abonnement Unibet Coolblue
pi_193533619


Pinkpop vindt dit jaar plaats op 18-19-20 juni 2020. Sinds 1990 is Pinkpop opgenomen in het Groot Guinness Book Of Records als het oudste onafgebroken georganiseerde popfestival in Nederland, (maar volgens velen zelfs van Europa).

Het festival duurt tegenwoordig drie dagen en trekt per dag ongeveer 68.000 mensen. Sinds de eerste editie heeft het festival ruim anderhalf miljoen bezoekers gehad en hebben er meer dan 500 verschillende artiesten en bands opgetreden

Jan Smeets, Mr. Pinkpop Documentaire

Artiesten overzicht uit het verleden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pinkpop momenten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pinkpop Afsluitplaat:

Pinkpop Website: http://www.pinkpop.nl
Pinkpop Twitter: https://twitter.com/pinkpopfest
Pinkpop Facebook: https://www.facebook.com/PinkpopFestival
Pinkpop Instagram: http://instagram.com/pinkpopfest

Line-Up
Vrijdag:
- Red Hot Chili Peppers
- Twenty One Pilots

Zaterdag:
-

Zondag:
-



Livestream: https://www.npo.nl/live/npo-cultura
  Redactie Sport maandag 8 juni 2020 @ 10:17:51 #2
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193533791
Was Volbeat niet bevestigd? :o
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 8 juni 2020 @ 10:24:49 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193533868
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Was Volbeat niet bevestigd? :o
Ik hoop het (8>
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193533927
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Was Volbeat niet bevestigd? :o
Niet officieel.. Stond wel op bandsintown.
  Redactie Sport maandag 8 juni 2020 @ 10:30:45 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193533947
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik hoop het (8>
Wat mij betreft komen ze niet, maar goed ieder z'n plezier he, er komen vast genoeg dingen die ik wel leuk vind en hopelijk staan die dan ook rond Volbeat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_193534257
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wat mij betreft komen ze niet, maar goed ieder z'n plezier he, er komen vast genoeg dingen die ik wel leuk vind en hopelijk staan die dan ook rond Volbeat.
Beetje last van het Editors-syndroom. Van origine best een leuke band... maar zijn om 1 het jaar (en vaak meerdere jaren achter elkaar) wel te zien op een festival. En blokkenschema technisch ontkom ik het ook bijna nooit om een of andere manier.
  Redactie Sport maandag 8 juni 2020 @ 10:54:21 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193534273
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:53 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Beetje last van het Editors-syndroom. Van origine best een leuke band... maar zijn om 1 het jaar (en vaak meerdere jaren achter elkaar) wel te zien op een festival. En blokkenschema technisch ontkom ik het ook bijna nooit om een of andere manier.
Ik vind het geen leuke liveband. Maar dat is ook persoonlijk. Weet dat veel mensen het wel leuk vinden. Wel een veilige boeking, daar wel mee eens, maar ook geen totaal waardeloze op het conto van veel mensen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_193534334
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind het geen leuke liveband. Maar dat is ook persoonlijk. Weet dat veel mensen het wel leuk vinden. Wel een veilige boeking, daar wel mee eens, maar ook geen totaal waardeloze op het conto van veel mensen.
Zoals sub vind ik het nog wel gaan. Maar heb ze ook al gezien als headliner op Rock Am Ring (ruim 80.000 man op het veld), en een Graspop. En ik vind het geen headliner band. Guns N' Roses + Volbeat vond ik nog wel een redelijke combi voor Pinkpop begrippen.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:37:16 #10
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193534841
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wat mij betreft komen ze niet, maar goed ieder z'n plezier he, er komen vast genoeg dingen die ik wel leuk vind en hopelijk staan die dan ook rond Volbeat.
Juist gaaf man, net even wat zwaarder dan die 'brave burger rock' van bijvoorbeeld Arctic Monkeys, Cage the Elephant etc.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Redactie Sport maandag 8 juni 2020 @ 11:43:43 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193534924
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:37 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Juist gaaf man, net even wat zwaarder dan die 'brave burger rock' van bijvoorbeeld Arctic Monkeys, Cage the Elephant etc.
Ja ik vind het precies andersom, die indiebands maken vaak gebruik van wat interessantere akkoordenprogressies en uniekere sounds, terwijl wat Volbeat doet voor mij gewoon 'lekker raggen op gitaren' is en niet zo spannend is. Ik weet dat veel mensen daar van houden en dat het op een festival best goed doet, maar ik vind het juist wat minder spannend dan die indiebands. Een harde gitaar maakt je nog niet superspannend, wat mij betreft. Wat niet betekent dat ik Volbeat meteen uit zet als ik het hoor, maar mijn festivalervaring met hen (ik heb ze in 2009 gezien) was simpelweg teleurstellend.

