Dat komt omdat die oven/airfryer snacks vooraf gevuld worden met vet, heb ooit eens wat ovensnacks in de oven gehad, als je daarna onder het rooster gaat kijken zie je dat er een hele hoop vet uit de snacks is gelopen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:39 schreef simonblue het volgende:
Snacks voor in de oven of Airfryer hebben een andere samenstelling dan die voor in de frituur (om het effect van het hete vet van de frituur na te kunnen bootsen) . Ik heb zelf wel een paar keer geprobeerd om gewone diepvries bitterballen en kaassoufflees in de oven klaar te maken, maar was er niet positief over (temperatuur OK, maar niet krokant).
Mora geeft aan dat hun oven & airfryer bamischijven niet in de frituur kunnen:
Bereidingswijze
Bakken in oven
1 Verwarm de oven voor: hetelucht 220°C.
2 Plaats de bevroren bamischijven op een ovenrooster.
Gebruik geen bakpapier of ovenschaal voor het beste bakresultaat en plaats een opvangplaat onderin de oven zodat de oven schoon blijft.
3 Plaats het rooster in het midden van de oven en verwarm de bamischijven in 14-17 minuten. Afhankelijk van de oven kan de bereidingstijd variėren.
4 Haal de bamischijven uit de oven en laat ze minimaal 2 minuten rusten voor de beste krokantheid.
Niet geschikt voor frituurbereiding
Airfryer
Ca. 11 min | 200°C
Airfryer voorverwarmen.
Maximale hoeveelheid: bodem mandje bedekt.
Je bedoelt dat ze zijn voorgebakken?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:46 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Dat komt omdat die oven/airfryer snacks vooraf gevuld worden met vet, heb ooit eens wat ovensnacks in de oven gehad, als je daarna onder het rooster gaat kijken zie je dat er een hele hoop vet uit de snacks is gelopen.
Weet ik wat ze doen, ik constateer enkel een dikke laag vet op de bodem van de oven.quote:
even @Plompzakker mentionen omdat het over bitterballen gaatquote:Om te zorgen dat de speciale ovenbitterballen toch knapperig worden in de oven, zijn ze anders samengesteld dan normale bitterballen, die knapperig worden door het frituurvet. Hierdoor zitten er in ovenbitterballen meer caloriėn en vetten.
SPOILER: *1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2020 23:00:46 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |