Ik heb het dan ook voornamelijk over jongeren die (grotendeels) opgroeien in de VS. Dan is er een contrast te zien tussen Black Americans en Nigerian Americansquote:Op maandag 8 juni 2020 08:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Een immigrant die in haar eigen land opgegroeid is, komt middels een puntensysteem waar ze rijk moet zijn en een hoog diploma moet hebben in de VS (NB wie zijn er rijk genoeg in Nigeria om binnen te komen waar veel Nederlanders dat nog niet lukt), en dat is bewijs dat structureel racisme in de VS niet bestaat?
quote:Op zondag 7 juni 2020 09:19 schreef vosss het volgende:
https://threadreaderapp.com/thread/1268898468766134279.html
Must read.
Zouden ze ook een Uberras of beter über volk hanteren?quote:Op zondag 7 juni 2020 13:56 schreef MichaelScott het volgende:
Dit betekent dus dat Uber het ras van de restauranteigenaren ergens noteert.
Je zou bijna denken dat Marcel Gelauff adviseur is van Uber.
Dan nog zijn het afstammelingen van slaven tegenover eerste en tweede generatie vermogende immigranten.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:04 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook voornamelijk over jongeren die (grotendeels) opgroeien in de VS. Dan is er een contrast te zien tussen Black Americans en Nigerian Americans. Dit verschil komt voornamelijk door culturele factoren. Als er structureel racisme zou zijn, zouden Nigerian Americans hier namelijk ook onder lijden daar zij niet te onderscheiden zijn van Black Americans qua uiterlijk. Maar net als Asian Americans lukt het hen wél om zeer succesvol te worden en de 'American dream' na te jagen. Sterker nog, deze groep is zelfs aardig op weg om "model minority" #2 te worden.
Daarnaast schets je nu het beeld alsof elke immigrant die richting de VS trekt rijk is en een rugzak vol diploma's heeft. Niets is minder waar.
Wat is je punt hier nu eigenlijk, in hoeverre sluit dit aan op het wel of niet bestaan van structureel racisme in de VS?quote:Op maandag 8 juni 2020 12:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan nog zijn het afstammelingen van slaven tegenover eerste en tweede generatie vermogende immigranten.
En ik schets niet dat beeld van elke immigrant, veel latinos komen illegaal de grens over. Immigranten die met het vliegtuig binnenkomen uit veilige landen echter niet.
Niks ten nadele van Nigeriaanse immigranten. Ik heb zelf een Nigeriaanse promovendus gehad, een van de aardigste en slimste mensen die ik ken. Een land van 200 miljoen inwoners heeft ook echt wel een goede toplaag. Maar hij had allemaal designerkleding en elk jaar een nieuwe MacBook. Je gaat me niet zeggen dat dat representatief voor de gemiddelde Nigeriaan is (wel weer van degene die hier een verblijfsvergunning krijgt en nu weer in een ander Westers land woont).
Die kun je niet vergelijken met de gemiddelde Afro Amerikaan die Amerikaans van geboorte is.
Dit is toch fantastisch. Een zwarte vrouw zegt dat ze niet onderdrukt wordt, tegenover een groep blanken die zeggen dat ze wel onderdrukt wordt en niet vrij is.quote:Op zondag 7 juni 2020 09:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Mensen zijn helemaal klaar met deze zielige vertoning.
Dit dus:
En dit soort suggestieve mainstream media ellende:
https://www.volkskrant.nl(...)-te-praten~bd3e5940/
"Witte angst"
Maar wél een goed excuus om lekker te gaan rellen!!
Dat is dus het grote nadeel van die "linkse" en "liberalen". Die bepalen wel even hoe een zwart persoon zich moet voelen.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit is toch fantastisch. Een zwarte vrouw zegt dat ze niet onderdrukt wordt, tegenover een groep blanken die zeggen dat ze wel onderdrukt wordt en niet vrij is.![]()
Ik ben het spoor bijster.
De combinatie van het irritante slaapverwekkende stemgeluid en de naar de autocue afdwalende ogen van de spreker, maakt dit filmpje een marteling om volledig te bekijkenquote:
Dat is maar weinig. Niet dat deze brainfart ze nu zoveel gaat kosten, maar het geeft wel aan dat er een bijzonder matig management zit.quote:
Apart dat men dat in de VS gewoon mag vragen.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Door een optie in te programmeren waarbij je kunt aangeven wat voor huiskleur/ras je bent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |