abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel vrijdag 17 januari 2003 @ 14:29:59 #1
2628 Karin
pi_7951285
Vervolg van:
Zwangerschap en kindertjes deel 44
Zwangerschap en kindertjes deel 43
Zwangerschap & kindertjes deel 42
Zwangerschap en kindertjes deel 41
Zwangerschap en kindertjes deel 40
Zwangerschap en kindertjes deel 39
Zwangerschap en kindertjes deel 38
Zwangerschap en kindertjes deel 37!
Zwangerschap en kindertjes deel 36!
Zwangerschap en kindertjes deel 35!
Zwangerschap en Kindertjes deel 34!!!!
Zwangerschap en kindertjes deel 33!
Zwangerschap en Kindertjes deel 32
Zwangerschap en kindertjes..... deel 31
Zwangerschap & kindertjes deel 30
Zwangerschap en kindertjes deel 29!
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 28
zwangerschap en kinderen deel 27
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 26
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 25
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 24
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 23
Zwangerschap en kindertjes....deel 22
Zwangerschap en kindertjes..... deel 21
Zwangerschap en kindertjes..... deel 20
Zwangerschap en kindertjes.....deel 19
Zwangerschap en kindertjes.....deel 18
Zwangerschap en kindertjes.....deel 17
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 16!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 15 (!!!)
Zwangerschap en kindertjes.....deel 14
Zwangerschap en kindertjes ... deel 13!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 12
Zwangerschap en kindertjes deel 11
Zwangerschap en kindertjes.....deel 10
Zwangerschap en kindertjes ... deel 9
Zwangerschap en kindertjes...deel 8
Zwangerschap en kindertjes...deel 7
Zwangerschap en babietjes.......deel 6 !
Zwangerschap en Babietjes...deel 5
Zwangerschap en babies deel 4
Deel drie van de babies dus!
En hoe gaat het met de babies?
Gered uit de crash Met dank aan Arcee
De '"pret"echo ! en andere babyzaken....
Zwangerschap week 17, 18 en 19
In mijn buik..

A.s. papa's en mama's:

7 februari 2003: mal-lam
11 februari 2003: Rosie
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
1 april 2003: CarOnline
6 april 2003: Angel22
11 april 2003: NT-T.Bartman (papa)
22 april 2003: melonovy
12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Sc0rPi0n (papa)
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
4 augustus 2003: Eska
18 augustus 2003: jessie
31 augustus 2003: moussy
5 september 2003: Lois

Babietjes:

12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS

Dreumesjes:

15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama

Peutertjes & Kleutertjes:

17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 22-01-2003 11:25]

pi_7951321
We lullen zo een topic vol he. .
  FOK!fossiel vrijdag 17 januari 2003 @ 14:35:05 #3
2628 Karin
pi_7951384
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:18 schreef moussy het volgende:
Nu we het toch over bevallen hebben.... Peter wil graag dat we naar het ziekenhuis gaan. Vooral omdat bij Mink de longetjes niet goed waren en dat niet van te voren te zien was. Nu ga ik even met de positieve flow mee en er vanuit gaande dat dat dus hier in het ziekenhuis gaat gebeuren, dan wil ik in dat bad bevallen. Is er hiero iemand die in een bad bevallen is?

ET weer een stapje dichterbij!

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zijn er trouwens ook mensen bevallen in hun eigen bad? Ik had namelijk geen zin om een heel zwembad te huren voor in de woonkamer maar als het eventueel in mijn eigen bad zou kunnen....
Toch maar eens met de verloskundige overleggen volgende week.
  Jubileum moderator vrijdag 17 januari 2003 @ 14:36:29 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7951423
Ik moest gisteren naar de tandarts. Er was een paar maanden terug een stukkie van mijn vulling afgebroken en dat moest nu vervangen.
Ik kom vol goede moed binnen "Nou ik ben in verwachting, wanneer zullen we de nieuwe afspraak eens plannen?".
Nou van een nieuwe afspraak was geen sprake aldus mijn tandarts, de verdovingen die hij gebruikt zijn superveilig voor zwangeren, en als er meer af zou breken zou ik kans hebben op een ontsteking. Als je zwanger bent is dat veel gevaarlijker.
Owkeee...
Goed verdoofd, geboord en ik lig te wachten op het aanmaken van de vulling met mijn mond vol watten, zuigertjes en noem het maar op. Werd er toch ineens koffie binnengebracht door de assistente!
Op slag was ik weer behoorlijk misselijk en wou ik niet meer verder.
Ook zo leuk aan je hormonen dat de tranen zo lekker snel in je ogen staan, ik zat daar dus te huilen als een klein kind "die koffie moet weheheeg!" .
Affijn, koffie weggehaald en kies gevuld. Het zweet stond op mijn rug!
Maar..... het is gelukt, en ik ben er voorlopig (afkloppen op blank hout) vanaf!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2003 @ 14:45:43 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_7951602
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:35 schreef Karin het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zijn er trouwens ook mensen bevallen in hun eigen bad? Ik had namelijk geen zin om een heel zwembad te huren voor in de woonkamer maar als het eventueel in mijn eigen bad zou kunnen....
Toch maar eens met de verloskundige overleggen volgende week.

De zus van Jacksmama is bevallen in dr eigen bad omdat het allemaal zo snel ging en ze het bad (kinderbadje) beneden niet haalde.

Één van mn schoonzussen heeft een poging gedaan in een (gehuurd)bad maar kon haar houding niet vinden in dat ding. De randen waren voor haar te hoog om steun aan te vinden. En aangezien je niet gewoon zittend kan bevallen gleed ze steeds onder water. Minder water in dat ding was ook niks, omdat ze het dan steeds koud kreeg. Volgens haar is het een drama om in zo'n huur-bad te bevallen.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_7951641
Karin je kan je lijstje updaten

* Sc0rPi0n wordt vader.

Ze (m'n vriendin) is uitgerekend op 1 Juli.
Echo al gehad.
Het is een actief kindje, dus dat kan nog wat worden

Verder is de hele babymikmak eral (ledikant, komode, klerenkast .. enz) , dus wat mij betreft kan het komen.

Jammer genoeg moeten we nog even wachten maar we tellen af

♥ K, N, R en F ♥
pi_7951719
*lurk* site over bad-bevallingen: http://www.aqua-baby.nl/
  FOK!fossiel vrijdag 17 januari 2003 @ 14:54:32 #8
2628 Karin
pi_7951788
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:47 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Karin je kan je lijstje updaten

* Sc0rPi0n wordt vader.

Echo al gehad.
Het is een actief kindje, dus dat kan nog wat worden

Verder is de hele babymikmak eral (ledikant, komode, klerenkast .. enz) , dus wat mij betreft kan het komen.

Jammer genoeg moeten we nog even wachten maar we tellen af

Gefeliciteerd
Je staat erbij in het lijstje.
Alles goed met de a.s. moeder?
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2003 @ 14:57:46 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_7951866
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:51 schreef lily het volgende:
*lurk* site over bad-bevallingen: http://www.aqua-baby.nl/
Gezien, is wel een mooi groot bad kan René er ook bij zo te zien is het dat bad waar mn schoonzussie het in geprobeerd heeft.
pi_7952225
gefeliciteerd scorpion!!!! Alles ok daar met de as mamma en de kleine?
En hoe voel jij je?
pi_7953547
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:54 schreef Karin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Je staat erbij in het lijstje.
Alles goed met de a.s. moeder?

Met moeders gaat het goed. Na de eerste 3 maanden waarin ze vaak misselijk was en vaak moe gaat het nu weer een stukje beter.
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 15:13 schreef Angel22 het volgende:
gefeliciteerd scorpion!!!! Alles ok daar met de as mamma en de kleine?
En hoe voel jij je?
Alles ok met mama en mini-me
Ik voel me goed, alleen tijdens de echo kreeg ik een raar gevoel.
Is heel vreemd en toch heel raar om voor het eerst je kindje te zien liggen.
Maar ik hou jullie op de hoogte !
♥ K, N, R en F ♥
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2003 @ 16:26:09 #12
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_7954206
Bleeeeeeeh vandaag zijn Gaoxing en hub en Irisje weer vertrokken naar Guam. Ik zal de telefoontjes missen want even bellen binnen Nederland doe je toch sneller dan "even" naar Guam bellen.
En nu maar hopen dat ze als ze aankomen wél electriciteit hebben dan komt ze tenminste weer snel on-line.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_7954250
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:03 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Met moeders gaat het goed. Na de eerste 3 maanden waarin ze vaak misselijk was en vaak moe gaat het nu weer een stukje beter.
[..]

Alles ok met mama en mini-me
Ik voel me goed, alleen tijdens de echo kreeg ik een raar gevoel.
Is heel vreemd en toch heel raar om voor het eerst je kindje te zien liggen.
Maar ik hou jullie op de hoogte !

Lekker dat alles goed gaat.!!!!

en dat is je geraaien!!!

pi_7954279
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:47 schreef Sc0rPi0n het volgende:

JAHOE!!!! Wat een superdatum: dat kan gewoon alleen maar een geweldig kindje worden. 1 juli is nl. mijn verjaardag, mijn man z'n verjaardag én onze trouwdag! Wat een timing!

Oja, ook nog proficiat natuurlijk..

vrijdag 17 januari 2003 @ 16:39:04 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_7954555
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:26 schreef just me het volgende:
Bleeeeeeeh vandaag zijn Gaoxing en hub en Irisje weer vertrokken naar Guam. Ik zal de telefoontjes missen want even bellen binnen Nederland doe je toch sneller dan "even" naar Guam bellen.
En nu maar hopen dat ze als ze aankomen wél electriciteit hebben dan komt ze tenminste weer snel on-line.
Is het toeval dat ik daar vanmorgen aan zat te denken?
Ik zat in de auto onderweg naar m'n werk te denken dat ik Gao gauw nog even moest bellen omdat 't anders te laat zou zijn.. Nu ben ik toch nog te laat..

Een voordeel.. vanaf overmorgen kan ik 'r dan gewoon weer mailen

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_7954801
Zo, wat gaan die topics snel zeg!

Ook ik ben woensdag naar de tandarts geweest en had natuurlijk een barst in de vulling van een kies. Ik ook maar roepen dat ik echt niet geboord kon worden, want ik ben immers zwanger. Nou niet dus, ik kreeg ook dat verhaal van Lois te horen over een andere soort verdoving, niet zo sterk als het reguliere, maar effectief genoeg om mijn probleem te verhelpen. Whoeha, ik haat boren!!!!

Oh, Lois (of Karin) ik sta ook nog niet in het lijstje. Ik heb gisteren een echo gehad en een prachtig beweegelijk ienemiene mensje gezien. Het lag te zwaaien naar papa en mama. Vandaag precies 11 weekjes en 6 dagen. Uitgerekend op 2 augustus! YES, en nu ga ik genietennnnnnn.

Knorretje, als je om de dag sex hebt schijnt de kans op een bevruchting het grootst te zijn (komt wel ongeveer overeen met 3 of 4 keer per week) Zaad kan 72 uur overleven trouwens. Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met de pil en na mijn miskraam in mei zijn we wat serieuzer gaan klussen. Eisprong berekenen, tempen heb ik nooit gedaan omdat ik dat toch vergeet bijte houden. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat in de maand dat ik nu zwanger ben geraakt ik voor het eerst NIET bezig ben geweest met het perfect moment. Ik stond dan ook wel raar te kijken dat ik zwanger was, wist geeneens wanneer ik ongi moest worden en ontdekte na 5 dagen eigenlijk pas dat ik al overtijd was.

ET: ik lees net dat je ongi begint te worden. Dat is natuurlijk een goed teken, als ik het goed begrijp moet je wel blijven spuiten (hormonen) nu toch? Hoe gaat het deze maand verder dan, doet men nu eerst even niets of ga je gelijk verder met een behandeling?

Kraamzorg regelen schijnt trouwens erg moeilijk te zijn in augustus. Wanneer kan ik dit het beste gaan regelen?

FOK!fossiel vrijdag 17 januari 2003 @ 16:53:47 #17
2628 Karin
pi_7954910
Danosa je bent toegevoegd

Ik kreeg te horen van de kraamzorg dat ik dat moest regelen nadat ik voor de eerste keer bij de verloskundige was geweest (dus met 12 weken).
Alleen heb ik sindsdien weinig meer van ze gehoord, had ze vlak na de kerst nog gebeld of ik nog intake moest krijgen maar ik zou rond 4 weken voor de bevalling gebeld worden. Vind dat eigenlijk wel een beetje laat.

vrijdag 17 januari 2003 @ 16:53:50 #18
30488 coolbabe
My little pwny
pi_7954911
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:48 schreef danosa het volgende:
Kraamzorg regelen schijnt trouwens erg moeilijk te zijn in augustus. Wanneer kan ik dit het beste gaan regelen?
nu meteen, des te groter is de kans dat je krijgt waar je om vraagt
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_7955199
Voordat je 16 weken zwanger bent moet je het aanvragen...

Heb ik dus ook gedaan maar kreeg geen bevestiging... toen ik 15 weken was nogmaals gebeld... nee mevrouw u staat niet in het bestand Ik heb het nog twee maal moeten aanvragen wilde het 1 keer goed zijn.
Tja ze zijn niet zo vlot hier. Ik heb trouwens de laatste keer de aanvraag ingediend bij zorggroep Millenium, is een ander bedrijf dan normaal.
Maar daar kwam mijn kraamverzorgster de vorige keer ook vandaan en dat vond ik zo'n geweldig mens.
Ik heb dus ook nu ingevuld op het aanvraagformulier of ik haar asjeasjeasjeasjeblieft weer kon krijgen (als ze er nog werkt, ze was al op leeftijd...) dus i keep my fingers crossed.

pi_7955477
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:48 schreef danosa het volgende:
Knorretje, als je om de dag sex hebt schijnt de kans op een bevruchting het grootst te zijn (komt wel ongeveer overeen met 3 of 4 keer per week) Zaad kan 72 uur overleven trouwens.
Zo hebben we het de vorige keer ook flink wat maandjes gedaan en had het gewoon tijd nodig. Dus dat zal deze keer wel niets anders zijn. Ach we kunnen iig later als we 90+ zijn en op een bankje in het park zitten berekenen hoeveel we geoefend hebben voor de kids
pi_7957744
Scorpion gefeliciteerd! Enne idd, wij willen hier wel op de hoogte gehouden worden

Getver, wat een tandartsverhalen. Dat herinnert me eraan dat ik ook weer een afspraak moet maken binnenkort

Danosa, wat heerlijk dat je het hartje hebt zien kloppen! Gek he, zo'n klein minimensje..

Ik was trouwens ook in augustus uitgerekend en heb het zo rond 15 weken aangevraagd. Ze konden me alleen niet garanderen of ik volledige kraamzorg of gedeeltelijke zou krijgen. Maar ik vond het niet erg om bijv. een leerling/staigiar te krijgen dus kreeg ik uiteindelijk gewoon 8 dagen.

E.T. Bloed is goed
Nausicaa, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Oe, ik had Tristan nog helemaal niet gespot, liev

ondertussen kom ik net van de supermarkt vandaan. Vrijdagavond is duidelijk geen tijdstip om met je kinderwagen boodschappen te doen

vrijdag 17 januari 2003 @ 21:19:27 #22
8885 moralia
Grip op je zak
pi_7959881
Zo ik lig weer veel te veel posts achter....zucht... Coolbabe ik zag de foto's van jou en Jasper nog! Leuk zeg!
En Knor begrijp ik nu goed dat jullie definitief voor de 2e gaan? ( Ik heb de helft van het verhaal gemist waarschijnlijk)
Heel veel succes er mee! ( eb plezier met het "oefenen" natuurlijk..)
En die nieuwe papa Scorpion ook van harte gefeliciteerd hoor!!
Wat een drukte!
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_7960148
Wat een hoop nieuws hier weer!
(auw Lois, sterkte; gefeliciteerd nieuwe aanstaande papa's en mama's, leuk die echo's; jammer dat we Gaoxing nu toch niet ontmoet hebben; en wat een lieve foto's weer).

Phileine, mijn nick is niet mijn echte naam (mijn icoontje komt meer in de richting ). Wel grappig dat je iemand met die naam kende, ik wist alleen van een schrijfster dat ze zo heette. De naam komt uit Homerus, het is de naam van een (naar ik mij herinner) prachtige prinses (I wish!). Verder weet ik niks meer van het verhaal, maar de naam is me altijd bij gebleven.

Voorlopig zullen jullie mij iig niet terug zien in het lijstje aanstaande mama's, jammer, maar eerst die nieuwe baan maar even. Kheb d'r zin in! (Nu alleen nog een kortere opzegtermijn bedingen bij mijn huidige werk....).

Volgende week gaan we trouwens naar het ziekenhuis met Jorden; eerst naar een astmaverpleegkundige (voor de astma die hij niet heeft ), dan naar een oogarts (lang verhaal, helaas aangeboren afwijkinkje die dubbele rij wimpers heet (had ik ook, is mijn schuld), moet Jorden ooit een keer aan geopereerd worden ) en ten slotte naar de kinderarts. Allemaal op verschillende dagen natuurlijk. Zullen ze wel leuk vinden, op mijn werk. Naja, ik heb toch opgezegd.

vrijdag 17 januari 2003 @ 22:31:09 #24
3011 E.T.
pi_7961277
Ok, hier ben ik dan

Gister ben ik na 't nieuws toch wel behoorlijk 'niet mezelf' geweest. De klap kwam harder aan dan verwacht. Ik heb een paar uur op m'n werk gezeten.. beetje verslagen, beetje stil, beetje afwezig.
Om half twee heb ik m'n tas gepakt, heb de rest van de dag vrij genomen en ben lekker de stad in gegaan. Heb een heel stuk gelopen en ben de uitverkoop in gedoken.. (waar ik natuurlijk niets kon vinden ) Kwam alsnog thuis met een rokje en twee truitjes
Thuis ff snel eten, toen naar m'n vriendin want we gingen 'slenderen'. Kon meteen bij haar ook even lekker m'n verhaal kwijt. Gelukkig een hoop afleiding dus gister.
Toen we thuis kwamen nog ff een wijntje en toen kwam gelukkig eindelijk Jeroen thuis.

Vandaag ging 't wel weer. Zeker toen ik vlak na de lunch de eerste beginselen van ongesteldheid spotte YES! Dat betekent geen week primolut slikken en dus gewoon een week 'winst' Aangezien het vanmiddag nog niet echt doorzette heb ik het ziekenhuis nog niet gebeld. (ik moet bellen als ik ongi wordt.. als 't in 't weekend is, dan maandags) Nu vanavond pas zette 't redelijk door.

Vanmiddag heb ik trouwens de reacties van de laatste paar dagen van dit topic uitgeprint. Ik ben een 'dagboek' aan 't bijhouden. Over wat ik voel, wat ik doe, wat voor bijwerkingen ik heb etc. (Ook handig voor een volgende behandeling om terug te lezen "o ja, toen was dat zo, en toen voelde ik dit en dat") en daar plak ik ook dingen in. Zo ook af en toe reacties van fok. Een hoop gefreubel en geknip en plak.. maar de moeite waard.

Meiden, jullie zijn geweldig Het doet me echt gewoon goed al jullie medeleven enzo. (kreeg er vanavond gewoon weer een goed gevoel van) Al jullie reacties zitten in het 'pre-zwangerschaps-dagboek'

En maandag ga ik dus bellen en hoor ik wanneer ik met het tweede hormoon (erbij) moet gaan spuiten. Dan wordt 't een beetje echter, daar gaan de eitjes van groeien

* E.T. gaat zich maar even inlezen op i-net over broedkippen enzo

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_7961642
Nog wat extra puntjes

Mijn vriendin houdt ook een 9 maanden dagboek bij (gekocht) en dat is best wel leuk.
Zowel papa als mama kalken om de week het boekje steeds voller
Verder heb ik mijn vriendin over deze thread verteld en toen hebben we samen ff de reacties gelezen. Nog een beetje reclame gemaakt dus ik ben benieuwd of ze zich zal registreren.
Ik ga ook niet meepraten over ongi worden want dan doen en kunnen mannen niet
Iedereen bedankt voor haar (of zijn) reacties en ik zal proberen vaak updates te geven over mijn zwangere huismus

♥ K, N, R en F ♥
  vrijdag 17 januari 2003 @ 22:59:34 #26
3011 E.T.
pi_7961768
O ja,..
Volgens mij ben ik vandaag minstens drie kilo kwijt geraakt
Ik ben ongeveer 400 keer naar 't toilet geweest, mijn obstipatie van de gehele week is verdwenen.. en volgens mij was 't ook een litertje of -tig vocht..

Mijn gezicht ziet er weer 'normaal' uit (volgens Jeroen), m'n buik heeft weer enigszins normale proporties aangenomen.. dus misschien staat 't rokje dat ik gister gekocht heb nog wel leuk ook!
M'n ringen zitten weer ruim..

(ik was gister na het slenderen daar op de weegschaal gaan staan en kwam tot de ontdekking dat die drie kilo meer aangaf dan drie weken geleden.. Dat kon natuurlijk onmogelijk door alleen maar eten komen)

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 januari 2003 @ 23:02:10 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_7961814
Scorpion en mevrouw Scorpion: gefeliciteerd met jullie aanstaande schorpioentje!

E.T., knap dat je je er nu overheen hebt gezet, en vanaf maandag fluks aan de slag voor mooie eitjes Lekker dat je al dat vocht nu kwijt bent

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_7963022
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 23:02 schreef Rewimo het volgende:
Scorpion en mevrouw Scorpion: gefeliciteerd met jullie aanstaande schorpioentje!

E.T., knap dat je je er nu overheen hebt gezet, en vanaf maandag fluks aan de slag voor mooie eitjes Lekker dat je al dat vocht nu kwijt bent

Bedankt maar we hopen dat het een kreeftje wordt

Euhm.. het moeten geen mooie eitjes worden ...ze moeten werken
Ze moeten die kleine staartmansjes binnenlaten.

♥ K, N, R en F ♥
  vrijdag 17 januari 2003 @ 23:55:03 #29
3011 E.T.
pi_7963086
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 23:53 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Bedankt maar we hopen dat het een kreeftje wordt

Euhm.. het moeten geen mooie eitjes worden ...ze moeten werken
Ze moeten die kleine staartmansjes binnenlaten.

*grinnik*
je hebt je al aardig ingelezen. Feli trouwens. (maar goed dat ik dit niet irl moet zeggen, want dan had 't toch wel ff moeilijker geweest.. )

maar de staartmansjes worden wel binnengelaten, dat doet 't lab (ze injecteren een zaadcel in een eicel) Ze moeten alleen daarna nog wel gaan delen!

pi_7967441
E.T. wat een mooi idee, zo'n dagboek. Ik weet dat iedereen het hier zegt maar ik vindt het allemaal zo knap en moedig! Dikke knuffel!

Ik heb van mijn zwangerschap geen dagboek bijgehouden, eigenlijk wel jammer. Maar ik hou wel een klein babydagboekje voor Jonas bij. Ik ben zo bang dat ik het allemaal snel vergeet. Wanneer hij voor het eerst omdraaide en de eerste geluidjes enzo..

