abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193451520
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 07:00 schreef koekii het volgende:
Goedemorgen allemaal! Ik ben benieuwd naar mensen die onlangs een kleine tweede hypotheek hebben aangevraagd om bijvoorbeeld te klussen aan je huis.

Mijn man, heeft een aantal jaren een huis gekocht. Het huis staat op zijn naam. We zijn van plan om 30k te lenen aan hypotheek. Hij heeft in een paar jaar tijd ook ongeveer 30k afgelost aan zijn hypotheek en wij willen dan 30k erbij nemen zodat we niet meer uitkomen aan een het oorspronkelijke hypotheekbedrag.

Hoe zit het met de financiėle gedeelte? Is het raadzaam om naar een lokale hypotheektussenpersoon te stappen of het beste om dit rechtstreeks aan te vragen bij de hypotheekgever?
Wat voor papieren wij moeten aanleveren? We hebben beiden geen schulden en een vast contract. Moeten wij dan onze bankrekeningen, salarisstroken en bkr afleveren? Kortom allemaal nieuwsschierige vragen dus
Waarom niet 30 k sparen voor klussen? of nog mooier af en toe wat dingen vernieuwen met tussenstijds gespaard bedrag,gewoon buiten het hele oorspronkelijke hypotheekverhaal.
Voordeel is dat je er sneller vanaf bent en toch tussentijds een beetje de boel een beetje opgeknapt hebt.
pi_193452170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Waarom niet 30 k sparen voor klussen? of nog mooier af en toe wat dingen vernieuwen met tussenstijds gespaard bedrag,gewoon buiten het hele oorspronkelijke hypotheekverhaal.
Voordeel is dat je er sneller vanaf bent en toch tussentijds een beetje de boel een beetje opgeknapt hebt.
ja hoor spaar ff snel 30k bij elkaar. Hoe dan? Je wilt toch nu mooi wonen en niet over 20 jaar pas?

Sparen is overrated in Nederland. Spaarrentes zijn vrijwel 0 en je moet niet alles eeuwig willen uitstellen. Je leeft maar 1x.
pi_193454217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:43 schreef koekii het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik ben getrouwd op huwelijkse voorwaarden. Het huis staat op zijn naam. Ik ben niet mede-eigenaar geworden.

Wij gaan binnenkort op gesprek bij een onafhankelijke tussenpersoon voor advies.
Dan zit je voor spek en bonen erbij. Hij moet de lening afsluiten en betalen. Verder raad ik je aan om zelf een spaarpotje te gaan aanleggen. Liefst met hetzelfde bedrag per maand aan inleg als hij aflost.
pi_193456005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:43 schreef koekii het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik ben getrouwd op huwelijkse voorwaarden. Het huis staat op zijn naam. Ik ben niet mede-eigenaar geworden.

Wij gaan binnenkort op gesprek bij een onafhankelijke tussenpersoon voor advies.
Ga je nog aanvullende afspraken vastleggen of ga je gewoon 15k meedokken voor iets wat nieteens van jou is?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')