abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193622235
Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is, maar zet het toch maar hier. Ik rook niet, heb nooit drugs gebruikt, alcohol vind ik ook niets. Ik zit nu al een tijdje na te denken om een keer truffels te gebruiken. Puur om te zien wat het geestverruimende effect hiervan is.

Ooit dacht ik eraan om ayahuascate gebruiken vanwege de spirituele ervaringen die het zou geven, maar het is me toch te link. Truffels is iets wat me altijd wel heeft aangetrokken, omdat ik van mezelf best spiritueel ben. Iemand die ik ken heeft het gebruikt en was heel enthousias. Maar diens ervaringen zijn dingen die ik in nuchtere toestand al meemaak.

Dit komt omdat ik hooggevoelig ben.
Ik zie en voel dingen/energieën die anderen niet zien en voelen. Soms zie ik figuren die er niet zijn. Ik heb ook vaak voorspellende dromen.
Soms hoor ik stem(men), dit gebeurt altijd als ik halfwakker en half in slaap ben. En die vind ik het engst, omdat deze dingen dicht in de buurt van schizofrenie komen. Ik hoor geen stemmen als ik gewoon wakker ben.

Kortom: voor mij is er -in lichte mate- iets waarneembaar die voor velen niet zichtbaar zijn. Ik ben zelf mijn grootste scepticus en meestal denk ik dat het wel toeval zal zijn geweest of dat ik het me verbeeld heb. Ik ben trouwens niet gek of psychotisch.

Even terug naar truffelgebruik. Als ik op nuchtere toestand zo extreem gevoelig ben. Wat zal het gebruik van truffels bij mij veroorzaken? Zal mijn hooggevoeligheid vertienvoudigen of zal ik simpelweg in een bad trip belanden om nooit meer terug te keren?
  zondag 14 juni 2020 @ 00:25:11 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193622269
Een bad trip gaat sowieso wel voorbij. Het is wel handig om een nuchter of ervaren iemand bij je te hebben tijdens je trip.

En gewoon niet de sterkste kopen. Begin bij de mildste of medium
#KICKOUTZP
pi_193622300
Gezien je idee paranormaal te zijn raad ik je drugsgebruik, -in welke vorm dan ook-, 100% af.

Begin van het einde
  zondag 14 juni 2020 @ 00:45:07 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193622426
Paddo's haalden bij mij alle grenzen van mijn gedachten weg. Ik had gelijk overzicht, alsof je van een afstandje naar de mensheid keek. Ik begreep de zin van het leven. Was een leuke ervaring, maar je hebt er in de praktijk niks aan.

Ik snap dat je nieuwsgierig bent en je zult er best wel nieuwe inzichten door verkrijgen, maar ik zou het toch niet doen in jouw geval. Je zult echt niet gelijk in een bad trip blijven hangen, maar je moet de goden ook niet verzoeken. Het doet wel iets met je hersenen.
pi_193622540
Truffels zijn nice, maar ik zou ze in jouw geval absoluut afraden. Vooral als je eerder geen ervaring hebt met andere drugs (niet dat dat per se moet, maar ervaring is altijd wel handig).

En als je het gaat doen, regel dan een sitter. Iemand die nuchter is en kan ingrijpen wanneer dat nodig is.
pi_193622569
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 00:28 schreef mosred het volgende:
Gezien je idee paranormaal te zijn raad ik je drugsgebruik, -in welke vorm dan ook-, 100% af.

Begin van het einde
Ik heb niet het idee paranormaal te zijn. En stel ik zou het wel denken. Waarom raad je het dan af?
pi_193622572
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 00:25 schreef wollah het volgende:
Een bad trip gaat sowieso wel voorbij. Het is wel handig om een nuchter of ervaren iemand bij je te hebben tijdens je trip.

En gewoon niet de sterkste kopen. Begin bij de mildste of medium
Goede tips
pi_193622589
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 00:45 schreef BasEnAad het volgende:
Paddo's haalden bij mij alle grenzen van mijn gedachten weg. Ik had gelijk overzicht, alsof je van een afstandje naar de mensheid keek. Ik begreep de zin van het leven. Was een leuke ervaring, maar je hebt er in de praktijk niks aan.

Ik snap dat je nieuwsgierig bent en je zult er best wel nieuwe inzichten door verkrijgen, maar ik zou het toch niet doen in jouw geval. Je zult echt niet gelijk in een bad trip blijven hangen, maar je moet de goden ook niet verzoeken. Het doet wel iets met je hersenen.
Waarom niet in mijn geval? Is er iets speciaals met mij aan de hand. Ben ik te zwak of iets? Ja het doet wel iets met je hersenen, maar het is niet blijvend toch.

Sorry als het vreemd overkomt als ik vraag waarom niet... in mijn geval. Ben er oprecht benieuwd naar
pi_193622599
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 01:00 schreef zarGon het volgende:
Truffels zijn nice, maar ik zou ze in jouw geval absoluut afraden. Vooral als je eerder geen ervaring hebt met andere drugs (niet dat dat per se moet, maar ervaring is altijd wel handig).

En als je het gaat doen, regel dan een sitter. Iemand die nuchter is en kan ingrijpen wanneer dat nodig is.
Nee heb geen ervaring. Maar ik zou beginnen met een milde variant... en ook hier weer zegt iemand dat ze het in mijn geval niet zouden doen :{
pi_193622638
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 01:09 schreef Stermaan het volgende:

[..]

Nee heb geen ervaring. Maar ik zou beginnen met een milde variant... en ook hier weer zegt iemand dat ze het in mijn geval niet zouden doen :{
Ik weet niet hoe ik het lief kan zeggen, dus...

Ben je al weleens langs de huisart geweest voor je klachten? Vooral voor wat je meemaakt tijdens je slaap (half wakker/half slaperig).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2020 01:13:54 ]
pi_193622671
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 01:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ik het lief kan zeggen, dus...

Ben je al weleens langs de huisart geweest voor je klachten? Vooral voor wat je meemaakt tijdens je slaap (half wakker/half slaperig).
Naast klachten die ik meemaak als ik halfwakker ben, heb ik ook last van slaapverlamming. Dit komt wel frequent voor. Nee niet naar de huisarts geweest.

Ik weet dat het misschien door stress komt, maar zoveel stress heb ik in het dagelijkse leven niet. Het gaat eigenlijk gewoon goed met me vind ik...beetje stress moet kunnen
  zondag 14 juni 2020 @ 16:40:21 #12
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193628437
Mijn laatste keer paddo's/truffels was in m'n eentje en toen vond ik het gelijk niet meer leuk. Dat was al 10 jaar of zo

vroeger met vrienden was wel altijd chill in de lente in een combi van thuis en ergens in de buurt mooi parkje of zo
pi_193628974
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 00:21 schreef Stermaan het volgende:
Soms zie ik figuren die er niet zijn. I
Edit: oeps, te snel gereageerd

Ben je dan misschien ook niet schizofreen? Of hoe zie je zelf het feit dat je zulke figuren ziet?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_193628994
Waar leg je voor jezelf de grens tussen je hoogegevoeligheid en schizofrenie? Dingen zien die er niet zijn is natuurlijk net zo schizofreen als stemmen horen...

Ik zou in iig oppassen dat je door zulke geestverruimende middelen niet ook nog eens in een psychose belandt..

[ Bericht 14% gewijzigd door margaretha_01 op 14-06-2020 18:21:30 ]
pi_193629610
Hoewel je aangeeft niet psychotisch te zijn, geloof ik naar aanleiding van je beginpost wel dat je er aanleg voor hebt. Daarom ook goed dat je tot nu toe geen drugs hebt gebruikt. Maar zou ook oppassen met andere geestverruimende middelen, want je hebt waarschijnlijk geen al te harde stoot nodig om wel in een psychose te belanden...
pi_193630464
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:37 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Edit: oeps, te snel gereageerd

Ben je dan misschien ook niet schizofreen? Of hoe zie je zelf het feit dat je zulke figuren ziet?
Ik zie ze soms als ik net wakker ben geworden. Dus niet als ik ga fietsen, op werk ben etc. Schizofrenen hebben dat wel
pi_193630547
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:39 schreef margaretha_01 het volgende:
Waar leg je voor jezelf de grens tussen je hoogegevoeligheid en schizofrenie? Dingen zien die er niet zijn is natuurlijk net zo schizofreen als stemmen horen...

Ik zou in iig oppassen dat je door zulke geestverruimende middelen niet ook nog eens in een psychose belandt..
Dus eigenlijk zeg je dat drugs niet goed zijn voor gevoelige mensen. Dat snap ik dan niet zo goed. Truffels zijn iets natuurlijks niet chemisch. Waarom zou een gevoelig persoon er geen mooie ervaringen van kunnen krijgen?

Ik heb vaker gehoord dat iemand die gevoelig is dan sneller een psychose kan krijgen. Mijn gevoeligheid wordt eerder als een soort stoornis gezien...
pi_193630584
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:28 schreef margaretha_01 het volgende:
Hoewel je aangeeft niet psychotisch te zijn, geloof ik naar aanleiding van je beginpost wel dat je er aanleg voor hebt. Daarom ook goed dat je tot nu toe geen drugs hebt gebruikt. Maar zou ook oppassen met andere geestverruimende middelen, want je hebt waarschijnlijk geen al te harde stoot nodig om wel in een psychose te belanden...
Onder hoge stress heb ik wel eens dingen gezien die er niet zijn (alleen als ik net wakker word). Dus ik geloof wel dat ik aanleg voor psychoses heb. Verder nooit medicijnen, drugs en drink nooit alcohol. Dus alles wat ik ervaar aan vreemde dingen komt vanuit mezelf en niet onder invloed.
pi_193630876
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:38 schreef Stermaan het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat drugs niet goed zijn voor gevoelige mensen. Dat snap ik dan niet zo goed. Truffels zijn iets natuurlijks niet chemisch. Waarom zou een gevoelig persoon er geen mooie ervaringen van kunnen krijgen?

Ik heb vaker gehoord dat iemand die gevoelig is dan sneller een psychose kan krijgen. Mijn gevoeligheid wordt eerder als een soort stoornis gezien...
Er is best veel informatie te vinden over het al dan niet bestaan van een verband tussen truffels en psychoses.

Misschien een krantenartikel als beginnetje? -->Trippen met truffels als therapie: 'Toch een beetje spelen met vuur' (https://www.parool.nl/nie(...)n-met-vuur~ba25b5b20)

Hierin staat verder nog: 'Ook The Psychedelic Society of the Netherlands selecteert via de dubbele intake aan de poort. "Mensen met een aanleg voor psychose zijn bijvoorbeeld ongeschikt voor psychedelica", zegt Kaczmarczyk.'
pi_193631102
Ik zou die truffels gewoon laten als ik jou was... En dat is niet iets wat ik zeg om je enkel en alleen tegen te zitten op dit forum... Ik bedoel; ik ken je niet eens. ;)
  maandag 15 juni 2020 @ 00:27:03 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193634747
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 01:08 schreef Stermaan het volgende:

[..]

Waarom niet in mijn geval? Is er iets speciaals met mij aan de hand. Ben ik te zwak of iets? Ja het doet wel iets met je hersenen, maar het is niet blijvend toch.

Sorry als het vreemd overkomt als ik vraag waarom niet... in mijn geval. Ben er oprecht benieuwd naar
Ik denk zeker niet dat je zwak, psychotisch of gek bent. Waarom ik het afraad is omdat je zegt hooggevoelig te zijn en in je normale bewustzijn al zo veel dingen ervaart die anderen niet bemerken. Het trippen op paddo's is dan maar tijdelijk, maar het kan best zo zijn dat het gevolgen heeft voor hoe je denkt. Zulke geestverruimende middelen kunnen echt in de basis iets veranderen aan hoe je tegen alles aankijkt. Het is echt totaal iets anders dan alcohol of xtc bijvoorbeeld.
Het is onvoorspelbaar wat voor effect het op jouw hersenen heeft.

