abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7960940
Ik woon sinds een week samen met mijn vriend en toen ik lekker aan het klussen was kwam er een pakketje uit Venezuela binnen. Het bleek om een pakketje van een meisje te zijn. Er zaten foto's van haar in. Foto's in haar bikini etc... verder zaten er brieven in geschreven op zwart en paars karton helemaal met zo'n zilveren en witte stift geschreven en zaten overal stickertjes opgeplakt. In de brief stond onder andere dat ze dankzij hem nog leeft en dat ze hem moet ontmoeten voordat een van hen zal sterven en meer van die onzin.

Dit deed me echt veel zeer en ik zit er zo verschrikkelijk mee in m'n maag. Hij zegt dat hij al 3 jaar met haar schrijft dus hij kent haar net iets langer dan mij ongeveer 3 maanden. Hij heeft me nooit over haar verteld omdat ik dan jaloers zou worden zegt hij. Als ik er met hem over wil praten dan loopt het steeds op ruzie uit. Hij kan zich niet voorstellen dat ik er zo mee zit. En hij beschermt haar ook steeds.

De mensen die ik ken zeggen dat ik niet overdreven reageer en de mensen die hij kent zeggen vervolgens weer van wel.
Ik zou graag jullie mening willen weten.

Alvast bedankt !!!,

Eva

I'm as fake as a wedding cake
  Redactie Frontpage vrijdag 17 januari 2003 @ 22:19:03 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_7961072
ach ja, hij kent die griet al 3 jaar, en heeft haar nog nooit ontmoet. Ze zit dan ook op de andere kant van de aarde, dus ik zou me daar niet al te druk om maken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 17 januari 2003 @ 22:20:26 #3
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7961091
Tja, het is toch een goede zaak als hij dat meisje heeft geholpen? En hij mag toch wel vrienden naast jou hebben? En, tja in Venezuela heb je nu eenmaal vaker een bikini aan dan een wintertrui.
Voor mij lijkt het erop dat hij gelijk heeft. Maarja das maar mijn mening.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_7961122
Je zegt dat mensen uit jou omgeving jou beter begrijpen en mensen uit zijn omgeving hem beter begrijpen. Als het dan over een situatie gaat die zover van hier afspeelt, die al zolang speelt dan is het eerst wat ik denk "jullie" (dus degene die hem niet begrijpen incl jij) weten niet precies wat er speelt, kennen het hele verhaal niet, weten niet hoe je vriend er over voelt etc etc. Kortom miscommunicatie.

Dit is slechts mijn mening

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_7961135
Ik zou het ook helemaal niet leuk vinden aangezien dat al 3jaar gaande is...maarjah dat mens woont aan de andere kant van de wereld !
.
pi_7961192
Ik zou je niet zo druk maken, ik bedoel, hij woont met jou samen of niet? En hij kent haar langer dan jou, dat betekend dat hij toch voor jou heeft gekozen, ondanks het feit dat hij haar al kende...
Cheer up, maak je geen zorgen!
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_7961345
Bedankt voor jullie reacties !
Ik weet ergens ook wel dat Venezuela wel erg ver weg is maar mijn vader is er ook vandoor gegaan met iemand die van buiten Nederland kwam de situatie was wel een beetje anders maar misschien maak ik me daarom ook wel extra zorgen omdat ik dat soort dingen niet meer als onmogelijk zie.

Ik heb hem ook gezegd dat ik het helemaal niet erg vindt als ze mailen (hij heeft wel meer vrouwelijk email contacten) maar ik vind dat alles een beetje te persoonlijk begint te worden. Hij praat met haar volgens hem over dingen waar ik niets van snap (occultisme etc...) en dat geeft mij het gevoel dat er iets aan me ontbreekt. Hij komt ook vaak met zijn problemen bij haar aanzetten en ik heb liever dat hij daarmee bij mij komt.

pi_7961448
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 22:35 schreef Blutgrafin het volgende:
Ik heb hem ook gezegd dat ik het helemaal niet erg vindt als ze mailen (hij heeft wel meer vrouwelijk email contacten) maar ik vind dat alles een beetje te persoonlijk begint te worden. Hij praat met haar volgens hem over dingen waar ik niets van snap (occultisme etc...) en dat geeft mij het gevoel dat er iets aan me ontbreekt. Hij komt ook vaak met zijn problemen bij haar aanzetten en ik heb liever dat hij daarmee bij mij komt.
Dat ie met problemen naar haar gaat en niet naar jou heeft niets met jou te maken maar gewoon met internet. Mannen praten moeilijk over hun gevoelens. Internet geeft toch een anoniem gevoel af. Je bent als het ware beschermd, de andere kan je reacties alleen aflezen aan wat jij typt en niet aan je gezichtsuitdrukking. Dus is makkelijker om over gevoelens te praten, waar praten mannen dan over dat soort dingen ? juist het internet

