abonnement Unibet Coolblue
pi_193581072
Het aantal coronavirusinfecties in Florida en de dagelijkse ziekenhuisopnamecijfers bewegen zich in tegengestelde richting.



Ondanks fors meer bevestigde gevallen gaan er minder mensen naar het ziekenhuis, maar het is niet duidelijk waarom.
De afgelopen maand, met minder beperkingen op verkeer en handel, en een enorme toename van het aantal coronavirus-tests in de hele staat, is het aantal dagelijkse nieuwe infecties aanzienlijk gestegen, terwijl patiënten met ernstige symptomen nog moeilijk te vinden zijn.

Sommige gezondheidsdeskundigen suggereren dat het virus muteert in een zwakkere soort, iets dat lijkt op verkoudheid.
Maar het is te vroeg om het met zekerheid te zeggen.

In de eerste week van juni voerde de staat 195.000 tests uit, met een gemiddelde van meer dan 30.000 tests per dag. Dat is een stijging van 50% in de maand mei, toen de staat gemiddeld 20.000 tests per dag afnam. De golf van testen leverde een golf van nieuwe infecties op, maar die nieuwe infecties hebben, verrassend genoeg, niet geleid tot een overeenkomstige piek in ziekenhuisopnames, zelfs niet als rekening wordt gehouden met de vertraging van 1-2 weken voordat er zich ernstige symptomen voordoen.

Voor degenen die zeggen "wacht maar" omdat ziekenhuisopnames vaak achterblijven bij de testgegevens, de toename van het aantal gevallen begon drie weken geleden op 17 mei. In de daaropvolgende periode van 21 dagen zijn ziekenhuisopnames juist gedaald, gedaald, gedaald.

https://thecapitolist.com(...)y-be-losing-potency/
pi_193581105
Men is dus 50% meer gaan testen en er is een lichte daling in het aantal ziekenhuisopnamen.

Dat lijkt me niet onmogelijk. Als je meer gaat testen, toon je meer besmettingen aan maar dat betekent niet dat er meer besmettingen zijn.

quote:
De golf van testen leverde een golf van nieuwe infecties op, maar die nieuwe infecties hebben, verrassend genoeg, niet geleid tot een overeenkomstige piek in ziekenhuisopnames.
Dat is een vreemde conclusie. Als je meer test neemt het aantal besmettingen niet toe. Je ontdekt alleen meer besmettingen.

Meer testen leidt sowieso niet tot meer ziekenhuisopnames. Meer zieken wel.
pi_193581126
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Men is dus 50% meer gaan testen en er is een lichte daling in het aantal ziekenhuisopnamen.

Dat lijkt me niet onmogelijk. Als je meer gaat testen, toon je meer besmettingen aan maar dat betekent niet dat er meer besmettingen zijn.
Je zou een evenredig beeld verwachten.

Ze geven aan dat mensen met zware symptomen heden nog lastig te vinden zijn ondanks 30.000 tests pd.
pi_193581139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:39 schreef Za het volgende:

[..]

Je zou een evenredig beeld verwachten.

Ze geven aan dat mensen met zware symptomen heden nog lastig te vinden zijn ondanks 30.000 positieve tests pd.
Nee, dat zou je niet verwachten.

Als je meer test, ontdek je meer positieve gevallen.
Dat betekent niet dat er meer mensen ziek zijn.
Je krijgt alleen een beter beeld van het aantal zieken.

Als ze morgen iedereen op 1 dag zouden kunnen testen, dan ontdek je misschien 20x meer zieken maar ook dan heb je niet meer ziekenhuisopnames. Je wordt opgenomen op basis van hoe ziek je je voelt, niet op basis van een positieve diagnose.

Omgekeerd: als je morgen stopt met testen heb je geen positieve gevallen meer, dat betekent niet dat er niemand meer ziek is.
pi_193581241
De conclusies van het artikel gaan alleen op als er op dezelfde manier blijft worden getest, d.w.z. dezelfde testcriteria. En daarna moet je alsnog corrigeren voor het totaal aantal uitgevoerde tests.
I'll give you something to do
pi_193581340
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:46 schreef galantis het volgende:
De conclusies van het artikel gaan alleen op als er op dezelfde manier blijft worden getest, d.w.z. dezelfde testcriteria. En daarna moet je alsnog corrigeren voor het totaal aantal uitgevoerde tests.
Zou prachtig zijn als het klopt, maar door het meer testen krijg je meer gevallen inzichtelijk, dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk meer gevallen zijn (kunnen er zelfs minder zijn). Dus de conclusie dat er minder ziekenhuisopnames zijn ondanks "meer" besmettingen kun je niet trekken.

Edit: Aan de andere kant is het opvoeren van het testen pas in juni begonnen, toen was de stijging van de bevestigde gevallen en het dalen van de ziekenhuisopnames al begonnen.
pi_193581462
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Men is dus 50% meer gaan testen en er is een lichte daling in het aantal ziekenhuisopnamen.

Dat lijkt me niet onmogelijk. Als je meer gaat testen, toon je meer besmettingen aan maar dat betekent niet dat er meer besmettingen zijn.
[..]

Dat is een vreemde conclusie. Als je meer test neemt het aantal besmettingen niet toe. Je ontdekt alleen meer besmettingen.

Meer testen leidt sowieso niet tot meer ziekenhuisopnames. Meer zieken wel.
Dat.

Wat een raar artikel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193581486
Denk dat de ware aantallen besmettingen (dus, als ze meteen meer hadden kunnen testen) dat grafiekje op de verticale as ruim boven die 1500 had laten starten. Et voila! Dalend aantal bewezen besmette mensen én dalend aantal ziekenhuisopnames.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193581488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Edit: Aan de andere kant is het opvoeren van het testen pas in juni begonnen, toen was de stijging van de bevestigde gevallen en het dalen van de ziekenhuisopnames al begonnen.
Ik zoek momenteel de data van het aantal tests per dag.

Het is logisch om te veronderstellen dat men niet van de ene op de andere dag van 20.000 naar 30.000 tests is gegaan, ik zie zelfs cijfers van meer tests per dag.

Je zal dus exact moeten weten hoeveel tests er per dag zijn gedaan en die over de grafiek heen leggen om er iets zinnigs over te zeggen.
pi_193581529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

Nee, dat zou je niet verwachten.

Als je meer test, ontdek je meer positieve gevallen.
Dat betekent niet dat er meer mensen ziek zijn.
Je krijgt alleen een beter beeld van het aantal zieken.

Als ze morgen iedereen op 1 dag zouden kunnen testen, dan ontdek je misschien 20x meer zieken maar ook dan heb je niet meer ziekenhuisopnames. Je wordt opgenomen op basis van hoe ziek je je voelt, niet op basis van een positieve diagnose.

Omgekeerd: als je morgen stopt met testen heb je geen positieve gevallen meer, dat betekent niet dat er niemand meer ziek is.
Ze testen meer omdat het virus zich daar nog steeds flink verspreidt, dat verklaard het dagelijkse aantal hoge en oplopend aantal besmettingen.

Daar staat tegenover dat ze aangeven dat het aantal mensen dat er ziek van wordt nog moeilijk te vinden is, ondanks dat 27% van de inwoners daar boven de 60 is.
pi_193581576
Het artikel is van het formaat dat de klimaatverandering kont door de afname van piraterij.

Ze proberen een correlatie te verklaren terwijl er geen causiliteit is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193581585
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:07 schreef Za het volgende:

[..]

Ze testen meer omdat het virus zich daar nog steeds flink verspreidt, dat verklaard het dagelijkse aantal hoge en oplopend aantal besmettingen.

Daar staat tegenover dat ze aangeven dat het aantal mensen dat er ziek van wordt nog moeilijk te vinden is, ondanks dat 27% van de inwoners daar boven de 60 is.
Wat is jouw (en hun) definitie van ‘besmetting’?

Is dat ‘klachten die aan COVID-19 gelinkt kunnen worden zonder te testen’ in combinatie met ‘mensen die getest en besmet bleken te zijn‘?

Of ‘bewezen besmetting met COVID-19 dmv een test’.

Voor pure cijfers moet je alleen van het laatste uitgaan. Waarbij het het meest ideaal is als je iedereen van die eerste groep ook kunt testen. Of, nog idealer: de hele bevolking. Dan heb je pas een waar beeld.
Waarbij ook mensen met klachten zitten die achteraf hooikoorts, migraine of een griep blijken te hebben, en geen COVID.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193581593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je zal dus exact moeten weten hoeveel tests er per dag zijn gedaan en die over de grafiek heen leggen om er iets zinnigs over te zeggen.
En zelfs dan moet je nog oppassen. De kennis om te bepalen wie je wel en niet gaat testen is natuurlijk ook verbeterd.
pi_193581600
Het verhaal van 20.000 tests naar 30.000 tests per dag zie ik geheel niet terug in de statistieken van de laatste 2 weken van mei. Het is heel variabel.

Dat hele artikel uit de OP kan wat mij betreft in de prullenbak als "fake news".



bron: https://bocanewsnow.com/2020/05/30/coronavirus-florida-percent-positive-rate-jumps-palm-beach-skyrockets

Kijkend naar het aantal doden per dag dan is dat ook nog geen uitgemaakte zaak:



Het aantal ziekenhuisopnamen, daar zou je voorzichtig positief over kunnen zijn:



Maar al met al kan je vaststellen dat het aantal tests in mei zo variabel was, dat je niet kan stellen dat het er "20.000 per dag waren". Misschien over het gemiddelde maar zeker niet als een vast getal.

[ Bericht 12% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-06-2020 12:23:46 ]
pi_193581677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het verhaal van 20.000 tests naar 30.000 tests per dag zie ik geheel niet terug in de statistieken van de laatste 2 weken van mei. Het is heel variabel.

Dat hele artikel uit de OP kan wat mij betreft in de prullenbak als "fake news".

[ afbeelding ]

bron: https://bocanewsnow.com/2020/05/30/coronavirus-florida-percent-positive-rate-jumps-palm-beach-skyrockets
Het is kleuterstatstiek bedrijven....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193581744
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

Dat hele artikel uit de OP kan wat mij betreft in de prullenbak als "fake news".

bron: https://bocanewsnow.com/2020/05/30/coronavirus-florida-percent-positive-rate-jumps-palm-beach-skyrockets
Dit is de titel van jouw link:

CORONAVIRUS: FLORIDA PERCENT POSITIVE RATE JUMPS, PALM BEACH SKYROCKETS

En toch noem je het fake news. OK.
pi_193581770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:23 schreef Za het volgende:

[..]

Dit is de titel van jouw link:

CORONAVIRUS: FLORIDA PERCENT POSITIVE RATE JUMPS, PALM BEACH SKYROCKETS

En toch noem je het fake news. OK.
Het gaat niet om de titel van een artikel, het gaat om de statistiek in het artikel.

Jouw OP stelt dat er in mei 20.000 tests per dag werden gedaan en vanaf juni 30.000 per dag.
Dat zie je totaal niet terug in de cijfers.

En jij valt mij vervolgens aan op de titel van een bron (waarvan de stijging vooral in Palm Beach is), zonder in te gaan op de inhoud.

In jouw OP staat een conclusie die niet uit de cijfers is te halen.
  Redactie Frontpage donderdag 11 juni 2020 @ 12:27:49 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193581810
TS stelt meer tests en dus positieve testuitslagen gelijk met meer ziektegevallen...

Gast...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193581839
Hoe graag ik ook wil dat het waar is natuurlijk, de artikelen over het onderwerp dat covid-19 muteert naar een mildere ziekte blijven altijd een beetje van een amateuristisch niveau.

Maar we zullen zien de komende weken, wie weet is het zo.
pi_193581863
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hoe graag ik ook wil dat het waar is natuurlijk, de artikelen over het onderwerp dat covid-19 muteert naar een mildere ziekte blijven altijd een beetje van een amateuristisch niveau.

Maar we zullen zien de komende weken, wie weet is het zo.
Dat komt ondat men dit graag wilt en dan is een correlatie al gauw een causiliteit. Zelf onder experts die beter moeten weten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193581877
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hoe graag ik ook wil dat het waar is natuurlijk, de artikelen over het onderwerp dat covid-19 muteert naar een mildere ziekte blijven altijd een beetje van een amateuristisch niveau.

Maar we zullen zien de komende weken, wie weet is het zo.
Het staat vast dat virussen over het algemeen milder worden, simpelweg omdat een virus zijn host nodig heeft om te overleven, te vermeerderen en verspreiden.

Virussen die een host doden, zijn minder succesvol daarin.

Maar als je dat wil aantonen moet je inderdaad wel met valide informatie komen.
Als het aantal tests per dag al aantoonbaar niet klopt met het artikel, dan ben je snel uitgeluld.

Als je iets als nieuws wil brengen moet je ook eerst je research doen en anders gewoon accepteren dat het niet klopt.
pi_193581975
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het staat vast dat virussen over het algemeen milder worden, simpelweg omdat een virus zijn host nodig heeft om te overleven, te vermeerderen en verspreiden.

Virussen die een host doden, zijn minder succesvol daarin.

Maar als je dat wil aantonen moet je inderdaad wel met valide informatie komen.
Als het aantal tests per dag al aantoonbaar niet klopt met het artikel, dan ben je snel uitgeluld.

Als je iets als nieuws wil brengen moet je ook eerst je research doen en anders gewoon accepteren dat het niet klopt.
Er zijn nog genoeg hosts op de wereld is om te besmetten dus er is geen noodzaak....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193582014
Een mutatie is prima aantoonbaar, tot nu toe is het virus genetisch minimaal veranderd, wat typerend is voor Coronavirussen.
Zoiets gebeurt ook niet van de ene op de andere dag, het evolueert met de tijd.

https://www.scientias.nl/(...)-maar-een-virustype/
pi_193582032
Noodzaak bestaat niet voor een virus. De mutatie die het best reproduceert blijft in stand. Dat duurt wel wat langer dan een paar weken.
pi_193582093
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:27 schreef JeMoeder het volgende:
TS stelt meer tests en dus positieve testuitslagen gelijk met meer ziektegevallen...

Gast...
OP is een verbatim artikel met bron.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')