Helemaal mee eens! Positiviteit kan dit topic wel gebruiken.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank je wel voor jouw dagelijkse constructieve bijdrage.
Zo fijn dat je dat iedere dag even komt delen
Ach kom op. Er komt echt niets constructiefs uit de koker van sommige mensen. Of dat nou de ontzettende negatieve posten zijn vol doemscenario's of de sarcastsiche one-liners van sommige anderen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Positiviteit kan dit topic wel gebruiken.Fijn dat niet alleen negatieve doemdenk berichten dagelijks gepost worden.
Máár ondertussen benoem je het enkel bij zo’n positieve mening. Dagelijks positiviteit benoemen is echt niet anders dan dagelijks benoemen hoe kut het wel niet allemaal gaat worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach kom op. Er komt echt niets constructiefs uit de koker van sommige mensen. Of dat nou de ontzettende negatieve posten zijn vol doemscenario's of de sarcastsiche one-liners van sommige anderen.
Nee hoor, ik benoem het ook bij anderen. En jij benoemt weer vooral de negatieve en komt weer ter bescherming van iemand die alleen maar sarcastische, niet constructieve opmerkingen plaatst.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Máár ondertussen benoem je het enkel bij zo’n positieve mening. Dagelijks positiviteit benoemen is echt niet anders dan dagelijks benoemen hoe kut het wel niet allemaal gaat worden.
Laten we wel wezen. Op de man spelen deed jij ook. Doe dan ook niet alsof je daar boven staat. Zijn maar weinig users hier (en nee, ik behoor ook niet tot die groep) die echt objectief posten. Frequent. Zonder een bepaalde toon. Het is nou eenmaal een gevoelig onderwerp met veel extreme meningen. Iedereen zal weer andere berichten ‘constructief’ vinden.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, ik benoem het ook bij anderen. En jij benoemt weer vooral de negatieve en komt weer ter bescherming van iemand die alleen maar sarcastische, niet constructieve opmerkingen plaatst.
Maar als er op zo'n lage manier op de man gespeeld wordt als zij nu doet, ben ik echt volledig klaar met iemand. Wat een trieste bedoening.
Ik scheld in ieder geval niet en ik speelde niet op de man.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laten we wel wezen. Op de man spelen deed jij ook. Doe dan ook niet alsof je daar boven staat. Zijn maar weinig users hier (en nee, ik behoor ook niet tot die groep) die echt objectief posten. Frequent. Zonder een bepaalde toon. Het is nou eenmaal een gevoelig onderwerp met veel extreme meningen. Iedereen zal weer andere berichten ‘constructief’ vinden.
Maurice snapt al niet dat super spreading vooral een statistisch concept is en zich niet vertaalt naar de betekenis die hij er aan lijkt te geven.quote:
Als ik het me goed herinner uit de tijd dat ik in een boerendorp woonde was de kermis ook een zuip-je-ongans momentje. Net als veel festivalsquote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, er is wel een groot verschil in handhaafbaarheid tussen een pretpark en een kermis.
Zo is een pretpark een gesloten object op een afgelegen locatie waar je tickets moet reserveren. Dan kan er al heel simpel gedoseerd worden door het park zelf.
Een kermis is open en staat vaak op A-locaties waardoor zelf doseren lastig wordt. Daarom zijn kermissen ook vergunningsplichtig waar onder andere de crux nu ligt. De kans op excessen is veel groter.
In de middelgrote gemeentes ook vaak toneel van opstootjes en knokpartijen tussen de 'boerenjongens' enerzijds en groepjes Marokkanen anderzijds.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 11:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner uit de tijd dat ik in een boerendorp woonde was de kermis ook een zuip-je-ongans momentje. Net als veel festivals
Vliegen is, per saldo, waarschijnlijk veiliger dan de trein om de redenen die genoemd zijn. Dat zegt nog steeds niet dat het risico gerechtvaardigd is of dat er geen grote verschillen kunnen zijn tussen verschillende vliegtuigen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:21 schreef Tarado het volgende:
Ik ben verder niet tegen vliegen hoor maar tegen de willekeur en doen alsof het veilig(er) is
per saldo waarschijnlijkquote:Op vrijdag 12 juni 2020 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vliegen is, per saldo, waarschijnlijk veiliger dan de trein om de redenen die genoemd zijn. Dat zegt nog steeds niet dat het risico gerechtvaardigd is of dat er geen grote verschillen kunnen zijn tussen verschillende vliegtuigen.
Wel dat kortzichtige redenaties als 'als je opgepropt in het vliegtuig mag zitten, mag je ook opgepropt in de trein zitten' niet opgaan.
Willekeur suggereert dat trein en vliegtuig ongeveer gelijkwaarig zijn qua besmettingsrisico. Dat is gewoonweg niet zo (vanwege de betere luchtzuivering in vliegtuigen).quote:Op vrijdag 12 juni 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
per saldo waarschijnlijkoftewel willekeur
stel je zit in een trein van Amsterdam naar Utrecht met mondkapje, dat duurt 30 minuten of in het vliegtuig van Amsterdam naar Bangkok 10 uur met mondkapje gebruik toilet etc. 10 uur lang.
Is het risico per saldo waarschijnlijk dan nog steeds hoger in de trein?
die betere luchtzuivering van die vliegtuigen dat zal misschien gelden voor de toestellen van 5 jaar en jonger maar de voor oudere toestellen niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Willekeur suggereert dat trein en vliegtuig ongeveer gelijkwaarig zijn qua besmettingsrisico. Dat is gewoonweg niet zo (vanwege de betere luchtzuivering in vliegtuigen).
Ik ben het met je eens dat er maatwerk kan komen en wellicht vereisen intercontinentale vluchten een ander beleid dan binnen Europa, maar je moet ergens ook wat pragmatische grenzen trekken.
Een ander voorbeeld: is een intercity van Maastricht naar Den Helder (waarbij stops vaak > 15 min. uit elkaar liggen) minder veilig dan een sprinter die om de 3 minuten stopt en de deuren dus steeds open gaan en er verse lucht de trein in komt?
Niet de IATA, maar de EASA. Een wezenlijk verschil volgens dit artikel van Nieuwscheckersquote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
die betere luchtzuivering van die vliegtuigen dat zal misschien gelden voor de toestellen van 5 jaar en jonger maar de voor oudere toestellen niet.
Nogmaals ik ben niet tegen dat mensen vliegen maar er wordt gewoon te snel aangenomen dat het veilig(er) is omdat de IATA en dat KLM dat zeggen, dat lijken me niet de mensen die dat moeten beoordelen.
OK my bad, ik heb op internet iets soortgelijks gezien van IATA maar die hebben dat misschien van EASA overgenomen maar het neemt niet weg dat het niet gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoekquote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet de IATA, maar de EASA. Een wezenlijk verschil volgens dit artikel van Nieuwscheckers
https://nieuwscheckers.nl(...)BQdPIbl_e744jZw15wtA
Er zijn de afgelopen meerdere onafhankelijke experts in de media geweest die hetzelfde betogen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
Nogmaals ik ben niet tegen dat mensen vliegen maar er wordt gewoon te snel aangenomen dat het veilig(er) is omdat de IATA en dat KLM dat zeggen, dat lijken me niet de mensen die dat moeten beoordelen.
experts ja, onafhankelijk nee die heb ik niet voorbij zien komen maar als jij er bronnen van hebt graag.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen meerdere onafhankelijke experts in de media geweest die hetzelfde betogen.
Ik heb er ook mijn vraagtekens bij. Het lijkt zo onlogisch met zoveel mensen in een kleine ruimte voor een aantal uur, en dat dat dan veilig is. En ook deze nieuwscheckers vermelden dat de lobby wel enorm is, dus of de EASA daar volledig ongevoelig voor is, kun je je afvragen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK my bad, ik heb op internet iets soortgelijks gezien van IATA maar die hebben dat misschien van EASA overgenomen maar het neemt niet weg dat het niet gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek
Dat gevoel heb ik dus ook, de luchtvaart industrie is groot en machtig met een sterke lobby. Ik las van de week een artikel over Cathay Pacific dat van 100.000 naar 600 passagiers per dag is gegaan dus ik begrijp ook wel dat er wat druk op zitquote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb er ook mijn vraagtekens bij. Het lijkt zo onlogisch met zoveel mensen in een kleine ruimte voor een aantal uur, en dat dat dan veilig is. En ook deze nieuwscheckers vermelden dat de lobby wel enorm is, dus of de EASA daar volledig ongevoelig voor is, kun je je afvragen.
Maar op zich is EASA dus wel een onafhankelijk orgaan, geen 'wij van wc-eend...".
Luchtfilterexpert Alex Spronck: https://www.nporadio1.nl/(...)iegtuig-tegen-coronaquote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
experts ja, onafhankelijk nee die heb ik niet voorbij zien komen maar als jij er bronnen van hebt graag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |