Thanks! Ik zat ook aan Bruynzeel te denken eigenlijk. En die keuken kampioen/concurrent zijn dus echt slecht he? Welke moet je nog meer echt van wegblijven?quote:Op zondag 31 mei 2020 18:30 schreef Fer het volgende:
In 2007 een keuken van Bemmel & Kroon laten plaatsen. Was een prettige ervaring en goede keuken.
1 grote lade is wat slechter maar misschien had in niet mijn hele pannen verzameling + gietijzeren wok erin moeten bewaren.
Oven begaf het na 10 jaar en de vaatwasser na 12. De rest van de keuken is nog bijna als nieuw.
Prijs was op Ikea niveau.
Bruynzeel is trouwens ook wel goed, maar ik vind ze iets te duur voor wat het is.
Keuken kampioen/concurrent wegblijven.
Bribus is ook goed.quote:Op zondag 31 mei 2020 18:33 schreef incel het volgende:
[..]
Thanks! Ik zat ook aan Bruynzeel te denken eigenlijk. En die keuken kampioen/concurrent zijn dus echt slecht he? Welke moet je nog meer echt van wegblijven?
Bij een grotere zaak eens een offerte aangevraagd, die tellen voor installeren van een keuken €200 per strekkende meter onder en boven apart en apparatuur apart excl leidingwerk (€1000)quote:Op zondag 31 mei 2020 18:39 schreef Fer het volgende:
De hele Mandenmakersgroep.
De goedkopere zijn bagger, soort Leen Bakker kasten met zogenaamd mooie apparatuur wat stiekem Indesit of Whirlpool is.
De duurdere zoals Brugman zijn wel ok, maar veel te duur.
Wauw... wij hebben 1200 betaald voor 3.60m boven en onder, en een kookeiland van 3.60 bij 1.20m.quote:Op zondag 31 mei 2020 18:45 schreef halfway het volgende:
[..]
Bij een grotere zaak eens een offerte aangevraagd, die tellen voor installeren van een keuken €200 per strekkende meter onder en boven apart en apparatuur apart excl leidingwerk (€1000)
Brugman is ook de Mandenmakersgroep.. net zoals de keuken concurrent etc.quote:Op zondag 31 mei 2020 18:39 schreef Fer het volgende:
De goedkopere zijn bagger, soort Leen Bakker kasten met zogenaamd mooie apparatuur wat stiekem Indesit of Whirlpool is.
Brugman is Mandemakersgroepquote:Op zondag 31 mei 2020 18:39 schreef Fer het volgende:
Dat bedoelde ik ook. De goedkopere winkels van DMG (concurrent en kampioen) verkoopt brandhout. De duurdere (Grando Keukenmaxx Brugman) zijn wel ok, maar te duur voor wat ze verkopen.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:59 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Brugman is Mandemakersgroep
Voor keukens kun je het beste in Duitsland zijn. Bijvoorbeeld Reddy keukens, zit nu ook in Nederland. Geen onzin met kortingen maar gelijk een scherpe prijs.
Absolute bullhsit. Bij Keukenkampioen verkopen ze o.a. keukens van systemat. Dat is echt dikke prima, prijs kwaliteit is systemat zelfs erg goed. Ik weet niet wat ze bij Brugman verkopen, maar zal echt niet beter dan systemat zijn.quote:Op zondag 31 mei 2020 18:39 schreef Fer het volgende:
Vertel eens, welke merken verkopen ze bij keukenconcurrent,en wat verkopen ze bij Brugman?quote:Op zondag 31 mei 2020 20:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook. De goedkopere winkels van DMG (concurrent en kampioen) verkoopt brandhout. De duurdere (Grando Keukenmaxx Brugman) zijn wel ok, maar te duur voor wat ze verkopen.
Als het weinig geld mag kosten is dat zeker een optie ja.quote:Op zondag 31 mei 2020 20:58 schreef pitboer het volgende:
Ikea.Heel tevreden over.Wel veel zelf doen,maar genaaid worden word je er niet vind ik.Gewoon vaste prijzen klaar.Kasten gemakkelijk zelf in mekaar te zetten.Ik heb 2 kennissen
ingehuurd en die boel geinstalleerd.
Dat klopt. Een keuken die ik bij een van de grote keukenboeren van 12.500 naar 4.000 euro had geluld, was bij SK 3500 euro, vaste prijs. De "korting" die je bij SK krijgt is gewoon een afronding en thats it. Maar de prijzen zijn niet zo belachelijk als bij keukenconcurrent/kampioen etc etc.quote:Op zondag 31 mei 2020 20:05 schreef ZarB het volgende:
Superkeukens is geen agressieve verkoop, maar ook weinig onderhandelruimte (dus het hangt er vanaf of je dat wilt).
Welk merk?quote:Op zondag 31 mei 2020 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat klopt. Een keuken die ik bij een van de grote keukenboeren van 12.500 naar 4.000 euro had geluld, was bij SK 3500 euro, vaste prijs. De "korting" die je bij SK krijgt is gewoon een afronding en thats it. Maar de prijzen zijn niet zo belachelijk als bij keukenconcurrent/kampioen etc etc.
Ja idd. Als je naar de keukenkampioen stapt en je zegt dat je budget 30k is dan krijg je exact dezelfde keuken als je buurman die zegt dat z'n budget 5k isquote:Op zondag 31 mei 2020 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat klopt. Een keuken die ik bij een van de grote keukenboeren van 12.500 naar 4.000 euro had geluld, was bij SK 3500 euro, vaste prijs. De "korting" die je bij SK krijgt is gewoon een afronding en thats it. Maar de prijzen zijn niet zo belachelijk als bij keukenconcurrent/kampioen etc etc.
Wij ook!quote:
Wauw, voor dat geld kon ik bij een Nobilia toko nog niet eens terecht 15 jaar geleden. En dat was maar een klein keukentje van 3 strekkende meter met c-merken apparatuur. Wat koop je in vredesnaam aan keuken voor 3.5k?quote:Op zondag 31 mei 2020 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen onderhandelingsruimte.is voor mij een enorme plus. Ik heb echt de.schurft aan onderhandelen en als er met minimale inzet grote bedragen er vanaf kunnen heb ik altijd het gevoel dat ik belazerd wordt. Het haalt bij mij ook compleet de lol vvan de aanschaf er vanaf. Dat gehaggle.quote:Op zondag 31 mei 2020 20:05 schreef ZarB het volgende:
Superkeukens is geen agressieve verkoop, maar ook weinig onderhandelruimte (dus het hangt er vanaf of je dat wilt). Ik hoor er goede verhalen over.
To be fair, geen idee. Apparatuur wel A-merken.quote:
Hele simpele voor in ons appartement. hoekopstelling maar de hoek is "muur" (technische ruimte), dus 2 losse stukken.quote:Op zondag 31 mei 2020 22:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wauw, voor dat geld kon ik bij een Nobilia toko nog niet eens terecht 15 jaar geleden. En dat was maar een klein keukentje van 3 strekkende meter met c-merken apparatuur. Wat koop je in vredesnaam aan keuken voor 3.5k?
Sja, voor 1 iemand als jou kunnen ze anderen véél korting gevenquote:Op zondag 31 mei 2020 22:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Geen onderhandelingsruimte.is voor mij een enorme plus. Ik heb echt de.schurft aan onderhandelen en als er met minimale inzet grote bedragen er vanaf kunnen heb ik altijd het gevoel dat ik belazerd wordt. Het haalt bij mij ook compleet de lol vvan de aanschaf er vanaf. Dat gehaggle.
Maar goed, post hierboven geeft wellicht aan dat er makkelijk aan mij verdient wordt.
Scheelt dat ik het wel kan lijen. Dan mogen ze best de minder bedeelden wat korting gevenquote:Op zondag 31 mei 2020 22:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sja, voor 1 iemand als jou kunnen ze anderen véél korting geven
Simpel, je zegt; voor de helft doe ik het. Ze bellen je vanzelf.quote:Op zondag 31 mei 2020 23:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, maar serieus. Ik haal daar echt geen lol uit. Flikkert toch op met die ongein en zeg wat je wil hebben. Je mag er best op verdienen. Maar ga geen hidden marges lopen plussen. Dan loop je altijd weg met het kutgevoel dat je belazert bent. Ik iig. wel.
Dat maakt het wel lastiger vergelijken, maar goed bij de andere zaak zal het voor 4000 euro ook geen topmerk geweest zijn als de A-merken apparatuur bij die prijs inzaten.quote:Op zondag 31 mei 2020 22:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
To be fair, geen idee. Apparatuur wel A-merken.
En dan weglopen, dat ze dan achter je aan komen, of dat ze doen alsof ze hun manager gaan bellen voor scherpe prijs, maar gewoon een rookpauze voor zichzelf inlassen.quote:Op zondag 31 mei 2020 22:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Geen onderhandelingsruimte.is voor mij een enorme plus. Ik heb echt de.schurft aan onderhandelen en als er met minimale inzet grote bedragen er vanaf kunnen heb ik altijd het gevoel dat ik belazerd wordt. Het haalt bij mij ook compleet de lol vvan de aanschaf er vanaf. Dat gehaggle.
Maar goed, post hierboven geeft wellicht aan dat er makkelijk aan mij verdient wordt.
Ho wacht, onze huidige keuken (van SK) is niet dezelfde als die van 4k voor het appartementquote:Op zondag 31 mei 2020 23:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat maakt het wel lastiger vergelijken, maar goed bij de andere zaak zal het voor 4000 euro ook geen topmerk geweest zijn als de A-merken apparatuur bij die prijs inzaten.
Siemens is A-kwaliteit. Als er wat mis is kan maar moet je Siemens bellen.quote:Op zondag 31 mei 2020 23:54 schreef ManianMan het volgende:
Wij hebben de keuken van kÜchetreff Würselen. Zeer goede keuken alleen zou geen siemens meer nemen.
Hmm de koelkast is al 2x stuk gegaan.quote:Op maandag 1 juni 2020 09:17 schreef Chinless het volgende:
[..]
Siemens is A-kwaliteit. Als er wat mis is kan maar moet je Siemens bellen.
Miele is op sommige vlakken vast beter, maar ook nog eens veeeeel duurder.
Wij hadden onze keuken van ons vorige huis ook bij Ikea laten tekenen.quote:Op maandag 1 juni 2020 09:33 schreef Fer het volgende:
Wat ik toen trouwens heb gedaan is een kastjes en blad bij Ikea geconfigureerd. Zodat ik daar de prijs van wist.
Daarna apparatuur uitgezocht op internet, zodat die prijzen ook wist. Daar kwam dan een bedrag uit wat de keuken ongeveer moest kosten.
Daarna gaan shoppen met de prijs in mijn hoofd. Uiteindelijk een keuken gevonden die mooier/luxer was dan Ikea en het merk apparatuur wat ik wilde voor de Ikea prijs.
Volgens mij is het trouwens een Rotpunkt, maar kwaliteit is top na 13 jaar.
Apparatuur moet je even opletten. Siemens Bosch AEG heeft nu ook een goedkoopste lijn die plastic troep is. Maar de duurdere zijn goed hoor. Wegblijven van M System Ariston whirlpool Pelgrm enz
Neuh, Pelgrim is geen A-merk. Als Etna de goedkopere lijn van Pelgrim is, kan je beter spreken over C en B merkenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:41 schreef daNpy het volgende:
Pelgrim is toch gewoon een A-merk?
Etna is het B-merk van Pelgrim.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop