abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 30 mei 2020 @ 17:04:29 #1
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193385246
Deze Crisis, hoe vervelend ook voor iedereen die ermee te maken heeft, is misschien wel helemaal zo gek nog niet...

Ik zie, hoor en lees veel over 'om-denken', opnieuw zaken uitvinden en innoveren, nieuw (levens) startpunt, een reset van de samenleving... (Meer thuiswerken, minder files, kantoortuinen in de ban. etc.)

Gisteren in Nieuwsuur een stukje over Re-Shoring... Productie terughalen naar eigen land is al wel een tijdje bezig maar schijnt nu zelfs in een stroomversnelling te komen door deze Crisis...

Hebben jullie datzelfde gevoel? Corona-Crisis kan ook voordelen hebben?
(Alleen die fcuking 1,5m samenleving kan mij gestolen worden en hoop dat die gauw gaat verdwijnen...)
Of denk je dat het na een paar maanden wel over is en dit een hobbel in ons verleden is...
Wat zou je willen dat blijft is misschien een betere vraag...
pi_193385497
Over een paar maanden hebben we het niet eens meer over deze massahysterie. Over een jaar ofzo is maart een corona documantaire maand op Discovery net zoals met 9/11.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193385500
Verandert toch niks. Is een beetje net als een ernstig nieuwsbericht, mensen praten er een paar dagen over en zijn het dan weer vergeten. Dit is iets van een paar maanden en over een paar jaar boeit het allemaal niet meer.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 17:25:14 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193385508
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Over een paar maanden hebben we het niet eens meer over deze massahysterie. Over een jaar ofzo is maart een corona documantaire maand op Discovery net zoals met 9/11.
'Weet je nog, dat we toen bang waren om een deurklink vast te pakken? Ha ha dat was me wat!'
pi_193385520
Medicijnen produceren binnen Europa is gewoon een must, dat blijkt. Daar moet steun voor komen en als we daar verlies mee lijden, lekker boeiend. Maar bij de meeste industrieën is het importeren van bepaalde onderdelen of materialen zo veel goedkoper, of zelfs noodzakelijk, dat zie ik niet gebeuren. En wat betreft het thuiswerken, ja daar zal zeker nu meer steun voor zijn, maar de managers willen de touwen goed in handen blijven houden dus die gaan camerabeelden eisen, en bij weigering eindigen de meesten straks gewoon weer op kantoor.

Maar interresant topic, misschien is deze TS helemaal zo gek nog niet.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_193386193
Die files komen alweer langzamerhand terug. Als thuiswerken echt de norm wordt dan gaan files niet afnemen want dan kan je makkelijk twee keer verder van je werk gaan wonen omdat je er toch niet dagelijks heen hoeft. De files ontstaan dan vanzelf weer.

We worden wel met de neus of het feit gedrukt dat niet alles zo vanzelfsprekend is. Dat zou je een voordeel kunnen noemen. Even op de plaats gezet worden als samenleving.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:47:49 #7
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193433007
We zijn back to normal! Vielen dank Femke Halsema!!
robertjensen twitterde op maandag 01-06-2020 om 20:53:57 Had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: HALSEMA BEDANKT! Dit toont aan dat die 1,5 m bullshit niet werkbaar is en ik voorspel nu al dat we door dit GEEN piek gaan zien in de Cojona ‘besmettingen’. Einde lockdown, geen 1,5 m nonsens. Back to normality! NU! reageer retweet
pi_193433480
Misschien gaan we nu wel permanent voor iedereen handen schudden afschaffen, lijkt me heerlijk.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193442013
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:47 schreef Bocaj het volgende:
We zijn back to normal! Vielen dank Femke Halsema!!
robertjensen twitterde op maandag 01-06-2020 om 20:53:57 Had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: HALSEMA BEDANKT! Dit toont aan dat die 1,5 m bullshit niet werkbaar is en ik voorspel nu al dat we door dit GEEN piek gaan zien in de Cojona ‘besmettingen’. Einde lockdown, geen 1,5 m nonsens. Back to normality! NU! reageer retweet
:')

Aldus viroloog Jensen.

We zijn allemaal nu viroloog toch, deze crisis? :s)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:09:31 #10
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193442126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:20 schreef delano.888 het volgende:
Misschien gaan we nu wel permanent voor iedereen handen schudden afschaffen, lijkt me heerlijk.
Ja, en verplicht 3 keer kussen ook! Maar daar wil ik best selectief in zijn! ;)
pi_193442221
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Aldus viroloog Jensen.

We zijn allemaal nu viroloog toch, deze crisis? :s)
Vraag mij af of hij nou echt in deze onzin gelooft of een mooie groep heeft gevonden om geld aan te verdienen. Natuurlijk zijn baantjes verloren op de televisie en moet ergens het geld vandaan halen, kan dus ook gewoon een meesterzet zijn.

Het baart mij overigens wel zorgen dat een aantal Fokkers hier op het forum hem wel serieus nemen. :')
pi_193442235
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:04 schreef Bocaj het volgende:
Gisteren in Nieuwsuur een stukje over Re-Shoring... Productie terughalen naar eigen land is al wel een tijdje bezig maar schijnt nu zelfs in een stroomversnelling te komen door deze Crisis...
Ik hoorde juist dat deze trend hooguit een mediading is, maar dat in de praktijk de stroom offshoring groter is dan het deel dat nu terugkomt (of in de meeste gevallen: overweegt terug te keren).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193442574
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:04 schreef Bocaj het volgende:
Deze Crisis, hoe vervelend ook voor iedereen die ermee te maken heeft, is misschien wel helemaal zo gek nog niet...

Ik zie, hoor en lees veel over 'om-denken', opnieuw zaken uitvinden en innoveren, nieuw (levens) startpunt, een reset van de samenleving... (Meer thuiswerken, minder files, kantoortuinen in de ban. etc.)

Gisteren in Nieuwsuur een stukje over Re-Shoring... Productie terughalen naar eigen land is al wel een tijdje bezig maar schijnt nu zelfs in een stroomversnelling te komen door deze Crisis...

Hebben jullie datzelfde gevoel? Corona-Crisis kan ook voordelen hebben?
(Alleen die fcuking 1,5m samenleving kan mij gestolen worden en hoop dat die gauw gaat verdwijnen...)
Of denk je dat het na een paar maanden wel over is en dit een hobbel in ons verleden is...
Wat zou je willen dat blijft is misschien een betere vraag...
Nou ja, ik heb in ieder geval eventjes kunnen genieten door het handhaven van de 1.5 m maatregel, maar de mooie achterlijken zijn met teveel en te groot waardoor het genieten daardoor binnen afzienbare tijd wel afgelopen zal zijn. Ons kent ons..
pi_193542232
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Over een paar maanden hebben we het niet eens meer over deze massahysterie. Over een jaar ofzo is maart een corona documantaire maand op Discovery net zoals met 9/11.
Misschien hebben we het niet meer over het virus zelf, maar het zal wellicht de komende 10 jaar wel gaan over de miljoenen mensen die werkloos gaan worden en financieel aan de grond komen te zitten. En mocht er een echte economische depressie zoals in de jaren 30 komen, dan hebben we het er nog decennia lang over. Ook nu wordt de vergelijking van het voortraject getrokken met die van de grote depressie van de jaren 30. Het zal heel spannend worden wanneer dat gaat gebeuren.
pi_193542771
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:15 schreef Fisherman het volgende:
En mocht er een echte economische depressie zoals in de jaren 30 komen, dan hebben we het er nog decennia lang over. Ook nu wordt de vergelijking van het voortraject getrokken met die van de grote depressie van de jaren 30. Het zal heel spannend worden wanneer dat gaat gebeuren.
Ik hoop van harte en geloof ook dat je ongelijk hebt.

De voorspelling van een ongekende wereldwijde crises hoor je minimaal elke tien jaar. Mijn eerste ervaring daarmee was dat Den Uyl vertelde dat het nooit meer zou worden zoals het was. Hij had in zoverre gelijk dat er dingen anders werden maar de welvaart ging gewoon door. Net zoals na al die andere gebeurtenissen die uiteindelijk hooguit een hick-up in de economie bleken te zijn maar niet hebben geleid naar grootschalige armoede. Binnen een paar jaar bloeit een economie dan weer als nooit tevoren. Wel met wat andere accenten, na Den Uyl in 1973 werden auto's kleiner en zuiniger en ontstond een nieuwe welvarende industrie die huizen ging isoleren.
pi_193543529
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Misschien hebben we het niet meer over het virus zelf, maar het zal wellicht de komende 10 jaar wel gaan over de miljoenen mensen die werkloos gaan worden en financieel aan de grond komen te zitten. En mocht er een echte economische depressie zoals in de jaren 30 komen, dan hebben we het er nog decennia lang over. Ook nu wordt de vergelijking van het voortraject getrokken met die van de grote depressie van de jaren 30. Het zal heel spannend worden wanneer dat gaat gebeuren.
Ik doelde op het virus zelf ja. De gevolgen gaan we inderdaad nog lang voelen, maar de economie hersteld zichzelf wel weer sneller dan we denken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193545303
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik hoop van harte en geloof ook dat je ongelijk hebt.

De voorspelling van een ongekende wereldwijde crises hoor je minimaal elke tien jaar.
Ik heb het niet over een crisis die overigens iedere 8 jaar opduikt. Ik heb het over een depressie die iedere eeuw ongeveer ontstaat. Vele malen erger dan een crisis dus. Dat die er een keer komt is zeker, alleen weet men niet welke crisis uit gaat groeien tot een depressie. Elke crisis kan potentieel uitgeroeien tot zo'n depressie, en de kans dat dat gebeurt wordt steeds groter. De vorige crisis is namelijk nooit echt weggeweest, die hebben ze iedere keer weggestopt door gewoon nog veel meer schulden te maken. Uiteindelijk gaat het dus wel een keer mis, maar niemand weet precies wanneer. Het kan ook zijn dat ze het zolang kunnen rekken dat wij het niet meer meemaken, maar gezien het feit dat veel banken nu al aan de rand van de afgrond staan en sommigen er al overheen zijn, belooft niet veel goeds.
pi_193545329
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik doelde op het virus zelf ja. De gevolgen gaan we inderdaad nog lang voelen, maar de economie hersteld zichzelf wel weer sneller dan we denken.
Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn, maar zonder 2e golf hebben ze het nu al over minimaal 3 jaar. En dat is de meest optimistische berekening.
pi_193545518
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:24 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn, maar zonder 2e golf hebben ze het nu al over minimaal 3 jaar. En dat is de meest optimistische berekening.
Ik ontken zeker niet dat het misschien nog een aantal jaar gaat duren voor we dit weer te boven zijn. Vergeet niet dat er voor de depressie van 1929 een grote wereldoorlog plaats heeft gevonden, dit heeft natuurlijk grote gevolgen voor een economie. De economie draaide nog enigzins door tijdens de lockdown, dus ik denk dat de klap enigzins gaat meevallen, het is niet dat alles compleet stil lag. Natuurlijk bagetelliseer ik het niet maar als de motor weer begint te draaien dan kan het rap gaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193545542
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ontken zeker niet dat het misschien nog een aantal jaar gaat duren voor we dit weer te boven zijn. Vergeet niet dat er voor de depressie van 1929 een grote wereldoorlog plaats heeft gevonden, dit heeft natuurlijk grote gevolgen voor een economie. De economie draaide nog enigzins door tijdens de lockdown, dus ik denk dat de klap enigzins gaat meevallen, het is niet dat alles compleet stil lag. Natuurlijk bagetelliseer ik het niet maar als de motor weer begint te draaien dan kan het rap gaan.
Je hebt gelijk dat de economie niet helemaal stilgelegen heeft. Echter bloeit economie na een oorlog weer op, doordat alles weer opgebouwd moet worden.
Het probleem is dat alles nog overeind staat.
  maandag 8 juni 2020 @ 23:51:26 #22
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_193545618
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:24 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn, maar zonder 2e golf hebben ze het nu al over minimaal 3 jaar. En dat is de meest optimistische berekening.
Gelukkig zijn economische voorspellingen zelden goed. Het zou dus zomaar binnen 1,5 jaar herstelt kunnen zijn, maar kan er ook 7 gaan duren.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_193545644
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:51 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn economische voorspellingen zelden goed. Het zou dus zomaar binnen 1,5 jaar herstelt kunnen zijn, maar kan er ook 7 gaan duren.
Zelfs de mini crisis van 2008 duurde al 1,5 jaar. Dus dat gaat sowieso niet gered worden binnen die periode.
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 00:34:04 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193545874
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik doelde op het virus zelf ja. De gevolgen gaan we inderdaad nog lang voelen, maar de economie hersteld zichzelf wel weer sneller dan we denken.
Oh? Waar zie je dat aan dan? Want er is nog nergens ter wereld enig herstel zichtbaar op economisch vlak.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193547624
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een crisis die overigens iedere 8 jaar opduikt. Ik heb het over een depressie die iedere eeuw ongeveer ontstaat. Vele malen erger dan een crisis dus. Dat die er een keer komt is zeker, alleen weet men niet welke crisis uit gaat groeien tot een depressie. Elke crisis kan potentieel uitgeroeien tot zo'n depressie, en de kans dat dat gebeurt wordt steeds groter. De vorige crisis is namelijk nooit echt weggeweest, die hebben ze iedere keer weggestopt door gewoon nog veel meer schulden te maken. Uiteindelijk gaat het dus wel een keer mis, maar niemand weet precies wanneer. Het kan ook zijn dat ze het zolang kunnen rekken dat wij het niet meer meemaken, maar gezien het feit dat veel banken nu al aan de rand van de afgrond staan en sommigen er al overheen zijn, belooft niet veel goeds.
We hebben het wel over hetzelfde. Ook Den Uyl zei: Het wordt nooit meer zoals het was. Chernobyl zou ook een ongekende Europa brede voedselcrises worden. En na 9-11 zou de wereld economisch instorten. Iets verder terug de WO 1+2 hebben rampspoed gebracht met onmiddellijk herstel en technologische wonderen als gevolg.

Elk van die gebeurtenissen heeft echt wel sporen achter gelaten maar binnen jaren was er weer een nieuwe voorspoed. Ook dat zal nu niet veel anders zijn verwacht ik. Gewoon doorgaan met ademen en vooral er niet te druk om maken dat je even niet naar de kroeg of voetbalstadion kan. Ja, als je in de horeca of op de kermis werkt is het hard maar de rest van de wereld draait gewoon door, veel bedrijven zelfs met meer omzet dan ooit.
pi_193547743
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]

We hebben het wel over hetzelfde. Ook Den Uyl zei: Het wordt nooit meer zoals het was. Chernobyl zou ook een ongekende Europa brede voedselcrises worden. En na 9-11 zou de wereld economisch instorten. Iets verder terug de WO 1+2 hebben rampspoed gebracht met onmiddellijk herstel en technologische wonderen als gevolg.

Elk van die gebeurtenissen heeft echt wel sporen achter gelaten maar binnen jaren was er weer een nieuwe voorspoed. Ook dat zal nu niet veel anders zijn verwacht ik. Gewoon doorgaan met ademen en vooral er niet te druk om maken dat je even niet naar de kroeg of voetbalstadion kan. Ja, als je in de horeca of op de kermis werkt is het hard maar de rest van de wereld draait gewoon door, veel bedrijven zelfs met meer omzet dan ooit.
Dat bedrijven nog een goede omzet hebben heeft te maken dat veel mensen niet op vakantie kunnen gaan en toch geld willen uitgeven. Dat doen ze en kunnen ze nu ze nog werk hebben.
Op het moment dat velen volgend jaar geen werk meer hebben zal dat ook anders worden. Ook zonder tweede golf raken veel mensen hun baan kwijt die momenteel een vast contract hebben. Tot nu toe raakte de ontslagronde alleen flexwerkers, dat wordt anders dus.
Als die grote groep vaste medewerkers ontslagen gaat worden, zorgt dat voor grote onrust bij anderen die nog wel werk hebben. Dan stort het consumentenvertrouwen in.
pi_193547755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 00:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh? Waar zie je dat aan dan? Want er is nog nergens ter wereld enig herstel zichtbaar op economisch vlak.
Sterker nog, de economische krimp is nog maar net begonnen, dus het duurt voorlopig nog wel even voordat we weer op de weg terug zijn. Als dat al gaat gebeuren.
pi_193547843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:10 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Sterker nog, de economische krimp is nog maar net begonnen, dus het duurt voorlopig nog wel even voordat we weer op de weg terug zijn. Als dat al gaat gebeuren.
Misschien moet je wat minder doemdenken. Gewoon blijven adem halen en doen waar je goed in bent cq wat je leuk vind. De wereld heeft tot nog toe elke economische ramp overleeft en komt er meestal beter uit. Behalve dan de dip na de renaissance, die duurde ff te lang voor het mooie.
pi_193548242
Denk wel dat overheden zichzelf minder afhankelijk gaan maken van wereldwijde productieketens voor wat betreft kritieke en noodzakelijke middelen. Dus medicijnen weer in Europa of Nederland produceren. En wellicht ook een blijvende krimp van de export van vlees vanuit Nederland naar andere landen omdat zij ook regionaler te werk gaan.

Verder verwacht ik geen radicale verandering van het systeem.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:56:14 #30
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_193548351
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 00:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh? Waar zie je dat aan dan? Want er is nog nergens ter wereld enig herstel zichtbaar op economisch vlak.
Uh, jawel :?

T zijn kleine puntjes, maar ze zijn er.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_193548555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Misschien moet je wat minder doemdenken. Gewoon blijven adem halen en doen waar je goed in bent cq wat je leuk vind. De wereld heeft tot nog toe elke economische ramp overleeft en komt er meestal beter uit. Behalve dan de dip na de renaissance, die duurde ff te lang voor het mooie.
Ik maak me persoonlijk financieel geen enkele zorgen, maar meer om wat er met de rest van de bevolking om me heen gebeurt. Stel dat die depressie er nu komt in plaats van pas over 10 of 20 jaar. Wat doet dat met de bevolking? Krijg je opstanden als de werkloosheid richting de 30 procent gaat? Ik vermoed van wel.
Ik maak me meer zorgen over de maatschappelijke ontwikkelingen.
pi_193548573
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Uh, jawel :?

T zijn kleine puntjes, maar ze zijn er.
Hoe kan je die zien terwijl de krimp nog maar net ingezet is. Het dieptepunt kan goed pas eind volgend jaar bereikt zijn, dus ik weet niet welke lichtpuntjes jij bedoelt.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 10:18:44 #33
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_193548616
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hoe kan je die zien terwijl de krimp nog maar net ingezet is. Het dieptepunt kan goed pas eind volgend jaar bereikt zijn, dus ik weet niet welke lichtpuntjes jij bedoelt.
T zijn kleine dingetjes, bv banencijfers in de VS die meevallen (een kleine stijging ipv een harde daling), etc. En ja, dat kan de volgende keer weer anders zijn.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_193548825
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:18 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

T zijn kleine dingetjes, bv banencijfers in de VS die meevallen (een kleine stijging ipv een harde daling), etc. En ja, dat kan de volgende keer weer anders zijn.
Het probleem ontstaat pas echt als overheden hun steunpakketten niet verlengen. Dat gaat natuurlijk binnenkort gebeuren. Pas dan gaan er een heleboel bedrijven omvallen.

Mocht het virus echt weer aanwakkeren eind van het jaar in delen van de wereld waar het nu onder controle lijkt, dan zullen ook de steunpakketten of zeer versoberd zijn, in het geval ze daar nog door zouden gaan.
Naar mate steeds meer mensen financiële problemen krijgen verdwijnt het draagvlak ook voor de steunpakketten. Logisch, want als je werk hebt en er zelf van profiteert lijkt dat een goede oplossing.
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 11:30:21 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193549613
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:18 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

T zijn kleine dingetjes, bv banencijfers in de VS die meevallen (een kleine stijging ipv een harde daling), etc. En ja, dat kan de volgende keer weer anders zijn.
Nou nee, die daling in de VS was een fout, de juiste cijfers laten wederom een stijging zien naar 16.3% ipv de initieel gerapporteerde daling naar 13.3%
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193553469
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou nee, die daling in de VS was een fout, de juiste cijfers laten wederom een stijging zien naar 16.3% ipv de initieel gerapporteerde daling naar 13.3%
ook in de vs is net zoals hier een hoop verborgen werkloosheid in de vorm van flexibele arbeidskrachten. Het aantal werklozen zal zowel in de VS als hier een stuk hoger liggen. Eigenlijk moet je de werkende armen ook gewoon meetellen als werkloze.

Overigens zie je ook dat de mainstream media de massa langzaam probeert bij te brengen dat het een stuk minder goed met de economie gaat dan ze voorheen voorhielden.
Dat we echt of al op het randje balanceren of met grote vaart richting de afgrond bewegen probeert zowel de overheid als de mainstream media af te zwakken. De overheid doet dat door financiele steun, de mainstream media door te vertellen dat het allemaal wel meevalt. In eerste instantie hadden ze het ook over een V herstel, nu al over een W herstel. Mogelijk later over een L vorm, geen herstel dus.
Als de mainstream media wat door de grote massa als enige waarheid beschouwd wordt de waarheid zou vertellen zou er uiteraard direct paniek uitbreken. Eigenlijk is die media ook gewoon een spreekbuis van de politiek om de publieke opinie te sturen.
pi_193554507
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:29 schreef Fisherman het volgende:
zowel de overheid als de mainstream media
...
Eigenlijk is die media ook gewoon een spreekbuis van de politiek om de publieke opinie te sturen.
Ja, het is algemeen bekend dat die altijd onder een hoedje spelen. Een alu hoedje wel te verstaan.
pi_193554571
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja, het is algemeen bekend dat die altijd onder een hoedje spelen. Een alu hoedje wel te verstaan.
Dat wordt juist beweerd van de niet mainstream media. Mainstream media is er vooral juist om de onwetende mens onder de duim te houden en vooral niet alert te maken op mogelijk onheil wat eraan komt. Paniek veroorzaken is juist wat ze willen voorkomen, of deze nu terecht of onterecht blijkt te zijn. Vandaar dat ze ook de meest gunstige scenario's laten zien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')