Ik hij in de kerk begraven?quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:35 schreef Tele6 het volgende:
Inmiddels vertrouwt m'n vader m'n moeder wel meer. Het was vooral dat hij Heel Erg Bang was dat hij arm zou worden (met z'n bovenmodale salaris, ja hoor) en dat mijn moeder minder bang was dus dat hij het gevoel had dat hij dat in de gaten moest houden. Inmiddels is het hem ook wel duidelijk dat hij een rijke stinkerd is.
Ik ben dat juist gaan doen om te wennen aan de bedragen die ik uitgaf. Bijvoorbeeld ook dat als ik één keer in een halfjaar of jaar een bult kleding koop, dat het dan per maand nog een best bescheiden bedrag is. En dat ik geen zin heb om mijn boodschappenbudget te verlagen, want anders kan ik straks alleen nog gore chocola etenquote:Op donderdag 4 juni 2020 20:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, dat van Tele’s ouder ken ik wel van mijn opa en oma. Toen mijn oma was overleden kwamen we die boekjes tegen waar alles netjes ingeschreven was en afgetekend door opa.
Voor mezelf ook wel eens eenpoging gedaan om eea in een sheet te zetten voor meer overzicht, maar ik schrok me rot hoeveel ik uitgaf (en nog kon sparen) dat ik er meteen mee gestopt ben
Eerder als je rijk bent, denk ik. Ik weet niet precies waar de uitdrukking vandaan komt maar het lijkt me dat het iets is over dat een rijk lijk net zo hard stinkt?quote:
quote:Een soms gehoorde etymologie is dat men in de Middeleeuwen in of bij de kerk begraven wilde en ook kon worden. Arme mensen kregen buiten een plekje op het kerkhof, rijke mensen binnen in de kerk onder de vloer. Omdat de afdichting van de graven niet optimaal was, kwam de geur van het ontbindende lichaam de kerk binnen. Dit was tijdens de kerkdienst of mis te ruiken, en werd dan weggewerkt met wierook. Die verklaring klopt echter niet. De uitdrukking rijke stinkerd kwam in de middeleeuwen niet voor. De oorsprong van de persoonsaanduiding stinkerd dateert van de tweede helft van de 19de eeuw en was een belediging. De combinatie rijke stinkerd komt voor het eerst aan het eind van de 19de eeuw voor. Mogelijk is het afgeleid van stinkend rijk waarin stinkend een positief-versterkende betekenis heeft.
Als je rijk genoeg was, en dat aan de kerk overmaakte werd je in de kerk begraven. Echter de lijklucht kwam door de vloer de kerk in.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Eerder als je rijk bent, denk ik. Ik weet niet precies waar de uitdrukking vandaan komt maar het lijkt me dat het iets is over dat een rijk lijk net zo hard stinkt?
quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben dat juist gaan doen om te wennen aan de bedragen die ik uitgaf. Bijvoorbeeld ook dat als ik één keer in een halfjaar of jaar een bult kleding koop, dat het dan per maand nog een best bescheiden bedrag is. En dat ik geen zin heb om mijn boodschappenbudget te verlagen, want anders kan ik straks alleen nog gore chocola eten![]()
Nou ja het is maar wikipedia, die ik ook maar met een korrel zout neem omdat iedereen daar kan schrijven wat ie wil of denkt dat klopt.. ik lees inmiddels allerlei verklaringen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je rijk genoeg was, en dat aan de kerk overmaakte werd je in de kerk begraven. Echter de lijklucht kwam door de vloer de kerk in.
Edit.
Blijkbaar niet dus.
Hoelang duurt het eigenlijk tot je weet dat je covid19 antistoffen hebt?quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]Dan gaan we een hulpactie voor je starten!
Nou, ik zeg dus dat de enige reden voor alleen maar gore chocola zou zijn dat ik het mezelf niet meer zou toestaan. Ik kan het me prima veroorloven. Ik moet alleen mijn boodschappenbudget niet verder verlagen, want dan past die chocola er niet meer inquote:Op donderdag 4 juni 2020 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]Dan gaan we een hulpactie voor je starten!
Ohquote:Op donderdag 4 juni 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zie nu regelmatig de all inclusieve reizen van Corendon langskomen. Naar Costa Hollanda.
Nu ben ik geen tegenstander van het concept. Maar om ‘vlakbij Amsterdam’ in een hotel gezet te worden met een ‘dagelijks gratis shuttle’ naar het strand met hapjes en drankjes. Huuu!
Is dat echt?quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zie nu regelmatig de all inclusieve reizen van Corendon langskomen. Naar Costa Hollanda.
Nu ben ik geen tegenstander van het concept. Maar om ‘vlakbij Amsterdam’ in een hotel gezet te worden met een ‘dagelijks gratis shuttle’ naar het strand met hapjes en drankjes. Huuu!
Uitslag duurt zeven werkdagen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoelang duurt het eigenlijk tot je weet dat je covid19 antistoffen hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |