abonnement Unibet Coolblue
pi_193498789
Hoi,

Ik woon in een zelfstandige woning. Jaarcontract die in september afgelopen zal zijn.
De particuliere verhuurder is nogal amateuristisch dus ik niet dat ik binnenkort een belletje krijg om een nieuw contract te gaan tekenen. Er zijn ook geen signalen dat de verhuurder mij eruit wil hebben of iets dergelijks. Het contact is gewoon goed.

Dit contract heeft een opzegtermijn van 3 maanden. Hier wil ik vanaf. Als we gaan verlengen dan zal ik het uiteraard bespreken.

Ik vroeg mij af of deze bepaling stilzwijgend vervalt na het verstrijken van het jaartermijn.
Weet iemand dit? En wat voor soort huurcontract ik eigenlijk daarna heb?

Dank.
pi_193498927
Als huurder in dit geval gewoon niets doen en afwachten
pi_193499454
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 02:13 schreef Santello het volgende:
Dit contract heeft een opzegtermijn van 3 maanden. Hier wil ik vanaf.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je van die 3 maanden opzegtermijn af wilt, en niet dat je van je contract af wilt.
De opzegtermijn voor een huurder is gelijk aan de betalingstermijn. Als je eens per maand betaalt, is ook je opzegtermijn 1 maand.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 07:19:23 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193499661
Is dat de opzegtermijn voor huurder of verhuurder?
The love you take is equal to the love you make.
pi_193499929
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 05:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt dat je van die 3 maanden opzegtermijn af wilt, en niet dat je van je contract af wilt.
De opzegtermijn voor een huurder is gelijk aan de betalingstermijn. Als je eens per maand betaalt, is ook je opzegtermijn 1 maand.
Tenzij anders is overeengekomen hè.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193499932
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 07:19 schreef Lienekien het volgende:
Is dat de opzegtermijn voor huurder of verhuurder?
In het artikel staat alleen dat bij een huuropzegging een opzegtermijn van 3 maanden bestaat. Hier wordt geen onderscheid gemaakt tussen huurder of verhuurder. Beide zijn niet genoemd.
Een zin daarna staat dat de verhuurder kan slecths rechtsgeldig opzeggen op grond van de in de wet vermelde redenen danwel in het geval dat huurder zich niet houdt aan het gestelde in de huurovereenkomst.

Wat denk jij dat dit betekent?

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 05:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt dat je van die 3 maanden opzegtermijn af wilt, en niet dat je van je contract af wilt.
De opzegtermijn voor een huurder is gelijk aan de betalingstermijn. Als je eens per maand betaalt, is ook je opzegtermijn 1 maand.
Ik wil hier weg. Een maand opzegtermijn is daarbij wat schappelijker als ik bij een eventuele nieuwe woning na een week mag intrekken.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 08:22:24 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193500020
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:12 schreef Santello het volgende:

[..]

In het artikel staat alleen dat bij een huuropzegging een opzegtermijn van 3 maanden bestaat. Hier wordt geen onderscheid gemaakt tussen huurder of verhuurder. Beide zijn niet genoemd.
Een zin daarna staat dat de verhuurder kan slecths rechtsgeldig opzeggen op grond van de in de wet vermelde redenen danwel in het geval dat huurder zich niet houdt aan het gestelde in de huurovereenkomst.

Wat denk jij dat dit betekent?
[..]

Ik wil hier weg. Een maand opzegtermijn is daarbij wat schappelijker als ik bij een eventuele nieuwe woning na een week mag intrekken.
Ik denk dat die drie maanden gelden voor je verhuurder en dat jij inderdaad een maand opzegtermijn hebt.

quote:
Regels voor huurder
Voor de huurder gelden de volgende regels:

U moet zich houden aan de opzegtermijn. Die is hetzelfde als de betalingstermijn: minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden. Meestal geldt een betalingstermijn van 1 maand. Staat in het huurcontract een langere opzegtermijn dan de betalingstermijn? Ook dan hoeft u maximaal 1 betalingstermijn van tevoren (minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden) op te zeggen.
https://www.rijksoverheid(...)der-de-huur-opzeggen
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 08:23:06 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193500026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:11 schreef Chinless het volgende:

[..]

Tenzij anders is overeengekomen hè.
Niet dus. Zie quote in mijn vorige reactie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193500064
Dus de vraag is; wat voor betalingstermijn heb je ts?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_193500136
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:29 schreef tombolafan het volgende:
Dus de vraag is; wat voor betalingstermijn heb je ts?
Per maand.
pi_193500149
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat die drie maanden gelden voor je verhuurder en dat jij inderdaad een maand opzegtermijn hebt.
[..]

https://www.rijksoverheid(...)der-de-huur-opzeggen
Geweldig nieuws.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 05:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt dat je van die 3 maanden opzegtermijn af wilt, en niet dat je van je contract af wilt.
De opzegtermijn voor een huurder is gelijk aan de betalingstermijn. Als je eens per maand betaalt, is ook je opzegtermijn 1 maand.
Dank je.
pi_193501046
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:11 schreef Chinless het volgende:

[..]

Tenzij anders is overeengekomen hè.
Nope. Is wettelijk zo geregeld. Wet staat boven contract.

Edit: oh, dat was al gezegd dus
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')