Dus je kunt het doen, of je kunt het niet doen. En als ik jou was zou ik het niet doen, want er valt weinig te winnen en veel te verliezen.
pi_193634831
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 01:18 schreef Stermaan het volgende:

[..]

Naast klachten die ik meemaak als ik halfwakker ben, heb ik ook last van slaapverlamming. Dit komt wel frequent voor. Nee niet naar de huisarts geweest.

Ik weet dat het misschien door stress komt, maar zoveel stress heb ik in het dagelijkse leven niet. Het gaat eigenlijk gewoon goed met me vind ik...beetje stress moet kunnen
Ik heb ook vaak slaapverlamming en ben een HSP. En heb 1 keer truffels gedaan met een paar vrienden. Omdat ik gevoelig ben en 60 kilo weeg, nam ik de helft van wat de rest nam, maar ik ging het allerhardst.

Ik vond het niet prettig, want het gaat heel erg met je ego spelen. Ik zat niet perse slecht in mijn vel en moest ook veel lachen, maar tegelijkertijd werd ik ontzettend onzeker en paniekerig en ging ik heel erg doordenken over alles; waarom ik besta, of mijn vrienden wel echt goede vrienden zijn, etc. En alles voelde te heftig; een broekspijp zat te strak, de vloer was te hard, de bank jeukte..

Ik persoonlijk zou het nooit weer doen. De mooie kleuren en lachbuien vielen in het niets bij de misselijkheid, paniek en onzekerheid.
pi_193635162
LSD, DMT, paddestoelen, aan mij niet besteed, ik ben te piekerig en onzeker aangelegd van mezelf en de gedachte dat alles wat ik op dat moment in m'n hoofd haal ook 'werkelijkheid' zou kunnen worden staat me echt niet aan :') Lijkt me nooit goed voor je mentale gezondheid om met die verwachting het eens te proberen, ik hou het wel bij drank...
THC of MDMA zou ik wellicht nog wel voor open staan voor een keertje omdat het effect een stuk voorspelbaarder en controleerbaarder is (als je tenminste weet hoeveel je inneemt en of het ook niet stiekem andere rommel is, daar gaat het vaak fout!), maar hallucinogene spullen begin ik niet aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fleischmeister op 15-06-2020 01:59:12 ]
  maandag 15 juni 2020 @ 08:03:39 #24
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_193635784
Kijk, er zal nooit een gedegen onderzoek komen die kijkt naar de risico's van het gebruik van dit soort middelen, en er kan al helemaal niet naar 'risicogroepen' gezocht worden. Dat krijg je niet door een ethische commissie, mensen drugs voeren waar ze mogelijk psychotisch van zouden worden.

Je identificeert je met HSP en je noemt wat 'symptomen' die toch wel richting het psychotische spectrum gaan. Puur gebaseerd op "boerenverstand" klinkt het dan niet heel snugger om aan de psychedelische middelen te gaan.Ik zou gokken dat de kans bovengemiddeld is dat je er nare effecten bijkrijgt, korte of lange termijn. Het zou me niet verbazen als je na gebruik meer dingen 'ziet' en 'voelt' die andere mensen niet voelen; en misschien er meer van overtuigd raakt dat ze echt zijn (want ze zullen vast echter voelen?). En dan beland je opeens echt in het schizoïde spectrum.

Speculatie natuurlijk, want een goed onderzoek hiernaar kan niet verricht worden. Maar wil je dat risico echt nemen?
WFPB!
pi_193638165
Tja, mensen met een neiging naar emoties van angst of agressie zou ik ook zeker geen drugs aanraden, in ieder geval geen drugs die aanwezige emoties versterken. Drugs ontneemt vaak een zekere beheersing/rem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')