abonnement Unibet Coolblue
pi_193338252
Hallo,

Deze totaal niet ervaren klusser gaat voor het eerst buiten verven op hout. Het huis is nu 8 jaar oud en is bij oplevering geschilderd, maar daarna niet echt meer bijgewerkt. Echter, de verf zit er nog goed op en en zijn eigenlijk geen beschadigingen aan het hout te zien. Goed nieuws dus.

De meeste kleuren blijven hetzelfde (donkergrijs), alleen de deuren gaan van blauw naar donkergrijs

Wat raden de klussers hier aan:
1x grondverf, 1x aflak
2x aflak

Mijn twijfel is ingegeven doordat ik twee offertes heb opgevraagd en daarnaast ook wat verschillende (niet onderbouwde) adviezen kreeg.

Ik snap dat er nog een derde keuze is, 1x grondverf en 2x aflak, maar het lijkt me een beetje overkill voor als de verf er nog zo goed op zit. Of mag ik zo niet denken?

Bedankt alvast voor het advies
pi_193338307
Eerlijk gezegd grond ik zelf nooit als de kleur het zelfde blijft. En aflakken zo vaak tot ik het mooi vind. Maar dit is puur op basis van persoonlijke ervaring, geen idee of het ook verstandig is. Bij mij werkt het tot nu.
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:49:20 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193338384
Schuren, gronden, lakken.

Zo doet onze schilder het altijd :+.
KuikenGuppy
pi_193338559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:38 schreef Sovieto het volgende:

De meeste kleuren blijven hetzelfde (donkergrijs), alleen de deuren gaan van blauw naar donkergrijs

Wat raden de klussers hier aan:
1x grondverf, 1x aflak
2x aflak

Mijn twijfel is ingegeven doordat ik twee offertes heb opgevraagd en daarnaast ook wat verschillende (niet onderbouwde) adviezen kreeg.

Ik snap dat er nog een derde keuze is, 1x grondverf en 2x aflak, maar het lijkt me een beetje overkill voor als de verf er nog zo goed op zit. Of mag ik zo niet denken?

Bedankt alvast voor het advies
Als de kleuren grotendeels gelijk blijven, zie ik het nut van grondverf niet, zeker niet als de ondergrond in goede staat is.

Volgorde:

1) Grondig ontvetten b.v.k. met St. Marc;
2) Lichtjes opschuren met P200 of zo,
3) Grondig stof afblazen of vegen,
4) Lakken. Als het kan, 1x desnoods 2e keer. Belangrijkste is goede lak gebruiken, daar staat of valt het eindresultaat mee. Net als met de voorbereidingen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193340805
Grondverf is voor kaal hout.

Dus schoonmaken/ontvetten
Opschuren
Stofvrij maken
Schilderen met de duurste verf (raden ze hier altijd aan)

Ik ga trouwens ook weer dezelfde kleur wit aanbrengen en dik keer wil Ik alleen de liggende delen 2x doen, de rest 1x.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fer op 27-05-2020 19:28:27 ]
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')