abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2020 @ 18:29:30 #26
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_193540369
Ik wist niet van die aardbei mango etc. dus mijnes heeft dat allemaal al gehad en ze vindt het heerlijk, net als zo ongeveer al het andere dat we haar geven. Het is zó leuk om haar te zien eten O+

@douche-eendje wat leuk (en makkelijk) dat ie volledig met de pot mee eet. Hebben jullie dat geleidelijk aan gedaan of gewoon van de een op andere dag eten waarin zout en kruiden enzo zit? Hier krijgt ze al wel regelmatig kaneel in haar pap, en ik ben ook niet meer zo precies met zoutloos... maar wij houden erg van kruidig eten en intense smaken, dus het lijkt mij heel fijn dat ook aan mijn dochter te introduceren over een maandje of twee. Gewoon eerst een hapje en dan kijken hoe dat valt?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 8 juni 2020 @ 18:57:11 #27
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193540806
Ik geef nogsteeds nr1
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193541313
Bedankt voor jullie tips over de flesjes! We gaan er eens over nadenken, misschien inderdaad eens uittesten.
pi_193541398
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:29 schreef -Mellow- het volgende:
Ik wist niet van die aardbei mango etc. dus mijnes heeft dat allemaal al gehad en ze vindt het heerlijk, net als zo ongeveer al het andere dat we haar geven. Het is zó leuk om haar te zien eten O+

@:douche-eendje wat leuk (en makkelijk) dat ie volledig met de pot mee eet. Hebben jullie dat geleidelijk aan gedaan of gewoon van de een op andere dag eten waarin zout en kruiden enzo zit? Hier krijgt ze al wel regelmatig kaneel in haar pap, en ik ben ook niet meer zo precies met zoutloos... maar wij houden erg van kruidig eten en intense smaken, dus het lijkt mij heel fijn dat ook aan mijn dochter te introduceren over een maandje of twee. Gewoon eerst een hapje en dan kijken hoe dat valt?
Ben ik ook benieuwd naar :Y wij eten echt zelden Hollandse pot namelijk
pi_193543086
Hier is het kind één* en dezelfde dilemma's Ticootje. Het is dus geruststellend dat jij al rond 9 maanden gewone melk geeft en geen borstvoeding/kunstvoeding mee naar de opvang :)

*al 4 dagen inmiddels *O* Ik vertrek dan ook rap naar het dreumestopic.
We hebben zijn verjaardag twee keer gevierd; één keer kwam er gedurende de dag wat schoonfamilie langs, en op zijn echte verjaardag waren mijn ouders bij ons. Hij hield zijn verjaardagskroon mooi op zijn hoofd O+ en de aardbeientaart ging er wel in :9 Hij is echt écht geen baby meer. Al blijft hij altijd mijn baby O+ :P
pi_193543321
Gefeliciteerd Bobby *O* O+
  maandag 8 juni 2020 @ 21:17:36 #32
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193543341
@-Mellow-, ik maak alle hapjes voor Bas sowieso zelf dus ben daar ook toen hij lekker begon te eten, kruiden toe te voegen. Voor ons avondeten let ik op toegevoegd zout en voeg bepaalde dingen alleen bij mijn man en mij toe, zoals bijvoorbeeld honing en/of kaas. Nasi hebben we gewoon gelijk geprobeerd en dat was echt een feest.

Gefeliciteerd Bobby! *O* Het klinkt als een heerlijke verjaardag.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:19:18 #33
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193543363
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier is het kind één* en dezelfde dilemma's Ticootje. Het is dus geruststellend dat jij al rond 9 maanden gewone melk geeft en geen borstvoeding/kunstvoeding mee naar de opvang :)

*al 4 dagen inmiddels *O* Ik vertrek dan ook rap naar het dreumestopic.
We hebben zijn verjaardag twee keer gevierd; één keer kwam er gedurende de dag wat schoonfamilie langs, en op zijn echte verjaardag waren mijn ouders bij ons. Hij hield zijn verjaardagskroon mooi op zijn hoofd O+ en de aardbeientaart ging er wel in :9 Hij is echt écht geen baby meer. Al blijft hij altijd mijn baby O+ :P
Nee ik doe het nog niet, ik twijfel :D

Maar als ik zo lees wat ze horen te drinken dan denk ik dat het wel snor zit. Ze kunnen daar gewoon wat water of thee krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_193543397
Bedankt voor de felicitaties O+

Nog op de valreep dan: hier ook al een tijdlang kruiden door het eten en 't jonkje vindt dat heerlijk. Als het heel spicy is dan gooi ik er bij hem soms een scheutje room, wat creme fraiche of kokosmelk door - afhankelijk van het gerecht.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:09:36 #35
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_193544077
Ik had dus laatst een yoghurtsausje gemaakt met mierikswortel uit de tuin, maar het smaakte zo mild dat ik haar een piepklein likje gaf. Dat vond ze zo lekker dat het daarna een lepeltje werd, maar toen ging ze toch ineens heel even huilen, en ik dus ook bijna :')
Scherp durf ik dus nog even niet.

Net bij t avondeten at ze voor t eerst humus. De worteltjes waar ik t op gesmeerd had gingen er moeiteloos in :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 8 juni 2020 @ 22:11:47 #36
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_193544116
Oh gefeliciteerd Bobby! Snel gegaan he :)
Ik vind mijn kindje ook helemaal geen baby meer, en t duurt nog twee maanden tot haar verjaardag.
pi_193549597
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:36 schreef LastRequest het volgende:
[...] Als ik een stukje van 20 min moet rijden, doe ik dat dan het beste direct na de fles na het wakker worden, of juist op het moment dat ze al slaapt, etc. Ze slaapt in de auto goed, maar als we ergens aankomen wil ze niet meer verder slapen, dan is het ritme dus alweer onderbroken.
Ook buiten aanhangers van het boek om ben ik benieuwd hoe jullie dat laatste aanpakken. Hoe plannen jullie autoritjes? Ze is 12 weken oud, en ik ga uit van ±3 uur per slaapje.

En @B.ertha wil je mij in het lijstje van de OP aanpassen? Ik noem d'r vanaf nu wel mini, staat zo sneu dat alleen de mijne geen bijnaam heeft :P
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_193549881
Zonder bijlees - ik weet niet meer zo goed wat voor beker N had toen zij meer water ging drinken. Spruit is nu 7 maanden en het wordt toch wel tijd voor een eigen beker. Welke raden jullie aan? Rietjes beker of tuitbeker? En welke dan? 8)7
pi_193549951
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:29 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ook buiten aanhangers van het boek om ben ik benieuwd hoe jullie dat laatste aanpakken. Hoe plannen jullie autoritjes? Ze is 12 weken oud, en ik ga uit van ±3 uur per slaapje.

En @:B.ertha wil je mij in het lijstje van de OP aanpassen? Ik noem d'r vanaf nu wel mini, staat zo sneu dat alleen de mijne geen bijnaam heeft :P
Done :s)

Slaapjes van 3 uur, heerlijk!
Volgens mij raadt het boek aan om, als je weet dat je gaat wandelen of autorijden, de baby alvast daarin te leggen rond slaaptijd.
pi_193550340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:54 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Done :s)

Slaapjes van 3 uur, heerlijk!
Volgens mij raadt het boek aan om, als je weet dat je gaat wandelen of autorijden, de baby alvast daarin te leggen rond slaaptijd.
Dan heb ik daar overheen gelezen, thanks!
[ Edit: overigens zou ik dan dus beter kunnen gaan rijden als ze al halverwege haar slaapje is.. maar dan ligt ze wel heel lang in de maxicosi. Hmm. ]

