abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193398816
Opnieuw rellen in Minneapolis na dood George Floyd

Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.

Inwoners van Minneapolis werden gisteren gewaarschuwd om niet de deur uit te gaan, om zo de nationale garde de ruimte te geven om op te kunnen treden tegen plundering en brandstichting.

"Als je vanavond op straat bent, dan is het heel duidelijk: dan hoor je niet bij ons. Je deelt onze waarden dan niet en daarom zullen wij optreden om ervoor te zorgen dat dit eindigt", zei Tim Walz, de gouverneur van de staat Minnesota gisteravond.

Verschillende Amerikaanse staten willen nu de nationale garde inzetten tegen de rellen die zijn uitgebroken. De nationale garde zou de lokale politie moeten ondersteunen.

De Amerikaanse nieuwszender CNN meldt dat in zeker acht staten daarvoor toestemming is gegeven of in ieder geval hulp is gevraagd van de reservestrijdkrachten. Het gaat om Minnesota, Ohio, Georgia, Colorado, Wisconsin, Kentucky, Utah en Texas. Ook hoofdstad Washington doet er een beroep op.

De rellen in Minneapolis braken uit na de dood van George Floyd na een hardhandige arrestatie. De agent die zijn knie daarbij op de nek van Floyd zette, is inmiddels aangehouden.

De demonstraties zijn niet alleen in Minneapolis. In meerdere grote steden in Amerika zijn de afgelopen dagen duizenden mensen de straat op gegaan om te protesteren.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)acisme-discriminatie

[ Bericht 17% gewijzigd door Scarface88 op 31-05-2020 12:14:38 ]
Land of the free. Home of the brave.
pi_193398850
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:54 schreef Enchanter het volgende: [..] Je kan ook blijven toekijken hoe een zooi mongolen je land slopen , ondernemers duperen en dan hopen dat het misschien zelf stopt
Alsof heel FOK! niet staat te juichen als de VS het hele Midden-Oosten kapot bombardeert. Dan zijn die onschuldige doden opeens “collateral damage”.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:59:21 #3
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193398862
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat ontken ik toch ook niet? :D

Sterker nog, ik zeg nota bene dat wat zij zeggen inderdaad vrij goed denkbaar is. Dat is het namelijk ook.
OK. Ik heb het blijkbaar niet goed gelezen. Het is echter niet goed denkbaar als je in beschouwing neemt dat enkele liberals de borgtocht van rioters betaald hebben, zoals Chrissy Tiegen en stafleden van de campagne van Joe Biden. Hierbij moet dus aangenomen worden dat Joe Biden de borgtocht betaald van witte nationalisten. Het lukt me niet eens om te beginnen aan nemen.
Verder geeft jusititie aan dat het gaat om 'Left-Wing Agitators".
Onder andere Russen verantwoordelijk houden is een heel krampachtige, niet geloofwaardige spin die gegeven wordt om zoveel als mogelijk politiek te willen deugen imo.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 31 mei 2020 @ 11:59:32 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193398864
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:50 schreef SnertMetChoco het volgende: Misschien dacht die persoon dat het een vreedzaam protest was lijkt me het meest aannemelijk.
Hoe dan? :') De plunderingen zijn wereldnieuws en je ziet overal ravages.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 31 mei 2020 @ 12:00:01 #5
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193398875
maar ik denk niet dat het zo ver gaat komen om het leger in te gaan zetten , dan zullen er veel grotere problemen komen de mensan daar zien dat als "fout "en zullen zicht gaan verdedigen zo als het recht ook in de grondwet staat beschreven dat de burger zich mag beschermen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  FOK!fotograaf zondag 31 mei 2020 @ 12:00:32 #6
842 Zorro
Z
pi_193398888
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:59 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Zegt de persoon die wilt dat protestanten worden neergeschoten.
Protestanten, christelijken, moslims. Dat zien ze aan de buitenkant niet he.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 31 mei 2020 @ 12:01:32 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193398911
https://www.facebook.com/(...)278284168217/?type=3

Iemand deelde dit, police officers taking a knee with protesters.. misschien niet het meest toepasselijk hè, protesteren ze nou voor of tegen die agent die met zijn knie op George Floyd zat?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 mei 2020 @ 12:01:34 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193398913
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:59 schreef dellipder het volgende:

[..]

OK. Ik heb het blijkbaar niet goed gelezen. Het is echter niet goed denkbaar als je in beschouwing neemt dat enkele liberals de borgtocht van rioters betaald hebben, zoals Chrissy Jiegen en stafleden van de campagne van Joe Biden. Hierbij moet aangenomen worden dat Joe Biden de borgtocht betaald van witte nationalisten. Het lukt me niet eens om te beginnen aan nemen.
Dat is natuurlijk alleen zo als álle relschoppers extreemrechts tuig zijn, wat dan weer niet zo realistisch is. Het zal er ongetwijfeld ergens tussenin liggen: mensen die protesteren omdat ze het constante politiegeweld zat zijn en die dat op normale wijze doen (dus protesteren, niet slopen), white supremacist racistisch tuig, Antifa-tuig, drugskartels die op deze wijze de politie lekker bezig kunnen houden, en daar dan allemaal een grote mix van.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 31 mei 2020 @ 12:01:36 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193398914
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:00 schreef Zorro het volgende:

[..]

Protestanten, christelijken, moslims. Dat zien ze aan de buitenkant niet he.
zwart en wit wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 31 mei 2020 @ 12:02:38 #10
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193398929
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:00 schreef RAVW het volgende:
maar ik denk niet dat het zo ver gaat komen om het leger in te gaan zetten , dan zullen er veel grotere problemen komen de mensan daar zien dat als "fout "en zullen zicht gaan verdedigen zo als het recht ook in de grondwet staat beschreven dat de burger zich mag beschermen
Het is een probleem van stadsbesturen en als die het niet aankunnen moeten ze een beroep doen op de gouverneurs. Helaas is Tim Walz een zacht gekookte ei slapjanus. Hij en Jacob Frey hebben gemeenschappen, maar ook de politie lafhartig in de steek gelaten. Daar is echt geen excuus voor.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_193398932
#IkBenVeilig
  zondag 31 mei 2020 @ 12:04:18 #12
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193398950
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk alleen zo als álle relschoppers extreemrechts tuig zijn, wat dan weer niet zo realistisch is. Het zal er ongetwijfeld ergens tussenin liggen: mensen die protesteren omdat ze het constante politiegeweld zat zijn en die dat op normale wijze doen (dus protesteren, niet slopen), white supremacist racistisch tuig, Antifa-tuig, drugskartels die op deze wijze de politie lekker bezig kunnen houden, en daar dan allemaal een grote mix van.
Met deze inbreng laat je achterwege dat Tim Walz vertelde dat white supremacists VERANTWOORDELIJK waren voor de rellen. Het zijn niet mijn woorden, hè?

Ook zou het apart zijn en in goed om i de herinnering te bewaren dat Joe Biden potentieel verbonden kan worden de borgtocht van witte nationalisten te betalen. Dit is alleraardigst voor zijn campagne.
Crooked Hillary
  zondag 31 mei 2020 @ 12:04:23 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193398951
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:58 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Alsof heel FOK! niet staat te juichen als de VS het hele Midden-Oosten kapot bombardeert. Dan zijn die onschuldige doden opeens “collateral damage”.
Daar is/was het mede dankzij het westen oorlog.
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 31 mei 2020 @ 12:05:12 #14
459912 FlippingCoin
pi_193398963
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:03 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[..]

Ja precies je faalt erg hard. Gelukkig geef je dat toe maar excuses mogen er best van af als je iemand zulke woorden in de mond legt hoor. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 31 mei 2020 @ 12:05:28 #15
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193398967
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:00 schreef RAVW het volgende:
Welja, in feite is de National Guard ook een leger.

Maarja ook LA 1992 werd door die mannen opgelost.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 31 mei 2020 @ 12:06:04 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193398979
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

ik dnek juist dat er maar weinig extreme lui tussen zitten , het porbleem ligt denk ik veel dieper , ook nu met die lockdowns en veel mensen zijn hun werk kwijt , dus die zijn op dit moment al "boos" en zulen bij dit soort dingen sneller ontbranden als het egwoon goed was geweest in hun prive ..

Denk niet dat dit alleen om de dood gaat van die zwarte man , want vele rednecks zullen echt niets geven om een dode zwarte man meer of minder .. maar die zie nu wel veel bij deze opstand er wel tussen lopen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 mei 2020 @ 12:06:18 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193398983
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Met deze inbreng laat je achterwege dat Tim Walz vertelde dat white supremacists VERANTWOORDELIJK waren voor de rellen. Het zijn niet mijn woorden, hè?
Grotendeels (samen met drugskartels), niet 'alleen maar'.
https://www.washingtonpos(...)a91917d8d_story.html

Waar overigens ook staat dat het gros van de gearresteerden uit de staat zelf kwam.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 31 mei 2020 @ 12:07:17 #18
459912 FlippingCoin
pi_193398998
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:06 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik dnek juist dat er maar weinig extreme lui tussen zitten , het porbleem ligt denk ik veel dieper , ook nu met die lockdowns en veel mensen zijn hun werk kwijt , dus die zijn op dit moment al "boos" en zulen bij dit soort dingen sneller ontbranden als het egwoon goed was geweest in hun prive ..

Denk niet dat dit alleen om de dood gaat van die zwarte man , want vele rednecks zullen echt niets geven om een dode zwarte man meer of minder .. maar die zie nu wel veel bij deze opstand er wel tussen lopen
Wtf doe even normaal joh met je generaliserende gelul.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:07:40 #19
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193399004
quote:

[..]

Veel Extreem-Rechts in Amerika wilt ook een race war, misschien is dit de manier.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_193399011
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:07 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Veel Extreem-Rechts in Amerika wilt ook een race war, misschien is dit de manier.
:')
pi_193399019
quote:

[..]

Wtf.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:08:56 #22
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193399021
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:05 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Welja, in feite is de National Guard ook een leger.

Maarja ook LA 1992 werd door die mannen opgelost.
1992 is een hele andere tijd , mensen hebebn nu ebschikking tot het internet en andere dingen om zich veel sneller te kunnen bewegen en zich van de tegenstander te ontdoen

en ook mensne die dus normaal gesproken niets mee krijgen , zo als in 1992 zullen nu dus nu ook de belden zien dat de National Guard op mensne lopen te slaan en te schieten , dus zal voor een gemiddelde redneck toch wel een reden zijn om de wapens op te pakken om hun grond en stad te beschermen
pi_193399022
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waar overigens ook staat dat het gros van de gearresteerden uit de staat zelf kwam.
Dat kan toch niet er beweerde hier iemand dat de hoofdagent wat anders gezegd had en dat mochten we als kritische burgers die niet met het narratief van de trumpisten meegaan niet in twijfel trekken. _O- :+
  zondag 31 mei 2020 @ 12:09:57 #24
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193399032
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Verantwoordelijk zoals ik stelde ook volgens de veiligheidsadviseur van Minnesota.

bennyjohnson twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 18:20:45 Minnesota public safety commissioner is blaming these riots on “White supremacists”

https://t.co/zTTB9ln3DJ reageer retweet
Dit is overigens volkomen tegenstrijdig aan de bevindingen van de Departement of Justice.
Crooked Hillary
  zondag 31 mei 2020 @ 12:10:03 #25
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193399034
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')