quote:
Op zondag 14 juni 2020 07:41 schreef MevrouwPuff het volgende:¤120 voor een nette broek in een specifieke kleur, bij de Bijenkorf.
Wat ik niet goed begrijp is als mensen voor vrijetijdskleding (en dan bedoel ik met name simpele t-shirts en joggingbroeken) veel geld uitgeven. Tenminste, ik zie dat ze het doen en ik weet dat t duur is omdat ik het merkje zie, maar voor dat soort items zou ik nooit veel geld betalen. Ik draag dat soort dingen dan ook niet om naar de stad te gaan oid, misschien scheelt dat ook

Jij zou er niet veel aan uitgeven begrijp ik.
Mogelijk omdat het je niet uitmaakt of vrijetijdskleding duur of goedkoop is. Mogelijk zie je de meerwaarde niet tussen goedkope en dure vrijetijdskleding.
Sommige mensen willen als ze vrijetijdskleding dragen ook mooie kleding dragen van goede kwaliteit. En mooi/goed is vaak duurder.
Ik zie niet in waarom vrije tijd of "net" invloed zou hebben op de prijs. Je draagt beide voor andere gelegenheden. Op beide momenten wil je je goed voelen in mooie kleding.
Een t-shirt van 79 euro is echt wel iets anders dan van 19 euro.
Ik kan me zelfs voorstellen dat iemand die bijna nooit "nette" kleding draagt en wel vaak vrijetijdskleding, dat die niet veel geld uitgeeft aan "nette" kleding voor die ene keer dat hij/zij het draagt.
Wat maakt het uit of je het naar de stad draagt of niet? Dat betekent dat je je zou kleden voor andere mensen. Sommigen willen zelf gewoon graag mooie kleding hebben en waar ze er mee naar toe gaan, of wie ze er mee ziet, maakt ze niet uit.
Ontopic: 199 euro