Ja overdag slaapt ze supergoed, dan moet ik d'r ook echt wakker maken. De avond slaapt ze namelijk liefst helemaal niet. Eerder was ze van 14 tot 23u wakker, elke dag.. nu ik d'r overdag wat eerder wakker maak slaapt ze 's avonds soms ook even, maar wel alleen tegen ons aan. Niet in bed, wat ze overdag wel doet. Besef dat het veeeel slechter kan dus ik klaag niet, haha!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:39:16 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193550706
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:49 schreef BellaaElisa het volgende:
Zonder bijlees - ik weet niet meer zo goed wat voor beker N had toen zij meer water ging drinken. Spruit is nu 7 maanden en het wordt toch wel tijd voor een eigen beker. Welke raden jullie aan? Rietjes beker of tuitbeker? En welke dan? 8)7
Groot fan van de munchkin 360 hier. Tuit is niet ideaal voor de motorische ontwikkeling. En oefenen met een open bekertje kan ook. Rietjesbeker van de Hema werkte hier btw ook, maar die vind ik rottig schoonmaken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel dinsdag 9 juni 2020 @ 13:16:04 #42
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193551190
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Groot fan van de munchkin 360 hier.
Zit er eigenlijk verschil in die verschillende '360 bekers'? We hebben hier een merkloze van de Kruidvat, maar vroeg me af of andere merken prettiger zijn of dat het allemaal niet bar veel uitmaskt
Chick on a mission
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:31:21 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193551408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:16 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Zit er eigenlijk verschil in die verschillende '360 bekers'? We hebben hier een merkloze van de Kruidvat, maar vroeg me af of andere merken prettiger zijn of dat het allemaal niet bar veel uitmaskt
Wij hebben Nuby en Munchkin en ik vind die van Munchkin echt veel fijner. Lekt minder als prul hem op de grond gooit, heeft oren, is makkelijker schoonmaken en prul kan bij die Nuby het siliconen deel te makkelijk optillen en hem zo leeg laten lopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:18:12 #44
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193552037
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:16 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Bas heeft er een van Philips bij oma en munchkin thuis. Drinkt hetzelfde.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:39:12 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193552242
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wij hebben Nuby en Munchkin en ik vind die van Munchkin echt veel fijner. Lekt minder als prul hem op de grond gooit, heeft oren, is makkelijker schoonmaken en prul kan bij die Nuby het siliconen deel te makkelijk optillen en hem zo leeg laten lopen.
Dit. Die van avent had Robin ook binnen een minuut gehacked.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_193552273
Een vriendin van mij (en een kennis van haar) waren juist geen fan van de munchkin en zweerden bij de Nuby. Wij hebben de munchkin gekocht, maar nog niet gebruikt.
De avent heb ik gevonden in onze baby-erfenis dus die staat in de backup :+
pi_193552639
We hebben ook de munchkin. Hij begreep het snel, alleen met vasthouden heeft hij nog wat hulp nodig. Hij gooit hem ook weg als hij het beu is dus helemaal zelf doen gaat niet.

We hebben voor het eerst een zieke baby. Wat is hij zielig. Wil alleen op iemand liggen. Lekker warm en handig met koorts. En overal snot. Afvegen is boos, uitzuigen is bozer en melk in de neus is furie. Huisarts wilde hem wel even zien omdat hij weinig drinkt. Zijn longen klinken nog schoon gelukkig.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:41:28 #48
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193556490
Munchkin hier, maar hij heeft het nog niet helemaal door. Althans, dat je hem omhoog moet houden haha. Open beker gaat ook best goed.
Heb ook een tuit beker van Avent maar daar moet je best hard aan zuigen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juni 2020 @ 20:17:06 #49
148247 taxibabe
pi_193557175
Wij hebben ook de munchkin, hetzelfde 'probleem' als automatic, hij snapt hoe het werkt, maar niet dat je hem omhoog moet houden. :') Daarom ook een rietjesbeker, die snapt hij wel heel goed.

Bottoms_up, wat naar, hopelijk knapt hij snel op! Beterschap! :*

Thomas is vandaag alweer 8 maanden oud, nog even en hij is langer uit mijn buik dan in mijn buik...
  FOK!fossiel dinsdag 9 juni 2020 @ 20:29:43 #50
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193557387
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:17 schreef taxibabe het volgende:
Thomas is vandaag alweer 8 maanden oud, nog even en hij is langer uit mijn buik dan in mijn buik...
Gaat snel he! :o

Dat moment hadden we hier niet zo lang geleden :) Tijdens mijn zwangerschap had ik mijn buik steeds en profil gefotografeerd tot de dag van geboorte, en op dezelfde manier nadat ze geboren was. Toen die laatste foto herhaald en zo naast elkaar als een serie was dat heel cool om te zien. Juist zo naast elkaar zag ik hoe klein ze toen was en hoe groot ze ondertussen alweer is :D
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')