abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:35:47 #1
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193466836
Ik ben een aantal dagen geleden overgestapt van een variabele contract bij leverancier a naar een vast contract bij leverancier b. Het gaat in per 1 juli en ik zit nog in mijn bedenktijd. Contract is voor 1 jaar met een bonus van 140 euro.


Maar nu lees ik dus dat per 6 juli de prijzen omlaag gaan. Is het slimmer om te annuleren en na 6 juli naar een vast contract te gaan gaan zoeken?


'Energierekening valt 100 euro lager uit bij variabel tarief' https://www.nu.nl/economi(...)variabel-tarief.html (via @nunl)
pi_193467174
Leidt de prijsverlaging tot meer voordeel dan ¤140? Zo ja, dan kan je overwegen te annuleren

Of krijg je lagere tarieven én ¤140? Zo ja, dan zeker annuleren :)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193467480
Geen idee je vergeet de benodigde gegevens op te schrijven.

Heb je berekend of die 100 euro ook voor jou geldt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:11:22 #4
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193469357
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Geen idee je vergeet de benodigde gegevens op te schrijven.

Heb je berekend of die 100 euro ook voor jou geldt?
Het punt is juist dat over het gehele linie de prijzen omlaag gaan en ik dus misschien wel een betere deal kan kiezen.
pi_193469391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:11 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Het punt is juist dat over het gehele linie de prijzen omlaag gaan en ik dus misschien wel een betere deal kan kiezen.
Er zijn altijd betere deals te krijgen. De vraag is of je die kan vinden en hoeveel tijd je erin wilt steken.
100 euro per jaar is robd de 8 euro per maand.... Max dus een half uur eraan besteden zou ik zeggen.

Ga je in je huidige deal al de lagere prijs betalen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193471478
De tarieven voor vaste contracten worden meestal maandelijks bepaald en de variabele tarieven per half jaar.
Dikke kans dus dat je huidige aanbod deze lagere tarieven al heeft.

Maar ja met je gegeven informatie kan niemand iets zinnigs zeggen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193471899
Eind april geprobeerd te verlengen bij Oxxio voor redelijk scherpe tarieven. Door administratieve chaos daar is die verlenging er nooit doorheen gekomen. Eind mei was de chaos opgelost en kreeg ik alsnog mijn verlengingsvoorstel. Inmiddels waren tal van concurrenten goedkoper.

Afgelopen maand zijn de tarieven voor vasta tarieven al behoorlijk gedaald.
Overigens staat er in dat artikel wat je aanhaalt dat vaste tarieven over het algemeen nog steeds goedkoper zijn dan variabele, dus wachten lijkt mij overbodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')