abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193536765
Ik heb in mijn douche nu voor de 2e keer een nieuwe kitrand (siliconenkit) moeten aanbrengen. Ook nu weer lost gelaten. Ondanks ondergrond schoonmaken. De kit moet op de tegels hechten. Dat lukt dus niet. Iemand een goede tip voor mij ?
pi_193536916
Waarmee heb je schoongemaakt? Welke kit heb je gebruikt?
pi_193536934
Heb je A: de goede kit voor die tegels gebruikt. B: ontvet? C: een primer gebruikt? D: is het een douchebak?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_193536935
Ik heb het met amoniak schoongemaakt. En heb siliconenkit gebruikt. Volgens mij van Bison.
pi_193536940
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
Heb je A: de goede kit voor die tegels gebruikt. B: ontvet? C: een primer gebruikt? D: is het een douchebak?
Geen primer gebruikt. Het is geen douchebak maar tegels.
pi_193536972
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:54 schreef Tinus_dus het volgende:

[..]

Geen primer gebruikt. Het is geen douchebak maar tegels.
Maar laat siliconenkit echt los van tegels? Dat is erg bijzonder, er zit toch geen trekkracht aan zou je zeggen. Dan alles nog eens echt goed schoonmaken, ontvetten, dan primer gebruiken en hoge kwaliteitskit gebruiken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_193537096
Het probleem is de ammoniak denk ik, probeer het eens met alcohol, daar had ik betere resultaten mee. Zorg ook dat het goed droog is voor je gaat kitten.
pi_193537253
Watvoor tegels heb je?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193537311
Grijze moderne tegels. 3 jaar oud. Sorry voor de beperkte beschrijving :)
pi_193537706
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:26 schreef Tinus_dus het volgende:
Grijze moderne tegels. 3 jaar oud. Sorry voor de beperkte beschrijving :)
Geglazuurd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193539317
Voor tegels heb je andere kit nodig, geen silicone.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_193539410
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 17:12 schreef spierbal het volgende:
Voor tegels heb je andere kit nodig, geen silicone.
Dit, naar mijn weten heb je sanitairkit nodig.

Edit;
quote:
SanitairkitSanitairkit is een erg elastische kitsoort, die voornamelijk in vochtige ruimtes gebruikt worden. De kit heeft een schimmelwerende functie en wordt dan ook gebruikt in de badkamer, toilet, keuken en bijkeuken. Hoewel sanitairkit nagenoeg onderhoudsvrij is, is het schimmelwerende effect na een aantal jaren verdwenen en zal het opnieuw gekit moeten worden.
De kit is leverbaar in de kleuren doorzichtig, wit, grijs, zwart, crème en is niet overschilderbaar.

SiliconenkitDeze kit wordt wel eens verward met sanitairkit, maar is meer geschikt voor de drogere ruimtes. De kit is minder elastisch dan sanitairkit. Kijk op de verpakking of de kit overschilderbaar is. Er zijn zowel overschilderbare als niet overschilderbare soorten op de markt.
pi_193541289
Ontvetten met thinner al geprobeerd? En wat hierboven staat: sanitairkit. Overigens heb ik heel veel gekit en de diverse merken hebben ook kwaliteitsverschillen. Den Braven is een goeie net als Soudal.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193550981
Eerst heel goed schoonmaken, uitgeharde kit verwijderen kan nog steeds een dun siliconen film achterlaten waar het gezeten heeft. Resultaat is altijd nieuwe kit hecht niet op oude kit. bekijk het uit verschillende hoeken bij goed licht. Je ziet het mogelijk uit de ene hoek niet en uit de andere wel door de lichtval.

Dus niet goed schoon is eigenlijk de enige optie.. Oude kit verwijderen lijkt makkelijker dan het is, kit verwijder producten zijn allemaal broodje aap, siliconen kit is chemisch inert, lost nergens in op. Dus mechanisch verwijderen is de enige echte juiste methode. Met een krabbertje, mijn persoonlijke voorkeur is deze van Stanley.

https://www.gamma.nl/asso(...)yvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Dus niet alleen de oude kit/rups eruit trekken, maar daar waar het gezeten heeft heel goed afkrabben. Daarna nog eens heel goed poetsen met afwasmiddel en een schuursponsje, grove staalwol is indien de tegels dat kunnen hebben misschien nog beter. Indien de kit langere periode los is geweest kun je kalkaanslag eronder op de tegel verwachten, in dit geval beetje schuren met azijn haalt dit ook wel weg. Laat de azijn altijd even inweken en zijn werk doen.

Dan laten drogen daarna nog een heel goed inspecteren op resten, Is het goed schoon, nogmaals ontvetten met aceton bv. en opnieuw kitten. ^O^

Oude droge silconenkit en Vet (vingervlek is genoeg) is nieuwe siliconenkit grootste vijand.
pi_193556993
ik ontvet altijd met remmenreiniger. Gewoon van de action. Ook gelijk handig voor tal van andere ontvet klusjes en een stuk vriendelijker dan thinner of terpentine.
pi_193558596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:09 schreef Glider76 het volgende:
ik ontvet altijd met remmenreiniger ..... en een stuk vriendelijker dan thinner of terpentine.
Je communiceert mondeling (of schriftelijk) met je ontvettingsmiddel??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193559375
Ik boek altijd goede resultaten bij het verwijderen van oude kit met Scotch brite
pi_193563360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Je communiceert mondeling (of schriftelijk) met je ontvettingsmiddel??
Jazeker. remmenreiniger komt in een spuitbus. Werkt vriendelijker dan zo'n literfles thinner.
pi_193563494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:49 schreef Glider76 het volgende:
Jazeker. remmenreiniger komt in een spuitbus. Werkt vriendelijker dan zo'n literfles thinner.
Goeie tip. Ik ga binnenkort een spuitbus halen. Bij de Action??
pi_193565485
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Goeie tip. Ik ga binnenkort een spuitbus halen. Bij de Action??
of elke andere DHZ en automaterialen zaak. Maar de Action heeft het ook dus voordelig en altijd in de buurt.

Op het werk gebruiken wij dit ook altijd als er iets ontvet moet worden.
pi_193566373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:40 schreef Glider76 het volgende:
Op het werk gebruiken wij dit ook altijd als er iets ontvet moet worden.
^O^ ^O^
pi_193566734
siliconenkit hecht niet op siliconenkit..

Dus je gebruikt het beste siliconen kit verwijderen, waarna je het met alcohol nog eens doet etc..

Als je het graag snel nog eens moet doen gebruik je Bison kit. Beter koop je kit van den brave. Heb je een goed kitpistool, niet zo'n ding van 2 knaken?

Kitten is een vaak waar zelfs sommige badkamer bouwers iemand voor laten komen. het is toch echt meer dan wat zooi er op smeren.
pi_193797987
Als je het beste resultaat wilt hebben:
- Kit wegsnijden, dan schoonschrapen
- Behandelen (met sili kill bijvoorbeeeld)
- Goed ontvetten met alcohol, wegwrijven met een schone doek
- Als je zeker weet dat de kit het afdekt kun je de hechtvlakken heel iets opschuren
- Eventueel een schuimbandje aanbrengen als je er de ruimte voor hebt
- Vullen met kit, waarbij je voor je uit spuit, omdat je anders de kit van de vlakken wegtrekt
- Vingers natmaken met een vaatwasmiddel oplossing
- Kit aandrukken tegen de hechtvlakken, zorg ervoor dat tussen kit en hechtvlak niet nat wordt
- Afmessen met een houtje, spatel, plamuurmes, waarbij de kitvoeg minimaal 4 mm. breed moet zijn.
- Minstens 24 uur laten drogen

Den Braven / Soudal / Otto / Hercuseal ed. zijn prima sanitaire kitten, Dat zijn ook siliconensoorten, maar dan met schimmelwerende toevoegingen. Het beste spoel je na het douchen de kitvoegen nog even af zodat zeep en huidschilfers weg zijn en geen voedingsbodem op je kit vormen.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')