abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193533587
dit backfired gelukkig helemaal niet.

Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_193533611
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Een immigrant die in haar eigen land opgegroeid is, komt middels een puntensysteem waar ze rijk moet zijn en een hoog diploma moet hebben in de VS (NB wie zijn er rijk genoeg in Nigeria om binnen te komen waar veel Nederlanders dat nog niet lukt), en dat is bewijs dat structureel racisme in de VS niet bestaat?
Ik heb het dan ook voornamelijk over jongeren die (grotendeels) opgroeien in de VS. Dan is er een contrast te zien tussen Black Americans en Nigerian Americans :). Dit verschil komt voornamelijk door culturele factoren. Als er structureel racisme zou zijn, zouden Nigerian Americans hier namelijk ook onder lijden daar zij niet te onderscheiden zijn van Black Americans qua uiterlijk. Maar net als Asian Americans lukt het hen wél om zeer succesvol te worden en de 'American dream' na te jagen. Sterker nog, deze groep is zelfs aardig op weg om "model minority" #2 te worden.

Daarnaast schets je nu het beeld alsof elke immigrant die richting de VS trekt rijk is en een rugzak vol diploma's heeft. Niets is minder waar.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:37:48 #153
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193534849
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 8 juni 2020 @ 12:06:34 #154
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193535315
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:56 schreef MichaelScott het volgende:
Dit betekent dus dat Uber het ras van de restauranteigenaren ergens noteert.

Je zou bijna denken dat Marcel Gelauff adviseur is van Uber.
Zouden ze ook een Uberras of beter über volk hanteren?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 8 juni 2020 @ 12:54:25 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_193536099
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook voornamelijk over jongeren die (grotendeels) opgroeien in de VS. Dan is er een contrast te zien tussen Black Americans en Nigerian Americans :). Dit verschil komt voornamelijk door culturele factoren. Als er structureel racisme zou zijn, zouden Nigerian Americans hier namelijk ook onder lijden daar zij niet te onderscheiden zijn van Black Americans qua uiterlijk. Maar net als Asian Americans lukt het hen wél om zeer succesvol te worden en de 'American dream' na te jagen. Sterker nog, deze groep is zelfs aardig op weg om "model minority" #2 te worden.

Daarnaast schets je nu het beeld alsof elke immigrant die richting de VS trekt rijk is en een rugzak vol diploma's heeft. Niets is minder waar.
Dan nog zijn het afstammelingen van slaven tegenover eerste en tweede generatie vermogende immigranten.

En ik schets niet dat beeld van elke immigrant, veel latinos komen illegaal de grens over. Immigranten die met het vliegtuig binnenkomen uit veilige landen echter niet.

Niks ten nadele van Nigeriaanse immigranten. Ik heb zelf een Nigeriaanse promovendus gehad, een van de aardigste en slimste mensen die ik ken. Een land van 200 miljoen inwoners heeft ook echt wel een goede toplaag. Maar hij had allemaal designerkleding en elk jaar een nieuwe MacBook. Je gaat me niet zeggen dat dat representatief voor de gemiddelde Nigeriaan is (wel weer van degene die hier een verblijfsvergunning krijgt en nu weer in een ander Westers land woont).

Die kun je niet vergelijken met de gemiddelde Afro Amerikaan die Amerikaans van geboorte is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193536300
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Dan nog zijn het afstammelingen van slaven tegenover eerste en tweede generatie vermogende immigranten.

En ik schets niet dat beeld van elke immigrant, veel latinos komen illegaal de grens over. Immigranten die met het vliegtuig binnenkomen uit veilige landen echter niet.

Niks ten nadele van Nigeriaanse immigranten. Ik heb zelf een Nigeriaanse promovendus gehad, een van de aardigste en slimste mensen die ik ken. Een land van 200 miljoen inwoners heeft ook echt wel een goede toplaag. Maar hij had allemaal designerkleding en elk jaar een nieuwe MacBook. Je gaat me niet zeggen dat dat representatief voor de gemiddelde Nigeriaan is (wel weer van degene die hier een verblijfsvergunning krijgt en nu weer in een ander Westers land woont).

Die kun je niet vergelijken met de gemiddelde Afro Amerikaan die Amerikaans van geboorte is.
Wat is je punt hier nu eigenlijk, in hoeverre sluit dit aan op het wel of niet bestaan van structureel racisme in de VS? :)
  maandag 8 juni 2020 @ 13:12:18 #157
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193536352
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is al gebeurd. Mensen zijn helemaal klaar met deze zielige vertoning.

Dit dus:

En dit soort suggestieve mainstream media ellende:
https://www.volkskrant.nl(...)-te-praten~bd3e5940/

"Witte angst :') "

Maar wél een goed excuus om lekker te gaan rellen!!
Dit is toch fantastisch. Een zwarte vrouw zegt dat ze niet onderdrukt wordt, tegenover een groep blanken die zeggen dat ze wel onderdrukt wordt en niet vrij is. 8)7

Ik ben het spoor bijster.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_193536511
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:12 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dit is toch fantastisch. Een zwarte vrouw zegt dat ze niet onderdrukt wordt, tegenover een groep blanken die zeggen dat ze wel onderdrukt wordt en niet vrij is. 8)7

Ik ben het spoor bijster.
Dat is dus het grote nadeel van die "linkse" en "liberalen". Die bepalen wel even hoe een zwart persoon zich moet voelen.

"jij wordt onderdrukt"
"nee helemaal niet"
"jawel als wij zeggen dat jij onderdrukt wordt dan wordt jij onderdrukt en dat is allemaal de schuld van rechts en de witte mensen"
"wat?"
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_193536530
Jay-Z heeft voor 220 miljoen dollar aandelen Uber en heeft flink geïnvesteerd in Uber voor privéjets (Jetsmarter). Dat zulke figuren een aardige vinger in de pap hebben zal ongetwijfeld hebben meegespeeld met deze beslissing. Voor mij is het in ieder geval duidelijk, nooit meer Uber voor mij.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  maandag 8 juni 2020 @ 13:37:25 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
  maandag 8 juni 2020 @ 16:33:10 #161
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193538792
-2% op de beurs in een uur tijd >:)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 juni 2020 @ 17:30:46 #162
117098 Hathor
Effe niet
pi_193539535
quote:
De combinatie van het irritante slaapverwekkende stemgeluid en de naar de autocue afdwalende ogen van de spreker, maakt dit filmpje een marteling om volledig te bekijken
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 8 juni 2020 @ 17:41:37 #163
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193539647
-2 en half.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 juni 2020 @ 17:46:23 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193539700
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 17:41 schreef Tyr80 het volgende:
-2 en half.
Dat is maar weinig. Niet dat deze brainfart ze nu zoveel gaat kosten, maar het geeft wel aan dat er een bijzonder matig management zit.
The End Times are wild
pi_193539960
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:30 schreef HSG het volgende:

[..]

Door een optie in te programmeren waarbij je kunt aangeven wat voor huiskleur/ras je bent?
Apart dat men dat in de VS gewoon mag vragen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193540249
Black is the new Ubermensch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')