Bij brave burgerrock denk ik misschien trouwens nog wel meer aan bandjes die je ook op SkyRadio kunt horen zoals U2 en Coldplay.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 8 juni 2020 @ 11:45:33 #12
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193534951
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja ik vind het precies andersom, die indiebands maken vaak gebruik van wat interessantere akkoordenprogressies en uniekere sounds, terwijl wat Volbeat doet voor mij gewoon 'lekker raggen op gitaren' is en niet zo spannend is. Ik weet dat veel mensen daar van houden en dat het op een festival best goed doet, maar ik vind het juist wat minder spannend dan die indiebands. Een harde gitaar maakt je nog niet superspannend, wat mij betreft. Wat niet betekent dat ik Volbeat meteen uit zet als ik het hoor, maar mijn festivalervaring met hen (ik heb ze in 2009 gezien) was simpelweg teleurstellend.

Bij brave burgerrock denk ik misschien trouwens nog wel meer aan bandjes die je ook op SkyRadio kunt horen zoals U2 en Coldplay.
U2 staat daar sowieso ver boven. Coldplay was altijd leuk maar valt vandaag de dag niet meer onder 'rock' te scharen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 08:59:04 #13
332671 crew  indiaantje89
pi_193547625
Vandaag, 6 jaar geleden was de dag van de grote Pinkpop storm.

Dat Arcade Fire optreden blijft een van mijn favoriete optredens ooit _O_
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 10:06:38 #14
332671 crew  indiaantje89
pi_193548453
https://www.pinkpop.nl/20(...)ijven-op-51e-editie/

quote:
Nadat we onlangs aankondigden dat zowel Red Hot Chili Peppers als Twenty One Pilots meeverhuizen naar Pinkpop 2021, kunnen we daar nu met trots een mooi rijtje Nederlandse acts aan toevoegen. Op vrijdag 18 juni 2021 vinden we niemand minder dan Kensington, Frenna Deluxe, Ten Times A Million en ook Nu of Nooit winnaar Elle Hollis terug op de line-up, terwijl op zaterdag 19 juni Danny Vera, Joost en Nona gewoon naar Landgraaf komen. Op de afsluitende zondag staan The Kik met orkest en Ares alsnog op Pinkpop. Reeds gekochte tickets blijven geldig voor Pinkpop in 2021. Wanneer de doorstart van de reguliere ticketverkoop voor de 51e editie van Pinkpop begint, is momenteel nog niet bekend. Alle informatie omtrent de bewaarjeticket-regeling en kaartverkoop voor de 51e editie van Pinkpop vind je op www.pinkpop.nl/tickets. Let op: het is nog tot en met volgende week dinsdag 16 juni mogelijk om gebruik te maken van de voucher- en teruggave regeling.

Kensington keert terug naar Pinkpop op vrijdag 19 juni 2021! En we zijn er best een beetje trots op dat in hun indrukwekkende carrière de jongens uit Utrecht inmiddels kind aan huis zijn op ons festival. Wie het publiek die dag sowieso richting de dansvloer krijgt is de Haagse rapper Frenna. Samen met zijn veelbelovende album Francis op zak en een orkest aan zijn zijde is hij hartstikke klaar voor Pinkpop. Ten Times A Million brengt op hun beurt juist weer de recht-voor-z’n-raap rock grooves mee. En de nodige dosis pop wordt diezelfde dag nog geleverd door de Limburgse singer-songwriter Elle Hollis, die een onmiskenbare cosmopolitan sound met sterke producties levert. Nog zo’n rasechte artiest van eigen bodem is de Zeeuwse Danny Vera. Hij weet met zijn sterke, doorleefde composities het publiek op Pinkpop-zaterdag gegarandeerd naar zich toe te trekken. Mocht je die dag daarentegen flink willen dansen, dan kun je het beste aanschuiven bij Joost. Daar sta je dankzij zijn energieke hiphop-tracks zéker niet stil. Bij Nona zul je door haar soulstem en gitaarspel juist weer even wegzweven. Op de afsluitende festivaldag bezorgt The Kik met orkest een fantastisch concert vol Nedercovers, evenals een ode aan het oeuvre van Boudewijn de Groot. Tenslotte laat Ares met zijn relaxte, soulvolle beats zien waarom hij zijn plek in de Nederlandse hiphop scene hard aan het veroveren is.
KENSINGTON YESSSS!!!!!!!!!



[ Bericht 3% gewijzigd door indiaantje89 op 09-06-2020 10:18:01 ]
pi_193548797
KIK _O_
pi_193548802
Maar kunnen ze nou niet serieus bedenken dat ze niet Kensington moeten boeken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2020 10:34:29 ]
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 10:35:03 #18
332671 crew  indiaantje89
pi_193548806
Danny is altijd blij als Kensington komt.

Kensington Kensington Ziggo bol.com
pi_193548822
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Danny is altijd blij als Kensington komt.

Kensington Kensington Ziggo bol.com
5 keer geklikt!
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 10:38:32 #20
332671 crew  indiaantje89
pi_193548844
Maar goed, even serieus. Ze nemen gewoon de acts mee van dit jaar naar volgend jaar... minus Floor Janssen.

Enkel The Kik lijkt me wel geinig met dit project. Verder vind ik het allemaal zo zo. Had een Paul Sihna of een Snelle ondertussen ook wel verwacht.
  Redactie Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 10:58:19 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193549086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar goed, even serieus. Ze nemen gewoon de acts mee van dit jaar naar volgend jaar... minus Floor Janssen.

Enkel The Kik lijkt me wel geinig met dit project. Verder vind ik het allemaal zo zo. Had een Paul Sihna of een Snelle ondertussen ook wel verwacht.
Hopelijk kunnen ze Nightwish volgend jaar boeken. Al ligt dat natuurlijk aan waar die volgend jaar zijn met hun tour.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 11:20:45 #22
332671 crew  indiaantje89
pi_193549451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hopelijk kunnen ze Nightwish volgend jaar boeken. Al ligt dat natuurlijk aan waar die volgend jaar zijn met hun tour.
Die zijn een flink stuk duurder dan Floor solo lijkt me. Weet ook niet of het past op Pinkpop, maar goed er zijn gekkere dingen gebeurt. Solo lijkt het me ook niet echt heel spannend...
pi_193549456
quote:
Exclusieve Limburgshow!!!!!
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 11:25:54 #24
332671 crew  indiaantje89
pi_193549532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:21 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Exclusieve Limburgshow!!!!!
Ik wilde je al taggen als grootste fan *O*
  Redactie Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 11:31:12 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193549626
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Die zijn een flink stuk duurder dan Floor solo lijkt me. Weet ook niet of het past op Pinkpop, maar goed er zijn gekkere dingen gebeurt. Solo lijkt het me ook niet echt heel spannend...
Lijkt mij ook ja, maar de Floor hype is best groot. Het is meer een prijs/bekendheid ding (waar ook bands als Iron Maiden last van hebben) dan dat het totaal niet past - het geluid van Nightwish zal het meer dan prima doen op Pinkpop, het is een vrij toegankelijke metalband.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')