abonnement Unibet Coolblue
pi_193329267
Hoi, even een vraagje.

Wie van jullie is bekend met het bouwen en rijden in zeepkisten? Aangezien de zomer lang is en het Corona is, zoek ik naar leuk vertier hier met de buurt kids.

We hebben veel schuine straten en een zeepkistenrace kan gehouden worden met de rivm richtlijnen. De kids zijn tussen de 4-12 jaar.
Veel boeren hier dus gooi balen voor de veiligheid moet lukken.

Heeft iemand ervaring met het bouwen van een zeepkist?
pi_193329340
Nou ja ik soort van, had een vriend waarvan de pa fietsenmaker was, hebben wel veel zaken gebouwd toen. Ook wel 4 wielers. Ik weet niet wat je verdere vraag is..
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 23:19:55 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193377198
Mastermilo heeft daar een filmpje over gemaakt geloof ik.

Verder, ja, echt regels zijn er niet en zo moeilijk is het niet.

Zou wel wieltjes nemen met lagers, die rollen beduidend lichter :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:26:49 #4
53151 T42
Pinball Wizard
pi_193378122
Ah vroeger bouwen van oude kinderwagens die nu prijs van een auto hebben lol
pi_193379838
Kwam van de week toevallig op de website van Zeepkisten Derby Rotterdam. Daar verkopen ze een zeepkist bouwpakket. Maar niet goedkoop met ¤350 en dan krijg je niets bijzonders.

Als je met Engelse term (Soap Box Racer) zoekt dan krijg je meer internationale resultaten. En dan vind je ook wel wat bouwplannen met tekeningen. Er zijn heel wat Soap box Derby fanaten, het is vooral populair in de USA waar ze mooie creaties maken.

Denk dat je voor een budget Zeepkist met Oude Kruiwagen al een heel eind kunt komen.
pi_193387092
Die hierboven is wel erg stoer, maar lijkt me wat te hoog gegrepen voor 4-12 jarigen. Wat sloophout, restant spijkers van verschillende maten, een hamer en een zaag en 4 wielen als meest belangrijke en waardevolle ingrediënt. Als kind had ik de beschikking over 4 (totaal verschillende) kruiwagenwielen maar het basisontwerp blijft hetzelfde:
Uiteraard vond ik steeds meer verbeteringen uit, zoals een geveerde achteras (van veren uit stoelzittingen).
pi_193397301
Gooi een zooi pallets neer, laat de kids ze slopen. Geef ze dag drie allerlei oude wielen. En dag vier of vijf mischien de race. Een hele week vermaak voor niks Haal de scouting er bij voor begeleiding en je hebt een pracht evenement.

O sluit nog even kort met de gemeente en de plaatselijke pers.Gemeente weet vast nog wel een intern of extern subsidie potje voor zoveel lol.
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')