abonnement Unibet Coolblue
pi_193475607
FOK! Movie Trivia (FMT) is een topicreeks, die ooit door Gorro, eind 2002, is begonnen.
Hij omschreef het spel toen als volgt: Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over een film en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden.
Heel simpel en leuk en nu, vele jaren later, spelen we het nog steeds. *O*

* Hoe werkt het?

• Een vraag is te herkennen aan de vetgedrukte tekst. Weet je het antwoord op de gestelde vraag uit je hoofd, zonder het op te zoeken en heb je tijd om een nieuw vraag te stellen en te onderhouden? Post dan het antwoord. ^O^
• Weet je het niet helemaal zeker? Post dan vooral je gok. Zo weet de vraagsteller ook dat er mensen aanwezig zijn en wie weet is het wel goed!
• De vraagsteller bepaalt wat het goede antwoord is. Als er bevestigd is dat je antwoord goed is mag je de volgende, nieuwe vraag stellen.
• Wacht met het stellen van een nieuwe vraag totdat de punten aan je zijn toegekend. Ben je écht zeker van je zaak of bevestigt een andere speler dat je het goed hebt? Stel dan maar alvast een nieuwe vraag, dat houdt het tempo lekker hoog ^O^
• Als er een uur geen activiteit is van de vraagsteller, mag iemand een opstartvraag stellen. Het liefst niet een te moeilijke vraag, zodat er weer nieuwe vaart in het spel komt.

Dubbele punten-topic
• Elke tiende topic is een dubbele punten topic. De vragen zullen dan wat creatiever, ingewikkelder en/ of uitgebreider zijn. Als je het goede antwoord weet verdien je 2 punten in dit topic.

De uitgebreide spelregels zijn terug te vinden op de wikipagina

Let op: We spelen FMT om de parate filmkennis van elkaar te testen. We spelen dit niet om te kijken of je goed bent in het zoeken via google en imdb. Als er vermoedens zijn van opzoeken, dan wordt dit besproken in het slowchat-topic en kan er besloten worden dat je al je punten kwijtraakt. "You shall not OPZOEKEN!"

* FOK! Movie Trivia - Elke maand filmprijzen te winnen!

Aan het begin van elke maand wordt in een apart topic aangegeven welke prijzen er te winnen zijn die maand. In dat topic staat ook uitgelegd welke soorten winnaars er zullen zijn (bijv: de user met de meeste punten, een random puntenscoorder met minimaal 2 punten of de hoogst scorende nieuwe user).

Sinds het begin van FMT worden de behaalde punten bijgehouden in een puntenoverzicht. De actuele volledige stand, sinds het begin, per jaar en per maand, zijn terug te vinden op de wikipagina

* Is er nog meer rondom FMT naast deze topicreeks?

• Er is een slowchat topicreeks waar gezellig gepraat wordt over films, lopende vragen, relaties, het leven en alles wat we verder maar willen delen.
• Zo af en toe wordt er een FMT Meet georganiseerd. We gaan dan naar de bioscoop, houden een filmnacht, gaan lekker eten/ drinken of doen mee aan film/pubquiz.
FOK! FMT Awards. Aan het eind van het jaar worden speciale awards bedacht en uitgereikt via een stemming aan users om waardering naar elkaar uit te spreken.
FMT Jubileumtopics. Ter ere van het zoveel-jarig bestaan van FOK! Movie Trivia wordt er soms een jubileum topic geopend met een aantal zeer grote, creatieve, uitgebreide vragen.

De code voor deze openingspost is terug te vinden op de wikipagina

Tussenstand 2020: (tot en met vandaag dus, tot NU)

Sabata 43
Sands 31
pipster 28
Asap 25
Abdoe 18
Burnett 16
Starflyer 12
FireFox1 11
Karstman 8
Jor_Dii 5
drakin 5
Salina 5
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
tombolafan
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193475635
Ik weet dat het te lang is, maar oke dan. Respirare (italiaans voor ademen)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193475706
Oeps, het is #deel 5 natuurlijk. Ik wist niet dat het nummer automatisch doorschoof, dus ik telde er zelf handmatig nog een bij op.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193475748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:38 schreef Salina het volgende:
Oeps, het is #deel 5 natuurlijk. Ik wist niet dat het nummer automatisch doorschoof, dus ik telde er zelf handmatig nog een bij op.

