Juist ik heb 57er kever word vaak even gechecktquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:53 schreef PP_Sound het volgende:
Een politieagent kan nog altijd een voertuig vorderen voor technische controle.
Ja dat moet je politie controleerd. En ja verzekering all risk bij auto van voor 1960 eist ook apk vaakquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:55 schreef tstile het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, als er geen apk plicht meer is of je dan wel ten allen tijde aan de apk eisen moet voldoen.
Ik ben ook benieuwd of verzekeraars er iets mee gaan doen. Bijv. hogere premie als je niet laat keuren en lage premie als je toch laat keuren.
Tunnel of inedns slecht weer?...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:58 schreef tstile het volgende:
[..]
Nou de eisen zijn op sommige dingen inderdaad minimaal. Bijv. banden mag je erg ver oprijden. Maar op andere vlakken nogal overdreven.
Bijv. verkeerd afgestelde koplampen. Die lampen heb je nieteens nodig bij een korte zondagsrit. Of ruitensproeiers etc etc etc
Dan hebben ze overal wel een verklaring voor waarom het zo streng is. Maar dat past vaak niet bij het sporadische gebruik.
Dat zou me verbazen. Want Amsterdam mag je nu gewoon in vanaf 40 jaar oud. En voor Utrecht kun je een ontheffing krijgen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
Maak niet uit.
Binnen kort mogen brandstof wagens toch niet meer in de steden .( 2025)
En ouwe wagens ook al niet meer over de ring. (Utrecht is er al mee bezig)
Dus kunnen ze nog even genieten voor de wagen van 50+ toch op de schoot belandt .
Dat is een beetje overdreven. De mileiuzones gelden alleen voor diesels, niet voor benzine.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
Maak niet uit.
Binnen kort mogen brandstof wagens toch niet meer in de steden .( 2025)
En ouwe wagens ook al niet meer over de ring. (Utrecht is er al mee bezig)
Dus kunnen ze nog even genieten voor de wagen van 50+ toch op de schoot belandt .
Ze willen in Amsterdam en ook anderen steden uitstoot vrij .quote:Op zondag 14 juni 2020 09:22 schreef oldford het volgende:
[..]
Dat is een beetje overdreven. De mileiuzones gelden alleen voor diesels, niet voor benzine.
En zoals al gezegd, er is een vrijstelling voor auto's van 40 jaar en ouder.
Zie: https://www.anwb.nl/belangenbehartiging/duurzaam/milieuzones
Wacht maar tot organistaies als Brandweer, Politie en Ambulancevervoer en NS ontdekken hoeveel geld ze gaan verliezen en hoeveel geld nieuwe voertuigen gaan kosten.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ze willen in Amsterdam en ook anderen steden uitstoot vrij .
Dus al die ouwe wagens op brandstof zijn niet uitstoot vrij .
Een Maas in de wet aangezien elke stad zelf mag bepalen.
Dus als het werk kan ik je vertellen dat anderen steden van zelf gaan volgen
https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2F
2030 is nog ver weg .quote:Op zondag 14 juni 2020 19:48 schreef oldford het volgende:
[..]
Wacht maar tot organistaies als Brandweer, Politie en Ambulancevervoer en NS ontdekken hoeveel geld ze gaan verliezen en hoeveel geld nieuwe voertuigen gaan kosten.
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als dat ze wordt opgediend.
Dat blijkt ook uit de voorstellen van Amsterdam.
Bussen mogen gewoon naar ht Centraal Station blijven rijden, ook als ze wat uitstoten.
Anders zou misschien de stad wel uitstootvrij worden, maar ook zonder streek vervoer.
Weet nie maar mijn stok oude diesel mag alle steden weer inquote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
Maak niet uit.
Binnen kort mogen brandstof wagens toch niet meer in de steden .( 2025)
En ouwe wagens ook al niet meer over de ring. (Utrecht is er al mee bezig)
Dus kunnen ze nog even genieten voor de wagen van 50+ toch op de schoot belandt .
Neutraal goed? Dat is mijn bio dieselquote:Op zondag 14 juni 2020 19:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ze willen in Amsterdam en ook anderen steden uitstoot vrij .
Dus al die ouwe wagens op brandstof zijn niet uitstoot vrij .
Een Maas in de wet aangezien elke stad zelf mag bepalen.
Dus als het werk kan ik je vertellen dat anderen steden van zelf gaan volgen
https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2F
Na invoeren moest je apk keuren of niet? Dat is straks ook nog.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 22:22 schreef Opperprutser het volgende:
Belachelijk. De mijne is 45 jaar oud, maar als die de weg op was gegaan zoals ik 'm importeerde zou 't absoluut gevaarlijk zijn geweest. En die was nog gerestaureerd ook.
Afhankelijk of de keuring nog geldig was (en uit een EU land komt) hoef je niet te keuren, anders wel idd. Of hier iets aan wijzigt bij 50+ is me overigens niet bekend.quote:Op maandag 15 juni 2020 01:15 schreef T42 het volgende:
[..]
Na invoeren moest je apk keuren of niet? Dat is straks ook nog.
Aks die geldige keuring heeft telt die idd maar dan is die gekeurd en geen wagen die 20 jaar in een schuur stond. En keuring is moments opname. Kan de banden 20 meter na apk al kaal hebben..quote:Op maandag 15 juni 2020 08:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Afhankelijk of de keuring nog geldig was (en uit een EU land komt) hoef je niet te keuren, anders wel idd. Of hier iets aan wijzigt bij 50+ is me overigens niet bekend.
Mijn gedachte dit.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:40 schreef Arkai het volgende:
APK is echt de meest minimale keuring om er zeker van te zijn dat een auto geen gevaar op de weg is. Ik vind het dan ook zeer vreemd om gedateerde auto's hiervan vrij te stellen. In feite is dit vragen om problemen.
Ik weet.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:23 schreef T42 het volgende:
[..]
Aks die geldige keuring heeft telt die idd maar dan is die gekeurd en geen wagen die 20 jaar in een schuur stond. En keuring is moments opname. Kan de banden 20 meter na apk al kaal hebben..
De algemene denkfout is dat mensen die geen 19 euro voor een APK over hebben omdat ze met oude barrels rijden, klassiekers rijden.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn gedachte dit.
Ik zou dan nog eerder besluiten om die 3 jaars vrijstelling van nieuwe auto's op te rekken naar 5 jaar dan dit.
En dan de jacht op zeldzame onderdelen.. of onderdelen speciaal moeten laten maken. Goedkoop is het niet. Dat denken mensen. Ow belasting vrij lekker goedkoop... ja en top van 75 geen hulp met remmen en sturen. 3 startpogingen en dan mag ik slingeren. Oei er is wat mis met de motor en sta je daarvoor op een jachtwerf verstuivers in elkaar te puzzelen. Of onderdeel bestellen en 3 maanden wachtenen niet kunnen rijdenquote:Op maandag 15 juni 2020 09:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
De algemene denkfout is dat mensen die geen 19 euro voor een APK over hebben omdat ze met oude barrels rijden, klassiekers rijden.
Inderdaad, ze rijden oude barrels, maar zodra er iets aan komt (distributie á 300 bijv., of nieuwe banden) gaat de auto de deur uit. Dit zijn echter geen 50 jaar oude klassiekers, want die kosten veel te veel om op de weg te houden en als je er zelf geen verstand hebt, kun je écht je portemonnee trekken.
En over twee jaar worden alle auto's ouder dan 50 jaar verboden op de openbare weg ivm milieu. En als ik hoor hoe jouw barrel er aan toe is, is dat volledig terecht.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 21:26 schreef tstile het volgende:
Het duurde even maar het is aangenomen!
Auto's worden nu na 50 jaar vrijgesteld van apk keuring! Dit was eerst alleen voor auto's van voor 1960.
https://www.fehac.nl/apk-(...)-door-het-parlement/
https://aftersalesmagazin(...)-50-jaar-goedgekeurd
Het is nu afwachten op de RDW die dit moet gaan aanpassen.
Voor mij fantastisch nieuws, aangezien ik een 55 jaar oud afgekeurd barrel geschorst in de schuur heb staan. Het plan was eigenlijk om deze ooit te gaan opknappen. Remmen repareren, lekkages, bodem lassen. Maar nu kan ik dat allemaal overslaan en hopelijk nog deze zomer lekker gaan toeren
Precies dit. Heb zelf een W201 uit '84 en iedere x met de tweejaarlijkse APK ziet de keurmeester wel weer iets wat ik zelf heb gemist. En ik ken die bak door en door inmiddels. Als al die oude MB's, Opeltjes etc rond die tijd APK vrijgesteld worden houd ik mn hart vast.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:37 schreef Fer het volgende:
Leuk voor die A-Fords en Spykers, maar over 6 jaar is de W123 alweer 50. Er zullen er nog veel verstopt zijn in schuurtjes en loodjes.
Je weet dat rutten al een oldtimer rijd?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 19:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En over twee jaar worden alle auto's ouder dan 50 jaar verboden op de openbare weg ivm milieu. En als ik hoor hoe jouw barrel er aan toe is, is dat volledig terecht.
Dat klopt in 99% van de gevallen. Sowieso moet je het gewoon leuk vinden.quote:Op maandag 15 juni 2020 09:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
De algemene denkfout is dat mensen die geen 19 euro voor een APK over hebben omdat ze met oude barrels rijden, klassiekers rijden.
Inderdaad, ze rijden oude barrels, maar zodra er iets aan komt (distributie á 300 bijv., of nieuwe banden) gaat de auto de deur uit. Dit zijn echter geen 50 jaar oude klassiekers, want die kosten veel te veel om op de weg te houden en als je er zelf geen verstand hebt, kun je écht je portemonnee trekken.
Klopt en je mist een hoop luxe als Bluetooth etc.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:33 schreef tstile het volgende:
[..]
Dat klopt in 99% van de gevallen. Sowieso moet je het gewoon leuk vinden.
Maar er komen wel meer auto's als oldtimer beschikbaar die best betrouwbaar zijn. Zoals de Golf 1, MB 190, Audi 80.
Maargoed, voor besparen hoeft dat niet want moderne auto's zijn zuinig en kosten ook niet veel meer.
Gesubsidieerde, MRB vrije elektrokar.quote:Goedkoopste is een modern koekblik op gas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |