abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:15:50 #26
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193434260
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die in alle leerboeken en statuten van de niet bestaande organisatie genaamd antifa staan? :D
Non-argument. Alsof je statuten of leerboeken moet hebben om een organisatie te vormen. Je klinkt een beetje als een terroristensympathisant.
pi_193434264
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:09 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Hier was ik niet van op de hoogte. Mijn fout.
Check je bron dan
Gino ♥
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:16:29 #28
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_193434268
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mensen die over slavernij praten moeten helemaal hun mond houden, aangezien 9 van de 10 wel lekker in die kekke Levi's 501 of Cars Jeans loopt die door kinderhandjes in elkaar is gezet. Allemaal zo ontzettend hypocriet. Men wil graag met het vingertje wijzen wanneer het hun goed uit komt uiteraard.
Kom op zeg, dan mag je nergens meer wat van zeggen. Want er is altijd iets erger, zieliger of slechter.
Dit is echt een dooddoener dus.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:16:30 #29
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193434269
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mensen die over slavernij praten moeten helemaal hun mond houden, aangezien 9 van de 10 wel lekker in die kekke Levi's 501 of Cars Jeans loopt die door kinderhandjes in elkaar is gezet. Allemaal zo ontzettend hypocriet. Men wil graag met het vingertje wijzen wanneer het hun goed uit komt uiteraard.
Zonder de dubbele standaard zouden ze helemaal geen standaard hebben.
pi_193434274
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:D _O-
Zie hier het effect van langdurige blootstelling aan bepaalde internetbubbels. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193434278
jusalotofpain twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 04:05:27 This video of Grand Rapids PD firing a tear gas canister at an unarmed man (right after they maced him) point blank to the face needs to VIRAL. what in the actual fuck are these pigs doing https://t.co/rmgC7lA8Bj reageer retweet
Jezus.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:17:23 #32
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193434283
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zie hier het effect van langdurige blootstelling aan bepaalde internetbubbels. :P
Oh de ironie :D
pi_193434286
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Kom op zeg, dan mag je nergens meer wat van zeggen. Want er is altijd iets erger, zieliger of slechter.
Dit is echt een dooddoener dus.
Uiteraard mag dat wel, maar zoals gezegd werk er eerst eens aan dat bepaalde kleuren alleenrechten hebben, terwijl IEDEREEN gelijk hoort te zijn toch? Leg mij nou eens uit wat er mis is met het woord nigger als wij het gebruiken en wanneer de gekleurde mens het gebruikt? Voelen ze zich verheven ofzo? Hypocriet ten top. Niet lopen zeiken over racisme als je het als gekleurde zelf in stand houd met dat soort bewoordingen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:18:01 #34
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_193434290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:13 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Wat is jouw antwoord dan? Muh slavery?
Ooit gehoord van Rosa Parks? Martin Luther King?
Dat was een lange tijd na de slavernij.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_193434292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die in alle leerboeken en statuten van de niet bestaande organisatie genaamd antifa staan? :D
In welke zin bestaat het niet? In Duitsland 1932:



Dat Antifa geen vaste structuur heeft klopt, gezien het een anarchistisch model vormt (en dat de Amerikaanse tak niet heel sterk wortels heeft in de Europese equivalent) maar op zichzelf is het een al lang bestaande organisatie.

Overigens zijn er prima boeken in deze richting, zoals Rules for Radicals bijvoorbeeld.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193434298
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:17 schreef kipknots het volgende:
jusalotofpain twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 04:05:27 This video of Grand Rapids PD firing a tear gas canister at an unarmed man (right after they maced him) point blank to the face needs to VIRAL. what in the actual fuck are these pigs doing https://t.co/rmgC7lA8Bj reageer retweet
Jezus.
Ja triest, maar ik zat gisteren een livestream te kijken en daar zag ik MEERDERE donkere mensen gewoon donkere agenten lastigvallen. Dit heeft geen donderstraal met racisme te maken.
pi_193434302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die in alle leerboeken en statuten van de niet bestaande organisatie genaamd antifa staan? :D
Hebben Al Quida en IS wel netjes hun leerboeken en statuten up to date? Netjes een logboek van alle mensen die onthoofd zijn en levend in brand gestoken?

Denk dat het je nog zou verbazen hoe georganiseerd Antifa is. Van app groepen tot online spreadsheets met informatie, links, plannen, kaarten, do's en don'ts. Dat maakt ze juist zo gevaarlijk. Als het een stel kleuters in zwarte kleding was dan zou dit probleem zichzelf al lang hebben opgelost.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_193434312
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de geschiedenis van de VS.

Ben je er al eens geweest?

Het is helaas zo dat je als witte Amerikaan een dikke streep voor hebt daar, op bijna alles.
Ik heb er redelijk veel over gelezen. Maar dit is nog geen antwoord op mijn vraag :).

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:09 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat, maar ook extreem lage verwachtingen als het komt op andere rassen. En dan met name zwarten. Zo vinden ze bijvoorbeeld dat een verplicht ID om te stemmen racistisch is, omdat ze denken dat zwarten te dom zijn om identiteitsbewijzen te verkrijgen. Maar je ziet het ook in hoe ze andere rassen moeten "beschermen", of "voor ze op moeten komen", alsof ze dat zelf niet kunnen. Hun woorden zeggen dat ze geen racisten zijn, maar hun acties bewijzen het tegenovergestelde.
Precies dit dus inderdaad :). Ik vind dat ook enorm tegenstrijdig, ook hier vraag ik me weer af waar deze manier van denken vandaan komt. In plaats van te kijken hoe onderwijs verbeterd kan worden voor dergelijke minderheden, of bijvoorbeeld meer mogelijkheden creëren voor black entrepreneurship, wordt enkel de discourse aangedikt dat wat zwarte mensen ook doen, ze zullen altijd ondergeschikt en benadeeld blijven. Ze hoeven het niet eens te proberen want dat is per definitie al verspilde moeite. En dat is allemaal de schuld van het systeem en de heteroseksuele witte man.

Natuurlijk een enorm kwalijke benadering die enkel zal bijdragen aan een grotere status quo in de samenleving en dus ook nóg meer polarisatie. Bovendien doet het keiharde afbraak aan de succesverhalen uit dergelijke minorities, want dat lijkt dan simpelweg geluk in plaats van wijsheid te zijn.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:20:19 #39
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193434328
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ooit gehoord van Rosa Parks? Martin Luther King?
Dat was een lange tijd na de slavernij.
Ja en? Die situatie is er niet meer. Of waar zie je nog rassenpolitiek in de wetten staan? Nou ja, er is de rassenpolitiek die door de Democraten wordt gepreekt maar gelukkig is dat nog geen wet.
pi_193434333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik heb er redelijk veel over gelezen. Maar dit is nog geen antwoord op mijn vraag :).
[..]

Precies dit dus inderdaad :). Ik vind dat ook enorm tegenstrijdig, ook hier vraag ik me weer af waar deze manier van denken vandaan komt. In plaats van te kijken hoe onderwijs verbeterd kan worden voor dergelijke minderheden, of bijvoorbeeld meer mogelijkheden creëren voor black entrepreneurship, wordt enkel de discourse aangedikt dat wat zwarte mensen ook doen, ze zullen altijd ondergeschikt en benadeeld blijven. Ze hoeven het niet eens te proberen want dat is per definitie al verspilde moeite. En dat is allemaal de schuld van het systeem en de heteroseksuele witte man.

Natuurlijk een enorm kwalijke benadering die enkel zal bijdragen aan een grotere status quo in de samenleving en dus ook nóg meer polarisatie. Bovendien doet het keiharde afbraak aan de succesverhalen uit dergelijke minorities, want dat lijkt dan simpelweg geluk in plaats van wijsheid te zijn.
Je kan (als donkere medemens) een ander niet VERPLICHTEN dat iedereen gelijk is als je daar ZELF niet aan meewerkt met het gebruik van racistische woorden als negro/nigger. Het MOET 2 kanten op werken en niet alleen de kant van de deugers.
pi_193434348
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:17 schreef kipknots het volgende:
jusalotofpain twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 04:05:27 This video of Grand Rapids PD firing a tear gas canister at an unarmed man (right after they maced him) point blank to the face needs to VIRAL. what in the actual fuck are these pigs doing https://t.co/rmgC7lA8Bj reageer retweet
Jezus.
Brandstof op het vuur gooien 101 :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_193434357
Ook wel mooi dat de Nederlandse journalistiek snel probeerde te scoren door te zeggen: Trump gaat de bunker in etc. Zijn ze even vergeten dat ons koningshuis altijd wegloopt als het moeilijk word?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:25:51 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193434404
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:17 schreef kipknots het volgende:
jusalotofpain twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 04:05:27 This video of Grand Rapids PD firing a tear gas canister at an unarmed man (right after they maced him) point blank to the face needs to VIRAL. what in the actual fuck are these pigs doing https://t.co/rmgC7lA8Bj reageer retweet
Jezus.
Inb4 mensen die zichzelf in allerlei rare kronkels wringen om dit goed te praten.
Huilen dan.
pi_193434411
Ook mooi dat al die grote sponsoren van Qatar 2022 nu solidair zijn met de protesten, terwijl ze in dat land donkere mensen nog net niet aan de ketting leggen.

Wat is de wereld toch ziek.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:26:47 #46
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_193434415
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Uiteraard mag dat wel, maar zoals gezegd werk er eerst eens aan dat bepaalde kleuren alleenrechten hebben, terwijl IEDEREEN gelijk hoort te zijn toch? Leg mij nou eens uit wat er mis is met het woord nigger als wij het gebruiken en wanneer de gekleurde mens het gebruikt? Voelen ze zich verheven ofzo? Hypocriet ten top. Niet lopen zeiken over racisme als je het als gekleurde zelf in stand houd met dat soort bewoordingen.
Waarom vergroot je dit nu uit?
Waarom is dit belangrijk voor je?

Terwijl onder negers het grootste aantal Corona doden zijn in de VS, zij het meest ontslagen zijn, de slechts betaalde banen hebben, wonen in de slechtste wijken, het onderwijs wat ze krijgen van de minste kwaliteit is, minst goede toegang hebben tot de gezondheidszorg enz enz.

Vanaf je geboorte maakt het in de VS al uit wat je huidskleur is, en wat je perspectieven dan zijn.

Er verandert zo verdomd weinig in Amerika, en om de zoveel jaar krijg je dit weer.
Er is iets fundamenteel verkeerd in de VS. Voor mij is het niet het land van de vrijheid, maar van de ongelijkheid.

Bizar ook dat in de staat New York bijvoorbeeld door Corona de scholen tot zeker september gesloten zijn. Hoe veel kinderen die al niet in beste omstandigheden opgroeien lopen nog meer achterstand op? Waarom snappen ze dat daar toch niet, en gooien ze het te veel op eigen verantwoordelijkheid? :N
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:27:28 #47
3542 Gia
User under construction
pi_193434423
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de geschiedenis van de VS.

Ben je er al eens geweest?

Het is helaas zo dat je als witte Amerikaan een dikke streep voor hebt daar, op bijna alles.
En een hardwerkende zwarte die in een betere wijk woont en een goed leven heeft, wordt ervan beschuldigd wit te willen zijn.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:27:30 #48
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193434425
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik heb er redelijk veel over gelezen. Maar dit is nog geen antwoord op mijn vraag :).
[..]

Precies dit dus inderdaad :). Ik vind dat ook enorm tegenstrijdig, ook hier vraag ik me weer af waar deze manier van denken vandaan komt. In plaats van te kijken hoe onderwijs verbeterd kan worden voor dergelijke minderheden, of bijvoorbeeld meer mogelijkheden creëren voor black entrepreneurship, wordt enkel de discourse aangedikt dat wat zwarte mensen ook doen, ze zullen altijd ondergeschikt en benadeeld blijven. Ze hoeven het niet eens te proberen want dat is per definitie al verspilde moeite. En dat is allemaal de schuld van het systeem en de heteroseksuele witte man.

Natuurlijk een enorm kwalijke benadering die enkel zal bijdragen aan een grotere status quo in de samenleving en dus ook nóg meer polarisatie. Bovendien doet het keiharde afbraak aan de succesverhalen uit dergelijke minorities, want dat lijkt dan simpelweg geluk in plaats van wijsheid te zijn.
Dat zou vooral een mentaliteitsverandering bij de linksgeoriënteerde medemens vergen. Ze hebben een godcomplex dat zich in twee manieren uit. Ten eerste dat zij vinden dat zij alle problemen van iedereen op moeten lossen. Vooral die van hen die zijn incapabel achten, zoals de zwarte medemens. Ten tweede zien ze de wereld als compleet maakbaar. Zowel cultuur en maatschappij, die door middel van verboden en dwang gestuurd moet worden naar het gewenste resultaat, maar ook bijvoorbeeld de gedachte dat ze het klimaat kunnen temmen. Zolang er geen nederigheid in die groep mensen zit, verandert er niks. Helaas zitten zij op de plekken waar ze de grootste invloed op ons allen uit kunnen oefenen.
pi_193434428
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:15 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Non-argument. Alsof je statuten of leerboeken moet hebben om een organisatie te vormen. Je klinkt een beetje als een terroristensympathisant.
Waar moeten al die zogenaamd opgepakte antifa mensen anders de hier neergezette ideologieën vandaan halen? Of wil je zeggen dat er maar wat gefantaseerd wordt in amerika om alles wat niet voor de GOP is maar zo af te kunnen schilderen. Dat doen ze daar toch nooit. :D

En ja een statuut is wel nodig om een serieuze organisatie op te zetten.
Statuten zijn namelijk bepalingen en grondregels die ten grondslag liggen aan een organisatie.

Oh ja ook nog even deze dan maar terug.
Je klinkt een beetje als een trump naprater en dus geweldshitser.
pi_193434431
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Waarom vergroot je dit nu uit?
Waarom is dit belangrijk voor je?


Terwijl onder negers het grootste aantal Corona doden zijn in de VS, zij het meest ontslagen zijn, de slechts betaalde banen hebben, wonen in de slechtste wijken, het onderwijs wat ze krijgen van de minste kwaliteit is, minst goede toegang hebben tot de gezondheidszorg enz enz.

Vanaf je geboorte maakt het in de VS al uit wat je huidskleur is, en wat je perspectieven dan zijn.

Er verandert zo verdomd weinig in Amerika, en om de zoveel jaar krijg je dit weer.
Er is iets fundamenteel verkeerd in de VS. Voor mij is het niet het land van de vrijheid, maar van de ongelijkheid.

Bizar ook dat in de staat New York bijvoorbeeld door Corona de scholen tot zeker september gesloten zijn. Hoe veel kinderen die al niet in beste omstandigheden opgroeien lopen nog meer achterstand op? Waarom snappen ze dat daar toch niet, en gooien ze het te veel op eigen verantwoordelijkheid? :N
Omdat het in eerste instantie ging om een racistische ''moord''/motief. Werk daar dan zelf aan. Je gaat er ook niet op in, zegt genoeg. IEDER ras/kleur is hypocriet en dat gaat NOOIT veranderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')