantal keren tot confrontaties, maar het is voor het eerst in decennia dat daar ook doden bij vallen.

Ook tussen Pakistan en India zijn er al jarenlang spanningen over de grensregio Kashmir. Het gebied wordt nu deels beheerd door Pakistan en India, maar ook China heeft een deel in handen.


Verschillende aantallen worden inmiddels genoemd. Social media meldt onder andere dat er 5 doden aan Chinese kant zouden zijn en 11 gewonden. Aan Indiase kant zouden zelfs 13 doden zijn gevallen. Dat kun je haast geen 'kleine schermutseling' meer noemen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Frutsel op 16-06-2020 12:25:07 ]
pi_193653040
37% van de wereldpopulatie...

Hoop dat het afkoelt, eh.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:19:31 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193653118
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:17 schreef Nober het volgende:

En dan beide landen zeker weer massaal aan de kinderen terwijl zowel in China en India het aantal geboortes steeds lager is.Een soort babyboom maar dan 100 keer zo erg. Nee dank je.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 16-06-2020 12:25:43 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193653146
Er komt geen oorlog tussen China en India.
In 1912 scheidde Tibet zich af toen het laatste Chinese keizerrijk ten einde liep.
Dit conflict gaat om een gedeelte van een stuk land, wat ruim 100 jaar geleden door de toenmalige (zichzelf vindende) leidende natie van de wereld, Groot Brittannië eerst even van Tibet werd afgescheiden ten gunste van het Britse Indische Rijk.
Daarna dacht GB wel even om als bemiddelaar in de vredesbesprekingen tussen Tibet en China te kunnen optreden. Dat is 1914 dus mislukt, omdat de Chinezen niet met GB wilden onderhandelen.

https://upload.wikimedia.(...)astern_border_88.jpg

[ Bericht 8% gewijzigd door Idisrom op 16-06-2020 11:30:07 ]
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:24:24 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193653187
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En dan beide landen zeker weer massaal aan de kinderen terwijl zowel in China en India het aantal geboortes steeds lager is.Een soort babyboom maar dan 100 keer zo erg. Nee dank je.
Massale inzet van thermonucleaire wapens op civiele doelen, daar kunnen de Chinezen ook niet tegen kezen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:29:49 #6
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193653262
Het gaat niet alleen om betwiste grondgebieden. Het gaat ook om invloedssfeer, mensen.



Kashmir



[ Bericht 34% gewijzigd door Jellereppe op 16-06-2020 12:07:29 ]
pi_193653269
Als deze twee landen echt op elkaar los gaan, zijn de gevolgen niet te overzien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:47:00 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193653542
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:30 schreef Hathor het volgende:
Als deze twee landen echt op elkaar los gaan, zijn de gevolgen niet te overzien.
Ze hebben maar weinig kernwapens en die ze hebben zijn tactisch (niet zo groot). Onvoldoende om een deuk in de bevolkingsstatistieken te slaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193653613
Sluimerend conflict waar je zelden iets over hoort.
pi_193653685
Je hebt met Narendra Modi en Xi Jin-ping wel een andere categorie leiders dan destijds in 1914 in Europa, waaronder de half demente en al 66 jaar aan de macht zijnde Frans Jozef
  dinsdag 16 juni 2020 @ 12:21:50 #11
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193654017
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:56 schreef Idisrom het volgende:
Je hebt met Narendra Modi en Xi Jin-ping wel een andere categorie leiders dan destijds in 1914 in Europa, waaronder de half demente en al 66 jaar aan de macht zijnde Frans Jozef
Een Hindutva en Chinese nationalist. De laatste serieuze grensconflict met doden was in 1962 onder Mao Zedong (GDP: 47 miljard dollar) en Jawaharlal Nehru (GDP: 42 miljard dollar). De gap tussen die twee is nu groter dan in 1962 namelijk GDP van 14.100 miljard dollar en GDP van 2900 miljard dollar. China is nu economisch redelijk af (oost-europese kwaliteit van leven). India is nog een armoedige bende (sub-sahara afrikaanse kwaliteit van leven) hoewel minder arm dan in 1962. Het zijn geen gelijke polen. China is machtiger, welvarender en sterker. De gap is stevig te noemen. Alleen de VS is sterker dan China anno 2020. EU min of meer gelijkwaardig als het een eenheid vormt. Andere politieke entiteiten op deze aardbol heden ten dage dat is een nee. China is uitgegroeid van een derdewereldland naar een grootmacht in enkele tientallen jaren. Het huidige Indiase leger is qua materieel min of meer gelijkwaardig aan het Chinese leger in de jaren 90 niet die van 2020. Training en dergelijke geen idee, hoewel ik weet dat onder Xi Jinping de militaire trainingen veel realistischer en intensiever zijn geworden. Hoe realistisch en hoe vaak de trainingen zijn hangt ook van het budget af. Het is allemaal duur. Xi Jinping heeft ook het aantal mannetje teruggebracht van 2,3 naar 2 miljoen. Ze gaan steeds meer voor kwaliteit boven kwantiteit. Tech boven alleen vlees.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paramount_leader

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prime_ministers_of_India

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 17-06-2020 15:05:53 ]
pi_193654925
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:21 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een Hindutva en Chinese nationalist. De laatste serieuze grensconflict met doden was in 1962 onder Mao Zedong (GDP: 47 miljard dollar) en Jawaharlal Nehru (GDP: 42 miljard dollar). De gap tussen die twee is nu groter dan in 1962 namelijk GDP van 14.100 miljard dollar en GDP van 2600 miljard dollar. China is nu economisch redelijk af (oost-europese kwaliteit van leven). India is nog een armoedige bende (sub-sahara afrikaanse kwaliteit van leven) hoewel minder arm dan in 1962. Het zijn geen gelijke polen. China is machtiger, welvarender en sterker. De gap is stevig te noemen. Alleen de VS is sterker dan China anno 2020. EU min of meer gelijkwaardig als het een eenheid vormt. Andere politieke entiteiten op deze aardbol heden ten dage dat is een nee. China is uitgegroeid van een derdewereldland naar een grootmacht in enkele tientallen jaren. Het huidige Indiase leger is qua materieel min of meer gelijkwaardig aan het Chinese leger in de jaren 90 niet die van 2020. Training en dergelijke geen idee, hoewel ik weet dat onder Xi Jinping de militaire trainingen veel realistischer en intensiever zijn geworden. Hoe realistisch en hoe vaak de trainingen zijn hangt ook van het budget af. Het is allemaal duur. Xi Jinping heeft ook het aantal mannetje teruggebracht van 2,3 naar 2 miljoen. Ze gaan steeds meer voor kwaliteit boven kwantiteit. Tech boven alleen vlees.
Ik bedoelde meer dat Xi en Modi niet (of nooit) naar een openlijk onderling conflict zullen aansturen. Zij weten war ze nu hebben, en dat zullen ze nooit in de waagschaal gaan gooien.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 15:58:13 #13
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193657080
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:25 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat Xi en Modi niet (of nooit) naar een openlijk onderling conflict zullen aansturen. Zij weten war ze nu hebben, en dat zullen ze nooit in de waagschaal gaan gooien.
Deze twee landen plat en Westerse hegemonie is verzekerd voor een heel lange tijd. Het is vooral deze twee landen met hun bulk die belangrijk zijn buiten het Westen voor hoe de wereldorde in de toekomst uitgaat zien. Ze hebben beide het plafond qua groei niet bereikt. India nog lang niet (armoedige teringboel), maar China is ook nog maar een middeninkomensland. Als ik de VS was zou ik deze kans met beide armen aangrijpen. Het is goud waard om deze spanningen uit te kunnen buiten. Waarom zou je niet wat Indiase media undercover proberen over te nemen/op te richten en dan overheen die handel. China gaat niet een/twee/drie is staatsgecontroleerd de media, maar India is makkelijker om dat te flikken. Ik zou het 150% doen. Heb wel meer plannen om het uit te buiten. Zoveel ideeën. Media is maar een facet van mijn ideeën. Als een Mongool in NL dat al kan bedenken wat zullen de Amerikanen wel niet denken met een professionele politieke team en denktanks en geopolitieke strategen en de geldprinter (wereldreservemunt, kunnen printen zonder inflatie). Nom nom nom.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 16-06-2020 16:47:06 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 16 juni 2020 @ 16:02:32 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193657158
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 16 juni 2020 @ 16:03:13 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193657177
Laat maar komen die Chinese vluchtelingen :) Ik heb wel plek voor een paar leuke Chinese dames O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:06:05 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193657214
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Massale inzet van thermonucleaire wapens op civiele doelen, daar kunnen de Chinezen ook niet tegen kezen.
Musk moet opschieten met z'n zelfstandige Mars kolonie voordat de 3e wereld oorlog losbarst
pi_193657236
Mini incident.

Zat landen waar er dagelijks slachtoffers vallen incl Nederland door allerlei andere groeperingen aanwezig al daar.
Voorlopig heeft dat nog niet geleid tot extreme taferelen zoals oorlog.
pi_193657670
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:03 schreef Nikonlover het volgende:
Laat maar komen die Chinese vluchtelingen :) Ik heb wel plek voor een paar leuke Chinese dames O+
Zij hoeft eerst geen vluchteling te zijn om een leuke Chinese dame bij jou in huis te krijgen :s)
pi_193657770
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:03 schreef Nikonlover het volgende:

Ik heb wel plek voor een paar leuke Chinese dames O+

Ik vind Chinese vrouwen echt het minst aantrekkelijk van allemaal. :P

Iraanse dames waren van mij wel welkom toen de VS zo aan het ruziën was. :7
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193657793
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mini incident.
Nog wel ja, zal wel met een sisser aflopen, maar altijd interessant om te volgen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:51:12 #21
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193657803
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik vind Chinese vrouwen echt het minst aantrekkelijk van allemaal. :P

Iraanse dames waren van mij wel welkom toen de VS zo aan het ruziën was. :7
Iraniërs staan genetisch ook dichter bij Europeanen. Je vindt Europese uiterlijk met een beetje tint en exotischheid gewoon mooi vandaar.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:51:20 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193657804
China annexes 60 sq km of India
https://www.reddit.com/r/(...)s_60_sq_km_of_india/

China has occupied more than sixty square kilometres of Indian territory in eastern Ladakh, according to a senior Indian Army source, in a dramatic escalation of the simmering tension between the two Asian superpowers.

The Daily Telegraph can reveal that up to 12,000 Chinese troops pushed over the border into India last month amid border clashes as Beijing looks to slap down Indian Prime Minister Narendra Modi over his ever-closer relationship with the United States.

The move echoes Xi Jinping's expansionism in the South China Sea where Beijing have moved to construct military bases in contested territory and has been unchallenged due to its superior military.

The United Nations is calling for restraint, and wants talks between the two nations to any escalation of the conflict.

Konchok Stanzin, a councillor from the Chushul constituency, where the incursion has taken place, told The Telegraph: "In the past, we have witnessed face-off between two armies and the situation would cool down within hours.

"It’s the first time we are seeing standoff for over a month. We are worried for our lives and our land."

There have been reports this week of some de-escalation, but it is unclear whether this is rooted in on-the-ground movement, or is simply India trying to save face.

Beijing and New Delhi have patrolled either side of the Line of Actual Control (LAC), which splits Chinese Tibet from Indian Ladakh since a ceasefire was agreed in 1962.

Indian patrols in eastern Ladakh pause over winter and spring as heavy snowfall in the Himalayas makes terrain treacherous.

But the coronavirus pandemic meant they were slow to reinforce this year and Chinese troops took advantage, crossing over the LAC on May 5 and 6 at four locations.

A total of forty square kilometres were occupied at Pangong Tso and twenty square kilometres at Galwan River, with smaller incursions at Hot Springs and Demchok, a senior Indian Army source told the Telegraph.

Seventy Indian troops were injured in fist-fighting and stone-throwing as they tried to stop the advance.

Weapons are not used when Chinese and Indian soldiers clash, as this is understood as a full declaration of war.

India, which is admitting Chinese troops are present in "sizeable numbers", is trying to use ongoing bilateral talks to persuade China to retreat from the areas it has occupied.

But China is understood to have built defences at Pangong Tso and moved up to 12,000 troops to the new frontier, according to well-placed sources.

India has also scaled up the presence of troops, transported artillery and Boforus guns to Ladakh.

Confronting India along the border is Beijing's way of putting New Delhi in its place - Chinese officials are unwilling to tolerate what they view as growing swagger from India, a strategic competitor and neighbour, under Mr. Modi.

Lin Minwang, a Chinese foreign policy expert at Fudan University, said: "Modi's overall diplomacy has been inclined to ally with the US. China is actually very disappointed with India right now."

India's infrastructural development along the border - including a road in Lipulekh which has irked emerging Chinese ally Nepal - are viewed by Beijing as "backstabbing China while it's in a weak position [and] suppressed in a broader strategic competition with the US, so it has made China very angry."

While Chinese officials have said little publicly, the foreign ministry is defending its actions as necessary and even restrained in response to provocation from India - language similar to how the government justifies territorial claims in the South China Sea.

Tensions during the coronavirus pandemic haven't helped.
pi_193660161
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:51 schreef Jellereppe het volgende:
Je vindt Europese uiterlijk met een beetje tint en exotischheid gewoon mooi vandaar.
Je hebt ook gewoon helemaal gelijk. _O- Zwart haar en bruine ogen iig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:12:22 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193660865
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:13 schreef zarGon het volgende:
37% van de wereldpopulatie...

Hoop dat het afkoelt, eh.
Naja, juist niet.
Eindelijk een flink effect op de overbevolking. :+
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:39:29 #25
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_193661219
quote:
Of heb ik het mis? 20 doden is nog wel wat namelijk zo direct. Of is dat al wel vaker gebeurd zonder dat het escaleerde?
Het is voor het eerst sinds 1975 dat er doden zijn gevallen. Er zijn wel vaker opstootjes bij grensgebieden maar veelal blijft het bij 'kinderachtige' pesterijtjes zoals duwen en trekken tot en met stenen gooien.
Zie eerdere incidenten (2017):
(Indo Tibetan Border Police, oftewel grenswachten vs PLA)
"Go Ahead, Make My Day !!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')