Jullie zijn niet de eigenaar en ook niet de beheerder van het pand, dus jullie zijn niet bevoegd om het op te hangen. Je kunt het wel in overleg met de eigenaar/beheerder van het pand doen.quote:Op zondag 7 juni 2020 19:37 schreef JohnnyBraincloud het volgende:
Bedankt voor het schopje naar het juiste forum
Maar RTR, nee ? Kun je dat toelichten ?
Maar stel dat, wij niet bevoegd zijn en het tóch doen:quote:De juridische feiten toch nog maar even zekerheidshalve op een rijtje.
Iedere rechthebbende is bevoegd om de toegang tot diens terrein te verbieden aan
ongerechtigden. Het is niet alleen de eigenaar die iemand de toegang kan ontzeggen,
maar ook de erfpachter en de huurder.
Maar goed, als je het gewoon voorstelt en zelf het bordje enzo regelt, zal ie er vast geen probleem mee hebbenquote:Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Nee, zo zit ik niet in elkaar. Ik heb ze vandaag op een normale manier aangesproken en ze reageerden normaal. Ik geloof eerder in "in gesprek gaan" dan in bordjes. Maar als het een probleem blíjft moeten we toch maatregelen nemen.quote:Op zondag 7 juni 2020 19:51 schreef Hallojo het volgende:
Gewoon een stinkbom gooien elke keer als ze er staan.
Ik denk dat je het effect van zo'n bordje nogal overschat. Stuur anders gewoon een mailtje naar de wijkagentquote:Op zondag 7 juni 2020 19:55 schreef JohnnyBraincloud het volgende:
[..]
Nee, zo zit ik niet in elkaar. Ik heb ze vandaag op een normale manier aangesproken en ze reageerden normaal. Ik geloof eerder in "in gesprek gaan" dan in bordjes. Maar als het een probleem blíjft moeten we toch maatregelen nemen
Ik verwacht er geen wonderen van hoor. Maar met zo'n bordje staan we mogelijk nét wat sterker, vandaar.quote:Op zondag 7 juni 2020 19:57 schreef Heph844 het volgende:
Ik denk dat je het effect van zo'n bordje nogal overschat. Stuur anders gewoon een mailtje naar de wijkagent
Waarom zou dan zo lang duren?quote:Op zondag 7 juni 2020 19:53 schreef JohnnyBraincloud het volgende:
Ok, drie posts tegelijk...
De vraag is dus og wij als huurders "rechthebbenden" zijn.
En ja, liefst zou ik die bordjes zo snel mogelijk ophangen. Als het met toestemming van de eigenaar/verhuurder moet zijn we weken verder.
quote:Hallo verhuurder,
Regelmatig zitten er hangjongeren in het portiek. We hebben hier last van. Ik ben zo vrij op eigen kosten een bordje aan te schaffen en ik bevestig deze netjes met dubbelzijdig tape, zodat het geen schade aan de gevel maakt. Vind je dit goed?
Groetjes, TS
Wat maakt dat nou uit? Láát ‘m. Hij heeft nù al overlast.quote:Op zondag 7 juni 2020 20:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Huurder =/= eigenaar.
Nee je mag zo’n bordje niet ophangen.
Of liever gezegd je kan het wel doen maar het heeft geen enkele juridische waarde.
Het maakt uit omdat dit Werk, Geldzaken & Recht is. En niet We Doen Maar Wat En Vinden De Wet Irrelevant.quote:Op zondag 7 juni 2020 20:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit? Láát ‘m. Hij heeft nù al overlast.
Zou wel kunnen helpen in principe.quote:Op zondag 7 juni 2020 21:26 schreef Tinos85 het volgende:
Check de apv van je gemeente. Mogelijk staat daar al in dat het verboden is om zonder noodzaak te hangen in een portiek.
Dan voegt zo’n bordje niks extra’s toe.
Als je de APV schend maakt het bordje niets meer uit. Kwestie van de politie bellen als men er hangt.quote:Op zondag 7 juni 2020 21:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zou wel kunnen helpen in principe.
Op basis van de inhoudsopgave hoef je het overgrote deel waarschijnlijk niet te lezen.quote:Op zondag 7 juni 2020 21:58 schreef JohnnyBraincloud het volgende:
Pff ja die APV, die is een paar duizend regels lang....
Maar ik bedoel, als weldenkend mens ga je niet staan draaien en blowen in iemands portiek / achter iemands voordeur.
Ik gok dat we genoeg rechten hebben om de politie te bellen, ook zonder bordje.
Control f op portiek of mij vertellen welke gemeente. Dan ben je Er binnen een paar seconde achter.quote:Op zondag 7 juni 2020 21:58 schreef JohnnyBraincloud het volgende:
Maar ik bedoel, als weldenkend mens ga je niet staan draaien en blowen in iemands portiek / achter iemands voordeur.
Kan natuurlijk ookquote:Op zondag 7 juni 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Control f op portiek of mij vertellen welke gemeente. Dan ben je Er binnen een paar seconde achter.
quote:Op maandag 8 juni 2020 08:03 schreef investeerdertje het volgende:
Nouja je kwam ook een heel eind in de goede richting bij verbogen toegang, en dat wetboek is toch echt dikker
quote:Op maandag 8 juni 2020 08:08 schreef BE het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat he he verwachtingen over ‘dan bellen we de politie’ ook bij moet stellen. Bellen kan uiteraard altijd, maar of ze voor zoiets komen...
Is het niet (ook zonder bordje) 'gewoon' huisvredebreuk? Ik mag hopen dat de politie dan wel iets doet?quote:Op maandag 8 juni 2020 08:56 schreef qajariaq het volgende:
Het portiek mag je als private ruimte beschouwen. Daar kan je gewoon iemand sommeren te vertrekken. Als hij daar geen gevolg aan geeft na de tweede sommatie dan is ie strafbaar. Zou ik dat wel op film zetten.
Met dit antwoord schiet je net zoveel op als met een art 461 bord. Je staat in je recht maar op zich schiet je daar weinig mee op. Misschien eens vriendelijk vragen hun heil elders te zoeken omdat jij last hebt van hun geluid en die lucht?
Nee, zeer waarschijnlijk zoals hierboven beschreven een apv bon voor hangen in een portiek. En een mutatie.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:30 schreef baskick het volgende:
[..]
[..]
Is het niet (ook zonder bordje) 'gewoon' huisvredebreuk? Ik mag hopen dat de politie dan wel iets doet?
Wat maakt dan dat dit géén huisvredebreuk is?quote:Op maandag 8 juni 2020 10:32 schreef MeesterPlusser het volgende:
[..]
Nee, zeer waarschijnlijk zoals hierboven beschreven een apv bon voor hangen in een portiek. En een mutatie.
Probeer de wijkagent ook in te schakelen, deze zal zelf of de jeugdagent inlichten.
Bron: artikel 138 Wetboek van strafrechtquote:Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Dat zou kunnen mits het portiek waar ze staan afgesloten is met een sleutel en enkel voor bewoners. Als het vrij toegankelijk is niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat maakt dan dat dit géén huisvredebreuk is?
[..]
Bron: artikel 138 Wetboek van strafrecht
True. Die aanname deed ik op basis hiervan:quote:Op maandag 8 juni 2020 10:56 schreef MeesterPlusser het volgende:
[..]
Dat zou kunnen mits het portiek waar ze staan afgesloten is met een sleutel en enkel voor bewoners. Als het vrij toegankelijk is niet.
Of een niet-afgesloten portiek niet geldt, weet ik niet. Het is wel een (gedeelde) ruimte die hoort bij de woningen.quote:Op zondag 7 juni 2020 21:58 schreef JohnnyBraincloud het volgende:
Niet altijd. Eenvoudig voorbeeld:quote:Op maandag 8 juni 2020 10:49 schreef vosss het volgende:
Toen ik nog in een appartement woonde was de portiek gewoon afgesloten middels een deur die alleen geopend kon worden met sleutel of via de intercom door de bewoners.
Ik dacht dat dat heel normaal was bij een flat.
Dat is dus niet zo begrijp ik??
Mijn voortuin zit ook geen deur voor maar als iemand weigert te vertrekken na een tweede verzoek dan is het toch echt wel huisvredebreuk. Daar hoef je geen bordje voor op te hangen. Het protiek van een flat geldt dat net zo goed voor. Vragen bij wie ze op bezoek willen en als dar geen antwoord op is dan verzoeken te verdwijnen.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:56 schreef MeesterPlusser het volgende:
[..]
Dat zou kunnen mits het portiek waar ze staan afgesloten is met een sleutel en enkel voor bewoners. Als het vrij toegankelijk is niet.
En blowen in het openbaar staat er ook in:quote:1.
Het is verboden:
a.
zich zonder redelijk doel in een portiek, bordes, poort, nis ofonder een luifel, overkapping of op een trap op te houden;
...
2.
Het is aan anderen dan bewoners of gebruikers van flatgebouwen, appartementsgebouwen en soortgelijke meergezinshuizen en van gebouwen, die voor publiek toegankelijk zijn, verboden zich zonder redelijk doel te bevinden in een voor gemeenschappelijk gebruik bestemde ruimte van een zodanig gebouw.
quote:Het is verboden op of aan de weg, op een andere openbare plaats of in een voor publiek toegankelijk gebouw middelen als bedoeld in de artikelen 2 of 3 van de Opiumwet of daarop gelijkende waar te gebruiken, toe te dienen, dan wel voorbereidingen daartoe te verrichten of ten behoeve van dat gebruik voorwerpen of stoffen voorhanden te hebben.
Dat was bij mij vroeger ook, alleen bleef die deur regelmatig open staan omdat iemand hem gesloopt had, geen zin had om elke keer open te doen voor de kinderen of er iets tussen duwt om hem open te houden.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:49 schreef vosss het volgende:
Toen ik nog in een appartement woonde was de portiek gewoon afgesloten middels een deur die alleen geopend kon worden met sleutel of via de intercom door de bewoners.
Ik dacht dat dat heel normaal was bij een flat.
Dat is dus niet zo begrijp ik??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |