Dat is zo simpel. Het systeem van de belastingdienst spuugt dit soort gevallen er gewoon uit. En de opvallendste worden onderzocht.quote:
denk dat bepaalde acties een vlaggetje opleveren en als er teveel vlaggetjes aan gaan dan wordt je gelichtquote:Op maandag 15 juni 2020 13:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is zo simpel. Het systeem van de belastingdienst spuugt dit soort gevallen er gewoon uit. En de opvallendste worden onderzocht.
Is exact hoe wij het doen, we stellen een bovenwaarde in en boven dat getal krijg ik een mailtje.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is zo simpel. Het systeem van de belastingdienst spuugt dit soort gevallen er gewoon uit. En de opvallendste worden onderzocht.
als je te hoge bedragen op je bank krijgt gestort ofzo? Er moet idd ergens een begin zijn geweest waardoor er een onderzoek is gestart. Of misschien heeft de notaris een melding gemaakt?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
denk dat bepaalde acties een vlaggetje opleveren en als er teveel vlaggetjes aan gaan dan wordt je gelicht
- Veel bezittingenquote:Op maandag 15 juni 2020 13:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
denk dat bepaalde acties een vlaggetje opleveren en als er teveel vlaggetjes aan gaan dan wordt je gelicht
Bank denk ikquote:Op maandag 15 juni 2020 13:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
als je te hoge bedragen op je bank krijgt gestort ofzo? Er moet idd ergens een begin zijn geweest waardoor er een onderzoek is gestart. Of misschien heeft de notaris een melding gemaakt?
De belastingdienst weet precies wat jij bezit. Als dat niet matcht met je inkomsten, gaan er alarmbellen rinkelen. Da's echt geen rocket science hoor.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
als je te hoge bedragen op je bank krijgt gestort ofzo? Er moet idd ergens een begin zijn geweest waardoor er een onderzoek is gestart. Of misschien heeft de notaris een melding gemaakt?
quote:Op maandag 15 juni 2020 13:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
- Veel bezittingen
- Weinig inkomsten
*PING*
Computer says no.
Ja oke dus zij hebben dat huis gekocht, geen hypotheek dus klopt niet. Dat begrijp ik. Maar zijn dat algoritmes ofzo die dat herkennenquote:Op maandag 15 juni 2020 13:50 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De belastingdienst weet precies wat jij bezit. Als dat niet matcht met je inkomsten, gaan er alarmbellen rinkelen. Da's echt geen rocket science hoor.
klopt, vroeger moest je dat de belastingdienst zelf doorgeven, nu weten ze allesquote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Denk ik ook, belastingdienst weet ook altijd mijn saldo van 1 januari.
Niet eens eens algoritme. Da's gewoon een tabelletje.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja oke dus zij hebben dat huis gekocht, geen hypotheek dus klopt niet. Dat begrijp ik. Maar zijn dat algoritmes ofzo die dat herkennen
maar screent de belastingdienst dit preventief ? Er moet toch ergens een vlaggetje komen en vraag mij af wanneer dat dan is. Zal toch voor de aankoop van dat huis al geweest moeten zijnquote:Op maandag 15 juni 2020 13:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niet eens eens algoritme. Da's gewoon een tabelletje.
Je hebt tegenwoordig de meest uitgebreide systemen om geldstromen te regulieren en te checken, ook vanuit degene gezien die het geld bezit bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Is gewoon geregeldquote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Denk ik ook, belastingdienst weet ook altijd mijn saldo van 1 januari.
Nee. Belastingdienst kijkt naar wat je hebt, niet naar wat je gaat hebben.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:54 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar screent de belastingdienst dit preventief ? Er moet toch ergens een vlaggetje komen en vraag mij af wanneer dat dan is. Zal toch voor de aankoop van dat huis al geweest moeten zijn
Allemaal HTML/CSS.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef bitterbal het volgende:
Maar zijn dat algoritmes ofzo die dat herkennen
ja maar dat is de bank die dan aanslaat tochquote:Op maandag 15 juni 2020 13:56 schreef Koen66 het volgende:
als je eenmalig een bedrag 'krijgt' op je bankrekening zal er nog niks gebeuren, gebeurt dat frequent en komt jet niet van je werkgever dan slaan de honden geheid aan
Ja in theorie kan dat ookquote:Op maandag 15 juni 2020 13:56 schreef Molo het volgende:
Net zoals die 18-jarige Marokkaan die ik aanreed in zijn gloednieuwe Audi A4
Stond pas net op zijn naam en heb hem nog zitten helpen met invullen van de papieren, want ik als naïeveling dacht dat het echt zijn eigen verdiende auto was![]()
![]()
allemaal verbonden systemenquote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar dat is de bank die dan aanslaat tochDie zou het dan moeten melden bij de belastingdienst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |