abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:43:52 #1
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193338944
Ik ben bezig met het maken van een ticketregistratiesysteem in Sharepoint. Daarvoor heb ik een lijst gemaakt die wordt aangevuld via Forms en verder via Sharepoint zelf. In de lijst heb ik een kolom toegevoegd met een deadline voor het behandelen van het item. Deze wil ik afhankelijk maken van de datum van melden, en van de prioriteit.

Hiervoor eerst in Excel de volgende formule gemaakt: =IF(B4="Hoog";A4+30;IF(B4="Midden";A4+60;IF(B4="Laag";A4+90)))
Waarbij onder A de datum van melden staat en onder B de Prioriteit. Deze werkt in Excel.

Toen geprobeerd te vertalen voor Sharepoint:
ALS([Prioriteit]="Hoog";[Datum melding]+30;ALS([Prioriteit]="Midden";[Datum melding]+60;ALS([Prioriteit="Laag";[Datum melding]+90)))

Deze werkt dus niet. Ik weet dat in Sharepoint je moet verwijzen naar de kolom en niet naar een cel, ik heb de kolommen tussen [] gezet. Ik krijg deze melding: "De formule bevat een syntaxisfout of wordt niet ondersteund."

Ik heb wat getest met voorwaardelijke formules rechtreeks overgenomen uit de helppagina (ook met IF ipv ALS) en deze werken ook niet. Wat doe ik verkeerd?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:01:25 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193339887
Ik neem aan dat er verder geen andere optie is; Zo nee probeer dit dan:

ALS([Prioriteit]="Hoog";[Datum melding]+30;ALS([Prioriteit]="Midden";[Datum melding]+60;ALS([Prioriteit="Laag";[Datum melding]+90;"HIER MIS JE IETS")))

Je code is best goed alleen mis je wat ik hierboven erbij heb gezet iets in ELSE deel.

Wat je nu hebt is
STATEMENT TRUE - ELSE
STATEMENT TRUE - ELSE
STATEMENT TRUE - ..... (leeg)

Omdat het kolom selecteren is weet ik niet zeker of dit ook werkt; is wel stuk korter (volgens hardcore coders zal dit beter zijn )

ALS([Prioriteit]="Hoog";[Datum melding]+30;ALS([Prioriteit]="Midden";[Datum melding]+60;[Datum melding]+90)))

[ Bericht 22% gewijzigd door Frozen-assassin op 27-05-2020 18:06:47 ]
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:17:17 #3
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193351985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik neem aan dat er verder geen andere optie is; Zo nee probeer dit dan:

ALS([Prioriteit]="Hoog";[Datum melding]+30;ALS([Prioriteit]="Midden";[Datum melding]+60;ALS([Prioriteit="Laag";[Datum melding]+90;"HIER MIS JE IETS")))

Je code is best goed alleen mis je wat ik hierboven erbij heb gezet iets in ELSE deel.

Wat je nu hebt is
STATEMENT TRUE - ELSE
STATEMENT TRUE - ELSE
STATEMENT TRUE - ..... (leeg)

Omdat het kolom selecteren is weet ik niet zeker of dit ook werkt; is wel stuk korter (volgens hardcore coders zal dit beter zijn )

ALS([Prioriteit]="Hoog";[Datum melding]+30;ALS([Prioriteit]="Midden";[Datum melding]+60;[Datum melding]+90)))

Dank je. Beide geprobeerd maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Ik denk dat het iets met de notatie te maken heeft maar ik volg gewoon die SharePoint zelf opgeeft. :{
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:53:19 #4
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193352396
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dank je. Beide geprobeerd maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Ik denk dat het iets met de notatie te maken heeft maar ik volg gewoon die SharePoint zelf opgeeft. :{
Helpt het als je tabelnaam voor [...] zet?

Tabelnaam[Kolomnaam]
  donderdag 28 mei 2020 @ 16:54:59 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193355521
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Helpt het als je tabelnaam voor [...] zet?

Tabelnaam[Kolomnaam]
Ik ben eruit. Nieuwe kolom gemaakt en alles tergend klein stapje voor stapje opnieuw opgezet. Blijkt dat het toch IF moet zijn ipv ALS, komma ipv semicolon, en ik zal denk ik ergens toch een foutje hebben gemaakt met het wijzigen van de formule in kader van het testen.

Gewoon dom gedaan dus :@ Dank voor je hulp! Deze mag dicht.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')