abonnement Unibet Coolblue
pi_193454277
Is er een mogelijkheid om een back-up te maken van de data nadat een iPhone is gecrashed?
Hij start niet meer op, blijft in het witte scherp / apple logo vastlopen sinds een update vorige maand. Ik ben zelf totaal niet bekend met Apple-producten, dit is voor een vriend die ik nog probeer te helpen data terug te halen, want geen back-up...

Ik heb op internet gezocht en vond ongeveer 4 stappen die je kunt nemen.
Volumeknop omlaag + power voor 20-30 is een reset gelijkwaardig aan batterij loshalen.
Alles daarna komt neer op een software herinstalltie waarbij alles gewist wordt.

Ook schijn je nog te kunnen verbinden met iTunes, je kan dan ook een herinstallatie doen, maar dat wil ik dus nog niet doen. Kan iTunes ook bij de data op de telefoon in deze toestand om alsnog een back-up te maken? Ook kwam 3utools nog voorbij, die soms nog iets teweeg kan brengen als iTunes ook niet werkt, kan dat evt nog werken?
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:27:18 #2
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193454663
Heb je het al geprobeerd met iTunes?
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:25:55 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193466018
Wellicht had je vriend een iCloud account waar het een en ander in staat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193466507
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:27 schreef Mano_ het volgende:
Heb je het al geprobeerd met iTunes?
Dat overweeg ik dus te proberen, maar ik vraag me dus af of je er nog iets mee kunt in een gecrashte toestand.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:25 schreef Megumi het volgende:
Wellicht had je vriend een iCloud account waar het een en ander in staat.
Bedankt voor de tip. Dat zou inderdaad handig zijn geweest, maar helaas niet. Ook de Apple Store had geen oplossing, dus de kans dat er nog een manier is, is behoorlijk klein. Maar ja, daar staan ook maar gewoon mensen, dus ik had nog een hoop dat er hier een alternatief op zou duiken.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:16:25 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193466585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:09 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]

Dat overweeg ik dus te proberen, maar ik vraag me dus af of je er nog iets mee kunt in een gecrashte toestand.
[..]

Bedankt voor de tip. Dat zou inderdaad handig zijn geweest, maar helaas niet. Ook de Apple Store had geen oplossing, dus de kans dat er nog een manier is, is behoorlijk klein. Maar ja, daar staan ook maar gewoon mensen, dus ik had nog een hoop dat er hier een alternatief op zou duiken.
Ik ben bang dat zonder een van te voren gemaakte back-up via I-Tunes of de cloud het terug krijgen van de data een hopeloze zaak gaat worden. Zie ook het onderstaande.
https://www.iculture.nl/tips/iphone-herstellen/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:39:17 #6
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193468901
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:09 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]

Dat overweeg ik dus te proberen, maar ik vraag me dus af of je er nog iets mee kunt in een gecrashte toestand.
Daar kom je vanzelf achter :) Als iTunes de telefoon niet herkent heb je pech, anders kan je vanuit iTunes proberen een backup te maken. Al denk ik dat je pech hebt. Een wijze les voor je maat: zet die backup-functie aan, het is er niet voor niets.
pi_193519216
er zijn filmpjes zat op YT over dit gruwelijke produkt dat apple heet die je mogelijk kunnen helpen je data te krijgen. Van apple hoef je helemaal niks, maar dan ook echt niks te verwachten...
  zondag 7 juni 2020 @ 17:13:09 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193523660
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:49 schreef Buikboor het volgende:
er zijn filmpjes zat op YT over dit gruwelijke produkt dat apple heet die je mogelijk kunnen helpen je data te krijgen. Van apple hoef je helemaal niks, maar dan ook echt niks te verwachten...
Met de kennis van tegenwoordig is wel of geen back-up maken je eigen verantwoordelijkheid. Los of je Windows, Apple, Android en of Linux gebruikt. Er zijn standaard vaak al opties ingebouwd. Die in de meeste gevallen goed werken. Of vaak zelfs met gratis producten zijn aan te vullen. Wel kan je zoals de TS om nog wat te proberen advies inwinnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 07-06-2020 17:22:15 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193526410
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met de kennis van tegenwoordig is wel of geen back-up maken je eigen verantwoordelijkheid. Los of je Windows, Apple, Android en of Linux gebruikt. Er zijn standaard vaak al opties ingebouwd. Die in de meeste gevallen goed werken. Of vaak zelfs met gratis producten zijn aan te vullen. Wel kan je zoals de TS om nog wat te proberen advies inwinnen.
Dat was toch de vraag niet? De vraag was of hij de data van die foon nog kon pakken. Dan heb je met apple een gruwelijk slechte deal, die laten jou kompleet in de kou staan met dit overgewaardeerd produkt.
Maar er zijn mensen die het wel kunnen, kijk op YT....
pi_193532287
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:52 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Ook schijn je nog te kunnen verbinden met iTunes, je kan dan ook een herinstallatie doen, maar dat wil ik dus nog niet doen. Kan iTunes ook bij de data op de telefoon in deze toestand om alsnog een back-up te maken?
Vanuit recovery mode kan dat helaas niet. Je kan dan eventueel wel vanuit iTunes een 'update' doen naar dezelfde iOS versie (!!! kies dan zeker niet voor Restore (herinstallatie), welke inderdaad al je gegevens wist!!!), als dat lukt zou je telefoon weer moeten booten, waarbij dat 3utools blijkbaar meer kans van slagen heeft als iTunes niet werkt (zelf geen ervaring mee): https://www.ifixit.com/An(...)yway+to+recover+data
  maandag 8 juni 2020 @ 11:30:59 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193534766
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:35 schreef Buikboor het volgende:

[..]

Dat was toch de vraag niet? De vraag was of hij de data van die foon nog kon pakken. Dan heb je met apple een gruwelijk slechte deal, die laten jou kompleet in de kou staan met dit overgewaardeerd produkt.
Maar er zijn mensen die het wel kunnen, kijk op YT....
Als je gewoon een back-up maakt in de iCloud heb je dit probleem vrijwel niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 8 juni 2020 @ 12:38:28 #12
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_193535859
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als je gewoon een back-up maakt in de iCloud heb je dit probleem vrijwel niet.
ja en dat heeft die vriend van TS dus niet gedaan en daar reageert Buikboor op.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_193536460
quote:
99s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:38 schreef Nizno het volgende:

[..]

ja en dat heeft die vriend van TS dus niet gedaan en daar reageert Buikboor op.
Nou, na wat verder te zoeken blijkt dat die back-up wel gemaakt werd. Maar standaard gaat je iCloud maar tot 5gb, daarboven mag je maandelijks gaan betalen (of structureel opruimen, maar dat zou dus een degelijke back-up zijn). Die 5gb was niet voldoende voor 4 jaar aan data, dus alles daarboven staat er niet op.

Dat Youtube-kanaal heb ik een tijd geleden ook al eens veel van gezien, meer mensen zouden mogen zien hoe Apple de laatste 5-10 jaar fanatiek bezig is gebruikers tegen te werken en uit te melken. Ben ook geen van Apple, maar ja, het was nu even niet mijn punt om ze af te lopen branden, maar om te kijken of ik iemand nog kon helpen.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_193536477
Voor een crash / defect heet het een "back-up".
Na een crash / defect heet het "data recovery" als je geen back-up hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')