-edit-
Klein voorbeeld: ik heb via msn dingen met mn vriendin besproken die ik nog nooit in real life gezegd heb tegen haar Tis misschien wel laf maar ik heb zoiets van 'er zijn ook zat mensen die er totaal niet over praten' dus ik sta dan halverwege de ladder zeg maar

vrijdag 17 januari 2003 @ 22:47:54 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7961564
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 22:35 schreef Blutgrafin het volgende:
Bedankt voor jullie reacties !
Ik weet ergens ook wel dat Venezuela wel erg ver weg is maar mijn vader is er ook vandoor gegaan met iemand die van buiten Nederland kwam de situatie was wel een beetje anders maar misschien maak ik me daarom ook wel extra zorgen omdat ik dat soort dingen niet meer als onmogelijk zie.

Ik vind dat je gelijk hebt. Ik vind ook dat hij aan haar moet duidelijk maken dat hij een vriendin heeft en dat jij niet echt zit te wachten op zulke foto's
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 17 januari 2003 @ 22:52:49 #10
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_7961661
Ik vind niet dat je overdreven reageert, ok ze woont en end weg...maar foto's van haar i bikini. Tja, sorry ik ben ook vrij snel jaloers maar dit zou ik zelf ook niet leuk vinden. Darnaast vraag ik me 1 ding af, hij egt dat ie het jou nooit verteld heeft omdat je dan jaloers zou worden. Dus volgens hem heb je een reden om jaloers te zijn, anders zou hij het wel verteld hebben toch??

xx
Ivetje

To infinity…and beyond!
pi_7961703
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 22:52 schreef ivetje het volgende:
Dus volgens hem heb je een reden om jaloers te zijn, anders zou hij het wel verteld hebben toch??

xx
Ivetje

Of hij weet hoe ze is
Overgens niet lullig bedoeld hoor
  vrijdag 17 januari 2003 @ 23:04:34 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7961861
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 22:55 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Of hij weet hoe ze is
Overgens niet lullig bedoeld hoor

Dan is-ie niet eerlijk tegen haar
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_7963575
Ik vond het ook echt klote dat hij er niks over gezegd had dan begin je ook te denken van: Zou er meer aan de hand zijn ? of hoe vaak krijgt hij pakketjes enzo... Ik ben bij hem ingetrokken en ik was er normaal alleen in het weekend dus wie weet wat er allemaal nog meer doordeweeks is binnengekomen.

Hij had ook eerst 2 foto's van meisjes in z'n kamer opgehangen die had -ie daar gehangen nadat -ie wat met mij kreeg en hij begreep ook echt niet waarom ik het niet leuk vond dat ze daar aan de muur hingen...hij had ook een foto van mij kunnen ophangen maar die hing er toen niet. Okeej ik was dan wel z'n screensaver maargoed...

Ik haal me me misschien wel allemaal onnodige dingen in m'n hoofd enzo maar ik ben gewoon veel te bang om hem kwijt te raken.

zaterdag 18 januari 2003 @ 00:25:38 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7963839
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 00:14 schreef Blutgrafin het volgende:
Ik haal me me misschien wel allemaal onnodige dingen in m'n hoofd enzo maar ik ben gewoon veel te bang om hem kwijt te raken.
Dat is de beste manier om iemand inderdaad kwijt te raken...

Het spijt me heel erg, maar dat is wel zo. Jullie zijn al behoorlijk lang samen en gaan nu samenwonen. Dat zou je al wat moeten zeggen over zijn commitment aan jou.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_7964362
Dat weet ik ook wel, maar ik vind sommige dingen gewoon onnodig zoals die pakketjes etc... Hij krijgt van mij meer dan genoeg vrijheid; hij mag mailen met wie hij wil, ik zeg nooit wat als -ie afspreekt met z'n vrienden en dat wil zeggen dat er bijna dagelijks iemand mee-eet en dat vind ik helemaal niet erg daar zul je me allemaal nooit over horen klagen. Maar dit vind ik gewoon net iets té...
  zaterdag 18 januari 2003 @ 00:57:57 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7964531
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 00:50 schreef Blutgrafin het volgende:
Maar dit vind ik gewoon net iets té...
Dan moet je dat tegen hem zeggen, want dan kunnen wij zeggen wat we willen, maar als je je er toch kut onder blijft voelen...

Ik ben ook wel eens jaloers, maar probeer dat altijd te zien als een probleem van mij niet dat van mijn vriend (gaat soms beter dan anders )... maar dat ben ik. Alleen jij kan jouw beslissingen nemen....

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_7964757
Je hebt gelijk. Ik begin het nu na een paar dagen ook steeds meer te relativeren maar op sommige momenten dan flip ik weer een beetje. Ik probeer het hem zo min mogelijk te laten merken omdat ik geen zin heb om wéér ruzie te krijgen. Maar ik ben vooral boos op haar i.p.v op hem. Ik denk dat ik nog een weekje nodig heb voordat ik er niet meer aan denk. Maar als er dan weer zoiets gebeurd dan wordt het alleen maar erger.
pi_7967209
Ik zou idd ook niet jaloers zijn, maar ik vindt wel dat hij jou daarover had moeten vertellen.
Het feit dat je vriend voor jou denkt (misschien wordt ze wel jaloers) en daarom iets achter houdt vindt ik wel vreemd!
Ik zou wel met hem praten dat hij in de toekomst niet voor jou gaat denken en je wel dingen vertelt!
Altijd blijven lachen
pi_7967268
nee je bent niet te jaloers, het is een gezonde reactie. Ik zou ook jaloers worden als mijn partner ineens een pakketje krijgt met foto's van een meid. En hij is niet eerlijk tegen je geweest. In een relatie hoor je elkaar alles te kunnen zeggen.En dat hij zich niet kan voorstellen dat jij ermee zit? foto's ophangen van andere meiden? ik had hem allang gedumpt, sorry
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zaterdag 18 januari 2003 @ 09:23:16 #20
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_7967282
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 01:06 schreef Blutgrafin het volgende:
Je hebt gelijk. Ik begin het nu na een paar dagen ook steeds meer te relativeren maar op sommige momenten dan flip ik weer een beetje. Ik probeer het hem zo min mogelijk te laten merken omdat ik geen zin heb om wéér ruzie te krijgen. Maar ik ben vooral boos op haar i.p.v op hem. Ik denk dat ik nog een weekje nodig heb voordat ik er niet meer aan denk. Maar als er dan weer zoiets gebeurd dan wordt het alleen maar erger.
Ik vind ook dat je iets te sterk reageert. Het feit dat hij je nooit over haar heeft verteld is niet helemaal netjes natuurlijk, maar misschien had hij inderdaad wel gelijk met zijn gedachte dat het jou jaloers zou maken - je bènt nu immers jaloers. En daarbij komt ook nog eens dat als je, om wat voor reden dan ook, zoiets niet meteen vertelt, het alleen maar lastiger wordt naarmate de tijd vordert om dat toch te doen, juist omdat je dan een reactie kunt verwachten als 'waarom heb je me dat niet eerder verteld!? Hou je soms iets voor me achter?
Ik geloof ook niet dat je nou zo jaloers bent vanwege die foto's in bikini, come on, het is een warm land. En, ik weet uit ervaring dat Latijns Amerikaanse meisjes standaard heel wat uitbundiger en hartelijker zijn an wij hier gewend zijn - dus een pakketje vol met lieve stickertjes enzo, daar hoef je niks achter te zoeken hoor. Ze ondertekenen daar bij wijze van spreken hun sollicitatiebrieven nog met kusjes en knuffels.

Schijnbaar heeft je vriend inderdaad een vrij intieme schrijfrelatie met haar, en dat is toch alleen maar te gek!? Met z'n vrienden lult ie over auto's, met haar over occulte zaken, en met jou weer over heel andere dingen. Je schiet in ieder geval niets tekort, anders zou hij niet al zo lang bij je zijn, en met je zijn gaan samenwonen.

Ik vind het echt heel onschuldig allemaal hoor

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_7967336
Hij heeft het verzwegen, dat maakt al dat het niet klopt.
Als er niets aan de hand is zou je geen reden hebben om jaloers te zijn,
hij had het uit kunnen leggen.
Dat hij dat niet gedaan heeft zegt mij dat dit iets is wat hij niet uit kán leggen, omdát het niet helemaal klopt.

Los van alles vind ik ook nog eens dat als jij hier heel erg mee zit,
hij daar iets aan zou moeten doen,
dat is liefde nl.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 18 januari 2003 @ 09:42:44 #22
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_7967364
Als ik goed heb opgelet zijn de kampen hier wel heel duidelijk "de mannen" vs. "de vrouwen". Frappant
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  zaterdag 18 januari 2003 @ 09:50:28 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7967416
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 09:23 schreef Kwark het volgende:
En, ik weet uit ervaring dat Latijns Amerikaanse meisjes standaard heel wat uitbundiger en hartelijker zijn an wij hier gewend zijn - dus een pakketje vol met lieve stickertjes enzo, daar hoef je niks achter te zoeken hoor. Ze ondertekenen daar bij wijze van spreken hun sollicitatiebrieven nog met kusjes en knuffels.
Hoewel dit heel erg excuus-achtig klinkt is het wél waar! Ik krijg ook de meest hilarische kaartjes van het zusje van mijn vriend (Peruaan) met "Ik houd van je" etc... Geeft natuurlijk een ander idee omdat ik een meisje ben en zij ook (dus geen jaloerse toestanden ), maar even om aan te geven dat zij er écht niets mee hoeft te bedoelen... De cultuur is inderdaad wat "lieviger" dan wij dat gewend zijn!
  zaterdag 18 januari 2003 @ 09:51:28 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7967423
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 09:42 schreef Kwark het volgende:
Als ik goed heb opgelet zijn de kampen hier wel heel duidelijk "de mannen" vs. "de vrouwen". Frappant
*meisje is*
pi_7967439
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 09:39 schreef shmoopy het volgende:
Hij heeft het verzwegen, dat maakt al dat het niet klopt.
Als er niets aan de hand is zou je geen reden hebben om jaloers te zijn,
hij had het uit kunnen leggen.
Dat hij dat niet gedaan heeft zegt mij dat dit iets is wat hij niet uit kán leggen, omdát het niet helemaal klopt.

Los van alles vind ik ook nog eens dat als jij hier heel erg mee zit,
hij daar iets aan zou moeten doen,
dat is liefde nl.

precies, er klopt iets gewoon niet.
Waarom doet hij zo geheimzinnig? waarom toont hij geen begrip voor je?waarom gaat hij in aanval als je hem ermee confronteert?

Het zou me niet verbazen als hij vroeg of laat zegt dat hij dat meisje erg leuk vindt.Hij is iig al oneerlijk geweest.

"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zaterdag 18 januari 2003 @ 10:08:19 #26
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_7967505
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 09:51 schreef Hik het volgende:

[..]

*meisje is*

Sowwy

om nog maar even in de latijnse sferen te blijven...

kusjes & knuffels,
Kwark.

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 18-01-2003 10:09]

pi_7967509
Ik geef jou groot gelijk meisje ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend dat zou doen hij had je het moeten vertellen het is niet eerlijk van hem
oops ohh my ...
pi_7967828
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 09:23 schreef Kwark het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je iets te sterk reageert. Het feit dat hij je nooit over haar heeft verteld is niet helemaal netjes natuurlijk, maar misschien had hij inderdaad wel gelijk met zijn gedachte dat het jou jaloers zou maken - je bènt nu immers jaloers.
Ja, ze is nu jaloers, logisch, want je word toch achterdochtig als blijkt dat je vriend 3 jaar iets voor je verzwegen hebt?
Als hij het direct had verteld, met alle in's en out's was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Dan had hij kunnen vertellen over het onstaan van die vriendschap, over hun cultuur (uitbundig en lief) en was ze vanaf het begin erbij betrokken geweest en was er niks geheimzinnigs aan de hand geweest.

Ik zou hem heel duidelijk uitleggen, dat je er moeite mee hebt, moeite op de manier waarop hij dit heeft gespeeld en dat je daarom ook moeite hebt om dit allemaal "luchtig" te zien.
Dan is het verder aan hem daar iets mee te doen.
Hij hoeft dat contact niet op te geven, als het zo onschuldig is, maar hij zal wel zijn best moeten doen om er jou op een rustige en eerlijke manier vertrouwd mee te maken.

pi_7968149
Wow bedankt voor jullie reacties allemaal !!!
Ik heb er vanacht weer ruzie over gehad (over de telefoon want ik zit nu nog even bij m'n ouders om nog wat spullen etc... in te pakken om mee te nemen voor het samenwonen) en we hebben besloten om er vanavond eens echt goed over te gaan praten en dat we het er daarna niet meer over zouden hebben. Het is nu ochtend en dan kijk ik altijd anders tegen dingen aan dan s'Avonds. Ik ben nu weer een stuk vrolijker maar dat kan vanavond wel weer helemaal omslaan.
Ik hoop echt dat we vanavond alles goed kunnen uitpraten want ik vind het nou niet echt een leuk en goed begin om samen te gaan wonen op die manier. We zijn in ieder geval al wel overeen gekomen dat hij haar best mag blijven mailen maar dat er geen onverwachte pakketjes etc... meer door de brievenbus zouden komen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties !!!,

Eva

pi_8093744
je ben niet jaloers alleen wil je weten wat er aan de hand is, blijkbaar wil hij er niet veel oververtellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')