Jessie, jij had toch zo'n last van je rug enzo? Misschien heb ik dat ff gemist maarre hoe is het daar nu mee?

Wij zijn donderdag bij het cb geweest met Jonas. Voorlopig het laatste prikje Meneertje was inmiddels al 7735 gram

zaterdag 18 januari 2003 @ 11:11:00 #31
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_7967903
Weer even een kleine update van mij. Allereerst natuurlijk alle nieuwe zwangeren (of was het er maar 1?) hartelijk gefeliciteerd en E.T., nieuwe maand, nieuwe kansen!
Nausicaa, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Wat lijkt jou trouwens een redelijke termijn om wel weer opnieuw te gaan proberen? Dat lijkt me zo'n moeilijke beslissing. Ik vind het trouwens wel hoopgevend dat het Lois gelukt is om bevorderd te worden en dat jij een nieuwe baan hebt kunnen krijgen. Het betekent toch dat werkgevers meer waarde hechten aan kwaliteit dan aan een enorme flexibiliteit.
Over mezelf, ik heb nog steeds geen miskraam gehad en ook nog geen tekenen die daarop wijzen (zoals een lichte bloeding of zo). Ik heb een week lang een knop omgedraaid en mezelf voorgehouden dat ik gewoon niet zwanger ben, maar sinds een paar dagen lukt dat niet meer. Ik ben op het moment zo aan het twijfelen. Stel je voor, dat er een fout is gemaakt bij de echo. Die kans is natuurlijk heel klein en waarschijnlijk hou ik mezelf voor de gek, maar ik wil het gewoon heel zeker weten. Het gekke is dat ik sinds een paar dagen ook misselijk ben en ook last heb van andere kwaaltjes die ik bij Katja ook had. Technisch gezien ben ik natuurlijk ook nog zwanger, zolang mijn lichaam zwangerschapshormonen blijft produceren. Om een lang, verward verhaal kort te maken. Ik ben van plan om maandag een afspraak te maken bij de verloskundige met het verzoek om toch nog een keertje te luisteren of er echt geen hartje te horen is. Als er dan niks is, weet ik het tenminste zeker en kan ik ook een besluit nemen wat ik moet doen. Want dit eindeloze wachten ga ik niet nog weken volhouden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 januari 2003 @ 11:14:56 #32
28906 Christan
Prettige groetjes!
pi_7967935
Lieve Tante Gao, dank je wel voor de mediesijntjes en vooral voor de prachtige vis Ik vind hem heeeeeeeeeeeeeeel erg mooi en ik zeg al de hele morgen viesj, viesj
  † In Memoriam † zaterdag 18 januari 2003 @ 13:18:53 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_7969592
Livelink, kan je niet om een echo vragen, dat geeft denk ik meer zekerheid dan alleen het hartje horen. Misschien dat je je dan weer af zou vragen of het er niet verkeerd voor lag. Ik weet het ook niet hoor, vind het allemaal zo naar voor. Sterkte meid
pi_7969955
Hee livelink, goed om weer wat van je te lezen, ook al is het geen goed bericht Eng hoor, wat is nu wat he? Ik hoop dat die echo je meer zekerheid zal geven, en je helpt een beslissing te maken. Nogmaals erg veel succes...

ET, wat is bloeden soms fijn he?

Ik vind het soms zo droevig als je ziet wat men allemaal moet doorstaan voor een kindje...beehh, soms kan ik er niet goed tegen hoor. Ik vind het allemaal zo erg....(positieveflowpositieveflow) *schoudertjes er weer onder zet*

(pssssssssst: papa-to-be-scorpion (?) van HARTE!!! veel plezier met the making of )

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_7974320
Zo ik ben ook weer een beetje mens
Pff nacht 1 Bo ziek nacht 2 Bo niet slapen nacht 3 man ziek. 3 nachten niet geslapen dus. Gisteren naar het ziekenhuis geweest. Ik mag bij een verloskudige lopen maar ze willen me over 2 weken nog wel een keer zien. Ze konden me ondruk niet goed meten en volgens hun was dat 90. (hebben een bloedrukmeter ivm hoge bloeddruk man en heb echt 70, maar ja) Ze hebben wel 10 keer gemeten en snapten er niks van omdat me bovendruk 110 was. Maar goed over 2 weken dus terug en dan krijg ik weer een echo een dan doen ze gelijk een nekplooimeting.Ik vind het wel best en dan mag ik naar de verloskundige. Gisteren dus ook een echo gehad. Echt prachtig. Gewoon al een bijna manesje. Een hoofddje en hartje en lijfje gezien. En het hartje weer zien kloppen. Dat deed me wel even goed hoor.

Sweej geen last meer (gelukkig) van me rug of been.
Et fijn dat je ingi geworden ben
Scorpion en vrouwtje gefeliciteerd!!!
Gao goede reis terug!!!
Spuuglokje wat een heerlijke foto's!! En ik zag ook ergens die schat van Angelic voorbij komen en die van Sweej en die van Knorretje en die van Nausicaa en die van Lily, allemaal schatten !!!

Zo en nu ga ik weer lekker hangen en duimen dat het ziek zijn aan mij voorbij gaat.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_7974343
En livelink ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je die zekerheid wil hebben. Een goed idee van Moussy om om een echo te vragen. dan heb je voor je gevoel toch misschien meer zekerheid.
Stertke ermee.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 18 januari 2003 @ 19:08:32 #37
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_7974527
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:14 schreef Christan het volgende:
Lieve Tante Gao, dank je wel voor de mediesijntjes en vooral voor de prachtige vis Ik vind hem heeeeeeeeeeeeeeel erg mooi en ik zeg al de hele morgen viesj, viesj
Ik heb de boodschap voor je doorgegeven Christan! Tante Gao belde net op dat ze weer veilig en wel in Guam aangekomen zijn.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Jubileum moderator zaterdag 18 januari 2003 @ 22:22:09 #38
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7977793
Wij komen net terug van de huisartsenpost. Eva is al dagen erg hangerig en ongelooflijk verkouden. Daar kwam een vervelende rothoest bij vandaag maar vanavond bij het naar bed brengen bleken ineens haar armen en benen onder de grote rode pokken te zitten.
Toch maar even gebeld wat het zou kunnen zijn en of het kwaad kan voor (prille en niet zo prille) zwangere vrouwen.
De arts heeft gekeken en kon eigenlijk maar 1 ding zeggen: een virale kinderziekte met vlekjes. Het kan dus alles zijn. 5e ziekte, 6e ziekte of waterpokken. Dat is allemaal pas te zien in de loop van de verdere dagen.
Naja we zien het wel. 1 voordeel, als het waterpokken is (en dat is dus gevaarlijk voor zwangere vrouwen) dan hebben Karin en ik dat allebei al gehad en zijn we dus niet meer in gevaar.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 18 januari 2003 @ 22:23:52 #39
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_7977819
* just me gaat toch even wat beterschaps- en gelukssterretjes van Spookvrouw pakken en strooit even wat
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_7978109
Eva meisje, beterschap gewenst! Laten de vlekjes morgen gewoon maar verdwenen zijn!

Even een tipje tussendoor (ik schrok er nogal van): over de basisschool. Jorden is ruim anderhalf, kan nog niet praten, maar ik moest hem al wel voor een basisschool opgeven! We gaan binnenkort naar een dorp verhuizen, waar weliswaar 3 basisscholen zijn, maar de jenaplan-basisschool een wachtlijst kent (van de andere weet ik het niet). Afgelopen week met de bs gebeld, met de adjunct gesproken, die zou me een informatiepakket toesturen. De dag erna belde de secretaresse al op (hee, vraag me ineens af, kan me niet herinneren een telefoonnummer te hebben achtergelaten, nou ja, dat zal dus wel). Ze sprak op het antwoordapparaat in dat er nog maar een paar plaatsen waren, en we dus snel moesten zijn.
Dus vanochtend het inschrijfformulier alvast maar gepost.

Het moet toch niet raarder worden: met 7 weken zwangerschap op een kinderdagverblijf kijken, met anderhalf inschrijven voor een basisschool, volgend jaar maar eens een school voor voortgezet onderwijs uitzoeken? De cito-uitslag verzinnen we zelf wel .

pi_7978273
Als Damien drie wordt krijg ik hier automatisch een oproep voor inschrijving bij een basis school in de buurt/ het dorp...

Ik vind het wel raar dat je hem nu met anderhalf al moet inschrijven... zijn die wachtlijsten dan 2 en half jaar lang??????
Maf hoor.
Ik zou dat toch maar eens navragen als ik jou was, volgens mij klopt er iets niet helemaal.
Ik weet wel dat het jenaplan-basisonderwijs iets anders is dan het "regulier" basisonderwijs maar 2 en half jaar???? Das wel heel lang hoor.
Zelfs de kinderdagverblijven hebben hier niet zo'n lange wachtlijst en ik woon nog wel in de randstad...

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 januari 2003 @ 22:51:03 #42
13151 crew  Rewimo
pi_7978289
Christan staat ook al een half jaar (misschien wel langer) ingeschreven. Op de school die eerste keuze is, staat hij 14e op de wachtlijst Dat houdt in dat groep 1 dus al vol is en we maar moeten afwachten of hij naar deze school kan...

Ach die arme Eva, er blijft haar toch niks bespaard hè... Beterschap, meiske!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_7979272
Dus als je als kind waterpokken heb gehad is het als je zwanger ben niet gevaarlijk Lois? Maar iedereen krijgt dat toch als kind of ben ik nou gek? Kan best hoor haha. Maar Eva beterschap hoor. En Lois en inieminie en hsbie ook weer sterkte ermee.

Wat een gedoe voor die scholen daar denk je toch nog niet aan.
Hier hebben we er 2 in de buurt, en ik heb op de ene gezeten en me man op de andere, maakt ons niet zo uit. Ik zal er eens over informeren, maar heb er hier van andere moeders niks over gehoort.
Jenaplannen en ander bijzonder onderwijs zit hier niet op loopafstand en dus gaan we dat niet doen. Wij vinden het belangrijk dat ze met kinderen op school zitten die in de buurt wonen zodat ze daar lekker mee kunnen spelen. Maar als je toch niks in de buurt hebt is het een ander verhaal (en als ons kind niet op het 'normale' onderwijs zou kunnen i.v.m. niet haalbaar houd het ook op natuurlijk)

Het voelt heerlijk!!!!
pi_7981229
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 23:49 schreef jessie het volgende:
Maar iedereen krijgt dat toch als kind of ben ik nou gek? Kan best hoor haha.
Was dat maar waar, Heb zelf anderhalf jaar geleden pas de pokkies gekregen En wat een elende is dat zeg.

[oftopic] wij zijn hier allemaal een beetje van slag. slecht slapen, overdag heel druk etc etc. Een van onze katten is eergister zomaar ziek geworden. Leek niets ergenstigs, ze nieste wat. Gister braakte ze bloed, hoge koorts en schuimbekte ze. Dierenarts elende gehad, infuus, medicatie etc etc. Vandaag de hele dag stront geruimd. Ze laat alles gewoon lopen en wast zich niet, wil niet eten. Komen net weer van de dierenarts af
Volgens hem gaat het toch langzaam beter, weer een wisseling gehad van medicatie. Hopen dat dat aanslaat. Want echt ten goede komen van de rust hier doet het niet. Gezinsleven is even ver te zoeken.

[/oftopic]

pi_7981804
quote:
Op zondag 19 januari 2003 01:28 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Was dat maar waar, Heb zelf anderhalf jaar geleden pas de pokkies gekregen En wat een elende is dat zeg.

[oftopic] wij zijn hier allemaal een beetje van slag. slecht slapen, overdag heel druk etc etc. Een van onze katten is eergister zomaar ziek geworden. Leek niets ergenstigs, ze nieste wat. Gister braakte ze bloed, hoge koorts en schuimbekte ze. Dierenarts elende gehad, infuus, medicatie etc etc. Vandaag de hele dag stront geruimd. Ze laat alles gewoon lopen en wast zich niet, wil niet eten. Komen net weer van de dierenarts af
Volgens hem gaat het toch langzaam beter, weer een wisseling gehad van medicatie. Hopen dat dat aanslaat. Want echt ten goede komen van de rust hier doet het niet. Gezinsleven is even ver te zoeken.

[/oftopic]

Ai, wat vervelend zeg. Weten ze al wat het arme beestje mankeert? Je zal je wel wezenloos geschrokken zijn toen je dit zag gebeuren, bah, moet er niet aan denken zeg. Mijn poekies zijn mijn kindertjes. Sterkte, verwen 'm maar goed met aandacht.
pi_7983510
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 22:22 schreef Lois het volgende:
Wij komen net terug van de huisartsenpost. Eva is al dagen erg hangerig en ongelooflijk verkouden. Daar kwam een vervelende rothoest bij vandaag maar vanavond bij het naar bed brengen bleken ineens haar armen en benen onder de grote rode pokken te zitten.
Toch maar even gebeld wat het zou kunnen zijn en of het kwaad kan voor (prille en niet zo prille) zwangere vrouwen.
De arts heeft gekeken en kon eigenlijk maar 1 ding zeggen: een virale kinderziekte met vlekjes. Het kan dus alles zijn. 5e ziekte, 6e ziekte of waterpokken. Dat is allemaal pas te zien in de loop van de verdere dagen.
Naja we zien het wel. 1 voordeel, als het waterpokken is (en dat is dus gevaarlijk voor zwangere vrouwen) dan hebben Karin en ik dat allebei al gehad en zijn we dus niet meer in gevaar.
Sneu voor Eva,maar gelukkig dat jij en Karin het al gehad hebben.

Zo heeft iemand bij mij in de e-mail groep die hoogzwanger is wel een risico want haar schoonzuster was zo lijp om met de kerst met een ziek kind waarvan ze niet zeker wist wat het had mee te nemen naar ouders waar die hoogzwangere dus ook was.
Nu heeft zij de pech dat ze nog nooit waterpokken gehad heeft en heeft direct iedereen allarmeerd.
Ze is woest op die schoonzuster omdat die zo onverantwoordelijk was een ziek kind mee te nemen waar ze wist een hoogzwangere vrouw aanwezig zou zijn.

Sommige zijn onnadenkend.

* berney duimt dat alles goed afloopt voor haar .

(moest ff kwijt)

[Dit bericht is gewijzigd door berney op 19-01-2003 10:48]

Jubileum moderator zondag 19 januari 2003 @ 11:54:44 #47
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7983948
Nou het zijn duidelijk de waterpokken hoor. Ze is net een kleine dalmatiër. Je ziet ze opkomen, echt onvoorstelbaar.
Gelukkig heb ik ze idd al gehad, toen ik 16 was en dan ben je er echt onvoorstelbaar ziek van, en volgens mijn moeder (die hier vanmorgen nog was) heeft Karin ze ook al gehad.

Jeroen gaat nu even naar zijn ouders havermout halen voor een badje vanmiddag.

Verder lijkt ze er niet erg van onder de indruk, nog steeds wel hoesten en hangerig maar verder ook erg vrolijk en speels.
Laten we hopen dat het zo blijft!

De huisarts waar we gisteravond waren heeft ons nadrukkelijk gevraagd om bij zoveel mogelijk kleine kinderen op bezoek te gaan, hoe eerder je dit gehad hebt hoe beter het is. Dat zullen mensen ons ook echt in dank afnemen .
Het enige vervelende is dat we as. dinsdag eindelijk naar het VU mogen voor het spraak-taal onderzoek en dat ik morgen eerst maar eens ga bellen of dat wel door kan gaan.

Ow en Berney, volgens mijn boeken is het besmettelijk 11 tot 20 dagen voor dat je het zelf krijgt dus soms weet je het gewoon niet eens.
Maar lastig is het wel als je het nog nooit gehad hebt.

Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel zondag 19 januari 2003 @ 12:14:10 #48
2628 Karin
pi_7984127
Eventjes een tip voor mede schaapliefhebbers: bij de Babystunter hebben ze een hele lijn met schaapjesspullen. Van rammelaar tot speelkleed, pantoffeltjes, noem maar op.
Kon me amper inhouden
  zondag 19 januari 2003 @ 13:37:32 #49
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_7985224
Ook ff een update van mij ... zit op dit moment in de leegloop ... en moet thuis harder werken dan bij een baas

Anyhoe, Scorp : Gefeliciteerd Welkom bij de pappa's en mamma's

Heb niet veel tijd, had wel tijd voor een leuke foto ... net naar de kapper geweest en tijd voor een boterham ...

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 januari 2003 @ 14:02:18 #50
13151 crew  Rewimo
pi_7985738
quote:
Op zondag 19 januari 2003 12:14 schreef Karin het volgende:
Eventjes een tip voor mede schaapliefhebbers: bij de Babystunter hebben ze een hele lijn met schaapjesspullen. Van rammelaar tot speelkleed, pantoffeltjes, noem maar op.
Kon me amper inhouden
En bij Gamma een prachtige schaapjeslamp, een cm of 30 hoog, een schaap waar het licht binnenin zit, zeg maar. Heel erg leuk! Ik moest gelijk aan jou denken, Karin Hij was ¤ 14,85 of zoiets
pi_7986721
* DuchessX lurkt af en toe mee in de zwangersschapstopics

Dag (a.s.) moeders en vaders, over een tijdje hopen wij hier ook 'mee te doen'

#geen
  zondag 19 januari 2003 @ 16:16:48 #52
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_7988201
Dice, wat ziet Kay er lief uit! En mooi geknipt hoor.

Lois, beterschap gewenst aan Eva! Sneu he, een ziek kindje. Wouter en Sterre hebben het ook gehad, maar die hadden nagenoeg geen last en jeuk. Gelukkig maar...

Knorretje, wat een toestand met je kat Hopelijk knapt ze gauw weer helemaal op!

Wat gek Nausicaa, dat je Jorden nu al moet inschrijven. Hier (in het hoge Noorden) is het toch anders! Toen Wouter allang 3 was hebben wij hem ingeschreven/aangemeld. Het lijkt me trouwens ook moeilijk om bij 1,5 jaar te weten welke school het geschikst is. Meestal zie je op de peuterschool hoe je kind het 'doet' en wat de juiste keuze zal zijn. Tenminste, zo hebben wij gekozen, veel ouders kiezen gewoon voor de dichtstbijzijnde school (waar ook wat voor te zeggen is hoor).

en voor alle anderen (posters en lurkers).

-edit- oeh, ik vergeet wel iets heel belangrijks: Scorpion en vriendin/vrouw GEFELICITEERD!

pi_7989184
quote:
Op zondag 19 januari 2003 11:54 schreef Lois het volgende:
.

Ow en Berney, volgens mijn boeken is het besmettelijk 11 tot 20 dagen voor dat je het zelf krijgt dus soms weet je het gewoon niet eens.
Maar lastig is het wel als je het nog nooit gehad hebt.

Ikzelf heb ze al gehad vroeger ooit. .

Maar die mailvriendin van me dus niet en dan krijgt dat kindje direct een spuitje oid. ?
Dus is best spannend voor ze nu.

FOK!fossiel zondag 19 januari 2003 @ 17:47:27 #54
2628 Karin
pi_7989881
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En bij Gamma een prachtige schaapjeslamp, een cm of 30 hoog, een schaap waar het licht binnenin zit, zeg maar. Heel erg leuk! Ik moest gelijk aan jou denken, Karin Hij was ¤ 14,85 of zoiets

Hahahaha grappig is dat he. Dat heb ik elke keer als ik Bob de Bouwer spullen zie, moet ik meteen aan Christan denken.
De verlichting in Flappies kamertje is gelukkig al helemaal op orde (met schaapjeslampjes) maar bedankt voor de tip
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 januari 2003 @ 17:56:32 #55
13151 crew  Rewimo
pi_7990025
Ik zit hier met een klein mannetje dat huilerig is (eigenlijk al sinds vrijdagavond) en dat nu eindelijk tegen mama heeft gezegd dat zijn oortjes pijn doen (wat ik al vermoedde) En aangezien ik zelf sinds een verkoudheid 2 weken geleden ook al een tijdje oorpijn heb, zitten we hier met de ellende... Morgen maar gauw naar de huisarts, was ik al van plan voor mezelf, maar nu gaan we dus maar met zijn tweetjes. Christan ligt onder een dekentje op de bank, en voor wie hem kent zegt dat heel wat
pi_7990579
Oew, de ziektes gaan hier weer rond!
Beterschap aan alle kleintjes en hun ouders!
  Jubileum moderator zondag 19 januari 2003 @ 19:41:40 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7991794
Agossie arme Christan. Beterschap hoor!

Scorpion en mevr. ook nog van harte gefeliciteerd en welkom in dit topic.

Een paar foto's van Pokkie Eva:

Ze zit inmiddels volledig onder maar een havermoutbadje heeft haar erg opgefrist. Ze was gelijk een stuk levendiger.
Zielig gezicht zo

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zondag 19 januari 2003 @ 19:50:01 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_7991992
Het lijkt wel een beetje op een ziekenboeg
Beterschap voor alle zieken!!

ff kijken of ik het nog weet en niemand vergeet
Nausicaa, gefeliciteerd met je nieuwe baan

Karin heb je een foto van het kamertje, ik ben ondertussen héél erg nieuwschierig, of is het geslachtsgevoelig geworden?

Scorpion en mevrouw Scorpion, gefeliciteerd met mini-scorpion!!

Livelink, hoe is het nu met jou?

Dice wat heeft Kay een ontzettend ondeugend smoeltje Hoe is het met mevrouw Dice?

DuchessX, spannend!!

Oh ja Lois, in het waterpokken topic had shmoopy een smeerseltje tegen de jeuk gepost dat heel erg zou verzachten.
-edit- Wat ziet ze er uit, wat ontzettend sneu

En voor iedereen die ik vergeten ben, veel oefen, broed en knuffelplezier

Jubileum moderator zondag 19 januari 2003 @ 19:52:23 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7992036
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:50 schreef moussy het volgende:
Oh ja Lois, in het waterpokken topic had shmoopy een smeerseltje tegen de jeuk gepost dat heel erg zou verzachten.
-edit- Wat ziet ze er uit, wat ontzettend sneu
Dat smeerseltje heeft Jeroen vanmiddag proberen te halen bij de apotheek maar dat is inmiddels verboden om te gebruiken bij kinderen en dus niet meer in de handel.
Ouderwetse (kinder)metholpoeder is tegenwoordig alles wat nog mag.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 januari 2003 @ 19:54:04 #60
13151 crew  Rewimo
pi_7992071
Ach gossie, wat een vlekken zeg! Ik heb die rotdingen op mijn negende gehad, en ik ben me er toch ziek van geweest! Heb nog steeds de littekens op mijn buik...

Christan slaapt nu gelukkig, die medicijnen van Gao kwamen precies op tijd Hij vond het erg lekker 't ging zo naar binnen.

pi_7992384
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:50 schreef moussy het volgende:
Livelink, hoe is het nu met jou?
Inderdaad Lievelink, ik heb aan je gedacht, hoewel dat niet in mijn posts terugkwam. Sterkte hoor!
  † In Memoriam † zondag 19 januari 2003 @ 20:28:48 #62
7074 moussy
kuttekop
pi_7992725
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb die rotdingen op mijn negende gehad, en ik ben me er toch ziek van geweest! Heb nog steeds de littekens op mijn buik...
Kijk, daar heb je weer striae voor, dan zie je die littekentjes niet meer

Ik heb ze toen ik een jaar of 4 was gehad. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik toen mij opa belde en dat hij het jammer vond dat het geen limonadepokken waren, dan had ik er tenminste nog wat aan

Mijn broer heeft trouwens 2x de waterpokken gehad, ook al kan dat niet volgens vele boekjes.

pi_7995676
Moussy Karin krijgt gewoon een zoon, dusse eh ik denkl schaapjes met lichtblauwe wolkjes ofzo
Ach Eva-tje. Ik had het toen ik een jaar of 13 was, heb de littekens nog op me benen.Ik had ze ook heel erg op me hoofd enzo en me broertjes kregen het heerlijk door mij en hadden er inderdaad veel minder last van (een stuk jonger) Eva dikke kus en ik hoop dat de kriebel eenbeetje vol te houden is.
Nausicaa wat voor baan is het nou en hoeveel uur en per wanneer? Je zegt er zo weinig over, je bent toch wel blij he?!!!!

Wij zijn vandaag met opa en oma en Bo naar het pannenkoekenhuis geweest. Bo heeft lekker meegesmuld met een hapje van mamma, pappa, oma en opa. En heeft daar lekker gekleurd en gespeeld (hele leuke pannenkoekentent, naast de kinderboerderij, jullie weten wel waar we zo voor om moesten rijden) We wilde nog naar de kinderboerderij, maar de regen stoptten niet echt dus we hadden geen zin meer. Verder eigenlijk weinig te vertellen.

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 januari 2003 @ 22:32:56 #64
13151 crew  Rewimo
pi_7996024
quote:
Op zondag 19 januari 2003 20:28 schreef moussy het volgende:

[..]

Kijk, daar heb je weer striae voor, dan zie je die littekentjes niet meer

Ach, die heb ik ook volop 't Is net een landkaart, die buik van mij. Er zitten ook zeer decoratieve vitiligovlekken op, plus wat littekens van mijn galblaasoperatie. Een ding scheelt, het litteken van de keizersnee ligt mooi verborgen onder mijn vetschort
  FOK!fossiel zondag 19 januari 2003 @ 23:10:59 #65
2628 Karin
pi_7997015
Wat lief dat je vraagt naar het kamertje Moussy

Elke keer denk ik: "eerst nog ....... af en dan maak een foto voor Fok".
Vandaag hebben we wat laatste dingetjes afgemaakt in het kamertje. We hebben rolgordijntje en kozijnen schoongemaakt, zitgedeelte van de kinderwagen achter de kast gezet, kinderwagenonderstel naar beneden, spulletjes voor de box in de box gedaan enzo. Ik heb ook nu eindelijk een tas ingepakt en klaargezet voor het geval we naar het ziekenhuis moeten en de enveloppen voor de geboortekaartjes helemaal klaargemaakt op de postzegels na, die ga ik morgen halen.
De lijst met punten die nog af moeten is al bijna klaar. Ik denk dat ik nu wel wat beter kan slapen nu ik weet dat dit af is.

Het kamertje is klaar op het hemeltje na, daar is mijn schoonmoeder nog mee bezig.
Morgen in daglicht zal ik foto's maken en het is een neutraal kamertje hoor Jessie, en ik zeg nog steeds niets

Knorretje hoe is het met de kat?
Beterschap aan alle zieken!

pi_7997321
Leuk he Karin nu alles dan echt helemaal zo klaar staat. Gek idee he dat daar dalijk echt een baby in ligt. Spannend hoor.

Grappig hoe je dat omschrijft Rewimo

Ik had geen straie op me buik, wel op me heupen. Echt eng vond ik dat aanvoelen het zijn gewoon kraters zeg maar strepen waar geen vlees onder zit als het ware. Gelukkig zijn ze niet meer rood en valt het niet meer zo op, maar ach als dat alles is, je mag best zien dat ik moeder ben hoor

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2003 @ 00:07:02 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_7998104
quote:
Op zondag 19 januari 2003 23:25 schreef jessie het volgende:
Ik had geen straie op me buik, wel op me heupen. Echt eng vond ik dat aanvoelen het zijn gewoon kraters zeg maar strepen waar geen vlees onder zit als het ware. Gelukkig zijn ze niet meer rood en valt het niet meer zo op, maar ach als dat alles is, je mag best zien dat ik moeder ben hoor
Jeuken ze bij jou nog niet jessie?

Ik word af en toe helemaal gek van de jeuk. En dan alleen maar bij die strepen Ik heb er een aantal die breder dan een cm zijn (strepen van René die Mink nog verder uitgerekt heeft) Ik hoop ook niet dat er deze reis nog meer streepies bijkomen Maar ondanks alles ben ik wel een beetje trots op de streepjescode's van mn kotertjes hoor

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 januari 2003 @ 08:10:21 #68
13151 crew  Rewimo
pi_8000523
Net de huisarts gebeld na een vrij roerige nacht. We kunnen gelukkig al over een half uurtje terecht. Ik had Christan bij me in bed genomen, maar dat is (voor de zoveelste keer al) geen succes. Hij vindt het te gezellig geloof ik. Ik was zelf al min of meer in slaap toen ik wakker werd van kleine vingertjes die mijn gezicht verkenden Even later begon hij weer te huilen en kroop hij zowat in me. Heel vertederend natuurlijk, maar niet slaapbevorderend. Dus na een uur of anderhalf toch maar weer in zijn eigen bedje gelegd. Heb hem nog een paar keer horen piepen maar uiteindelijk hebben we toch geslapen
pi_8001528
Zo, hoe is het nu met alle zieke kipjes???? Iedereen beterschap hoor van hier!!!!!

Damey is ook weer verkouden... maar dat wijt ik volledig aan de peuterspeelzaal. Zoveel kindertjes en zoveel ziektekiemen dat kan natuurlijk niet uitblijven he... maar goed krijgt ie weerstand van zeggen we maar.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 januari 2003 @ 10:52:00 #70
13151 crew  Rewimo
pi_8002112
Christan heeft een lichte oorontsteking en bij mij is het niet ontstoken, maar is het een gezellig restant van mijn verkoudheid van 3 weken terug. We hebben neus- en oordruppels gekregen en met een dag of 2, 3 moet het beter gaan. Nu zitten we dus samen ziek thuis. En nu die druppels er nog in zien te krijgen
pi_8002507
Ik heb bij de apotheek toen eens een verstuiver gehaald omdat Damey absoluut een drama maakt van druppeltjes en die verstuiver werkt onwijs.
Misschien een idee voor Christan?
Tja dit is natuurlijk alleen een oplossing voor de neusdruppels.... oordruppels heb ik hier nog nooit gehad dus ik weet niet hoe dat zit. Misschien eens aan de apotheek vragen hoe je dat het beste kan aanpakken?

Edit: gewoon een lege verstuiver gekocht en die vul ik nu dus steeds met neusdruppels van otrivin 2+

[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 20-01-2003 11:13]

Jubileum moderator maandag 20 januari 2003 @ 11:11:45 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8002511
Beterschap rewimo en Christan!!

(eva is zo gewend aan allerhande druppeltjes dat ze er inmiddels heel tevreden voor gaat liggen gelukkig, we zeggen wel eens dat ze groot groeit op neusdruppels )

Ik heb vanmorgen het VU gebeld en Eva mag niet komen, logisch natuurlijk met dat besmettingsgevaar. We mogen nu 4 februari.
De creche heb ik ook gebeld en daar hadden ze vandaag ook al kindjes met verdachte pokkies dus die waren ook niet verbaasd.
We blijven heerlijk een weekje thuis.
Eva is er gelukkig helemaal niet van onder de indruk, die heeft heerlijk geslapen en gespeeld vanmorgen. De "oude"pokkies drogen al wat in maar ze krijgt nog steeds nieuwe.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_8003237
Even kort:
Wij vandaag naar het ziekenhuis (astmaverpleegkundige), kon niks specifieks zeggen want ze zijn Jordens dossier kwijt! .
Dat is toch ongelofelijk!
  maandag 20 januari 2003 @ 12:02:50 #74
8885 moralia
Grip op je zak
pi_8003459
En Zoë en ik zijn vandaag weer eens naar het consultatie buro geweest. Alles is weer helemaal goed met haar, dus we zijn weer blij hier.
Ze is inmiddels bijna 8 maanden, weegt nu 8080 gram en is 72cm lang. Dat is iets boven het gemiddelde, maar ja dat ben ik ook qua lengte.

Hoe ist inmiddels met Eva's waterpokken? Bij ons op de creche heerst t ook inmiddels, dus ik ben benieuwd of we er ook last van gaan krijgen.

Ow ha ha ik lees net boven me hoe t met Eva is...

[Dit bericht is gewijzigd door moralia op 20-01-2003 12:06]

pretending that I'm deaf
pi_8003472
quote:
Op maandag 20 januari 2003 11:50 schreef Nausicaa het volgende:
Even kort:
Wij vandaag naar het ziekenhuis (astmaverpleegkundige), kon niks specifieks zeggen want ze zijn Jordens dossier kwijt! .
Dat is toch ongelofelijk!

Hoeveel klachten ga je tegen dit ziekenhuis indienen?
Ik bedoel... het kan geen toeval meer zijn.
Het is onmogelijk dat het alleen bij jullie fout gaat.
Ik zou dus een enorme klachtenbrief opstellen! En... voortaan naar een ander ziekenhuis gaan!

maandag 20 januari 2003 @ 12:24:58 #76
3011 E.T.
pi_8003908
Ok, mijn geklaag gaat niet meer opvallen hier geloof ik

Vanmorgen ziekenhuis gebeld om te beginnen met deel twee van de behandeling (de ei-stimulatie).
Morgen moet ik daarvan m'n eerste spuit zetten, en dan moet ik er dus twee per dag doen. Volgende week maandag gaan ze dan met een echo kijken hoe alles groeit van binnen.

Ik had vanmorgen gezien dat bij Jeroen z'n ponskaartje een briefje ivm de ivf-screening zit en dat daar een heel verkeerde naam op staat! Er is een tiepfoutje gemaakt in het patientnummer (224 ipv 244)

Even doorgegeven en had geen gevolgen werd me gezegd. Alleen als ik weer in het ziekenhuis was even een nieuw dingetje laten maken in de prikkamer.

En toen werd ik teruggebeld.. Het ging dus toch niet helemaal goed. Van Jeroen z'n bloed hadden ze niet alle uitslagen binnen. Blijkbaar is daar dus toch een verkeerd stickertje op het buisje geplakt.
Of we even opnieuw willen komen om bloed te prikken.

Toen ik later nog even terugbelde over hoe en wat (dat vergeet ik altijd in eerste instantie.. meot dan altijd nog even terugbellen ) Ben ik nog even behoorlijk boos geworden. Je zit hier in een vreselijke emotionele achtbaan, je bent bezig met de meest zware behandeling die ze daar hebben.. en dan krijg je dit er ook nog eens bij.! En daarbij nog, dat mocht die uitslag fout zijn (HIV en nog iets) dan heb ik dus gewoon voor jan lul elke dag gespoten. Nou ga ik daar niet van uit, maar ik vind het wel heel erg superslordig dat er niet wat nauwkeuriger met patienten wordt omgegaan. Zo'n behandeling is al een grote mind-game.. zeker na vorige week..
Duizendmaal excuses en blabla enzo..

en morgen dus maar weer opnieuw bloed laten prikken. Het secretariaat was ook al boos geworden en de prikkamer ingelopen.. en ze zei tegen ons dat wij morgen ook nog maar even goed boos moesten worden in de prikkamer (daar is het tenslotte fout gegaan). Maandag bij de echo hebben ze dan de uitslagen van het bloed binnen als het goed is.

Kreeg vanmorgen van dat eerste meisje nog wel te horen dat ik toch nog een beetje mazzel heb.. Ze schrok er nogal van dat ik al zo lang decapeptyl spuit.. en de meeste vrouwen hebben daar dus behoorlijk last van qua bijwerkingen. Gelukkig heb ik nog bijna nergens last van. (ik heb 't alleen in bed errug warm). Dat scheelt dan alweer..

en nausicaa.. boos worden en klagen hoor!!!
en de rest allemaal sterkte!! zo veel zieken hier..

maandag 20 januari 2003 @ 12:29:25 #77
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8003993
Nou, ik kan aansluiten in de rij van zieken... Ik ben noooooooit ziek (behalve tijdens mijn zwangerschap ), maar nu zijn Justin en ik allebei verkouden!
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 januari 2003 @ 12:38:38 #78
13151 crew  Rewimo
pi_8004165
Nou zeg E.T., is dat toevallig hetzelfde ziekenhuis als dat van Jorden Sjonge wat een idiote fouten, dat mag toch niet voorkomen? Nummers verwisselen, complete dossiers kwijt zijn... schandalig gewoon
  maandag 20 januari 2003 @ 12:41:46 #79
8885 moralia
Grip op je zak
pi_8004218
Hm ik lees weer veel ziekenhuis-ellende, naar dat dat dan weer mis gaat zeg. Tja en boos worden, lucht misschien op maar het kwaad is dan al geschied. Het heeft misschien zin voor de volgende patient.
pretending that I'm deaf
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2003 @ 13:39:31 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_8005202
Wat een gedoe met die ziekenhuis, ik weet wel, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, maar in een ziekenhuis kan dat écht niet!!

Ik hou mn hart vast als Peet straks geopereerd moet worden

Hebben jullie een idee, waarom mn haar met bossen te gelijk er uit valt?Mn krullen zijn ook al weg Dat is nu sinds een maand of zo, ik word er gek van. Ik zit er al aan te denken om het maar af te knippen.

maandag 20 januari 2003 @ 14:22:19 #81
8885 moralia
Grip op je zak
pi_8005919
quote:
Op maandag 20 januari 2003 13:39 schreef moussy het volgende:

Hebben jullie een idee, waarom mn haar met bossen te gelijk er uit valt?Mn krullen zijn ook al weg Dat is nu sinds een maand of zo, ik word er gek van. Ik zit er al aan te denken om het maar af te knippen.

Is dat niet een gevolg van stress en ontzwangeren? En nu ben je weer zwanger dus misschien zijn je hormonen gewoon van slag, daar kan het ook mee te maken hebben.
pretending that I'm deaf
pi_8005977
NIET DOEN!!!!!!

das de enige tip die ik je kan geven moussy!!!

W8 nou maar tot je zwanger af bent en denk er dan nog maar eens over na.Ik ken een hoop mensen die dat in hun zwangerschap hebben gedaan en nu onwijze spijt hebben maar niet meer door die "mijn-haar-zit-niet-omdat-het-groeit-fase" heen komen.
Ik had zelf heel lang haar mag ik wel zeggen... tot op mijn billen en ik heb het nu wel tot net onder mijn schouderbladen laten afknippen.
Ja oke... ik was al zwanger dat ik dat deed maar die afspraak met de kapper stond al een poosje...

Doe wat met je haar in de vorm van opsteken ed een goeie kapper kan je daar ook tips voor geven hoe je dus met onhandelbaar haar om moet gaan...

Wanneer wordt peet eik geopereerd moussy? omdat ie drie maanden plat moet liggen en jij zwanger bent vroeg ik me dat af... Zal wel zwaar worden voor je.

En voor alle ziekenhuis probs.... ja ik ken het verhaal... ziekenhuis hier in Zaandam is niet aan te raden om heen te gaan zelfs verstandskiezen trekken kunnen ze daar niet.
Alles wat fout kan gaan gaat geloof ik ook fout daar, langs elkaar heen werken, dokters die nix doorgeven... noem het maar en het gaat daar fout.
Als wij hier wat hebben wijken we al expres uit naar de VU in A'dam of we gaan naar purmerend naar een van de ziekenhuizen want brrrr... Het ziekenhuis heet officieel de Heel... maar een van de e's is uitgegaan (neonbord...) Naampje klopt nu wel...

† In Memoriam † maandag 20 januari 2003 @ 14:46:54 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_8006293
quote:
Op maandag 20 januari 2003 14:26 schreef Angel22 het volgende:
NIET DOEN!!!!!!

das de enige tip die ik je kan geven moussy!!!

W8 nou maar tot je zwanger af bent en denk er dan nog maar eens over na.Ik ken een hoop mensen die dat in hun zwangerschap hebben gedaan en nu onwijze spijt hebben maar niet meer door die "mijn-haar-zit-niet-omdat-het-groeit-fase" heen komen.

Doe wat met je haar in de vorm van opsteken ed een goeie kapper kan je daar ook tips voor geven hoe je dus met onhandelbaar haar om moet gaan...

Nou... ik heb van mezelf ontzettend dik en veel haar. Tis zo erg dat als het tot op mn kont is dat het zich zelf er uittrekt en ik dus écht kale plekken op mn kop krijg. Maar zo lang is het niet. Het is nu net tot over mn schouderbladen. Ik kan er ook geen moer mee. Ik durf het amper te borstelen omdat ik er dan echt hele dotten uit haal. Dus het zit maar de godsganze dag in een staart. Meer is er ook niet mee te doen want het is gewoon (nog steeds) te zwaar.

Ik zat laatst bij iemand op een kantoor aan een buro en toen ik er weg ging zag ik dat er een halve pruik om mn stoel heen lag.... en de harend ie op het buro vielen die haalde ik iedere maar snel weg, zo erg is het nu als ik het los heb

quote:
Wanneer wordt peet eik geopereerd moussy? omdat ie drie maanden plat moet liggen en jij zwanger bent vroeg ik me dat af... Zal wel zwaar worden voor je.
Tis dat de post al geweest is anders kon het tussen morgen en ? zijn. Er werd nml gezegd , tussen half en eind januari. We redden het wel hoor. René is ontzettend zelfstandig. Het zal alleen vies tegenvallen omdat ik dan het huishouden in mn uppie moet doen en ook nog eens voor ziekenverzorgster moet spelen
pi_8007200
Het is inderdaad ziekenboegentijd (en wat is Zoe toch een leuke naam , dan met .. er op, maar die zitten nog steeds niet op me puter *boos kijkt naar vriendje* ...volgens mij heb ik alleang geen fotooke gezien van Zoe??)

Ik ben dus ook ziek. Vandaag naar het ziekenhuis (wel een goeie hoor, jeetje Nausicaa en ET!) geweest voor de enige afspraak die we hadden staan daar voor deze maand . Ik hoefde alleen maar voor een test. De test bleek toch pijnlijker dan ik dacht, en bovendien moest hij morgen over Nee dus. We zouden deze maand maar 1 keer hoeven, en niet twee keer. Dus heb ik heel assertief, vreindelijk maar beleefd geweigerd Tot de volgende maand!!! Ik was wel trots op mezelf...

Iedereen beterschap, ik ga weer gauw liggen....pokkies zijn niet leuk Eefje! Ik kom morgen weer fotookes kijken en verhalen lezen. En ging Livelink nu vandaag naar de verloskundige? Ik hou jullie in de gaten hoor!

Duchess, ga je proberen of ben je...

DANYEL EN THIJS
  maandag 20 januari 2003 @ 16:25:08 #85
8885 moralia
Grip op je zak
pi_8008009
quote:
Op maandag 20 januari 2003 15:40 schreef Catootje het volgende:

Het is inderdaad ziekenboegentijd (en wat is Zoe toch een leuke naam , dan met .. er op, maar die zitten nog steeds niet op me puter *boos kijkt naar vriendje* ...volgens mij heb ik alleang geen fotooke gezien van Zoe??)

Voor Catootje, en beterschap!!

pretending that I'm deaf
  maandag 20 januari 2003 @ 17:15:08 #86
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_8008934
quote:
Op maandag 20 januari 2003 14:46 schreef moussy het volgende:

[..]

Nou... ik heb van mezelf ontzettend dik en veel haar. Tis zo erg dat als het tot op mn kont is dat het zich zelf er uittrekt en ik dus écht kale plekken op mn kop krijg. Maar zo lang is het niet. Het is nu net tot over mn schouderbladen. Ik kan er ook geen moer mee. Ik durf het amper te borstelen omdat ik er dan echt hele dotten uit haal. Dus het zit maar de godsganze dag in een staart. Meer is er ook niet mee te doen want het is gewoon (nog steeds) te zwaar.

Ik zat laatst bij iemand op een kantoor aan een buro en toen ik er weg ging zag ik dat er een halve pruik om mn stoel heen lag.... en de harend ie op het buro vielen die haalde ik iedere maar snel weg, zo erg is het nu als ik het los heb
[..]

Mijn nichtje had dat 2 maanden na haar bevalling. Heeft inderdaad iets met hormonen en vitamine gebrek te maken. Zij liep toen bij een homeopaat en die heeft haar toen HNS Plex van Essential Organics aangeraden. Dat is een vitaminepreparaat en kan je bij de drogist kopen. Daardoor is het haaruitval weer normaal geworden bij haar. Ze had ook hele kale plekken op haar hoofd. Na een aantal maanden schijnt dat over te gaan, maar in jouw geval omdat je zwanger bent weet ik het niet...
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_8009466
quote:
Op maandag 20 januari 2003 16:25 schreef moralia het volgende:

[..]

Voor Catootje, en beterschap!!

[afbeelding]

Geweeeeeelldig!! Ik kan niet wachten tot ik zelf zo eentje boetseren kan!!

ET: wat een stress toch he, die hormonen? Ik vind het met name bij de combi hormonen-druk-ziekenhuis echt om te gillen zo zwaar soms Net of iedereen wat van je wil, aan je komt of je 'leegzuigt'... niet leuk. En ook al is het voor een goed doel (wat ze tegen mij in het ziekenhuis zaak zeggen: Sja het hoort er bij), het wil nog niet zeggen dat ze maar aan mogen klooien he? Een beetje extra liefde en aandacht voor die zielige hormoonvrouwtjes is soms helemaal niet zo gek...Soms zijn ze in het ziekenhuis zo bezig met procedures dat ze wel eens vergeten dat we het elke dag moeten voelen en ervaren. Goed voor jezelf opkomen hoor! Tis jouw lijf.

(nu ga ik echt weer liggen)

DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2003 @ 18:20:55 #88
7074 moussy
kuttekop
pi_8010200
quote:
Op maandag 20 januari 2003 17:15 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Mijn nichtje had dat 2 maanden na haar bevalling. Heeft inderdaad iets met hormonen en vitamine gebrek te maken. Zij liep toen bij een homeopaat en die heeft haar toen HNS Plex van Essential Organics aangeraden. Dat is een vitaminepreparaat en kan je bij de drogist kopen. Daardoor is het haaruitval weer normaal geworden bij haar. Ze had ook hele kale plekken op haar hoofd. Na een aantal maanden schijnt dat over te gaan, maar in jouw geval omdat je zwanger bent weet ik het niet...

Bij een vitamine gebrek zit ik aan vitamine B te denken, maar ik durf dat niet te extra slikken ivm de zwangerschap. Ik denk dat ik het maar aan de kapper ga vragen of zo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 januari 2003 @ 18:22:42 #89
13151 crew  Rewimo
pi_8010242
Toot, beterschap en deze is voor jou (koekje met noggela)

pi_8012656
Pfff wat een gedoe met die ziekenhuizen zeg Nausicaa en Et sterkte ermee, en Catoot goed gedaan!! Alle zieke pappa en mamma's en kindjes beterschap.
Moussy ik heb geen jeuk aan die straie op me heupen en op me buik heb ik het niet, maar me buik jeukt dus echt als een gek. Echt niet normaal. Is ook droog en trekkerig en dat terwijl ik het elke ochtend en avond insmeer met olie (mothers oil van de tuinen echt heerlijk vorige keer ook gebruikt en toen had ik geen last) Maar me buik gaat nu ook al uitzetten dus misschien omdat het allemaal nogal snel gaat ofzo ik weet het niet.
Ik zag trouwens dat ze bij de hema ook commode's enzo verkopen sinds nu. Ga hem waarschijnlijk kopen. Hij is nu in de aanbieding voor 122 euro en dan moet je hem nog wel zelf verven. (je kan hem ook in whitewash bestellen) Ik koop er dan gelijk 2 ook 1 voor beneden zodat ik wat minder naar boven hoef voor Bo (dat is voor mij als ik dalijk met een buik loop een ramp, jullie weten wel die trap hier waar ik tijdens me zwangerschap 2 keer flink vanaf gevallen ben) En als de kleine er is ook handig. Ze zijn niet echt groot, maar dat moet ook niet want de nieuwe babykamer is mega mega mega klein (zou niet eens een 1persoonsbed in kunnen, maardat zien we dan wel weer) Kan er best wat gezelligs van maken. Er waren best weer wat aanbiedingen zoals dekentjes lakentjes enz bij de hema. Dus wie nog wat nodig heeft.... hema En nee ik heb er geen aandelen in
Ik ben nog steeds erg moe en daar baal ik flink van, maar balen helpt niet dus maar niet doen. Verder voel ik me na de laatste echo wel lekkerder in me vel. Het begint nu echt door te dringen.Ik ben weer zwanger en krijg gewoon weer een kindje
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2003 @ 21:35:05 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_8014487
Jessie, je kan toch ook een aankleedkussen op je eettafel leggen? Als je klaar bent leg je de spulletjes er weer op en leg je het kussen op een stoel en die schuif je aan, opgeruimd staat netjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 januari 2003 @ 21:38:01 #92
13151 crew  Rewimo
pi_8014545
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:35 schreef moussy het volgende:
Jessie, je kan toch ook een aankleedkussen op je eettafel leggen? Als je klaar bent leg je de spulletjes er weer op en leg je het kussen op een stoel en die schuif je aan, opgeruimd staat netjes
Ja, zo deed ik het ook. Er ligt nu nog steeds een handdoek, een doosje billendoekjes en een tube vaseline beneden. Altijd makkelijk voor een acute vieze luier
  maandag 20 januari 2003 @ 22:14:37 #93
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_8015313
De positieve flow heeft dit topic eventjes verlaten, lijkt het wel. Plots is iedereen ziek en degenen die niet ziek zijn worden wel ziek van de chaotische administraties in diverse ziekenhuizen.
Alle zieken heel veel beterschap gewenst (inclusief kat van Knorretje) en alle anderen wens ik heel veel assertiviteit toe.
Moussy, ik ben afgelopen week naar de kapper geweest. Ik was zo blij met mijn haar tijdens de zwangerschap, voor het eerst sinds jaren een volle bos, maar een paar maanden na Katja's geboorte begon het ook heel erg uit te vallen. Ik heb het nu maar laten knippen, omdat ik echt kale plekken kreeg. Volgens de kapster was het waarschijnlijk een combinatie van stress en vitaminegebrek. Zij zei dat je bij extreme haaruitval het beste naar de huisarts kon gaan.
Ik heb vandaag met de verloskundige gesproken. Voor de zekerheid wordt er nog een echo gemaakt. Die echo moet dan uiterlijk volgende week dinsdag plaatsvinden en als het dan mis blijkt te zijn moet ik een afspraak maken voor een curettage, want het duurt nu allemaal al vrij lang. Dus morgen maar bellen naar het ziekenhuis voor een afspraak. Ik heb er helemaal geen zin in, maar dan heb ik in ieder geval zekerheid.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 januari 2003 @ 22:18:50 #94
13151 crew  Rewimo
pi_8015394
livelink, wat een onzekerheid joh... Je kunt maar beter weten waar je aan toe bent hè? Sterkte met alles!
pi_8015489
Knap hoor livelink. Maar ik denk wel dat het goed is anders zou je je steeds afvragen hoe of wat. En nu geeft een echo alsnog uitsluitsel. Sterkte he!!

Moussy en Rewimo het kan inderdaad ook op de eettafel, maar ik heb hier beneden nog geen kassie staan (alleen een antieke servies kast die we zo mooi vonden uit 18 nog wat en daar toen ook speciaal servies voor gekocht en nu zo megaonpraktisch blijkt wan je kan er niks in opbergen want het is glas he ) Dus de bergruimte in zo'n commode is ook handig voor de speeldingen enzo die hier nu overal en nergens in losse plastic kissies liggen. Plus dat ik heel snel last van me rug krijg en de eettafel toch een stuk lager is en ik dus snel last heb als ik dat doe. Nu doe ik het wel, want alles beter dan die k*ttrap, maar handig nee. (we zijn ook bezig met een flat, we willen dan gaan huren en dit verkopen, omdat nu kopen niet echt te doen is en we toch wel graag alles gelijk willen, we hebben een woonpas aangevraagd voor ridderkerk en waren eerst 26e en nu 24e, dus dat kan nog wel ff duren, maar is ook weer niet uitzichloos, in Rotterdam zijn de wachttijden veeeeel langer) Wat een verhaal is het weer geworden en dat over een commode, haha. Jaja ik hou van kletsen

Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 21 januari 2003 @ 07:53:03 #96
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_8020839
Het is me éindelijk gelukt: ik heb het hartje van ons kindje horen kloppen met een 'buiktoeter'.

Met mijn duffe kop was ik op zoek naar 'doptone' geluiden, en die hoorde ik ook wel maar dat waren ondiep liggende aders van mijn vrouw. In een heldere opleving bedacht ik dat dat hartje nooit zo zou kunnen klinken door de toeter...

Het was even zoeken, maar opeens hoorde ik het pokpOkpokPokpokpOk geluid, wat zit daar een tempo in zeg!

Dit is echt een vader-voorrecht, aangezien de a.s. moeder niet buigzaam genoeg is om zelf door de toeter te luisteren (nu dreigt ze met het lenen van een stethoscoop, weg vader-voorrecht...)

pi_8021094
Strak man!!! Das echt gaaf.... wij mijn man deden dat in mijn eerste zwangerschap op een gegeven moment met de rol van het keukenpapier. Dat werkt ook!!!

Ik ben me gisteravond weer een kapot geschrokken hier... Ik ging naar de wc en had allemaal vieze bruin/grijze afscheiding in mijn inlegkruisje zitten...
Bah niet leuk. Ineens ging ik me ook bedenken dat ik die kleine al vanaf tussendemiddag niet meer had gevoeld en kreeg natuurlijk acuut een keiharde buik dus van voelen was op dat moment ook echt geen sprake.
Na tien minuten dubben heb ik toch maar de verloskundige gebeld om te vragen van hoe of wat maar omdat het geen (helder)rood bloed was hoefde ik mezelf echt geen zorgen te maken omdat het van een eventuele vrijpartij kon zijn.
Als ik voor half elf gisteravond die kleine nog niet had gevoeld of er zouden nog andere rare dingen bijkomen moest ik nog maar even bellen en dan zou ze langskomen om te kijken en te luisteren.
Hele avond nix gevoeld en om klokslag tien uur ja hoor een heel voorzichtig schopje... Pfffffff ik heb even zitten janken van blijdschap.
Wat is dat geweldig dan zeg. Ik zag al hele visioenen van toch nog een miskraam enzo.... Ik heb evensgoed de verloskundige nogmaals gebeld om te zeggen dat die kleine weer druk aan het schoppen was en ze zei me dat ik maar even niet moest vrijen met mijn man.
Iig niet tot de volgende controle dus das tot volgende week woensdag...
vind ik iets minder maar goed, voor die kleine heb ik een helehoop over.

pi_8023908
Hai,
ik ben al weer een poos niet meer op het foum geweest, maar ik dacht, ik laat eens wat van me horen in dit topic...
Ik ben nu 27 weken zwanger van ons eerste kindje, alles gaat voorspoedig, heb af en toe wat last van zwangerschapsklachten, maar ja, dat hoort er bij he...
Hier nog een foto die ik vanochtend heb genomen:

Op mijn website ( http://www.crealab.nl/9mnd.htm ) hou ik alles bij, een weblog, om de 2 weken een serie foto's enzo... dat vind ik erg leuk om mee bezig te zijn...
Maar ja, das niet zo interactief he, hier op het forum kun je je ervaringen delen, daarom was ik weer eens terug gekomen van weggeweest...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_8024056
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 07:53 schreef NT-T.BartMan het volgende:
(nu dreigt ze met het lenen van een stethoscoop, weg vader-voorrecht...)
Ik heb er een te leen gehad van een vriendin, na de verhuizing gaan we daar zeker even mee aan de slag, want ik heb zo het vermoeden dat het hartje nu wel te horen zal zijn... (27 weken)
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 21 januari 2003 @ 12:20:05 #100
34891 melonovy
La Kutschie
pi_8024242
Voor Karin en andere users:

Ik ben 22 april 2003 uitgerekend, dit is ons eerste kindje... De papa is geen user van Fok!

groetjes!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_8025745
Mooie site, heb je leuk gedaan ,groetjes chrisie
DoNt WoRrY Be hApPy 25-07-2003 dan ga ik trouwe
  FOK!fossiel dinsdag 21 januari 2003 @ 14:49:50 #102
2628 Karin
pi_8027127
melonovy je staat erbij hoor. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
En wat een mooie buik Nog geen streepje te bekennen. En wat gedurfd in je ondergoed op internet!
  dinsdag 21 januari 2003 @ 16:16:34 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8028876
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:13 schreef jessie het volgende:
Een commode verhaal...
Jessie, vrienden van mij hebben bij IKEA een heel handig ladenkastje gekocht (best hoog) en daar een aankleedkussen op gelegd. Een paar laden bevatten dus baby-spulletjes en de rest is gevuld met tupperware-bakjes en andere keuken-meuk. Dat ding staat dus ook op de scheiding van de woonkamer en de keuken.
Is echt superhandig ding, en kan dus later ook nog gewoon functioneel gebruikt worden. Is misschien ook wel een optie.
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2003 @ 16:47:30 #104
7074 moussy
kuttekop
pi_8029582
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 16:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

IKEA kastje

deze?

voor 59 euro

Wij hebben die gekocht voor op René dr kamer. Een ding is het. Ik zet René dr nog wel met dr kont op om sokken en schoenen aan te trekken. Nou ben ik ook klein he, dus is iets snel hoog genoeg voor mij. Dat kastje is trouwens dieper dan dat mn commode was.

Melonovy, leuke site!! Mooie buik ook!!

Jubileum moderator dinsdag 21 januari 2003 @ 19:38:39 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8033116
Haha dat is exact het kassie wat we in gedachten hadden voor Eva's nieuwe kamer.
Mijn ouders hebben er ook 1 en toen ik hem zag zei ik gelijk "das een handige commode".

Livelink wanneer is je echo? Heb je nog steeds die verwarrende zwangerschapsverschijnselen?

Melonovy wat een mooie site heb je gemaakt, prachtig!

Waterpokkie Eva gaat inmiddels een stuk beter. Er komen nog wel nieuwe bij maar niet zoveel meer en haar humeur was stralend vandaag.
Duidelijk aan het opknappen dus!

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 januari 2003 @ 19:47:59 #106
13151 crew  Rewimo
pi_8033319
Hier ook even nieuws van het gezondheidsfront: Christan heeft volgens eigen zeggen geen au-oortjes meer Mama wel...
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2003 @ 20:14:28 #107
7074 moussy
kuttekop
pi_8033807
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 19:38 schreef Lois het volgende:
Haha dat is exact het kassie wat we in gedachten hadden voor Eva's nieuwe kamer.
Mijn ouders hebben er ook 1 en toen ik hem zag zei ik gelijk "das een handige commode".
het zal niet

Ik wil die van René nog gaan bewerken met stof , als ie klaar is laat ik wel een fotootje zien.
[reklame] Dat ding is trouwens mega-stevig, mn vader met zn 100 en nog wat kilo gaat er ook rustig op zitten [/reklame]

pi_8035127
Als ik ook nog even mag mutsen over het IKEA kastje

Wij hadden/hebben (inmiddels op zolder) er ook eentje, maar je moest 'm met twee handen openen (wrikken soms), en nu vind ik dat ik met een kindje er bovenop een la met 1 hand open moet kunnen doen. Voor mij dus geen kastjes meer zonder geleiders....

Maar mooi vind ik m wel nog steeds...

Nieuwe zwangere, (naam is me even ontschoten, klonk als Mellowdy maar dat was het vast niet ) gefeliciteerd!!!

Zolang er was is, is er leven.
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2003 @ 21:54:23 #109
7074 moussy
kuttekop
pi_8035862
Klopt, daarom staat ie bij ons op René dr kamer, zodat ik dr niet iedere ochtend als "prinsesje" aantref Of dat ze een sokken-poppenkast gemaakt heeft.
pi_8041605
Chrisie en Karin, bedankt voor jullie leuke reactie. Ik ben ook met veel plezier bezig met mijn website.
Ik heb het momenteel best druk met alles aangezien we midden in een verhuizing zitten, ben snel weer online, tot dan!
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 22 januari 2003 @ 10:20:00 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8042675
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 16:47 schreef moussy het volgende:

[..]

deze?
[afbeelding]

Nee, het is een plastic geval met de laatjes die aan de smalle kant openen (Is dit duidelijk?) Zwarte buitenkant, met wit-doorzichtige plastic laatjes, op wieltjes. Op die manier, past hij lekker makkelijk ergens tussen en sta je dus met het kind in de lengte richting naar je toe, met de voetjes zeg maar.

Zal es kijken of ik het plaatje kan vinden.

http://www.ikea.nl/product_presentation/show.asp?productnumber=80032059&type=ART&id=1861,9888
(Plaatje lukt niet ingevoegd, dan maar de link)
Is meer zoiets, maar dan smaller en dieper en natuurlijk niet dat rare opstaande randje. Is ook wel makkelijk schoonmaken dat plastic.

[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 22-01-2003 10:27]

pi_8042888
Dag dames,

Even een vraagje.
Wat heb je allemaal nodig voor een baby voor het slaapgebeuren?
het enige wat we tot nu toe hebben is een bedje van 70 bij 140. (Is dit in NL ook een standaard maat?)
Maar dan??

Wat voor matrasje is goed? De verkoper wilde ons meteen de allerduurste aansmeren, maar daar zijn we nog maar even niet ingetrapt.
En waar slapen jullie kindjes onder? Hier in Duitsland hebben ze enkel dekbedjes, maar ik hoorde dat dat in NL juist weer wordt afgeraden??
Zucht, ik weet het echt niet hoor!

(Ik sta klaar om alle info op te zuigen...)

woensdag 22 januari 2003 @ 10:45:30 #113
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8043033
De standaard maat van een ledikant is hier 60x120.
Jasper ligt op een binnenveringsmatras, omdat we die in de aanbieding konden krijgen voor erg weinig. Het is een heel fijn matras vind ik en na ruim twee jaar intensief beslapen is er nog geen deuk in te ontdekken.
Kinderen gaan hier onder een deken en een lakentje en als ze erg draaien in een slaapzak.
Een dekbed wordt afgeraden onder de twee jaar omdat ze dan hun warmte nog niet kwijt kunnen of het van zich af kunnen trappen als ze eronder belanden.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_8043101
misschien heb je hier wat aan babykamer enzo

Er staat op deze site onwijs veel info van hoe en wat.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 januari 2003 @ 10:52:25 #115
13151 crew  Rewimo
pi_8043139
Je hoeft beslist geen dure matras aan te schaffen, zo'n ukkie weegt niet veel dus het matrasje heeft niks te lijden. De matras mag niet te zacht zijn, vanwege verstikkingsgevaar. De baby mag er niet "in" zakken. Verder gewoon lakentjes en een dekentje (katoen, als het koud is gewoon nog een erbij leggen). Als ze meer gaan woelen kun je het bedje 'dwars' opmaken, dus de dekens overdwars instoppen. Dan is het ook handig om een slaapzakje te gebruiken, dan kunnen ze zich niet blootwoelen.

Voor hele kleintjes een kruik. Die vul je tot de rand met warm water, sluit hem af en dan keer je hem om om te controleren of hij niet lekt. Je doet hem in een kruikenzak en legt hem in het bedje als je de baby eruit haalt. Als je de kleine er weer in legt, leg je de kruik boven de dekens aan het voeteneinde, met de opening van de baby af.

Hoofdbeschermers worden ook ten sterkste afgeraden. Daar kan de baby tegenaan gaan liggen (verstikkingsgevaar). Niet doen dus.

pi_8043412
Ah cool, ik ben al wat wijzer nu, bedankt allen!
Enne.. als je lakentjes koopt, hoeveel dan? Ik dacht eerst: 2 stuks is wel genoeg, maar misschien is dat toch wel iets te weinig...
Ik heb geen idee hoelang je ermee doet voordattie in de was moet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 januari 2003 @ 11:21:15 #117
13151 crew  Rewimo
pi_8043608
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 11:08 schreef PluizZzje het volgende:
Ah cool, ik ben al wat wijzer nu, bedankt allen!
Enne.. als je lakentjes koopt, hoeveel dan? Ik dacht eerst: 2 stuks is wel genoeg, maar misschien is dat toch wel iets te weinig...
Ik heb geen idee hoelang je ermee doet voordattie in de was moet.
Ligt eraan... Je kunt het beste een hydrofielluier onder het hoofdje leggen. Baby's spugen nogal eens en dan hoef je niet meteen het hele bedje te verschonen. Hydrofielluiers zijn heel erg handig, je kunt ze overal voor gebruiken (afdrogen, spuugdoek, onderlegger enz.). Ik zou drie stel lakentjes aanschaffen. Een in gebruik, een in de kast, een in de was
  woensdag 22 januari 2003 @ 14:10:29 #118
12560 dice
pi_8047018
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 11:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ligt eraan... Je kunt het beste een hydrofielluier onder het hoofdje leggen. Baby's spugen nogal eens en dan hoef je niet meteen het hele bedje te verschonen. Hydrofielluiers zijn heel erg handig, je kunt ze overal voor gebruiken (afdrogen, spuugdoek, onderlegger enz.). Ik zou drie stel lakentjes aanschaffen. Een in gebruik, een in de kast, een in de was

Auto's poetsen, keukens dwijlen, ramen lappen, schoenen poetsen ... allemaal dingen waar je een hydrofiel luier voor kunt gebruiken.
3 stel is wel het minimum ... zou zelfs iets meer doen, als je kind een keer een spuugbui heeft heb je aan 3 niet voldoende, dan sta je 3 keer per nacht hem/haar schoon te maken en het bedje op te maken en sle je vervolgens je handen op een lege plaats.
pi_8047122
Het volgende vond ik op een site: wat je nodig hebt:

12 hydrofiele luiers, om de baby mee af te drogen en om ze onder het hoofdje in bed te leggen

6 flanellen luiers, worden gebruikt als omslagdoek en onder het matrashoesje

Wat is het verschil tussen deze twee en heb je er ZOVEEL nodig? Dice: 3 lijkt mij ook wat weinig, maar 18 is toch ook wel wat teveel van het goede niet?

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 januari 2003 @ 14:16:55 #120
13151 crew  Rewimo
pi_8047152
Veel flanellen luiers heb ik niet gebruikt, maar van die hydrofielluiers kun je er niet genoeg hebben

O, enne, Dice bedoelde volgens mij lakensetjes

† In Memoriam † woensdag 22 januari 2003 @ 14:21:09 #121
7074 moussy
kuttekop
pi_8047243
Als je ooit denkt dat je tekort hebt aan onderlakentjes door het spugen, pak je er gewoon een groot badlaken bij en leg je dat in het bedje

Ik had van René 5 onderlakentjes.

En die hydrofiel luiers ...... ik heb er 47 Op een gegeven moment kwamen ze overal vandaan.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 januari 2003 @ 14:39:32 #122
13151 crew  Rewimo
pi_8047624
Ik heb de mijne nooit geteld Moussy, maar het waren er toch al gauw een stuk of 20. Veel tweedehands gekocht trouwens, eh, allemaal eigenlijk
pi_8048625
Okee, dus hydrofielluiers zijn top. Tweedehands... hoe dan? Via vrienden of internet?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 januari 2003 @ 15:36:57 #124
13151 crew  Rewimo
pi_8048687
Ik heb ze voornamelijk van rommelmarkten (vooral bij peuterspeelzalen heb je veel kans). En als je geluk hebt via vrienden en bekenden die uit de kleine kinderen zijn.
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2003 @ 16:23:23 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_8049663
koop nóóit een blokhutje voor je kotertje van het merk universo Ook dat nog? Breekijzer? Kassa?
pi_8050007
Melonovy, mooie buik!

En nog even voor al het ziekenhuis en ziekenleed hier
(en weg met die pokkies..sielige eefje, en snotterende neuzen enzo)

Ik heb een stuk of 12 hydrofielluiers en een paar van die flanellen. Maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Het matrasje hebben we voor 20euro op maat laten maken op de markt.

woensdag 22 januari 2003 @ 17:23:09 #127
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_8050794
Moussy, had jij niet een uitgebreide echo vandaag?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2003 @ 18:58:45 #128
7074 moussy
kuttekop
pi_8052370
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 17:23 schreef Leah het volgende:
Moussy, had jij niet een uitgebreide echo vandaag?
Nee? Tis goed dat je het zegt, moet nog steeds een afspraak maken bij de gyn voor over 3 weken hoezo dement daarna gaan we richting VU
  woensdag 22 januari 2003 @ 19:38:32 #129
12560 dice
pi_8053126
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 14:16 schreef Rewimo het volgende:
Veel flanellen luiers heb ik niet gebruikt, maar van die hydrofielluiers kun je er niet genoeg hebben

O, enne, Dice bedoelde volgens mij lakensetjes

Hydrofiel luiers roeleren ... voor alles ...
Ik bedoelde idd lakensetjes ... wij hadden er dus 3 ,.. en na een kotsnacht te weinig ...

Wij overigens ook een echo vrijdag ...

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 januari 2003 @ 23:13:05 #130
13151 crew  Rewimo
pi_8058088
O, wat duimt dat lekker, zo'n Bob de Bouwerstoel

woensdag 22 januari 2003 @ 23:40:41 #131
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8058684
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 23:13 schreef Rewimo het volgende:

[afbeelding]

Volgens mij komt het door zijn sokken!
pi_8062765
Even wat verdrietig nieuws en ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Mijn zusje heeft deze week na 6 weken zwangerschap een miskraam gehad. Ik vind het heel verdrietig voor haar en leef mee met dit verlies voor haar en dr vriend.
Toch weet ik eigenlijk niet helemaal hoe ik haar het beste kan benaderen na dit vreselijke gebeuren.

Zwangerschap en kinderen is een zo ver van mijn bed show voor mij. Ik wil iets liefs tegen haar zeggen en ook voor haar vriend, maar weet even niet wat en hoe.
Ik weet ook niet of iemand er wel over wil praten en het is allemaal ook zo vers nog.

We zouden vandaag lekker gaan winkelen en ik zou dr lekker gaan verwennen met leuke dingen, maar toen vertelde ze me dit ineens...Ze hebben al een leuke dochter van 2 en het wrange is dat deze zwangerschap als een tierelier is verlopen en je er dan bijna vanzelfspreken van uit gaat dat ook deze goed gaat....

Hoe kan ik haar het beste steunen?

pi_8062868
Ik denk dat je gewoon het beste er voor haar kan zijn. Niet meer en niet minder.
Als ze behoefte heeft om er over te praten doet ze dat wel met je.
Als ze niet zo'n prater is dan kan je haar ook zeggen dat als er iets is dat ze er altijd met je kan praten... en helaas meer kan je gewoon niet doen al wil je nog zo graag.

Ik wens je zus heel veel sterkte met dit moeilijke verlies.
En jou en de rest van de familie natuurlijk ook.

pi_8062926
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 10:23 schreef Angel22 het volgende:
-blij met dit verhaal-
Dank je wel Angel22. De dingen die je zegt zijn de dingen die ik wilde doen, maar het is fijn een soort van bevestiging te horen. Ze is ook nog zo jong, net 22 en al een kanjer van een meid van 2 waar ze voor zorgt en die ook aandacht vraagt en als je dan zelf in een verdrietige situatie raakt, gaan de dingen wel gewoon door en kan je niet tegen een spruit van 2 zeggen: hier meid, heb je 25 euro, ga maar ff winkelen, mam wil even alleein zijn...

Ik ga dr zo even bellen hoe het is...

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 januari 2003 @ 10:31:26 #135
13151 crew  Rewimo
pi_8062975
Wat een verdrietig nieuws, babybuikje... Ik denk dat je je zus het beste kunt helpen door haar te laten praten, zo vaak en zo lang ze dat wil. Want ook een baby'tje van 6 weken is al een echt kindje voor zijn moeder... Misschien kun je iets moois voor haar kopen als herinnering aan dit kindje dat niet geboren mocht worden.
pi_8063039
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 23:13 schreef Rewimo het volgende:

[afbeelding]

dekamarkt toevallig????de stoel dan he... ik neem aan dat je daar geen christans kan bestellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 januari 2003 @ 10:39:03 #137
13151 crew  Rewimo
pi_8063068
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 10:36 schreef Angel22 het volgende:

[..]

dekamarkt toevallig????de stoel dan he... ik neem aan dat je daar geen christans kan bestellen.

Nee, en de stoelen zijn nu ook op, want onze eerste Bob was lek Die hebben we gisteren gauw geruild voor het laatste exemplaar in de Deka. Gelukkig lekt deze niet Hij wordt druk gebruikt
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2003 @ 10:50:21 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_8063207
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 10:13 schreef Babybuikje het volgende:
verdrietig nieuws
Misschien heeft ze nu evengoed wel zin in die verwennerijtjes van jou. Ik denk dat je dat een beetje af moet tasten, sommmige mensen willen graag met rust gelaten worden en andere willen juist een beetje aandacht. Geef of stuur dr een lief kaartje, of een bloemetje of wat anders, een beetje aandacht is nooit vervelend. Sterkte er mee.......
pi_8063274
Rewino en Moussy,

Lieve berichtjes!
Ik ren zo even naar de bloemist en stuur mooie bloemen.

Fijn dat ik hier ff mn ei kwijt kan trouwens!

pi_8064660
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 10:55 schreef Babybuikje het volgende:
Rewino en Moussy,

Lieve berichtjes!
Ik ren zo even naar de bloemist en stuur mooie bloemen.

Fijn dat ik hier ff mn ei kwijt kan trouwens!

Ik vind dat wel zo lief dat je dat doet he? Ik weet niet hoe het voor je zus is, maar voor mij zou gelden dat alleen de moeite die je neemt om je in te leven in haar gevoelens al genoeg zijn. Ik denk dat we sowieso niet kunnen voelen wat zij voelt (dat is zo lastig) maar het lieve idee dat je babybuikenzus zo meeleeft vind ik erg goed van je.
DANYEL EN THIJS
  FOK!fossiel donderdag 23 januari 2003 @ 13:22:48 #141
2628 Karin
pi_8065931
Wat ontzettend lief van je Babybuikje om een bloemetje te sturen! Dat er iemand zo met haar meeleeft moet volgens mij al een hele troost voor haar zijn.

Ik kom net van de verloskundige vandaan. Alles was weer prima gelukkig Bloeddruk was prima, was maar 1 kilo aangekomen (sta ik nog een beetje versteld van want ik heb de afgelopen week alleen maar lopen snoepen). Flappie lag netjes met koppie naar beneden en was een heel klein beetje ingedaald. Ik vroeg me af of ie nog om kon draaien maar volgens de verloskundige was daar te weinig ruimte voor. Pffff dat is een hele opluchting, geen stuit dus, weer een nachtmerrie minder. Kreeg ook het briefje mee met telefoonnumers en wanneer ik moet bellen.
Heb het ook gehad over dat ik eventueel op de baarkruk wil bevallen ivm met mijn rug, die hebben ze gelukkig standaard in de auto zitten dus die is zo gehaald.

Van de week is ook een mevrouw van de thuiszorg geweest voor een intake. Was een heel leuk gesprek. Maar zij vertelde dat ik toch wel die hydrofiel luiers moest strijken, nu weet ik het niet meer hoor, ik hoor aan alle kanten andere geluiden. Wel strijken want dat is hygienischer, niet strijken want dan nemen ze geen vocht meer op. Nou ik zit er ook niet echt op te wachten hoor om al die dingen te strijken, laat maar. En het zorgvuldig door Lois opgemaakte bedje werd even opnieuw opgemaakt
Ze had nog een paar goede tips. Ik heb namelijk een tas ingepakt voor het ziekenhuis met daar kleertjes voor Flappie in maar voor thuis heb ik niets klaarliggen. Toch leuk inderdaad om dat klaar te leggen zodat je zelf hebt uitgezocht wat ie als eerste aankrijgt. Dus nu ligt er op de comode een pakje, rompertje en luiertje klaar. En in de tas een ander pakje met rompertje en jasje, sjaaltje, mutsje.

Nog 6 dagen blijven zitten en ik mag thuis bevallen .

pi_8065942
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 19:38 schreef dice het volgende:
Wij overigens ook een echo vrijdag ...
Wij gaan vanavond weer! Goh, ik ben wel echt een verwend nest met iedere 4 weken een uitgebreide echo! Ik vind het geweldig!
  donderdag 23 januari 2003 @ 13:32:33 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8066115
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 13:22 schreef Karin het volgende:
Laatste loodjes, laatste dingetjes verhaal
Jeetje Karin, stiekem ben ik wel een klein beetje jaloers hoor. Het is zo spannend, en het komt zo dichtbij. Nog heel eventjes en dan zijn jullie niet meer met z'n 2-tjes maar gewoon lekker met z'n drietjes.
Zo leuk om jouw verhaal te lezen, hoe je je erop verheugd.
Keep 'em coming!
pi_8066991
Jeetje wat veel geschreven, hopelijk vergeet ik niks of niemand.

Melonovy wat een mooie buik en mooi figuur nog. Lef hoor om zo op internet te staan, maar met zo'n figuur kan ik het me voorstellen
Babybuikje ik zou je zus inderdaad gewoon lekker verwennen zoals je van plan was. Ook gewoon zeggen dat je het moielijk vind en ff niet weet wat je moet zeggen. Succes hoor meid!!
Wat leeft iedereen mee met mijn commode. Erg lief. Maar we hebben vandaag toch die van hema gekocht. We hebben 1 whitewash voor beneden (later een leuke speigel er boven en je heb gewoon een leuk kastje) en een grenen om nog te verven voor de nieuwe babykamer (beetje vroeg, maar nu mooi in de aanbieding en anders kan ik hem als kasje op onze slaapkamer nog wel gebruiken)
Verder zat ik er gisteren weer helemaal doorheen (goh vertel eens wat nieuws) We krijgen nieuwe buren en die waren met een hamerboor bezig en Bo was bang bang niet normaal. Ik kon dus niks doen. Niet eens douchen want grote paniek. Gelukkig kwam moeders even langs zodat ik kon douchen. Later ben ik gaan vragen of ze om 1 uur aub even konden stoppen zodat de kleine (en ik) even konden slapen, maar ze wilde nog een uurtje doorgaan. Ok dan maar. Wij verplicht wandelen in de regen want het geluid en dr trillingen waren niet te harden. Om over 2en gelukkig gestopt en Bo heeft geslapen tot half 5 !!! Helemaal op was ze. Ik ook maar kon juist niet meer slapen, was helemaal gestresst. Om de kleinste dingen eigenlijk. Getver. Gelukkig zijn ze vandaag alleen maar wat aan het timmeren en aan het hakken en boren met normale boren enzo en Bo lijkt er doorheen te slapen. Ik ga ook nog even liggen (ff elk minuutje pakken wat ik kan pakken nu)

P.s. Karin leuke meubeltjes hoor en dalijk met een hemeltje en gordijntjes ziet het er al weer heel anders uit. Ik weet niet of je al stof heb, maar een gekleurde klamboe staat ook erg leuk en is lekker simpel op te hangen (hadden wij ook voor Bo reclame toen bij blokker en kruidvat, we hebben een paarse een felroze en een zachtoze... e nu kunnen we ze niet meer ophangen want mevrouw gaat er aan hangen...tja)

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8067129
Och Jessie, wat een verhaal, dat boren is natuurlijk een gek hoog geluid...ieuw! Lastig hoor, je wil natuurlijk ook niet meteen bekend staan als zeurbuuv, maar aan de andere kant is Bo'tje erg van streek bah! En welke was het nu van de Hema?

(Melonovy, heb ik je niet eens gefeliciteerd!!! Sorry!! en alsnog van harte, ik had natuuurlijk wel effies gekeken op je site )

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 januari 2003 @ 14:55:51 #146
13151 crew  Rewimo
pi_8067622
Pssst, jullie moeten toch echt even hier Zwangerschap en kindertjes Foto topic kijken voor mijn prachtige verjaarscadeau!
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2003 @ 15:03:57 #147
7074 moussy
kuttekop
pi_8067767
ben zoooo moe......

Nou heb ik net ff geprobeerd een tukkie te doen op de bank, maar dat mini-moedertje laat me niet met rust incl kleppertjes met blokhakjes

Ooit wel eens wakker geworden als je ligt te soezen, omdat er een cafe noirtje in je mond gepropt wordt? Of een rietje van een pakje appelsap?

Ik denk dat ik bij vraag & aanbod maar om een rubberen hamertje ga vragen

pi_8067880
Moussy en Jessie, ja jullie zullen wel moe zijn. Kweetnog hoe ik me voelde in het begin. En het zal wel dubbel zo zwaar zijn met nog zo'n klein moppie erbij... inderdaad pak elk minuutje rust even aan!

Verder iedereen kusjes en knuffeltjes etc.....
Ik ga weer even een jongetje omdraaien Hij vindt het wel gezellig om elke 5 minuten om te draaien en dan moord en brand te schreeuwen dat ie weer terug wil.. dusse.. ik gaat weer!

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 januari 2003 @ 19:24:03 #149
13151 crew  Rewimo
pi_8072735
Ik kan het niet laten... ze zijn zo leuk en ik ben er zo blij mee

pi_8073546
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 15:03 schreef moussy het volgende:
ben zoooo moe......

Nou heb ik net ff geprobeerd een tukkie te doen op de bank, maar dat mini-moedertje laat me niet met rust incl kleppertjes met blokhakjes

Ooit wel eens wakker geworden als je ligt te soezen, omdat er een cafe noirtje in je mond gepropt wordt? Of een rietje van een pakje appelsap?

Ik denk dat ik bij vraag & aanbod maar om een rubberen hamertje ga vragen

* Angel22 schatert het uit!!!!

geweldig toch zo'n dochter? Ik mag van Damien niet eens even gaan liggen want dan wordt er keihard gegild "MAMMAAAAAAAAAA WAKKUH WORRUH!!!!!!!" en als ik dan zeg dat ik ff wil blijven liggen is het grote paniek.
Dus ik kan echt alleen maar gaan liggen als Damey ook op bed ligt... en als ie naar de psz is.

Jubileum moderator donderdag 23 januari 2003 @ 20:27:01 #151
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8074296
Jaaaaaa de pokkies zijn vertrokken!!!! Lang leve de havermouttip
Ze heeft weer haar eigen zachte gave huidje terug. Geweldig, we waren echt even bang van de week dat dat nooit meer goed zo komen, mijn god wat zat dat kind onder.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 januari 2003 @ 20:28:31 #152
13151 crew  Rewimo
pi_8074335
Gelukkig Lois, en nu hopelijk eens een tijdje geen ziektes of andere nare dingen hè
pi_8075510
Hallo, het is weer even geleden, maar hier weer wat van Rosie.

Ben nu de 37 weken gepasseerd, dus de kleine mag komen!!!!
Alleen verwacht ik het de eerste drie weken zeker nog niet.
De eerste was 10 dagen te vroeg, de tweede was 6 dagen te vroeg en de derde was 2 dagen te vroeg , dus...................................

Volgens de verloskundige wordt het kindje ongeveer 7 pond!!
Daar ben ik wel blij mee, want de eerste was 5 pond, de tweede 6 en de derde 7 pond , dus......................................hahaha.......
Maar ik weet niet of die schatting nou zo nauwkeurig is.

De twee oudste worden toch al aardig ongeduldig, maar het is ook lang hoor.....negen maanden...
Mij dochter van vier vraagt elke keer hoeveel nachtjes ze nog moet slapen voor de baby komt, tja.....wie weet het......

Nou, ik heb jullie wel weer voldoende op de hoogte gebracht.
Oh ja, alle nieuwe zwangeren , gefeliciteerd!!!!

U kijkt toch ook?
pi_8076823
Leuk hoor, al die schaapjes Karin!

Ik moet altijd even aan jou denken als Jorden het over een schaap heeft: dat heet bij hem "blaap". Eigenlijk niet zo'n hele slechte benaming, toch?

FOK!fossiel donderdag 23 januari 2003 @ 22:41:21 #155
2628 Karin
pi_8077035
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 22:33 schreef Nausicaa het volgende:
Leuk hoor, al die schaapjes Karin!

Ik moet altijd even aan jou denken als Jorden het over een schaap heeft: dat heet bij hem "blaap". Eigenlijk niet zo'n hele slechte benaming, toch?

Geweldige benaming!

Brighteyes dankjewel

En Jessie, ik heb inderdaad al een stofje. Cremekleurig maar heel druk met allerlei beestjes erop. Kon wel wat druks gebruiken in het kamertje. Peet heeft vandaag een standaard meegenomen, die heeft hij van een collega gekregen die had hem over. We dachten eerst wat aan het plafond te maken net zoals een klamboe maar tegen dit aanbod konden we geen nee zeggen. Nu nog van het weekend even met schoonmoeder om de tafel hoe we het precies willen hebben.

donderdag 23 januari 2003 @ 22:47:29 #156
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8077168
Rosie, ruim 37 weken alweer, wat gaat het snel zeg! Ik hoop voor je dat hij/zij er gemakkelijk uitfloept
en ik ben stiekem wel een beetje jaloers op een vierde kindje, terwijl mijn derde er nog maar net uit is Ooh, het is zo iets moois he, kindjes krijgen

Rewimo, wat een leuke foto's weer van Christan!

Melonovy, alsnog VAN HARTE natuurlijk!

Babybuikje, wat een verdrietig nieuws Lief om bloemen te geven. Dat je hier raad vraagt zegt al heel veel over jou, dat je echt je best doet om het zo goed mogelijk te doen. Maar je zus weet ongetwijfeld dat je er voor haar bent! Even een

Sweej, wat ziet Jonas er toch lief uit!!!! Ik moet toch vaker een kijkje nemen in dat fototopic

Catoot en ET, hoe is het met jullie vandaag?

Pfff, het is nu echt tijd om te gaan slapen, tot morgen

pi_8078192
Joepie weg pokkies!
Rosie.. spannend hoor! De laatste loodjes, voor Karin ook he.

Nog een vraagje. Wat smeren jullie op de wangetjes tegen de zon en uitdrogerij van de wind? Ik ben niet zo'n zwitsal fan. Jonas krijgt er volgens mij bultjes van (van de olie dan) en hij wordt er nogal schraal van. Als het zo hard waait buiten krijgt hij van die droge wangetjes.

donderdag 23 januari 2003 @ 23:32:54 #158
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_8078213
Vaseline?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_8078748
quote:
[b]Op donderdag 23 januari 2003 23:31 schreef Sweej het

Nog een vraagje. Wat smeren jullie op de wangetjes tegen de zon en uitdrogerij van de wind? Ik ben niet zo'n zwitsal fan. Jonas krijgt er volgens mij bultjes van (van de olie dan) en hij wordt er nogal schraal van. Als het zo hard waait buiten krijgt hij van die droge wangetjes.

Raar dat Jonas daar uitslag van krijgt. Bij Melanie hebben we daar zwitsal speciaal voor wangetjes voor.

Vaseline wil misschien wel helpen.

† In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 00:29:37 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_8079371
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 23:58 schreef otisclub het volgende:

[..]

Raar dat Jonas daar uitslag van krijgt. Bij Melanie hebben we daar zwitsal speciaal voor wangetjes voor.

Vaseline wil misschien wel helpen.

Zwitsal staat er om bekend om heel sterk geparfumeerd te zijn.
pi_8079798
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:29 schreef moussy het volgende:

[..]

Zwitsal staat er om bekend om heel sterk geparfumeerd te zijn.

Het ruikt inderdaad wel lekker sterk !
pi_8081783
Wat voor effect heeft het als een hoogzwangere (die elk moment kan bevallen) de waterpokken heeft???
Wat zijn de gevolgen voor de baby??

M'n mailvriendin heeft dus wel de waterpokken nu,en als de baby geboren wordt krijgt die een injectie met antistoffen.
Maar kan de baby er ook "iets" aan overhouden??

Wie weet dat??

Jubileum moderator vrijdag 24 januari 2003 @ 08:25:38 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8081876
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 23:31 schreef Sweej het volgende:

Wij zijn ook niet zo'n Zwitsalfans, Eva kan er niet goed tegen. Wij gebruiken Calendula Weer en Wind Balsem van Weleda. Echt geweldig spul, die hele babylijn trouwens.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8081883
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 23:58 schreef otisclub het volgende:

Ik hoorde laatst van iemand die op een kdv werkt. Ze gingen met alle kids even weg en na het insmeren met zwitsal van een kind of 20 was de helft van haar nagellak verdwenen
Enniewee ik hoor wel meer dat sommige kinderen niet zo goed op Zwitsal reageren.
Vaseline zal ik proberen.
  vrijdag 24 januari 2003 @ 09:13:48 #165
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8082110
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 08:27 schreef Sweej het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van iemand die op een kdv werkt. Ze gingen met alle kids even weg en na het insmeren met zwitsal van een kind of 20 was de helft van haar nagellak verdwenen

Dit klinkt wel eng, maar er is een logische verklaring voor. Nagellak is gemaakt om niet in water op te lossen, maar er zitten wel bestanddelen in die oplosbaar zijn in bepaalde vettige substanties. Vandaar die verdwenen nagellak!
pi_8082266
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 23:31 schreef Sweej het volgende:
wij gebruiken tegenwoordig overal de uierzalf voor. Lekker makkelijk alles uit eendezelfde pot en ze reageert er prima op.
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 10:52 schreef Rewimo het volgende:
Hoofdbeschermers worden ook ten sterkste afgeraden. Daar kan de baby tegenaan gaan liggen (verstikkingsgevaar). Niet doen dus.
maar als je een bankledikantje neemt zou je kunnen overwegen hem er al vast bij te nemen. Alicia slaapt vanaf het begin al met een hoofdbeschermer. Eerst heeft ie aan het voeteneind gezeten (klitteband beesies blijven daardan leuk aanplakken) nu zit hij al aan de zijkant. Zij kruipt toch omhoog dus ze heeft daar geen last van. Het houdt de kou buiten het bedje vanaf die zijde (en ik vind het leuk staan, maar dat komt misschien ook wel doordat de hemel er nog steeds op zit, nu ook zijwaarts).

Wij waren laatst in de babywinkel waar we haar meubeltjes gekocht hadden voor autostoeltjes en hebben toen geinformeerd naar haar kamertje en bekleding hoe lang dat nog in het asortiment blijft. (een volgende heeft alleen een bedje nodig, hemel en hoofdbeschermer, komt namelijk gewoon bij ons weer op de kamer, lekker gezellig met zijn 4-en ). Alles was nog het komende jaar in het assortiment, behalve de hoofdbeschermer. Dus zal dat bankje later zelf bekleed moeten worden met een lakentje met dat design om het een geheel te krijgen met de hemel. Mocht je het dus nu kunnen missen en later er nog iets mee willen doen is het misschien handig om het er nu al bij te kopen.

jessie: is het misschien geen idee om de ochtenden wat korter te maken waardoor je zelf meer aan rust toekomt ? Ik hou een dag ook niet vol, maar zorg dat de ochtenden maar een uurtje of twee duren.
(rond 10-en uit bed, rustig haar wassen, aankleden, theetje drinken, opruimen/spelen, broodje eten en ze ligt er uiterlijk om half 1 samen met mij er weer in tot 3) daarna weer lekker rustig theetje drinken, beetje spelen, eten maken, wassen en zij bedje in, ik op de bank. Om haar tot 10-en in bed te houden hebben wij hier een doos verassingsspeeltjes. Savonds als ik aar bed ga leg ik een speeltje in haar bed wat ze niet goed kent. Als ze smorgens wakker wordt gaat ze daar mee op onderzoek. daarmee rekken we het uit bed gaan dik drie kwartier. Dan komt ze bij mij in bed, krijgt ze de borst en kroelen we samen nog ffies en heb ik nog een speeltje liggen voor haar. Als ze bij mij in bed ligt tegen 9-en slaap ik niet meer maar rust ik toch nog flink uit. Bij het uit bed gaan ruimen we de speeltjes op, de volgende dag krijgt ze weer andere dingen. Zo blijft het steeds een verassing voor haar, ze raakt er niet snel op uitgekeken en hebben we er allemaal profijt van. Die "prut"speeltjes kopen wij meestal op de rommelmarkt, lekker goedkoop en ze hoeft er niet lang en intensief mee te doen. Als het stuk gaat of incompleet is: pech. Kopen we de maand erop wel weer iets nieuws als we naar de rommelmarkt gaan)

maar goed, lang verhaal weer ik kwam alleen maar ffies melden dat het poessie weer beter is!!!! en inmiddels is omgedoopt tot de duurste kat hier in huis al blijft Alicia stug "phas" zeggen tegen dat beest.
Inmiddels is het hier ook mama-af en zegt ze tegen iedereen "baba" of "pffffaaa"

pi_8082659
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 22:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Rosie, ruim 37 weken alweer, wat gaat het snel zeg! Ik hoop voor je dat hij/zij er gemakkelijk uitfloept
Nou, daar ben ik juist bang voor. Ik weet niet of er iemand op mijn bevallingsverslagen zit te wachten, maar ik zal toch proberen er een leesbaar verhaal van te maken.

Bij de eerste braken om 10 uur s'avonds de vliezen , 11 dagen voor de uitgerekende datum.Verloskundige gebeld...............kwam om elf uur, luisterde naar het hartje en zei dat het nog wel even kon duren voor de weeen zouden beginnen.Als er s'ochtends om 9 uur nog geen weeen-activiteit was moesten wij ons melden op de kraamafdeling van het ziekenhuis.Dan zouden ze het gaan inleiden.
Nou, daar was ik me dan dus ook op voor aan het bereiden, een ingeleide ziekenhuisbevaling.( we wilden zowiezo poliklinisch omdat er 6 weken daarvoor iets vreselijks was gebeurt tijdens een thuisbevaling van een famililid, en ik niet meer thuis durfde te blijven).
Maar om half 1 s'nachts kreeg ik toch wel wat kramp............en om half twee was het al niet meer te houden.Ik dacht dat ik dood ging, en het kon nog wel 24 uur duren......en het zou nog erger moeten gaan worden........1 uur weeen......eerste kind ????
IK WILDE NAAR HET ZIEKENHUIS EN WEL NU!
Verloskundige gebeld.......die vond het absoluut nog niet nodig, maar als we er op stonden moesten we maar gaan.
Wij gingen........en toen wij daar waren om twee uur moesten we nog DRIE KWARTIER op de verloskundige wachten, terwij zij om de hoek woont, maar goed......
Ze deed een onderzoek en toen bleek ik al VOLEDIG ONTSLUITING te hebben!!!!!
Na 35 min.persen is onze eerste dochter geboren, om 3.17uur, 10 dagen voor de uitgerekende datum, 2840 gram, kerngezond en ik ook op 4 hechtingen na.Maar we waren dolgelukkig en toch ook wel een beetje overvallen door de snelle bevaling, maar achteraf viel het alles mee....ik zou het zo weer doen.

En dus 2,5 jaar later, 6 dagen voor de uitgerekende datum werd ik s'nachts om 5 uur waker met lichte kramp. Ben even naar beneden gegaan en om half 6 was ik er toch wel van overtuigd dat het weeen waren.Man wakker gemaakt en vk gebeld.Deze keer graag een thuisbevaling. Ze kwam dus gelijk! Had niet een mijn dossier opgehaald!
Rond 6.15 uur was zij er, deed een onderzoek en toen bleek ik al 8 cm ontsluiting te hebben ( gauw oma gebeld om de oudste op te vangen als ze wakker zou worden) maar de vliezen waren nog niet gebroken, en de pijn was draaglijk, hoefde de weeen nog niet weg te zuchten, dus besloten af te wachten tot de vliezen vanzelf zouden breken.
Dat gebeurde dus niet en de vk heeft ze om 7.15 uur doorgeprikt, mocht om 7.35 uur gaan persen en om 7.45 uur was onze tweede dochter geboren...3020 gram, kerngezond en ik ook.Geen kraamhulp aanwezig, kwam te laat. Geen hechtingen.Weinig bloedverlies, perfect.

En weer 2,5 jaar later, 2 dagen voor de uitgerekende datum, half tien in de ochtend.
Oudste dochter was op school, jongste dochter was thuis.Wilde nog wat boodschappen gaan doen, maar om een of andere reden stelde ik dat steeds uit. Nog even stofzuigen, nog even samen oefenen op de driewieler, nog even plassen.
Rond tien uur was ik er van overtuigd dat ik weeen had.
VK gebeld, man gebeld, en die was net een uur rijden bij ons vandaan, maar kwam onmiddelijk naar huis.
VK kwam om 10.30 uur. Bleek al 9,5 cm ontsluiting te hebben.( die halfe cm. was gewoon om mij rustig te houden omdat de vader er nog niet was, maar volgens mij was het gewoon 10 cm)
De vliezen waren nog niet gebroken, dus beloten dat af te wachten en zijn vast alle spullen klaar gaan zetten voor de thuisbevaling op de baarkruk. Om 11 uur erg zenuw8tig omdat vader er nog niet was.Eindelijk om 11.15 komt hij thuis.Gelijk breken spontaan de vliezen. Schoonvader komt jongste dochter ophalen en gaat de andere op school halen en neemt ze mee naar oma.
Ben om 12.30 uur op de baarkruk gaan zitten en 3 minuten later is onze zoon geboren, 3410 gram, kerngezond en ik ook, geen hechtingen , weinig bloedverlies, weer perfect.(Er was deze keer wel kraamhulp aanwezig.)

Maar goed, nu zijn we er weer, 2.5.jaar later, 2.5 week voor de uitgerekende datum, en wie zal het zeggen. Hoe zal het deze keer gaan??Als papa er maar bij is, zou het vreselijk vinden het zonder hem te moeten doen.Veel sneller zal het niet gaan, want dat is haast onmogelijk.

Lang verhaal he, hoop dat het niet verveelt.
Daaaaaag, Rosie

U kijkt toch ook?
  Jubileum moderator vrijdag 24 januari 2003 @ 10:34:22 #168
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8082737
Mijn god Rosie wat een snelle bevallingen!!!
Dat geeft de burger moed .
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 24 januari 2003 @ 10:36:37 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8082763
Hoewel het natuurlijk wel eng is als het zo snel gaat.
Is papa er op tijd bij, opvang voor de andere kindjes etc.
Lijkt het mij toch wel een zegen hoor. Als je dat vergelijkt met sommige 30 uurs verhalen. Pfff.
pi_8082837
Oh ja, wilde nog even wat kwijt, vreselijk off topic, maar ik kan er niet over uit.
Ben niet iemand die zich met anderen bemoeid, leven en laten leven, ieder ziin meug.

Maar ik lees dus altijd bij ons in het streekkrantje, je weet wel, z'n gratis huis aan huis blaadje, welke babies er geboren zijn. Dat staat er elke week in. Geboren, zoon of dochter van, naam baby, naam papa, naam mama, ook de achtenaam.
Nou stond er vorige week in dat er een zoon geboren is en hij heet............. SLIM SHADY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat doe je je zoon toch niet aan, vreselijk!!

Sorry hoor, lekker off topic maar wilde het even kwijt.

U kijkt toch ook?
pi_8082851
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hoewel het natuurlijk wel eng is als het zo snel gaat.
Is papa er op tijd bij, opvang voor de andere kindjes etc.
Lijkt het mij toch wel een zegen hoor. Als je dat vergelijkt met sommige 30 uurs verhalen. Pfff.
Dat is waar , maar heb al een paar keer gedroomd dat ik het alleen moest doen. Nou, dat zie ik toch niet zitten.
U kijkt toch ook?
pi_8082981
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn bevalling duurde 36 uur, was gewoon niet leuk meer. Ik hoop toch bij een eventuele volgende dat het sneller gaat....
pi_8083091
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 10:54 schreef lily het volgende:

[..]

Mijn bevalling duurde 36 uur, was gewoon niet leuk meer. Ik hoop toch bij een eventuele volgende dat het sneller gaat....

Ja, dat lijkt mij ook geen pretje. Maar bij een volgende gaat het gelukkig vrijwel altijd sneller, uitzonderingen daargelaten.

Ik zou alleen erg gerustgesteld zijn als ik zeker wist dat de vader er bij zou zijn. Ik hoop dan ook dat het in de nacht begint, of dat eerst de vliezen breken

U kijkt toch ook?
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 11:14:38 #174
7074 moussy
kuttekop
pi_8083283
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 10:42 schreef Rosie het volgende:
Oh ja, wilde nog even wat kwijt, vreselijk off topic, maar ik kan er niet over uit.
Ben niet iemand die zich met anderen bemoeid, leven en laten leven, ieder ziin meug.

Maar ik lees dus altijd bij ons in het streekkrantje, je weet wel, z'n gratis huis aan huis blaadje, welke babies er geboren zijn. Dat staat er elke week in. Geboren, zoon of dochter van, naam baby, naam papa, naam mama, ook de achtenaam.
Nou stond er vorige week in dat er een zoon geboren is en hij heet............. SLIM SHADY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat dacht je van Toy Travis de wild

Wie noemt zn dochter nou "speelgoed"

oké Mink K. is een grote crimineel hier in Nederland

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 januari 2003 @ 11:16:51 #175
13151 crew  Rewimo
pi_8083308
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 10:42 schreef Rosie het volgende:

Ehm ja, de dochter van Ruud de Wild (gisteren geboren) heet Toy Travis. Brrrrrrrrr... Ik vind dat echt zielig zulke namen. Het lijkt soms wel of mensen niet beseffen dat je er een heel leven mee moet doen.
pi_8084024
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 11:14 schreef moussy het volgende:

[..]

Wat dacht je van Toy Travis de wild

Wie noemt zn dochter nou "speelgoed"

oké Mink K. is een grote crimineel hier in Nederland

Ja, ook vreselijk.....Toy Travis........is niet echt serieus te noemen.
Maar even voor de duidelijkheid, SLIM SHADY is de bijnaam van die rapper eminem. Zijn echte naam is Marshal Mathers o.i.d.
Is moeilijk hoor, over 20 jaar weet waarschijnlijk niemand meer wie dat was, maar je zit voor altijd met die naam opgescheept.

Dat het goedgekeurd is door de ambtenaar. Toy.....speelgoed, het is toch geen naam.

En over Mink k. , zo is er met elke voornaam wel een crimineel persoon te vinden, ok, Mink is wat minder voorkomend, maar toch...

U kijkt toch ook?
pi_8084896
Tja mijn zoontje heet Damien... net als in de film The Omen.
Iedereen die mijn zoontje dus ook van naam kent heeft geloof ik weleens gevraagd waarom wij ons zoontje in hemelsnaam een duivelse naam hebben gegeven...

Maar idd toy...

† In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 13:15:01 #178
7074 moussy
kuttekop
pi_8085093
De ambtenaar hier deed al moeilijk met de naam René voor een meisje
pi_8085168
*lurkstand uit* Namen...blijft moeilijk ...slim shady, toy...hmmm.

Hier gaat het wat minder: ik ben nog steeds niet lekker, de hond moet straks uitgelaten worden (nadeel: als je allebei de griep hebt, moet de hond nog steeds uitgelaten worden), en ik heb het vermoeden dat de hormonen met name in de tweede helft van de cyclus zijn weerslag hebben op mijn humeur , gezeik op mijn werk en de vorige bewoners geven hun schuldeisers een vals adres op, waardoor ze dus steeds bij ons op de stoep staan....

Kmoest eeeeven klagen hoor.

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 januari 2003 @ 14:13:12 #180
13151 crew  Rewimo
pi_8086321
Damien, Mink en René zijn tenminste wel normale namen. Niemand die zal zeggen wat een vreemde naam, hoogstens: waarom heb je die gekozen?

Maar sommige namen zijn echt heel erg vreemd. Misschien leuk voor een kind, maar zie jij een man van pakweg 80 voor je die Boy heet, of Bink? Volgens mij denken mensen daar niet over na.

Wat ik wel grappig vind (maar wat ik nooit voor mijn eigen kind zou kiezen), zijn die ouderwetse namen die je nu weer wat meer hoort: Storm, Spijker, Splinter. Ik vind ze wel stoer, maar ook te pest-gevoelig. Dat wil ik mijn kind niet aandoen.

Ik vind het wel leuk om een weinig voorkomende naam te kiezen. Christan hoor je maar zelden

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 januari 2003 @ 14:14:24 #181
13151 crew  Rewimo
pi_8086345
Beterschap Toot, snerthormonen, en dan ook nog griep, en die hond Kijk maar veel fotookes, dan knap je wel op
pi_8086589
Slim Shady en Toy.. wat erg
Het is best moeilijk om een originele mooie naam voor je kind te verzinnen maar er zijn grenzen hoor...
Zo weet ik van iemand die zijn zoon Zee heeft genoemd..... dat krijg je je strot toch ook niet uit?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 januari 2003 @ 14:28:43 #183
13151 crew  Rewimo
pi_8086618
De ergste die ik ken is deze: Zilverlieve

voor een jongen

pi_8086748
Namen ja, dat blijft moeilijk voor sommige mensen. Ik vind het echt onvoorstelbaar wat mensen hun kind aan kunnen doen. Zo las ik een paar maanden terug in de krant over een jongetje met de naam Vrede...

Arm kind

pi_8086773
Wij proberen juist een naam te kiezen die en niet te vaak voorkomt en niet echt pestbaar is.
Natuurlijk zijn kinderen erg inventief als het om pesten gaat maar je zoon Joep (ik noem maar wat hoor...) noemen is wel vragen om gepest te worden....
Over namen gesproken... wij moeten nog steeds een jongensnaam uitkiezen... Ik denk zelf nl dat deze een meid wordt maar ja 50% kans he dat het een jongen wordt.
Nou ja komt wel voordat het geboren is.

Oja ik heb vanmorgen voor Damey een bob de bouwer stoel gekocht en meteen ook een trui en sokken... Bij de dekamarkt.
Damien is niet van de stoel af te slaan!!! Hij wilde hem tussen de middag zelfs mee naar bed nemen

pi_8086817
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 14:35 schreef Fannetje het volgende:
Namen ja, dat blijft moeilijk voor sommige mensen. Ik vind het echt onvoorstelbaar wat mensen hun kind aan kunnen doen. Zo las ik een paar maanden terug in de krant over een jongetje met de naam Vrede...

Arm kind

Mijn bovenbuurmeisje heet Love... en de moeder van dat kind is nu weer zwanger en wil haar volgende kindje Peace noemen. Ongeacht of het nu een jongen of een meid is.
Tja het zijn wel een stel vage hippies maar dit gaat mij wel even te ver hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 januari 2003 @ 14:41:05 #187
13151 crew  Rewimo
pi_8086867
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 14:36 schreef Angel22 het volgende:
Oja ik heb vanmorgen voor Damey een bob de bouwer stoel gekocht en meteen ook een trui en sokken... Bij de dekamarkt.
Damien is niet van de stoel af te slaan!!! Hij wilde hem tussen de middag zelfs mee naar bed nemen
Geweldig hè, die stoel. Christan geeft hem zelfs kusjes

Truien en sokken hadden ze hier niet

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 24-01-2003 14:45]

pi_8086929
Hier gelukkig nog wel.... maar alleen deze trui die ik nu dus heb was nog in maatje 98/104 de rest was al 122/128.
Ik had ook mazzel met de sokken want er lag dus nog 1tje van drie paar sokken met maat 27tot30 precies waar damien nu in zit.
Er lagen wel nog een stuk of 20 van die stoeltjes, daar stond ik echt van te kijken.
pi_8087056
Jullie hebben het maar makelijk met "Bob de Bouwer" verslaving.
Anouk is helemaal verknocht aan de 101 Dalmatiërs. .
Ze wil ze allemaal hebben. .

KOm op Catoot. .

pi_8088337
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 14:51 schreef berney het volgende:
Jullie hebben het maar makelijk met "Bob de Bouwer" verslaving.
Anouk is helemaal verknocht aan de 101 Dalmatiërs. .
Ze wil ze allemaal hebben. .

KOm op Catoot. .

Ojee das een duur geintje dan berney...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 januari 2003 @ 15:57:07 #191
13151 crew  Rewimo
pi_8088423
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 15:53 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Ojee das een duur geintje dan berney...

Ja, gelukkig heeft Bob geen 101 medewerkers
pi_8088764
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 15:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, gelukkig heeft Bob geen 101 medewerkers

Wees er maar heel blij om. .
pi_8088978
K3 K3 K3 K3 K3 K3 K3 K3 K3

Dat is het bij ons. Alles van K3 willen ze. De cd's, video's ,dekbedhoes, sloffen, pennen, stickers, bekers, briefpapier, schooltassen, schoolbekers, trommels,koekjes, kauwgom, lollies, poppen,key-cord, ondergoed, sokken, oh ja, ze willen naar alle concerten, (we zij 1 keer geweest) puzsels, hoedje, alles is te koop, vreselijk duur, en het is dan ook nog bijna overal te koop. Je kunt er niet om heen. Niet dat ze dit allemaal hebben, maar ze zouden het wel willen.......

K3 K3 K3 K3 K3 K3.............zelfs alle liedjes kan ik meezingen.
Zelfs mijn zoontje? van twee weet wie ze zijn, herkent het....ka-rie....
Zigt ook liedjes mee....zover hij dat kan dan.
Het is om gek van te worden en het eind van de rage is nog niet in zicht.
Er is voor deze zomer weer een hele concertreeks gepland.Maar wij hebben geen kaartjes!!!

U kijkt toch ook?
  vrijdag 24 januari 2003 @ 16:29:13 #194
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8089017
Nog even over de namen: ik vind het eigenlijk wel een leuke naam, Toy Travis
En Moussy, bij Mink dacht ik niet aan die crimineel, maar aan Mink Deville (je weet wel, van Spanish Stroll, oeh, mooi nummer!)
Rewimo, zelf vond ik Storm ook een prachtige naam, maar Sterre begint al met een S, en we wilden de namen met verschillende beginletters (o.a. handig voor de post later, als ze wat groter zijn).
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 januari 2003 @ 16:30:54 #195
13151 crew  Rewimo
pi_8089046
Wonderlijk hè, dat zelfs die hele kleintjes (wat is nou 2 jaar?) zo weg kunnen zijn van iets. Christan gaat er ook helemaal in op (dat geldt trouwens ook voor de Tubbies, en Thomas bijvoorbeeld, maar Bob is echt alles). Wel grappig om te zien hoor, als hij hard meeroept: Rollie, stop, egels!
pi_8089257
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 16:27 schreef Rosie het volgende:
K3 K3 K3 K3 K3 K3 K3 K3 K3

Dat is het bij ons. Alles van K3 willen ze. De cd's, video's ,dekbedhoes, sloffen, pennen, stickers, bekers, briefpapier, schooltassen, schoolbekers, trommels,koekjes, kauwgom, lollies, poppen,key-cord, ondergoed, sokken, oh ja, ze willen naar alle concerten, (we zij 1 keer geweest) puzsels, hoedje, alles is te koop, vreselijk duur, en het is dan ook nog bijna overal te koop. Je kunt er niet om heen. Niet dat ze dit allemaal hebben, maar ze zouden het wel willen.......

K3 K3 K3 K3 K3 K3.............zelfs alle liedjes kan ik meezingen.
Zelfs mijn zoontje? van twee weet wie ze zijn, herkent het....ka-rie....
Zigt ook liedjes mee....zover hij dat kan dan.
Het is om gek van te worden en het eind van de rage is nog niet in zicht.
Er is voor deze zomer weer een hele concertreeks gepland.Maar wij hebben geen kaartjes!!!

Er is alweer een nieuwe groep in opkomst iets met M3 kids ofzo. .
pi_8089314
Kreeg net een kaartje van een buurvrouw met wat het volgende thema is hier in huis en de ramen en of ze een sugestie mocht geven: Valentijn

Echt tof dat de buurt het zo waardeert, terwijl ik het natuurlijk voor Alicia doe (heb dan ook maar braaf de vuurpijlen verwijderd en een nieuwe erop gezet )

(voor wie geen idee heeft waar het over gaat: Ik heb altijd de ramen van basisscholen enzo beschilderd en doe dat sinds ik alicia heb thuis ook. Zij heeft daar best lol om. Zij mag met haar verfhandjes op de binnenruiten van de deuren en ik doe de gewone ramen. Iedere keer staat er wat anders. (zwarte piet, kerstman, sneeuwpop, vuurpijlen en nu een FF-beertje). Het is de bedoeling dat als ze groot genoeg is dat zij ze inkleurt en ik alleen de tekening zet)

pi_8089767
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 16:45 schreef Knorretje het volgende:
Kreeg net een kaartje van een buurvrouw met wat het volgende thema is hier in huis en de ramen en of ze een sugestie mocht geven: Valentijn

(voor wie geen idee heeft waar het over gaat: Ik heb altijd de ramen van basisscholen enzo beschilderd en doe dat sinds ik alicia heb thuis ook. Zij heeft daar best lol om. Zij mag met haar verfhandjes op de binnenruiten van de deuren en ik doe de gewone ramen. Iedere keer staat er wat anders. (zwarte piet, kerstman, sneeuwpop, vuurpijlen en nu een FF-beertje). Het is de bedoeling dat als ze groot genoeg is dat zij ze inkleurt en ik alleen de tekening zet)

Wat een grappig idee. .
Waar doe je dat mee. ????? (met welke verf)
pi_8089953
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 17:07 schreef berney het volgende:

[..]

Wat een grappig idee. .
Waar doe je dat mee. ????? (met welke verf)

met een tamponeerkwast, water en plakaatverf. En alicia gebruikt gewoon vingerverf omdat ik hele oude schoolplakaatverf gebruik die ik haar nog niet toevertrouw ivm handjes in de mond

vb: (door de schemering zijn de foto's niet heel duidelijk)

† In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 17:46:41 #200
7074 moussy
kuttekop
pi_8090470
Wat leuk die ramen!!

Is dat er nog een beetje af te krijgen??

Ik begin er beneden niet aan, hoe leuk ik het ook vind... ik heb al het idee dat ik midden in Bart Smit woon , omdat er overal speelgoed ligt. Madam wil het niet op dr kamer hebben, ze is daar té dwangmatig voor. Als ik ook maar iets verander of scheef zet is ze van de rel

Hier is het ook K3 K3 K3 Iedere ochtend gaat er een cd'tje in dr radio en worden wij daar mee wakker gemaakt

pi_8090621
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 17:46 schreef moussy het volgende:
Wat leuk die ramen!!

Is dat er nog een beetje af te krijgen??

ja hoor, zeer makkelijk. Beetje water doet al wonderen. En als je ramen beslagen zijn en je hebt een kat in huis die met alle geweld naar buiten wil/moet kijken en dus met de poten het raam gaat schoonmaken ben je het ook kwijt. (onderaan bij de sneeuwpop heeft ie het ook gedaan en heb ik tig keer moeten bijwerken. na de laatste keer het gewoon maar laten zitten in de wetenschap dat hij er toch eerdaags af moet; op naar de lente!!
pi_8091378
Echt enig hoor die tekeningen.
Alleen ik ben niet zo creatief. .
pi_8091587
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 18:40 schreef berney het volgende:
Echt enig hoor die tekeningen.
Alleen ik ben niet zo creatief. .
tuurlijk wel joh.

* Je bedenkt een thema.
* je pakt een vel papier/behang
* schrijf het thema woord op
* brainstorm een aantal tellen en schrijf alles op wat te maken heeft met het thema. Laat anouk meedenken.
* bedenk simpele dingen die anouk kan maken en bedenk dingen die jullie samen moeten uitwerken (en dingen die je evt alleen doet).
* werk het uit, verdeeld over een paar dagen. Laat alles een maandje hangen. en je begint opnieuw. Bewaar het brainstormvel voor een volgende keer met eenzelfde thema.

vb. (ff uitgaande van anouks leeftijd)
thema: valentijn
brainstorm: hartjes, beertjes, kadootjes, rozen, liefde, kusjes, kaarsen, lekker eten, etc etc
wat te doen: hartjes tekenen - anouk laten inkleuren
mobile maken van hartjes. (hartjes op gekleurd papier tekenen. Anouk laten uit prikken. Ieder hartje twee keer. Touwtje ertussen en ophangen maar. evt aan een stokje oid)
met lipstick anouk kusjes laten geven op de ruiten, kopjes, op papier, etc
rozen maken van crepe papier (steeltjes van rietjes)
kleurplaten uitprinten en laten inkleuren. Met behang een lijssie eromheen maken en ophangen
verhaaltjes voorlezen over "verliefd" zijn. "Kusjes geven" (er zijn hele leuke prenteboeken rond het onderwerp verliefd).
Laat anouk zelf naar aanleiding van dit alles iets tekenen over verliefd zijn. Of over hoe ze mama en papa verliefd ziet zijn.
Valentijnskaarten maken is ook altijd leuk (al denk ik dat ze daar net te jong voor is om te snappen).

En zo zijn er nog eeeeeeeeeeeeeeeeeen heleboel dingen te bedenken. (juwelendoosje in de vorm van een hartje bv maken, maar kost wat eigen inspanning)

Bij ieder thema is wel iets te bedenken. Begin simpel en probeer het zelf denken en ondernemen van anouk te stimuleren. Ga uit van wat zij weet , wil en vind. Als zij bv bomen bij de liefde hoort vinden maak je bomen met haar en vertel haar dat jij rozen er bij vindt horen en laat haar samen jou rozen maken. Doordat je haar het meeste denkwerk laat doen is het op den duur een koudkunstje en gaat ze het vanzelf van je overnemen. Hoef je alleen nog maar te zeggen dat het tijd is voor een nieuw thema en voila ze begint al met het opsommen wat er allemaal gedaan kan worden.

Enkele aankomende thema's
pasen, (lente) bloemen, dieren, koninginnedag, etc. En anders kletsen we wel een topic vol over knutselen, thema's etc met kindertjes. (tijden/jaren met kleine kindertjes gewerkt en gehandicapten die dolwaren op knutselen en thema's)

pi_8091644
nog drie maanden en alicia is alweer jarig. we zijn sinds deze week bezig met het voorbereiden van een aantal dingen. (uitnodigingen, herineringsdingen, versierinigen, tijden, eten, etc etc) Nog iemand tips waar we aan moeten denken en waar we nog niet aangedacht hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 19:33:40 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_8092230
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 19:00 schreef Knorretje het volgende:
nog drie maanden en alicia is alweer jarig. we zijn sinds deze week bezig met het voorbereiden van een aantal dingen. (uitnodigingen, herineringsdingen, versierinigen, tijden, eten, etc etc) Nog iemand tips waar we aan moeten denken en waar we nog niet aangedacht hebben.
Een taart om mee te kliederen

gewoon een taartbodem met lekkers en vooral véél slagroom versieren

pi_8092451
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 19:33 schreef moussy het volgende:

[..]

Een taart om mee te kliederen

gewoon een taartbodem met lekkers en vooral véél slagroom versieren

die hadden we al op het programma staan. en dat ze het lekker vind weten we inmiddels ook al. (bak regelmatig cake en taart in het weekend)
pi_8092573
Knorretje thx voor je tips, maar Bo blijft ook met speeltjes (nieuwe, die heeft ze nog van haar verjaardag) echt niet lang in bed liggen. Ze heeft dan gewoon honger en wil eten (is meestal tussen 7 en 8) Soms lukt het me om haar dan toch even bij mij te gooien en dan slaapt ze tot 9 uur of kijken we samen tv in bed. (net wat je zegt ook al ligt ze bij je, je slaapt dan niet maar je rust wel uit) Na het eten gaat ze dan even spelen en dan weer even naar bed zodat ik kan douchen. Soms slaapt ze dan, soms ook niet. Daarna ga ik haar wassen en aankleden wat eten en dan een stukje wandelen en dan gaat ze weer tussen de middag slaapje doen. Dit liep nu van de week in de soep omdat ze hiernaast aan het klussen zijn en dat kan ik niet tegen houden alleen daar kon ik dus niet tegen Ik slaap slecht savonds en als er nu ook maar iets gebeurt sta ik soms op springen. Ook in de positieve zin hoor, kan ook hele manische buien hebben af en toe. Pfff om gek van te worden, zal wel alles met de hormoontjes te maken hebben. Fijn dat de poes weer beter is en leuk gedaan hoor die tekeningen op de ramen!!

Catoot tuurlijk mag je hier klagen gewoon doen, het is nogal niet wat al die medisijnen in je lijf. Gooit het er maar lekker uit en dan nog ziek ook, bah van mij.

Over de namen ja Slim Shady belachelijk, terwijl Shady weer wel kan vind ik. Rewimo jij noemde geloof ik Boy een gekke naam, die vind ik dus weer heel leuk, maar ja stel dat Bo een broertje krijg om die nou Boy te noemen, hahaha, nee maar niet doen he. Zoveel mensen zoveel voorkeuren. Maar ik zou inderdaad wel naar pestgevoelige namen kijken. Ik heb zelf een broertje die Woody heet. Jullie raden het al. Hij werd altijd gepest met Woody woodpecker en dat geluidje deden ze dan echt zielig. Of als iemand vroeg hoe hij hette vroegen ze altij he, wat hoe. Totdat hij een jaar of 4 was en er een sinterklaas in een supermarkt kwam en die vroeg aan hem hoe heet jij zei hij Richard. Mijn moeder stond toen met een bek vol tanden. Maar zo zie je hoe een kind daar toch wel last van kan hebben. Terwijl nu hij ouder is k het een geweldige naam vind.
Dinus hoe is het met jou?
Bo gaat steeds meer geluidjes enzo maken nu heb ze weer een nieuwe woordje kokiekokiekokie enz enz. Als ik dat 1 keer doen dan gaat ze gelijk beginnen en dat gaat maar door en door echt grappig. Ook ging ze op muziek altijd dansen door door haar knieen te zakken en dat is verandert in een 'pasje' dan gooit ze 1 been naar voren en weer terug echt grappig. En ze word jaloers. Als ik en husb lekker bij elkaar zitten gaat ze huilen en komt ze ook ineens bij ons staan en hangen en wil ze er ook bij en dan het liefst bij pappa (is een echt pappa's meisie) En als ik dan een kus geef aan husb duwt ze me gewoon weg. Dat word nog wat dalijk met een kleintje erbij

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8092635
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 19:00 schreef Knorretje het volgende:
Bedankt voor de tips hierboven ik zal effe met mijn man brainstormen die is wél creatief. )))

En wat de verjaardag van Alicia betreft:
Zorg voor extra feestkleding.
Als ze de taart eet is het leuker om niet de slap erbij om te hebben(vind ik persoonlijk,leuker voor de foto's ook).
Daarna kan je haar dan verkleden in haar andere feesttenue.

Oh en koop niet de verjaarstaart bij de hema....die is mierzoet en bovendien hebben ze bij de konmar veel meer mogelijkheden.....thema's.

pi_8092850
hij is door!!!!!!!!!!!!!!!!! eindelijk. Na weken zwoegen heeft ze nummer 3. Het is niet een van de voortanden maar er net naast. (aan de bovenkant)
YES!! (zullen we dan nu eindelijk weer normaal slapen )
pi_8092934
Wij worden hier simpel van de Teletubbies. Jorden is verslaafd! We zijn nog niet binnen of het is al "Laalaa! Tjiesjie" (=televisie). Niks anders dan de Teletubbies. Bah!

Over het bezoek aan de kinderarts: alles was goed, geen allergie vastgesteld (maar niet alle stoffen onderzocht, het kan dus nog steeds van de mayonaise van de Mac komen...), longen klonken prima.
Voor de statistieken: 20 maanden, 12,3 kilo, 90 cm. Aardig toch?
Over drie maanden moeten we terug naar de kinderarts om te vertellen of hij nog benauwd is geweest.

*vindt combinatie van Frank en Stijn als namen voor zonen ook niet zo geweldig (had ik geloof ik al eerder gezegd).

† In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 20:30:00 #211
7074 moussy
kuttekop
pi_8093225
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 20:12 schreef Nausicaa het volgende:

Hij is bijna net zo groot en zwaar als René Ik zal dr morgen voor de aardigheid eens meten.
pi_8093402
quote:
[b]Op vrijdag 24 januari 2003 20:12 schreef Nausicaa het *vindt combinatie van Frank en Stijn als namen voor zonen ook niet zo geweldig (had ik geloof ik al eerder gezegd).

Bij mijn zusje in de klas zat er een jongetje en die heette Bernardo en zijn zusje heette Bernadette.. da's ook origineel

Knorretje, ik vind het ook razend creatief hoor! Da's geloof ik niet voor mij weggelegd

† In Memoriam † vrijdag 24 januari 2003 @ 20:51:27 #213
7074 moussy
kuttekop
pi_8093522
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 20:42 schreef Sweej het volgende:

[..]

Bij mijn zusje in de klas zat er een jongetje en die heette Bernardo en zijn zusje heette Bernadette.. da's ook origineel

Zo hadden wij tijdens de zwangerschap de naam Rona in gedachte, maar René en Rona vond ik toch niks. Vond het meer een 2lingennaam, toen werd het Isis en uiteindelijk Mink
pi_8093678
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 20:51 schreef moussy het volgende:

[..]

Zo hadden wij tijdens de zwangerschap de naam Rona in gedachte, maar René en Rona vond ik toch niks. Vond het meer een 2lingennaam, toen werd het Isis en uiteindelijk Mink

Wij vonden voor de tweede Fleur zo mooi, maar omdat de oudste al Rosa heet vonden we het z' n bosje bloemen worden.
Uiteindelijk is het Isabel geworden.

Een neefje heet trouwens Boy, vind het wel een leuke naam.
Een nichtje heet trouwens ook Renee, met twee ees.

U kijkt toch ook?
pi_8094011
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 20:42 schreef Sweej het volgende:

[..]

Ik heet Berna. .
pi_8094023
Ik vind meidennamen sowieso makkelijker. Die hebben we dus ook al Maar een jongensnaam.... niet dus. En als Bo een jongen was had hij Beau geheten dus dat kan niet meer.

Lois hoe voel jij je?
Fijn dat die pokkies over zijn.

Nausicaa hoe is het? Vertel nou is wat meer over je neiuwe baan, wat hoe en wanneer? En Jorden groeit lekker en gelukkig gaat het goed met hem.

Et hoe voel je je? Wanneer krijg je de punctie?

En Moussy ook nog zo moehoeeee

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8094101
Ik ben ook steeds zo moooooooooehoe maar ik ben niet zwanger.....

(komt door k*t hormonen van me).

vrijdag 24 januari 2003 @ 22:45:50 #218
3011 E.T.
pi_8095547
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 21:21 schreef jessie het volgende:

Et hoe voel je je? Wanneer krijg je de punctie?

Ff snel tussendoor.. (heb ff geen puf om iedereen af te gaan enzo )
Ik ben zwaar verkouden.. ik eet me rot aan vitamine C en nyslileen.. 't helpt alleen nog niet echt
Gaat wel weer over (ik hoop een beetje snel, je wordt er zo moe van)

Punctie? Geen idee.. eerst maandag maar 'ns op de echo kijken of er wel wat gebeurt in mijn buik

pi_8097911
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 20:12 schreef Nausicaa het volgende:
Sven had een dik half jaar geleden een gewicht van 13 kilo en 90 cm
Cb loopt hier nogal achter en naar schatting is Sven nu ongeveer 16 a 17 kilo en boven de 95 cm.
Sven is ook 20 maanden oud, de 2de verjaardag staat al in het vooruitzicht. Wat vliegt de tijd en wat een praatjes al voor zo'n knulletje

Ik lees hier nog steeds veel mee hoor maar heb af en toe van die periodes dat ik er geen zin in heb om zelf wat te vertellen of gewoon de puf niet heb.
Het verhaal van Jorden gevolgd en blij dat hij niet meer benauwd is. (en wat is het nou geweest?)
Alle zwangeren nog van harte gefeliciteerd!(moussy en Lois o.a.)
Catoot en E.T. heel veel en
Karin nog ffies! (gelachen om je schaapjesobsessie)
En vele anderen die ik vergeten ben.

Nu natuurlijk wat over Sven
Erg ziek geweest vorige maand(infectie bovenste luchtwegen en neigend naar een longontsteking) en hij is heel z'n leven al benauwd dus al mee heen geweest maar toen was Sven nog geen 1 jaar dus kon de KNOarts nog niks doen.
Eergisteren weer naar de dokter omdat Sven zijn benauwdheid nu echt de spuitgaten uitloopt. Elke nacht tig keer wakker en ligt 9 van de 10 keer tussen ons in wat best gezellig is (lig je bijna te slapen voel je een vingertje op je neus en hoor je keihard TOET zeggen en daarna gegrinnik)

Kwam daar dus binnen met Sven en zag de dokter zorgelijk kijken. Wat zegt ie: bronchitis(het klinkt ook erg zwaar en piepend) waarom kom je niet eerder.
We waren er vorige maand dus geweest en toen we toen binnenkwamen dacht de dokter longontsteking(gelukkig niet), je kan je nu ongeveer voorstellen hoe benauwd Sven het altijd heeft.
Dus ik zei: vorige maand geweest blablabla en denk dat het echt puur neus en/of keelamandelen zijn. (begon bijna te twijfelen ook)
Dokter alles nagekeken en geluisterd naar longetjes maar die waren idd helemaal schoon. De dokter had zich dus weer vergist(beter zo dan andersom natuurlijk)
Volgende maand afspraak bij de KNOarts voor Sven, het komt er waarschijnlijk toch uiteindelijk van
Even afwachten nog.
Tot gauw weer.

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  Jubileum moderator zaterdag 25 januari 2003 @ 07:21:15 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8099090
Knor wat ben jij waanzinnig creatief! *erg jaloers is*

Arme Sven, benauwdheid is echt vreselijk. Ik weet dat het geen fijne operatie is beertje maar na 1 dag zijn ze alles al vergeten en knappen ze waanzinnig op. Ik loop nu al dagen enorme snotneuzen bij Eva af te vegen en we blijven er blij mee. Beter als die verstopte neuzen, bronchitissen en andere nare dingen. Nee een loopneus zien we graag.

Met mij gaat het wel. Ben gisteren om 8 uur al naar bed gegaan omdat ik zo moe was en nu ben ik hartstikke wakker als enige hier in huis.
Naja ga ik zo vast koekjes bakken. Eva heeft gisteren Nijntje koekjesvormpjes gehad van mijn moeder dus die moeten we uit proberen. Ze is nog steeds mallotig van Nijntje en vooral van de Tubbies. We hebben inmiddels 4 videobanden Tubbies en het verveelt haar nooit. Erg handig als ik erg misselijk ben en even op de bank wil hangen, dan is ze wel een half uurtje zoet.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_8099469
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 07:21 schreef Lois het volgende:
Knor wat ben jij waanzinnig creatief! *erg jaloers is*
er zijn vast in de bieb wel boekjes over creatief zijn met dreumesjes & peutertjes. Misschien heb je daar wat aan. En door het veel te doen wordt je steeds handiger en creatiever. Alicia en Eva verschillen te veel om echt samen te kunnen knutselen anders had ze hier welkom geweest op een knutselmoment (kun je het afkijken )

gister aan het eind van de middag foon gehad van woningbouw. We moeten mandag een formulier ophalen die dinsdag uiterlijk om 12:00 weer inleveren en dan dingen we mee naar een egw. Het is wel niet in de wijk waar we graag heen wouden maar alles is beter dan dit. Gisteravond lat even wezen kijken hoe het eruit zag en hoe de buurt er savonds bij ligt. Op de sloten na ziet het er aangenaam uit. Het is een enooooooooooooooooooooooooooorm huis. Giga voortuin, giga achtertuin (zelfs ruimte voor schommel, zandbak en evt klein glijbaantje) klein keukentje, leuk woonkamertje, leuk pchokje, en drie slaapkamertjes. We gaan dus vol goede moed meedingen en maandag ons melden. Reuze spannend. Heb vannacht al tig keer het huis ingericht en kan maar niet geloven dat we evt in aanmerking komen voor zo'n enorm groot huis.

pi_8099505
Spannend Knor!
Waar is het ergens? Het huis klinkt goed. Zijn er ook winkels enzo in de buurt?
Heb je eik ondersteuning bij het invullen van die formulieren voor aanpassingen enzo? Dat vraag ik me af, omdat een aantal collega's van mij dat zo ongeveer fulltime doen en omdat zij soms wel voorzieningen krijgen die eerder zijn afgewezen. Puur omdat ze weten hoe het allemaal werkt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_8099599
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 10:49 schreef YPPY het volgende:
Spannend Knor!
Waar is het ergens? Het huis klinkt goed. Zijn er ook winkels enzo in de buurt?
in rotterdam in de wijk de vlieger.
quote:
Heb je eik ondersteuning bij het invullen van die formulieren voor aanpassingen enzo?
nope. Ik krijg geen hulp, geen aanpassingen, geen hulpmiddelen, geen urgentie, geen vergoedingen etc etc etc. Ik ben gehandicapt verklaard, arbeidsongeschiktverklaard, BI geconstateerd, lichamelijke beperkingen geconstateerd maar niemand die nu gewoon het lef heeft om te zeggen en het op paier te zetten dat het van blijvende aard is. En zolang dat niet et geval is ben ik een gewoon mensje wat nergens recht op heeft tenzij we hetzelf aanschaffen.

en aangezien een tweede zwangerschap BI kan verergeren of verhelpen hebben we maar gekozen voor een tweede zwangerschap (nog altijd beter dan nooit meer zwanger kunnen raken door een operatie die ze evt kunnen doen)

† In Memoriam † zaterdag 25 januari 2003 @ 12:39:54 #224
7074 moussy
kuttekop
pi_8100503
quote:
Opa reddende engel bij komst snelle baby

DEN HELDER-,,Het lijkt net een film.'' Ab Ellen (56) uit Den Helder is op een bijzondere manier opa geworden. Met de telefoonhoorn tussen hoofd en schouders ingeklemd, zodat de verloskundige aanwijzingen kon geven, 'haalde' hij woensdagmiddag de baby bij zijn schoondochter, toen die onverwacht moest bevallen.

Voor de vader moet de grootste verrassing nog komen. De visserman keert vandaag terug van zee. Eerst dacht Francis Ellen dat ze last had van buikgriep. Ze was weliswaar hoogzwanger, maar het kind was pas uitgerekend voor 9 februari en de griep heerst momenteel. Schoonvader Ab Ellen, die toevallig bij haar was, belde voor de zekerheid maar even de verloskundige. Het was kwart over drie. ,,Zij zei dat ze nog bezig was met een andere bevalling maar daarna langs zou komen.'' Plotseling begonnen bij Francis de weeën. Vlug klapte de aankomende opa boven het kraambed uit en droeg zijn schoondochter er naartoe. Toen was het half vier.

,,Je hebt niet eens tijd om te denken. Ineens besef je dat je het allemaal zelf moet doen.'' De instructies van de verloskundige via de telefoon volgend, die dus twee geboorten tegelijkertijd moest regelen, hielp hij zo goed als hij kon. Om kwart voor vier begon de feitelijke bevalling en om acht minuten voor vier was er een gezonde dochter en kleindochter geboren: Karin Maria. Ze weegt 2800 gram en maakt het goed. ,,Ik kan het niet bevatten. Nog steeds niet. Ik heb de hele nacht niet geslapen van blijdschap.''

Vader Marco Ellen staat de verrassing nog te wachten. Hij is visser en komt vandaag terug van zee. ,,We hebben het hem maar niet verteld, anders zou hij nog brokken maken. In de haven zullen we hem opwachten.''Ab Ellen met zijn kleindochter Karin Maria, die hij op telefonische aanwijzingen ter wereld hielp komen. ,,Je kunt het gewoon niet bevatten.''

Dus zooooo krijg je een goeie band met je schoonvader
pi_8101084
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 12:39 schreef moussy het volgende:

[..]

Dus zooooo krijg je een goeie band met je schoonvader

dat stond op nhd.nl

leuk verhaal

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_8101090
Alleen ik zou het toch niet prettig vinden als mijn vader , bij mn vriendin ff een kind gaat halen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 25 januari 2003 @ 14:16:04 #227
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8101801
Ik moet er niet aan denken, m`n schoonvader bij m`n bevalling Ik doe het nog liever alleen.
Ik ben aan het oppassen vandaag op een heel klein ventje van 5 weekjes oud. Ik kan echt niet meer wachten tot we er weer een van onszelf hebben

Ik ben nu 18 weken en heb best last van harde buiken, weten jullie of dat kwaad kan en hoeveel normaal is?

zaterdag 25 januari 2003 @ 14:45:27 #228
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_8102142
Mijn gyn zei niet meer dan 15 per dag.
Nou kan dat voor iedere zwangere weer anders zijn, bij mij hing het samen met een hoog risico op een vroeggeboorte.

Feit blijft dat je nu weer steeds meer hoort dat het toch een teken is dat je te druk bent.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_8102240
Wat een ontroerend verhaal zeg. .
  † In Memoriam † zaterdag 25 januari 2003 @ 18:10:16 #230
7074 moussy
kuttekop
pi_8104595
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 13:23 schreef Joene het volgende:

[..]

dat stond op nhd.nl

leuk verhaal

Oh ja, brondvermelding

Ik moet er trouwens ook niet aan denken hoor, mn schoonvader in mn kruis te gluren, dan zou ik het ook liever in mn uppie doen

Ik hoorde vanmiddag van mn oma, dat mn opa de bevalling van toen hun buurvrouw "gedaan heeft"

pi_8105088
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 18:10 schreef moussy het volgende:

Ik hoorde vanmiddag van mn oma, dat mn opa de bevalling van toen hun buurvrouw "gedaan heeft"

grappig.
Zo hoorde ik dus dat alicia's ..?.. (laten we het maar neefje noemen) van afgelopen december gehaald is na enige woordewisselingen het niet willen hebben dat haar schoonmoeder hielp en de benen stijf op elkaar probeerde te houden terwijl hoofdje zo goed als al geboren was door een zus van danny's moeder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 januari 2003 @ 19:40:54 #232
13151 crew  Rewimo
pi_8105725
Mijn beste vriendin heeft haar zoontje in de gang gekregen, op een inderhaast neergelegd dekbed, de verloskundige aan de telefoon. Manlief heeft het prima gedaan Was 5 weken te vroeg, dus niemand had het aan zien komen, geen weeën, alleen "niet lekker". Het hoofdje werd op de wc geboren en de rest in de gang

Ik heb nog nooit zo'n raar telefoongesprek gevoerd met haar als die dag

pi_8106036
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 14:16 schreef coolbabe het volgende:
Ik moet er niet aan denken, m`n schoonvader bij m`n bevalling Ik doe het nog liever alleen.
Ik ben aan het oppassen vandaag op een heel klein ventje van 5 weekjes oud. Ik kan echt niet meer wachten tot we er weer een van onszelf hebben
[afbeelding]

Ik ben nu 18 weken en heb best last van harde buiken, weten jullie of dat kwaad kan en hoeveel normaal is?

Liev Wat een lekker frummeltje.....

Volgens mij kan dat wel hoor, die harde buiken. Zolang je er niet echt pijn/last van hebt kan het niet echt kwaad.

Enne schoonvader bij de bevalling

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 januari 2003 @ 20:24:52 #234
13151 crew  Rewimo
pi_8106095
Ach, wij hadden weer een drama hier daarnet Christan heeft een zeehond als knuffel, genaamd Konijn (kan er ook niks aan doen, het beest heet nu eenmaal zo). Hij slaapt hier (we zijn bij qltel) altijd met Konijn, thuis heeft hij Pais. Het belangrijkste aan zijn knuffel is het etiketje, daar duimt hij mee. Treffen we hem een half uurtje geleden hevig snikkend aan in bed: hebbe, hebbe. Geen idee wat er mis was, maar ineens zag ik Konijns etiketje naast Christan liggen. Dat was los geraakt en hij was ontroostbaar. Even een andere knuffel gegeven en 'mama maakt Konijn wel". Dat was goed. Kunnen we toch nergens naald en draad vinden! Alles afgezocht maar het naaikistje maar niet te vinden. qltel naar de buren, zijn allebei niet thuis. Uiteindelijk is hij naar zijn ex-buren, die nu achter hem wonen, gelopen en heeft daar een naald en draad gekregen. Ik gauw Konijn weer van zijn etiketje voorzien en ik werd beloond met een stralende lach. Is het nu weer goed? Ja met een big smile. Ga je nu lekker slapen? Ja, weer een big smile. Het is nu stil boven
  zaterdag 25 januari 2003 @ 20:40:18 #235
3011 E.T.
pi_8106328
Volgens mij ben ik over het hoogtepunt (of liever gezegd dieptepunt) van m'n verkoudheid heen.. (volgens mij was vanmiddag het ergste.. )
Ik heb weer lucht, ogen zijn minder droog en zitten niet meer zo dicht..

Knor spannend zeg! (al heb ik geen flauw idee waar wijk de vlieger is.. ) Vind 't wel gemeen hoor.. niet hier in de buurt

Ik vind die raamschilderingen geweldig! Moet je daar niet alleen wel een beetje voor kunnen tekenen? Ik bedoel, qua tekennivo ben ik nooit verder gekomen dan 2e klas lagere school.. ben bang dat als ik me aan zoiets zou wagen dat er gewoon een onherkenbaar poppetje op komt te staan met harken als voeten en handen Maar mocht 't ooit zo ver zijn.. Ik huur je gewoon in!

Nausicaa, is het geen idee om Jorden een keer als het goed uitkomt een heel minipietsiebeetje van die mac-fritessaus te geven? Zo klein dat 't geen echte grote gevolgen kan hebben maar wel dat er misschien IETS te merken is? Want hoe blij we natuurlijk ook zijn dat er niet iets ernstigs is, 't zou wel heel prettig zijn om te weten waar 't dan wel vandaan komt natuurlijk.

Eva! You go girl! geen pokkies meer!! Geen jeuk meer.. heerlijk!

En schoonvader bij de bevalling? Met van die grote kolenschop-werkhanden? Ehm.. nou nee, mag ik bedanken? (vind 't al een heel apart idee dat mijn schoonmoeder vorige week belde of ik al ongesteld was geworden.. zijn nou ook niet echt van die dingen die je normaal gesproken met je schoonouders deelt )

Verder gaat hier alles gewoon z'n gangetje. Ik zet elke avond braaf m'n twee spuiten. Geen centje pijn.
Toch heb ik wel 't idee dat m'n buik 'werkt'. 't voelt gewoon 'voller' dan normaal. ('t verschil tussen normaal 1 eiblaasje van ca. 1cm en nu misschien wel 15)
Misschien is het allemaal maar verbeelding en wil ik 't te graag voelen.. 'T voelt wel op dezelfde plaats waar ongeveer m'n eisprong te voelen is.. (die enkele dat ik 'm voel dan) dus 't zou goed kunnen. En verder is mijn slijmhuishouding anders dan normaal.
Maar ik ben erg benieuwd wat er maandag bij de echo tevoorschijn komt. Hoeveel eiblaasjes ik aan 't werk heb kunnen zetten en hoe de dosering verder moet.. (blijven ze te klein of te weinig: dosering omhoog, zijn 't er superveel of al te groot.. dosering zal niet omlaag gaan, dan doen ze gewoon de punctie eerder.. )

En sja, die punctie.. Ondanks dat ik de laatste tijd redelijk veel positieve verhalen hoor (naar omstandigheden dan) zie ik er nog steeds best wel als een berg tegenop en ik heb nog steeds 't idee dat 't allemaal vreselijk veel pijn doet enzo.. Naja, zo lang mijn idee zo blijft, kan 't alleen maar meevallen En ja, einde van de week of begin volgende week zal ik uit ervaring kunnen vertellen hoe 't is (meestal ongeveer 2 weken ei-stimulatie.. dus dan zit ik op volgend weekend)

We zullen 't allemaal wel zien.

Jubileum moderator zaterdag 25 januari 2003 @ 20:41:51 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8106354
Werken ze daar gewoon door in het weekend voor dit soort dingen ET?

Dit soort dingen houd zich natuurlijk niet aan werkdagen denk ik zo.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 januari 2003 @ 20:48:06 #237
13151 crew  Rewimo
pi_8106445
E.T., ik weet het niet helemaal zeker, maar ik vermoed dat de punctie te vergelijken is met een vruchtwaterpunctie? Die was wel pijnlijk, maar eigenlijk meer een naar gevoel dan heel veel pijn. In elk geval wel te verdragen (ze doen de vp zonder verdoving omdat de verdoving net zo zeer doet als de prik zelf). Het duurde ongeveer 20 seconden, ik weet niet of jouw punctie langer duurt, misschien wel omdat ze moeten 'zoeken'? In mijn omgeving zijn meer mensen geweest die een ivf-punctie hebben ondergaan en ook zij gaven aan dat het wel pijnlijk was maar niet onverdraaglijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er tegenop ziet meid. Het is niet niks. Als je nog wat wilt vragen hoor ik het wel hè?
  zaterdag 25 januari 2003 @ 20:48:15 #238
3011 E.T.
pi_8106453
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 20:41 schreef Lois het volgende:
Werken ze daar gewoon door in het weekend voor dit soort dingen ET?

Dit soort dingen houd zich natuurlijk niet aan werkdagen denk ik zo.

Alles wat enigszins gepland kan worden gebeurt natuurlijk op werkdagen.. maar als het echt gewoon zo uitkomt dat 't in het weekend moet.. dan gebeurt dat gewoon.
Sommige dingen zijn inderdaad niet te plannen.
  zaterdag 25 januari 2003 @ 20:54:25 #239
3011 E.T.
pi_8106566
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 20:48 schreef Rewimo het volgende:
E.T., ik weet het niet helemaal zeker, maar ik vermoed dat de punctie te vergelijken is met een vruchtwaterpunctie? Die was wel pijnlijk, maar eigenlijk meer een naar gevoel dan heel veel pijn. In elk geval wel te verdragen (ze doen de vp zonder verdoving omdat de verdoving net zo zeer doet als de prik zelf). Het duurde ongeveer 20 seconden, ik weet niet of jouw punctie langer duurt, misschien wel omdat ze moeten 'zoeken'? In mijn omgeving zijn meer mensen geweest die een ivf-punctie hebben ondergaan en ook zij gaven aan dat het wel pijnlijk was maar niet onverdraaglijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er tegenop ziet meid. Het is niet niks. Als je nog wat wilt vragen hoor ik het wel hè?
Voor degenen die 'pijngevoelig' zijn enzo.. dit bericht even overslaan

Voor een ivf punctie nemen ze 't 'ding' van inwendige echo, hieraanvast zit dan een dikke holle naald. De holle naald gaat door de vaginawand heen om op die manier via de kortste weg bij de eiblaasjes te komen die ze ook via die holle naald aanprikken en leegzuigen.
Dit geheel herhaalt zich voor de andere kant. (Met de hormonen worden in beide eierstokken blaasjes geproduceerd.. betekent dus twee keer prikken)
Verder als je dus zo'n 15 eiblaasjes hebt moeten ze aan de ene kant 7 keer aanprikken en de andere kant 8 keer.
Of het pijnlijk is dat de eiblaasjes aangeprikt worden ben ik nog niet helemaal uit.. 't schijnt iig geen lekker gevoel te zijn.
en ja, al met al kan 't wel een kwartier tot 20 minuten duren..

Je wordt wel iets verdoofd, maar de vaginawand zelf en de eierstokken kunnen ze niet verdoven
Maar ja, ieder punctie is anders.. 't is afhankelijk van diverse dingen.. en van te voren nog eigenlijk niets over te zeggen. Wel geven ze van te voren al aan dat je er niet over hoeft te denken om erna nog aan 't werk te gaan.. je moet gewoon op de bank liggen en je door je man laten verwennen.
Goede zaak! Dat laten verwennen op doktersvoorschrift

ik vergat net helemaal Alicia d'r tand! Ik ben benieuwd naar dat bekkie met die drie tanden

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 januari 2003 @ 20:59:59 #240
13151 crew  Rewimo
pi_8106661
Oei, ja, dat is qua tijdsduur wel van een heel andere categorie dus Ik mocht na de punctie trouwens ook helemaal niks doen en de dag erna ook niet, dat is ook omdat ze een gaatje in de vliezen moeten prikken wat moet helen. Dat laten verwennen klinkt goed trouwens Zeker doen!
pi_8107277
Zo, lekker even bijgelezen!

Knor, wat een creatieve uitspattingen daar bij jullie thuis zeg!! Kan me voorstellen dat de buurt het prachtig vindt.

Jessie, je vroeg hoe het hier gaat.

Ik ben maandag 34 weken en ik heb het wel een beetje gehad. Slapen gaat beroerd en ik moet met een lege maag naar bed, anders wordt ik 's nachts in paniek wakker met viezigheid in m'n neus, en een vreselijke hoestbui. Van de week zelfs moeten spugen om half 2 's nachts.
Het is ook niet zo gek, volgens de gyn had ik vorige week een buik van 36 weken en ik ben maar 1.58. Ruimtegebrek dus.

Nouja, morgen ga ik lekker het wiegje naast ons bed opmaken, kan ik daar nog een paar weekjes naar kijken en me proberen voor te stellen dat er straks weer een kleine frummel in ligt. Ik heb vandaag schattige lakentjes gekocht bij de Hema, en de bekleding van de wieg gewassen.

Maar wat mij betreft mag het 7 maart zijn! In ons lijstje bovenaan het topic staat 3 maart, ik vergat dat steeds nog even te melden..... 7 maart is D-day! Maar 3 maart mag natuurlijk ook wel, van mij

Zolang er was is, is er leven.
pi_8109120
Coobabe wat een liefie!!!

Leah hoe is het eigenlijk met Freek en met jou?

ET spannend hoor. Kan me voorstellen dat je tegen zo'n punctie op ziet. Wel spannend hoeveel blaasjes je dalijk hebt he!!

Dinus, kan me voorstellend at je het zat bent hoor. Met nog zo'n uk rondlopen is het allemaal nog drukker en dan dat geprop in je eigen lijf

Die Christan met zijn konijn, wat leren jullie hem nou joh

Hebben de andere voor de 2e of meerdere keer zwanger dat ook. Dat de omgeving minder enthousiast is. Toen we het vertelde wel, maar nu helemaal niet meer. Bij Bo belde ze echt na elk bezoekje van de gyn enzo en nu moet ik zelf iedereen bellen. Dat vind ik helemaal niet leuk, maar ja ben dan ook super emo momenteel.

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 25 januari 2003 @ 23:52:44 #243
7074 moussy
kuttekop
pi_8109413
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 23:39 schreef jessie het volgende:
Hebben de andere voor de 2e of meerdere keer zwanger dat ook. Dat de omgeving minder enthousiast is. Toen we het vertelde wel, maar nu helemaal niet meer. Bij Bo belde ze echt na elk bezoekje van de gyn enzo en nu moet ik zelf iedereen bellen. Dat vind ik helemaal niet leuk, maar ja ben dan ook super emo momenteel.
Buiten de mensen die mij écht kennen weet niemand het in onze directe omgeving En ik vind het eigenlijk wel leuk om zo'n geheimpje te hebben

ET!! Wat eng, wat spannend, wat mooi dat het bestaat en dat het kan ..... ik weet nooit zo goed wat naar je te tikken, maar kan 1 ding zeggen, ik heb respect voor je/jullie En ook voor Toot, ik vind het allemaal zo dapper.... en voel me soms best wel schuldig dat als de wind ook maar een beetje wappert ik al zwanger ben

pi_8109567
Moussy wat knap dat jij dat voor je kanhouden. Ik probeer dat altijd, maar als ik dan eindelijk eens me mond hou, dan veraad me hoofd het wel Ik kan nooit geheimpjes bewaren.
Zo haalt me moeder steeds het verhaal op toen ik mijn eerste echte kadootje voor mijn vaders verjaardag had gekocht.
Pappa ik ga niet zeggen wat het is, maar het is in ieder geval geen portemonee hoor.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 26 januari 2003 @ 00:07:19 #245
3011 E.T.
pi_8109742
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 23:52 schreef moussy het volgende:
ET!! Wat eng, wat spannend, wat mooi dat het bestaat en dat het kan ..... ik weet nooit zo goed wat naar je te tikken, maar kan 1 ding zeggen, ik heb respect voor je/jullie En ook voor Toot, ik vind het allemaal zo dapper.... en voel me soms best wel schuldig dat als de wind ook maar een beetje wappert ik al zwanger ben
Dit is meer dan genoeg en doet me heel veel meer dan alle 'ramptoeristen' die ook om je heen hangen in situaties als deze..

Mag ik trouwens nog even klagen over het 'baby-gehalte' in reclames op tv??
Ik zat vanavond op de bank, Idols te kijken.. reclameblokje... Drie reclames achter elkaar met de meest begeerlijke baby's erin.. Ik zat er acuut doorheen. M'n ogen trokken naar de hoek waar in mijn gedachten de box al staat.. en de tranen liepen over m'n wangen (en nee, dat was niet omdat Joel eruit ging )
Pfff, zo confronterend.. Dat moet het ultieme geluk dan overbrengen enzo.. Ik kreeg de neiging om alle pampers en silan fabrikanten meteen een mailtje te sturen om ook eens stil te staan bij die 1 op de zes stellen die niet 'gewoon' een kindje kunnen krijgen.

Bekenden e.d. gun ik 't van harte.. Maar er zijn soms situaties dat ik 't gewoon ff niet hebben kan.

Dit lucht in ieder geval al weer iets op

pi_8113412
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 20:40 schreef E.T. het volgende:

Knor spannend zeg! (al heb ik geen flauw idee waar wijk de vlieger is.. )

de vlieger ligt nog voor sportdorp. het is heel dicht bij waar we nu wonen alleen is deze wijk omgeven door een ander slag volk en wonen daar meer ouderen enzo.De vlieger is onderdeel van vreewijk geloof ik. Vlak bij de groene hilledijk/langegeer. Maar als we het toegewezen krijgen hebben we op de verhuisdagen zelf nog wel een oppas nodig dus te zien krijgen krijg je het wel (mits je natuurlijk wil/kan)

[q]
Vind 't wel gemeen hoor.. niet hier in de buurt

is ook heel gemeen. Maar er is geen doorkomen aan bij de wachtlijsten en dit is dan ook gewoon een buitenkansje die we moeten aannemen. Ik had het me al helemaal voorgesteld. Lekker dicht bij jullie. Zo nu en dan lekker buurten. Alicia die een leuk tantetje in de wijk heeft waar ze snoepies kan gaan halen of waar ze mee de eendjes kan gaan voeren... etc etc.
quote:
Ik vind die raamschilderingen geweldig! Moet je daar niet alleen wel een beetje voor kunnen tekenen? Ik bedoel, qua tekennivo ben ik nooit verder gekomen dan 2e klas lagere school.. ben bang dat als ik me aan zoiets zou wagen dat er gewoon een onherkenbaar poppetje op komt te staan met harken als voeten en handen Maar mocht 't ooit zo ver zijn.. Ik huur je gewoon in!
oefenen oefenen en nog eens oefenen. Eerst klein op papier en dan steeds groter, en gewoon je er aan wagen.
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 20:54 schreef E.T. het volgende:

ik vergat net helemaal Alicia d'r tand! Ik ben benieuwd naar dat bekkie met die drie tanden

hij is moeilijk vast te leggen op foto dus zien is meeten Als je weer wat opgeknapt bent moeten we maar weer eens gaan mailen kijken of we iets kunnen afspreken ofzo

heel veel succes morgen van alicia voor jullie beiden.

pi_8113619
Jeum, wat moet ik altijd veel bijlezen, kletsers!!

Ik heb soms ook enoooorme babyverlangens, kjoete foto, en ik ben om weer....*hint*

Ehh, ik heb weer een eisprong en ik merk dat ik daar heeel spastisch van word...een voorbeeldje: ik durf niet in bad te gaan want: -steljevoordathetbadwatertewarmisenmijnpotentielebabystukmaakt-

DANYEL EN THIJS
  zondag 26 januari 2003 @ 11:04:07 #248
3011 E.T.
pi_8113693
quote:
Op zondag 26 januari 2003 10:47 schreef Catootje het volgende:
Jeum, wat moet ik altijd veel bijlezen, kletsers!!

Ik heb soms ook enoooorme babyverlangens, kjoete foto, en ik ben om weer....*hint*

Ehh, ik heb weer een eisprong en ik merk dat ik daar heeel spastisch van word...een voorbeeldje: ik durf niet in bad te gaan want: -steljevoordathetbadwatertewarmisenmijnpotentielebabystukmaakt-

Je hormonen nemen een loopje met je Catoot!

Maar de Clomid gaat nu dus eindelijk zijn werk een beetje goed doen begrijp ik?

† In Memoriam † zondag 26 januari 2003 @ 11:16:09 #249
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8113744
Deze stiekeme lurker wil toch ook even zeggen gigantisch bewondering te hebben hoe open en eerlijk jullie hier posten
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_8114364
quote:
Op zondag 26 januari 2003 11:16 schreef just me het volgende:
Deze stiekeme lurker wil toch ook even zeggen gigantisch bewondering te hebben hoe open en eerlijk jullie hier posten
Nouwww, zo stiekem ben je toch ook niet hoor!
Heel gezellig!
  zondag 26 januari 2003 @ 12:49:05 #251
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8114512
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:29 schreef Karin het volgende:

A.s. papa's en mama's:

7 februari 2003: mal-lam
11 februari 2003: Rosie
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
1 april 2003: CarOnline
6 april 2003: Angel22
11 april 2003: NT-T.Bartman (papa)
22 april 2003: melonovy
12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Sc0rPi0n (papa)
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
4 augustus 2003: Eska
18 augustus 2003: jessie
31 augustus 2003: moussy
5 september 2003: Lois

Ik zal het maar even melden.. maar op 24 januari is Nailo (jongetje) geboren.. mijn halfbroertje.. Om 08:25.. Ik heb één fotootje voor jullie.. de mooiste die ik heb..

Ik weet niet echt of ik moet huilen of moet lachen.. .

[edit]Mal-lam is dus de moeder he..

† In Memoriam † zondag 26 januari 2003 @ 12:59:25 #252
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8114613
quote:
Op zondag 26 januari 2003 12:49 schreef BlaatschaaP het volgende:

Ik weet niet echt of ik moet huilen of moet lachen.. .

wat een mooi kindje!!!!! en waarom twijfel je nou of je moet lachen of huilen? Ben je er niet blij mee?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 26 januari 2003 @ 13:00:10 #253
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8114628
quote:
Op zondag 26 januari 2003 12:59 schreef just me het volgende:

[..]

wat een mooi kindje!!!!! en waarom twijfel je nou of je moet lachen of huilen? Ben je er niet blij mee?

Lang verhaal .

Kort samengevat: Ik zie mijn moeder niet meer en heb geen flauw idee of ik erheen moet/kan gaan of niet .

Ze leest hier trouwens mee.

† In Memoriam † zondag 26 januari 2003 @ 13:02:11 #254
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8114663
quote:
Op zondag 26 januari 2003 13:00 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Lang verhaal .

Kort samengevat: Ik zie mijn moeder niet meer en heb geen flauw idee of ik erheen moet/kan gaan of niet .

Ze leest hier trouwens mee.

wat een moeilijke situatie voor je!! ik zal maar geen lastige vragen meer stellen als je moeder hier mee leest
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 26 januari 2003 @ 13:03:25 #255
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8114687
quote:
Op zondag 26 januari 2003 13:02 schreef just me het volgende:

[..]

wat een moeilijke situatie voor je!! ik zal maar geen lastige vragen meer stellen als je moeder hier mee leest

Ach, ik kom er wel overheen.. Ik weet alleen niet wat ik moet doen.. en of ik moet huilen of lachen.. de hele situatie is gewoon niet zoals ik het wil..

maar ik heb wel een broertje.. Nailo.. .

† In Memoriam † zondag 26 januari 2003 @ 13:07:55 #256
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8114768
quote:
Op zondag 26 januari 2003 13:03 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ach, ik kom er wel overheen.. Ik weet alleen niet wat ik moet doen.. en of ik moet huilen of lachen.. de hele situatie is gewoon niet zoals ik het wil..

maar ik heb wel een broertje.. Nailo.. .

check je hotmail ff
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 26 januari 2003 @ 13:11:23 #257
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8114821
quote:
Op zondag 26 januari 2003 13:07 schreef just me het volgende:

[..]

check je hotmail ff