abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:46:59 #1
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_193466255
Je kent het wel: die aangekoekte vet-/eetresten op de bakplaat, het rooster of de bodem van je oven. Of zelfs op alle drie ( :@).

Ondanks de EasyClean-functie van m'n oven is het toch niet zo easy om 'm clean te houden, dus wat is nu dé tip om alles weer blinkend schoon te krijgen? Ik lees over soda, schuursponsjes, afwasmiddel, HG-spul en zelfs ammoniak, in combinatie met laten weken - variërend van 30 minuten tot 24 uur...

Welke middelen werken nou het beste en wat moet je vooral niet gebruiken om schade aan de oven te voorkomen? Las namelijk ook ergens dat je staalwol kon gebruiken, maar dat lijkt me toch funest voor sommige materialen...
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_193466316
Deze volg ik even. Een van de minst leuke huishoudelijke klusjes.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:21:02 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193466629
Ik maak mij nooit zo druk om de binnenkant van de oven. Als er iets mis gaat en bijv. van alles tegen de bovenkant of op de bodem is gelekt/gesputterd, maak ik dat na afloop direct schoon. Maar van die oude plekjes m.n. op de zij- en achterkanten laat ik lekker zitten.

Aangekoekte dingen sowieso eerst weken en dan met beleid schoonmaken/schuren. Voor het rooster vind ik wondersponsjes heel prettig.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:23:37 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193466665
Ik doe eerste een bak water in de oven zetten en dan aanzetten zodat het verdampt, en daarna met water en soda schoonmaken, daar gebruik ik een schuursponsje voor op de echt hardnekkige stukken.
pi_193470159
Ik smeer de oppervlakken en roosters in mijn oven in met groene zeep. Ik doe een laag ammoniak in een dessert schaaltje of soepkom en zet die in de oven. Deur dicht, 24 uur in laten trekken en dan met een vochtige doek alle zeep wegwassen. Komt niet alles los? Dan nogmaals insmeren met groene zeep, schaaltje met ammoniak en 24 uur in laten trekken.
pi_193470413
Ammoniak in de oven... dat lijkt me nu niet echt heel gezond?
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:50:29 #7
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193473515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:26 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ammoniak in de oven... dat lijkt me nu niet echt heel gezond?
Geen amoniak maar amonia.

Een schaaltje warm water met een scheut amonia een half uur er in zetten met t deurtje dicht en je veegt het vet er zo af.
Wie dit leest is gek
pi_193473534
HG heeft daar vast wel iets voor :P
Mijn vrouw zei laatst een vaatwastablet in de oven leggen (met water maar dat weet ik niet meer zeker)
Ik was hier...
pi_193561415
Nitraatje erin gooien, deurtje dicht, plat op je buik gaan liggen met je vingers in je oren.

Daarna een nieuwe oven laten bezorgen 😎😀
pi_193608041
Oven schoonmaken is inderdaad niet iets waar ik naar uitkijk. Laatste keer gedaan met die HG ovenreiniger, enorm chemische shit die je dan weer moest gaan neutraliseren met azijn.
pi_193619347
Eens in de zoveel tijd de oven met de zelfreinigingsfunctie aanzetten. De oven vergrendelt dan de overdeur en warmt dan op tot standje crematorium. Na anderhalf uur dan koelt de over weer af en als die koud is kun je de deur open doen. Alle etensresten zijn dan verast en kun je er met een vochtig doekje opvegen. Alleen alle verchroomde dingen (ovenrekjes en zo) mogen tijdens deze procedure niet in de oven.

De eerste keer was ik een beetje huiverig om de oven zo heet op te laten stoken, maar aan de buitenkant (bovenzijde aanrechtblad) voelde je alleen een beetje lauwe warmte.
pi_193905578
gewoon niet te doen.
Zorgen dat je niet knoeit helpt onwijs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')