ja dat weet ik, maar daarom vraag ik me ook af of er addertjes onder het gras zittenquote:Op donderdag 11 juni 2020 14:11 schreef nils7 het volgende:
Sommige zijn gewoon merken van grote banken of verzekeraars...
Dat klopt wel en de kans is wellicht kleiner, maar een grotere hypotheekverstrekker kan ook fuseren en dan heb je van hetzelfde laken een pak.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:27 schreef Clupea het volgende:
Als die nieuwe hypotheekvertrekkers stoppen of fuseren worden de bestaande hypotheken ineens heel inflexibel: oversluiten, rentemiddeling, rente meenemen etc kan dan niet meer. Het bestaande contract blijft natuurlijk wel gewoon bestaan, alleen veranderen kan niet. Bij een looptijd van 30 jaar is dat wellicht niet handig.
ik zou vanwege de lage rente nu inderdaad voor een langere looptijd gaan, en er kan in 20 of 30 jaar een hoop gebeuren waardoor je je hypotheek misschien wilt aanpassen. Goed om te realiseren dat dat dus misschien een issue kan zijn bij deze hypotheekverstrekkers. Dan is goedkoop misschien duurkoop...quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:27 schreef Clupea het volgende:
Als die nieuwe hypotheekvertrekkers stoppen of fuseren worden de bestaande hypotheken ineens heel inflexibel: oversluiten, rentemiddeling, rente meenemen etc kan dan niet meer. Het bestaande contract blijft natuurlijk wel gewoon bestaan, alleen veranderen kan niet. Bij een looptijd van 30 jaar is dat wellicht niet handig.
Dat zei men ook toen de rente historisch laag was op 5 procentquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:43 schreef kipje123 het volgende:
[..]
ik zou vanwege de lage rente nu inderdaad voor een langere looptijd gaan, en er kan in 20 of 30 jaar een hoop gebeuren waardoor je je hypotheek misschien wilt aanpassen. Goed om te realiseren dat dat dus misschien een issue kan zijn bij deze hypotheekverstrekkers. Dan is goedkoop misschien duurkoop...
Ja, en?quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat zei men ook toen de rente historisch laag was op 5 procent
Wij zitten bij een van de genoemde en wat we vooral merken is dat ze “aan de voordeur” heel streng zijn. Dus veel documenten aan moeten leveren en zo.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:08 schreef kipje123 het volgende:
De laatste jaren lijken nieuwe hypotheekverstrekkers als paddenstoelen uit de grond te schieten. Vista, Merius, Tellius, BijBouwe, IQWoon, etc.
Hun rente is over het algemeen lager dan bij de grote banken/verzekeraars die hypotheken aanbieden...
Dat klinkt natuurlijk aantrekkelijk, maar ik vraag me af: zitten er addertjes onder het gras?
Is het beter om voor een iets hogere rente toch voor één van de meer gevestigde geldverstrekkers te gaan? Of zijn ze gewoon goedkoop omdat ze geen dure kantoren etc. hebben?
Iemand ervaring met dergelijke partijen?
Klopt, want die zijn totaal niet gedreven door salestargets en provisie. Die vertellen altijd het eerlijke verhaalquote:
Als ik zo hun sites bekijk, zijn ze iets van 0,10 - 0,15% lager. Op een hypotheek van 2 ton, is dat ¤200 -¤300 / jaar.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:08 schreef kipje123 het volgende:
De laatste jaren lijken nieuwe hypotheekverstrekkers als paddenstoelen uit de grond te schieten. Vista, Merius, Tellius, BijBouwe, IQWoon, etc.
Hun rente is over het algemeen lager dan bij de grote banken/verzekeraars die hypotheken aanbieden...
Dat klinkt natuurlijk aantrekkelijk, maar ik vraag me af: zitten er addertjes onder het gras?
Is het beter om voor een iets hogere rente toch voor één van de meer gevestigde geldverstrekkers te gaan? Of zijn ze gewoon goedkoop omdat ze geen dure kantoren etc. hebben?
Iemand ervaring met dergelijke partijen?
Daar zijn i.d.d. diverse voorbeelden van, DSB klanten kunnen erover meepraten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:27 schreef Clupea het volgende:
Als die nieuwe hypotheekvertrekkers stoppen of fuseren worden de bestaande hypotheken ineens heel inflexibel: oversluiten, rentemiddeling, rente meenemen etc kan dan niet meer. Het bestaande contract blijft natuurlijk wel gewoon bestaan, alleen veranderen kan niet.
Je financiële situatie moet dat dan wel toelaten op dat moment, aan de hand van de dan geldende regels. En dat is nu precies waar veel DSB klanten op vast lopen dankzij de 125% hypotheek aan 7 jaarsalarissen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar zijn i.d.d. diverse voorbeelden van, DSB klanten kunnen erover meepraten.
Afgezien daarvan, als je een niet al te beroerde hypotheek hebt gekozen en de tent sluit of kapt ermee, kan je toch naar een andere hypotheeknemer switchen? Ga je alsnog naar de ING of MoneYou?
waarom execution only? dan moet je wel behoorlijk veel verstand hebben van alle ins en outs van hypotheken, lijkt me...quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Als ik zo hun sites bekijk, zijn ze iets van 0,10 - 0,15% lager. Op een hypotheek van 2 ton, is dat ¤200 -¤300 / jaar.
Wat me verder opvalt, is dat sommige verstrekkers, bepaalde RVP's niet aanbieden, bij Bijbouwe bijv., kan je als nieuwkomer, de RVP's <= 10 jaars niet kiezen. Groot nadeel i.m.o.
Maar het grootste nadeel vind ik, als dergelijke partijen, je verplicht naar een hypotheekadviseur verwijzen. Mijn eerste adviesvoorwaarde is altijd: execution only.
1) De laagste kosten en de minste moeite,quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:16 schreef kipje123 het volgende:
1) waarom execution only?
2) dan moet je wel behoorlijk veel verstand hebben van alle ins en outs van hypotheken, lijkt me...
Inderdaad daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, want die zijn totaal niet gedreven door salestargets en provisie. Die vertellen altijd het eerlijke verhaal
Iedereen die groep 8 heeft gehaald kan dit inderdaad bij een recht toe rechtaan hypotheek.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:19 schreef blomke het volgende:
[..]
1) De laagste kosten en de minste moeite,
2) Hypotheekadviseurs doen alsof hypotheekverstrekkers domme mensen zijn die "door de bomen het bos niet meer zien". In feite is de keuze heel beperkt geworden sinds 2013.
Ik heb voor de gein een kennistest afgelegd bij MoneYou, verplicht voor de offerte aanvraag van een "execution only" hypotheek. Slaagde met 100% score, de materie is de eenvoud zelve.
Een hypotheekadviseur rekent pak em beet ¤2000,- voor een halve dag administratief werk misschien?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een beetje zzper kan beter werken in die tijd, dan verdiendt die meer.
Nee joh....quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Een hypotheekadviseur rekent pak em beet ¤2000,- voor een halve dag administratief werk misschien?
Bijzondere "beetje ZZP-er" die ¤500/uur rekent én vangt, tenzij die ZZP-er hypotheekadviseur is natuurlijk.
Er kan hier werkelijk nooit één vraag over hypotheken gesteld worden zonder dat en je kruistocht tegen hypotheekadviseurs het volledig overnemen hè...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Een hypotheekadviseur rekent pak em beet ¤2000,- voor een halve dag administratief werk misschien?
Bijzondere "beetje ZZP-er" die ¤500/uur rekent én vangt, tenzij die ZZP-er hypotheekadviseur is natuurlijk.
Een onafhankelijk hypotheekadviseur danquote:Op donderdag 11 juni 2020 19:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, want die zijn totaal niet gedreven door salestargets en provisie. Die vertellen altijd het eerlijke verhaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |