abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193420782
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook wel mee eens, maar het verband met drinkwater zie ik niet zo, tenzij je ervan uitgaat dat onze glastuinbouw en landbouw ontzettend veel drinkwater verbruiken. Dan heb ik totaal geen idee of de bodemsamensteling en klimaat geschikt is om bepaalde producten in andere landen te verbouwen. Zo schijnt de Oekraïne zeer vruchtbare grond te hebben om granen te verbouwen. Maar ik bezit daar verder geen kennis over.
Al die magazijnmedewerkers en seizoenskrachten hebben natuurlijk ook gewoon water nodig (en stroom, riolering enz.) terwijl Nederland qua capaciteit van de infrastructuur nu al uit zijn voegen barst. Sommige mensen mogen misschien natte dromen hebben over een stadstaat Nederland die er uit ziet als Singapore, maar ik denk niet dat je daar als gewone dertien-in-een-dozijn burger uiteindelijk bij gebaat bent.

Oekraïne werd vroeger overigens niet voor niets de "graanschuur van Europa" genoemd. ;)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193421061
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:22 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Dit. Absoluut dit.

Ik neem de oproep van Vitens serieus, als een van de weinigen. Zie mijn buren elke avond gewoon met drinkwater sproeien (terwijl de boeren in Gelderland een sproeiverbod hebben), en elke dag gewoon het zwembad voor de kids vullen met drinkwater. De discussie met ze aangaan kan niet, want dan krijg je terug dat dit elk jaar gebeurd of dat hun kleine beetje niet uitmaakt. En idd, als dalijk er echt issues komen, dan vragen ze zich af waarom niemand ingrijpt.

Ik laat het water waarin ik kook nu afkoelen en geef er de planten water mee. We hebben helaas nog geen regenton, want de tuin is nog in aanleg, maar dat is het eerste wat in de tuin komt te staan als het af is. Daarnaast vang ik bij het douchen (wat niet meer dan 2 minuten is) overtollig water op, dat ik ook weer bewaar om andere dingen mee te doen.

Ik denk dat het voor niemand verkeerd is nu al met dat soort maatregelen te beginnen. Uiteindelijk wordt het probleem steeds groter, naar mate het steeds heter en droger wordt, dus waarom niet nu al nadenken over zuinig omgaan met water? Ik kan me er dan ook aan ergeren dat mensen schoon drinkwater niet eens meer als luxe beschouwen.
Helemaal eens, vooral omdat het maar om kleine maatregelen gaat, het is echt niet zo dat je je planten geen water meer kunt geven, het gaat puur om de zaken waar je honderdden liters gebruikt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193421455
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 16:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je zit 3x te hoog met je cijfers en je houdt geen rekening met mensen die weer terugkeren, dus eigenlijk zit je ruim 5,5x te hoog met je cijfers.

Er emigreren jaarlijks zo'n 45.000 autochtone Nederlanders, dus zo'n 450.000 in 10 jaar.
Ruim 50% daarvan keert ook weer terug.

Die 1,5 miljoen die jij noemt is incl. mensen die niet in NL geboren zijn en die vertrekken.

De groei komt met name door migranten uit andere Europese lidstaten die hier komen voor werk.

[ afbeelding ]

Extra cijfers:

- rond de 20.000 in Nederland geborenen keren jaarlijks terug naar Nederland (incl. de uitgezonden expats)
- tussen 2000 en 2015 keerde rond de 53% van alle geëmigreerde Nederlanders na verloop van tijd weer terug naar Nederland; gemiddeld zo'n 25.000 Nederlanders per jaar
naar schatting verblijven er zo'n 1.000.000 Nederlanders momenteel in het buitenland (bron: IOM)
Ik weet niet wie/wat IOS is, maar per definitie zeggen we hetzelfde via een andere approach.

Economisch gezien, kort door de bocht: de NL emigrant neemt zijn vermogen en inkomen mee en besteed dat in een ander land, vwb de 21% AOW-ers die op jaarbasis weggaan is de economische schade: de aow wordt door NL uitbetaald maar wordt geïnvesteerd in een ander land, dubbele schade.
De immigrant vwb de asielzoeker en nareiziger komen geld halen, de immigrant werker ook even werken voor een NL uitkering, zie bv Polen en andere landen.