Dat kun je nog wijzigen als je topic zelf gemaakt hebt dacht ik
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193475806
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:11 schreef Salina het volgende:
Titel bestaat uit 1 woord van 7 letters:

R......
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:14 schreef Salina het volgende:

[..]

Titel is in de verte eigenlijk nu erg actueel vanwege twee dingen: zowel het Coronavirus als het gedoe in de VS met George Floyd. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:34 schreef Sabata het volgende:

[..]

ik durf m aan: Respirare (italiaanse film, dus het italiaanse woord voor ademen)
Ik zei 7 letters!!! :P

Maar Respirare keur ik wel goed, ok? Quid pro quo. omdat ik net het punt van jou kreeg

De echte titel is Respiro, dus ik keur het goed, close enough.



Hoe vonden jullie mijn tip trouwens?
quote:
Titel is in de verte eigenlijk nu erg actueel vanwege twee dingen: zowel het Coronavirus als het gedoe in de VS met George Floyd
Corona = respiratoir virus
Respiro = adem -> George Floyd -> I can't breathe.

Puur toeval trouwens, niet op uitgekozen ofzo, kwam er pas op toen ik de quizvraag al had uitstaan.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193475863
Ik wist dat het te lang was (mijn italiaanse grammatica is een desastro) maar goed, bedankt :)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193475933
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:40 schreef Sabata het volgende:

[..]

Dat kun je nog wijzigen als je topic zelf gemaakt hebt dacht ik
Volgens mij alleen de modders toch? Maar wie is/zijn in dit subforum de mod? :@

Anyway jij mag weer een vraag stellen. Kan ik even op adem komen. _O-

Oh, de score is nu dit:

Sabata 44
Sands 31
pipster 28
Asap 25
Abdoe 18
Burnett 16
Starflyer 12
FireFox1 11
Karstman 8
Jor_Dii 5
drakin 5
Salina 5
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
tombolafan

@Sabata u bent.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193476271
Haha. we gaan weer voor een rondje Waar of Niet Waar stellingen, over twee van mijn jeugdhelden

Het filmduo Terence Hill en Bud Spencer

Stellingen: Waar of Niet Waar
- Dit beroemde filmduo is per ongeluk ontstaan door een ruzie op een filmset
- Zelfs in eigen land (Italië) moesten beide heren worden gedubt (nagesynchroniseerd) vanwege hun zware accent
- De reden dat het partnerschap zo lang werkte is dat beide heren niet konden acteren.
- De populariteit van het duo in Duitsland was zo groot dat een beroemde schlagerhit botweg van een van hun soundtracks is gekopieerd en vertaald.

Avanti, slag uw slag

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193476389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:58 schreef Sabata het volgende:
Haha. we gaan weer voor een rondje Waar of Niet Waar stellingen, over twee van mijn jeugdhelden

Stellingen: Waar of Niet Waar
- Dit beroemde filmduo is per ongeluk ontstaan door een ruzie op een filmset
- Zelfs in eigen land (Italië) moesten beide heren worden gedubt (nagesynchroniseerd) vanwege hun zware accent
- De reden dat het partnerschap zo lang werkte is dat beide heren niet konden acteren.
- De populariteit van het duo in Duitsland was zo groot dat een beroemde schlagerhit botweg van een van hun soundtracks is gekopieerd en vertaald.

Avanti, slag uw slag

Sow oude jeugdhelden! ^O^

- Dit beroemde filmduo is per ongeluk ontstaan door een ruzie op een filmset waar
- Zelfs in eigen land (Italië) moesten beide heren worden gedubt (nagesynchroniseerd) vanwege hun zware accent waar
- De reden dat het partnerschap zo lang werkte is dat beide heren niet konden acteren. niet waar
- De populariteit van het duo in Duitsland was zo groot dat een beroemde schlagerhit botweg van een van hun soundtracks is gekopieerd en vertaald. waar
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193476473
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:01 schreef Salina het volgende:

[..]

Sow oude jeugdhelden! ^O^
Ik loop al bijna 40 jaar op deze aardbol rond :Y) De jaren 80 werden hun films heel vaak op de Duitse tv uitgezonden en sinds Bud is overleden is er rond hemelvaart en pinksteren een hele dag lang een filmmarathon op Kabel Eins (en de duitse dubs zijn ook verreweg de leukste)

quote:
- Dit beroemde filmduo is per ongeluk ontstaan door een ruzie op een filmset waar
- Zelfs in eigen land (Italië) moesten beide heren worden gedubt (nagesynchroniseerd) vanwege hun zware accent waar
- De reden dat het partnerschap zo lang werkte is dat beide heren niet konden acteren. niet waar
- De populariteit van het duo in Duitsland was zo groot dat een beroemde schlagerhit botweg van een van hun soundtracks is gekopieerd en vertaald. waar
Je zit heeeel dichtbij. Je hebt er eigenlijk maar één fout. Ik kan helaas niet verraden welke
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193476716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:05 schreef Sabata het volgende:

[..]

Ik loop al bijna 40 jaar op deze aardbol rond :Y) De jaren 80 werden hun films heel vaak op de Duitse tv uitgezonden en sinds Bud is overleden is er rond hemelvaart en pinksteren een hele dag lang een filmmarathon op Kabel Eins (en de duitse dubs zijn ook verreweg de leukste)
[..]

Je zit heeeel dichtbij. Je hebt er eigenlijk maar één fout. Ik kan helaas niet verraden welke
Jij kijkt of keek wel heel veel Duitse televisie is het niet? :D

Ik doe één poging dan, want het is kansberekening nu. Daarna geef ik anderen wel een kans.

- Dit beroemde filmduo is per ongeluk ontstaan door een ruzie op een filmset waar
- Zelfs in eigen land (Italië) moesten beide heren worden gedubt (nagesynchroniseerd) vanwege hun zware accent niet waar
- De reden dat het partnerschap zo lang werkte is dat beide heren niet konden acteren. niet waar
- De populariteit van het duo in Duitsland was zo groot dat een beroemde schlagerhit botweg van een van hun soundtracks is gekopieerd en vertaald. waar
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193477374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:14 schreef Salina het volgende:
Jij kijkt of keek wel heel veel Duitse televisie is het niet?
Correct. Ik woonde en woon nog steeds 20 km van de grens met de oosterburen. We hadden tot de intrede van RTL Veronique in 1989 dan ook maar 9 of 10 zenders. Ned 1 en 2, plus Ned 3 later. BRT1 en 2 (België Vlaams), ARD, ZDF en WDR (Duitsland 1 2 3) en RTBF 1 en 2 (België Frans). Om eerlijk te zeggen lag 'de kabel' me niet zo qua programmering, alleen Eurosport was een aanwinst. Dus was het vaak de Duitse zenders, goed voor talenkennis in latere vakanties dat wel.

quote:
Ik doe één poging dan, want het is kansberekening nu. Daarna geef ik anderen wel een kans.

- Dit beroemde filmduo is per ongeluk ontstaan door een ruzie op een filmset waar
- Zelfs in eigen land (Italië) moesten beide heren worden gedubt (nagesynchroniseerd) vanwege hun zware accent niet waar
- De reden dat het partnerschap zo lang werkte is dat beide heren niet konden acteren. niet waar
- De populariteit van het duo in Duitsland was zo groot dat een beroemde schlagerhit botweg van een van hun soundtracks is gekopieerd en vertaald. waar
Applaus!!! Ze zijn goed *O*

- Eigenlijk zou Bud Spencer samen met Peter Martell, een Duitstalige Italiaan, een duo vormen in een Spaghettiwestern. Helaas kreeg Martell ruzie met zijn vriendin op de set, vernielde in een dronken bui een hotelkamer en brak een been. Terence Hill werkte toen nog als stuntman, maar hij was goedkoop en beschikbaar en bleek Spencer te kennen (beiden hadden wel eens samen getraind toen Spencer nog als zwemmer actief was). De film werd een succes en regisseur Collizi stelde de twee voor nog twee films te maken. Ze overdreven een beetje: het werden het uiteindelijk zestien.
- deze is een beetje vals. Veel films van de twee werden vanwege de internationale cast (Duitsers, Fransen, Amerikanen en Italianen) in het Engels opgenomen om later nog van eigen taal te worden voorzien voor de release in Italië. Hill spreekt vloeiend Engels en Italiaans en kon dat dus zelf (al deed hij het schijnbaar niet graag). Maar Spencer kwam uit Napels en had een zwaar Napolitaans accent dat nauwelijks te begrijpen voor iemand die niet uit die buurt kwam. Half goed en dus niet waar
- Ook deze klopt niet helemaal. Hill was een getraind acteur, had zijn vrouw Lauren zelfs leren kennen omdat ze als zijn Engelse talencoach werd aangesteld. Spencer heeft altijd beweerd dat hij nooit hoefde te acteren met Hill naast zich, de meeste reacties (verbazing, irritatie, woede) kwamen spontaan. "Ik deed gewoon maar wat"
- en de laatste is waar. De muziek voor bijna alle films van Hill en Spencer (ook als ze solo optraden) komt van twee broers: Guido en Maurizo de Angelis. De soundtracks gaven ze uit onder de naam Oliver Onions. Tot hun stomme verbazing werd het nummer Santa Maria uit de film Piu Forte Ragazzi niet alleen hunzelf een enorme hit in de Duitse Hitparade (zes weken op nummer 1), maar vroeg Roland Kaiser, een bekende schlagerzanger, of hij het kon coveren in het Duits

De oorspronkelijke versie


en Kaiser's Kopie (die ook in NL de top40 haalde)


Sabata 44
Sands 31
pipster 28
Asap 25
Abdoe 18
Burnett 16
Starflyer 12
FireFox1 11
Karstman 8
Salina 6
Jor_Dii 5
drakin 5
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
tombolafan

Oke, bal weer terug bij Salina. Ik ga even wandelen. Auf wiedersehn
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193478163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:45 schreef Sabata het volgende:
Applaus!!! Ze zijn goed *O*
Oke, bal weer terug bij Salina. Ik ga even wandelen. Auf wiedersehn
Wow, gewoon 2 punten vandaag! Wat een topdag.

Leuk een beetje persoonlijke geschiedenis, Sabata. Zo heeft iedereen wel een eigen leuke, boeiende geschiedenis met films denk ik. :)

Tja, ik keek vroeger bij mijn vader veel Spencer/Hill-films, lekker op de video. Wat een tijden. :D

Nu even goed nadenken over een nieuwe vraag.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193478259
OK, nog een keertje een beetje filmhuis.

Welke film is dit? En wie de regisseur? En noem nog twee andere films van deze regisseur.


Jaartal: 2000
Hoofdrollen: Franka Potente en Benno Fürmann
Verhaal gaat over: labiele verpleegster in psychiatrische instelling.

Naam film + naam regisseur + 2 andere films van regisseur

Moet te doen zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 4 juni 2020 @ 21:38:20 #15
370431 drakin
vurig typje
pi_193478460
Waren jullie hier alweer?

Moest nog een punt doen

Sabata 44
Sands 31
pipster 28
Asap 25
Abdoe 18
Burnett 16
Starflyer 13
FireFox1 11
Karstman 8
Salina 6
Jor_Dii 5
drakin 5
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
tombolafan 1
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_193479015
Opgezocht, en had in nog geen 100 jaar geweten -O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_193479792
Lola Rennt?
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_193481684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:38 schreef drakin het volgende:
Waren jullie hier alweer?

Moest nog een punt doen

Sabata 44
Sands 31
pipster 28
Asap 25
Abdoe 18
Burnett 16
Starflyer 13
FireFox1 11
Karstman 8
Salina 6
Jor_Dii 5
drakin 5
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
tombolafan 1
:D
Er stond nog een vraag van jou open ja! :D
Zie vorige deel. Met die linkshandige acteurs en sprookjesfiguur.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193481692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:35 schreef Asap het volgende:
Lola Rennt?
Ja en Nee. :P

Het is niet de film zelf die ik bedoel, maar het is wel een van de andere films van diezelfde regisseur. Dus ik tel hem goed. :Y Nu de regisseur en de film zelf. Oh, plus nog één andere film van diezelfde regisseur.

Film zoals omschreven: .....
Regisseur: ......
Andere film 1: Lola Rennt
Andere film 2: ....
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193483790
Was Lola Rennt niet van Tom Tykwer?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193483821
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:16 schreef Sabata het volgende:
Was Lola Rennt niet van Tom Tykwer?
:Y

Film zoals omschreven: ...............
Regisseur: Tom Tykwer
Andere film 1: Lola Rennt
Andere film 2: ................
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193484819
Cloud Atlas
pi_193485008
Pfff, ik ben de war nu.

Tom Tykwer regisseerde inderdaad Lola Rennt en Cloud Atlas. Maarrrrrrr... de film die Salina bedoelt is denk ik Anatomie. En die is (dacht ik ) niet van Tykwer
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:14:14 #24
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_193485155
Ik heb het maar even opgezocht, de film Anatomie is inderdaad niet van Tom Tykwer. Strafpunt voor Salina vanwege misleiding :P
pi_193485431
Ik ken Tom Tykwer niet eens :@
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')