Het netto besteedbaar inkomen. Even uit mijn hoofd: plm 10 jaar geleden stond NL binnen Europa nog op de 3-4 e plaats. NL is inmiddels afgezakt naar de 14e plaats, dit laatste vind ik zeer ernstig, daar weer opklimmen een bijna onmogelijk taak is geworden:

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 1 juni 2020 @ 18:16:04 #264
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193421556
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:22 schreef girlnextdoor. het volgende:
e.lWe hebben helaas nog geen regenton, want de tuin is nog in aanleg, maar dat is het eerste wat in de tuin komt te staan als het af is.
veel plezier met je regenton. Die was 5 maart al leeg en zit eind augustus waarschijnlijk pas weer half vol.
Tot nooit .......
pi_193421917
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

veel plezier met je regenton. Die was 5 maart al leeg en zit eind augustus waarschijnlijk pas weer half vol.
Ik heb gewoon een kraantje erop aangesloten, ding is altijd vol ^O^
  maandag 1 juni 2020 @ 18:38:28 #266
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193421948
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een kraantje erop aangesloten, ding is altijd vol ^O^
Ja, dat is cheaten! :D
  maandag 1 juni 2020 @ 18:39:10 #267
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_193421962
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

veel plezier met je regenton. Die was 5 maart al leeg en zit eind augustus waarschijnlijk pas weer half vol.
Ik wil m ook gebruiken voor het water wat ik hergebruik ;)
With love :*
pi_193422301
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een kraantje erop aangesloten, ding is altijd vol ^O^
Ik heb hier 3 regentonnen staan, totaal 750 liter, soms zijn ze leeg, meestal gevuld met water van de daken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193422379
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:22 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Dit. Absoluut dit.

Ik neem de oproep van Vitens serieus, als een van de weinigen. Zie mijn buren elke avond gewoon met drinkwater sproeien (terwijl de boeren in Gelderland een sproeiverbod hebben), en elke dag gewoon het zwembad voor de kids vullen met drinkwater. De discussie met ze aangaan kan niet, want dan krijg je terug dat dit elk jaar gebeurd of dat hun kleine beetje niet uitmaakt. En idd, als dalijk er echt issues komen, dan vragen ze zich af waarom niemand ingrijpt.

Ik laat het water waarin ik kook nu afkoelen en geef er de planten water mee. We hebben helaas nog geen regenton, want de tuin is nog in aanleg, maar dat is het eerste wat in de tuin komt te staan als het af is. Daarnaast vang ik bij het douchen (wat niet meer dan 2 minuten is) overtollig water op, dat ik ook weer bewaar om andere dingen mee te doen.

Ik denk dat het voor niemand verkeerd is nu al met dat soort maatregelen te beginnen. Uiteindelijk wordt het probleem steeds groter, naar mate het steeds heter en droger wordt, dus waarom niet nu al nadenken over zuinig omgaan met water? Ik kan me er dan ook aan ergeren dat mensen schoon drinkwater niet eens meer als luxe beschouwen.
Als publieke organisaties de markt opgaan met drama berichten, dan betekent dat voor mij flauwekul, daar de betreffende organisatie ordinair bezig is om nog meer nieuw geld binnen te halen voor eigen bedoelingen.

Trap er niet in !!
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193422971
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als publieke organisaties de markt opgaan met drama berichten, dan betekent dat voor mij flauwekul, daar de betreffende organisatie ordinair bezig is om nog meer nieuw geld binnen te halen voor eigen bedoelingen.

Trap er niet in !!
Eens met je uitspraak.
Het enige wat pak m beet Vitens geld kost voor waterproductie is de electrische energie voor de pompen. Laten ze nu net op de duurzame toer zijn en geld willen besparen. Dit is een lobby voor nieuwe duurzame investeringen, dus duurder water.
Vakman pur sang
pi_193423061
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:22 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Dit. Absoluut dit.

Ik neem de oproep van Vitens serieus, als een van de weinigen. Zie mijn buren elke avond gewoon met drinkwater sproeien (terwijl de boeren in Gelderland een sproeiverbod hebben), en elke dag gewoon het zwembad voor de kids vullen met drinkwater. De discussie met ze aangaan kan niet, want dan krijg je terug dat dit elk jaar gebeurd of dat hun kleine beetje niet uitmaakt. En idd, als dalijk er echt issues komen, dan vragen ze zich af waarom niemand ingrijpt.

Ik laat het water waarin ik kook nu afkoelen en geef er de planten water mee. We hebben helaas nog geen regenton, want de tuin is nog in aanleg, maar dat is het eerste wat in de tuin komt te staan als het af is. Daarnaast vang ik bij het douchen (wat niet meer dan 2 minuten is) overtollig water op, dat ik ook weer bewaar om andere dingen mee te doen.

Ik denk dat het voor niemand verkeerd is nu al met dat soort maatregelen te beginnen. Uiteindelijk wordt het probleem steeds groter, naar mate het steeds heter en droger wordt, dus waarom niet nu al nadenken over zuinig omgaan met water? Ik kan me er dan ook aan ergeren dat mensen schoon drinkwater niet eens meer als luxe beschouwen.
Dit. Mijn kinderen vinden het onzin, maar ik eis van ze dat ze doen wat ik zeg. Dat is dus kort douchen en niet onnodig de kraan laten lopen. Als ik water uit de waterkoker over hou, gaat dat afgekoeld over de plantjes. Ik ben het helemaal met je eens dat voorkomen beter dan genezen is. Maar het lijkt wel alsof mensen dat gewoon niet snappen.

Water opvangen in de douche kan ik ook gaan doen inderdaad. Maar het is wél ontzettend frustrerend dat mijn achterburen een zwembad van zeker 3 meter doorsnee vol hebben laten lopen gisteren, en andere buren de hele dag de sproeier aan hebben staan.
pi_193424001
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:41 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Dit. Mijn kinderen vinden het onzin, maar ik eis van ze dat ze doen wat ik zeg. Dat is dus kort douchen en niet onnodig de kraan laten lopen. Als ik water uit de waterkoker over hou, gaat dat afgekoeld over de plantjes. Ik ben het helemaal met je eens dat voorkomen beter dan genezen is. Maar het lijkt wel alsof mensen dat gewoon niet snappen.

Water opvangen in de douche kan ik ook gaan doen inderdaad. Maar het is wél ontzettend frustrerend dat mijn achterburen een zwembad van zeker 3 meter doorsnee vol hebben laten lopen gisteren, en andere buren de hele dag de sproeier aan hebben staan.
Laat je niets wijs maken. Ik kijk momenteel uit op zo'n machine die grondwater oppompt om via een sproei installatie water te verspreiden. Die slangen hebben een Ø van 10 cm, dus dikker dan je pols.

Deze machine draait al 2 weken dag en nacht en blijft de komende weken dag en nacht door draaien. Totaal honderdduizenden liters water.

In mijn directe omgeving staan er nog 6 van zulke machines te draaien, ook dag en nacht. Ook deze machines pompen het grondwater op. Derhalve totaal enkele miljoenen liters water wordt er opgepompt om op het land te verspreiden. Vorige jaren ook en de komen jaren ook weer....

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 1 juni 2020 @ 20:50:42 #273
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193424720
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

Laat je niets wijs maken. Ik kijk momenteel uit op zo'n machine die grondwater oppompt om via een sproei installatie water te verspreiden. Die slangen hebben een Ø van 10 cm, dus dikker dan je pols.

Deze machine draait al 2 weken dag en nacht en blijft de komende weken dag en nacht door draaien. Totaal honderdduizenden liters water.

In mijn directe omgeving staan er nog 6 van zulke machines te draaien, ook dag en nacht. Ook deze machines pompen het grondwater op. Derhalve totaal enkele miljoenen liters water wordt er opgepompt om op het land te verspreiden. Vorige jaren ook en de komen jaren ook weer....

[ afbeelding ]
En hoeveel daarvan gebruik je als drinkwater?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193424879
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En hoeveel daarvan gebruik je als drinkwater?
Daar gaat het niet om, het gaat om de watervoorraad die op peil blijft.

De truc van Vitens is simpel. Ze hebben het over een lager water niveau dan wat ze gewend zijn. Ze praten uiteraard niet hoeveel water er dan nog onder het lagere niveau zit.

Vraag: gestel dat Vitens 1.000.000 eenheden water aan zijn burgers levert. Vitens roept opeens heel hard van: Jullie burgers...jullie deugen niet, jullie moeten minder water verbruiken.

Laten we aannemen dat in 1 jaar tijd die 1.000.000 eenheden water zijn gedaald naar 800.000 eenheden
.
De vraag: Wat gaat er dan met de prijs van het water gebeuren die Vitens aan de burgers, jou dus, doorberekend ?

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 01-06-2020 21:05:00 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 1 juni 2020 @ 21:00:00 #275
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193424922
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:58 schreef cempexo het volgende:

Daar gaat het niet om, het gaat om de watervoorraad die op peil blijft.

Tuurlijk gaat het daar wel om. Als jij je vijver leegpompt om je zwembad te vullen, moet je dat lekker zelf weten. Maar het gaat hier in Nederland om drinkwater.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 juni 2020 @ 21:00:19 #276
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193424930
Als ik de prijs wil verdubbelen, dan verdubbel ik.

Gr gr,

Vitens.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193424953
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 21:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat het daar wel om. Als jij je vijver leegpompt om je zwembad te vullen, moet je dat lekker zelf weten. Maar het gaat hier in Nederland om drinkwater.
Het gaat hier om water...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 1 juni 2020 @ 21:09:11 #278
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193425124
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 21:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gaat hier om water...
Vitens levert geen 'water', ze leveren 'drinkwater'.

Waar het om gaat is dat we een zeer droog jaar hebben tot nu toe, dat er meer mensen/kinderen thuis zijn, het al een tijd lekker weer is en dat er 2x zoveel drinkwater wordt verbruikt dan normaal.

Een stukje bewustwording is dus op zijn plaats.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193425216
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 21:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vitens levert geen 'water', ze leveren 'drinkwater'.

Waar het om gaat is dat we een zeer droog jaar hebben tot nu toe, dat er meer mensen/kinderen thuis zijn, het al een tijd lekker weer is en dat er 2x zoveel drinkwater wordt verbruikt dan normaal.

Een stukje bewustwording is dus op zijn plaats.
Ze kopen water in...grondwater
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 1 juni 2020 @ 21:20:53 #280
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193425396
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 21:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ze kopen water in...grondwater
En het grondwaterpeil in Oost- en Zuid-Nederland is zeer laag. Overigens pompen ze het zelf op.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')