abonnement Unibet Coolblue
pi_193786673
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2020 17:54 schreef Slayage het volgende:

[..]


[..]

Zelfde delegatie dezelfde dag niet een hele tijd terug
Daar staat niet dat de delegatie met het Haftar kamp gesproken heeft.

Op de site van de ambassade staat niks over een gesprek met Haftar of LNA. Dat reageert zomaar iemand op Ragip Soylu.

https://ly.usembassy.gov/(...)s-on-visit-to-libya/


Hier de overige nieuwsberichten.

Niks over ontmoeting met LNA kamp dat recent is.

https://ly.usembassy.gov/news-events/
pi_193800319
“It’s important to link this to the wider ‘cold-war’ within the broader Arab world, where over the last few years, there have been two coalitions that have coalesced. Turkey, Qatar and a certain brand of Islamism on the one hand; and Saudi, UAE, and Egypt on the other. The war in Libya cannot be properly understood without appreciating that.”

https://www.theguardian.c(...)nto-regions-cold-war
pi_193800517
Hebben de Russen een lijn getrokken bij sirte en de olievelden?

Als ik in sirte zou wonen, zou ik alvast inpakken :{

ragipsoylu twitterde op vrijdag 26-06-2020 om 13:00:03 Libyan gov’t forces claim that 11 Russian cargo planes landed at Qardabiya airport with Syrian mercenaries, weapons and ammunition.

• Russia also deployed 6 Pantsir air defence systems to Sirte

— Spokesman for the Sirte and Al-Jafra operation room reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193802229
Macron is dan ook een megalomane mafketel. Die had alles zoveel beter kunnen doen.
pi_193804179
De aanslag in reading was kennelijk uitval van de oorlog in Libië net als de aanslag van dat concert in Manchester. Via een omweg krijgen we op een presenteerblaadje wat we in het verleden hebben gezaaid .

Over de aanslag van afgelopen weekeinde hangt de schaduw van de Brits-Franse operatie, negen jaar geleden om Muammar Gaddafi de macht in Libië te ontnemen. De kolonel kwam ten val, anarchie nam zijn plek in. Een van de jonge Libiërs die tegen de dictator vocht, was de toen 16-jarige Saadallah.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193804204
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:52 schreef BEFEM het volgende:
Macron is dan ook een megalomane mafketel. Die had alles zoveel beter kunnen doen.
Ik heb niet echt een mening over de beste man, maar zijn pro Europa houding vond ik wel positief. Weet niet hoe relevant dat anno nu is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193858763
Goed dat ze in gesprek zijn met elkaar

jxlhs twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 12:21:28 Air Libya Avro RJ-100 plane from Tripoli, heading towards Alexandria airport. Most likely a silent negotiation between Egyptian officials is on the way. @lummideast @liveuamaptr @Liveuamap https://t.co/HJXZRtiE0m reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193926231
Frankrijk laat nu Haftar vallen en valt Wagner aan.

https://www.middleeastmon(...)ftar-attacks-wagner/
  zondag 5 juli 2020 @ 05:30:29 #160
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193935402
MuradGazdiev twitterde op donderdag 11-06-2020 om 12:39:38 A black slave in Libya today costs as little $200 dollars.

Slave trading was punishable by death under Colonel Gadaffi - until the Libyan government was destroyed by a coalition led by Hillary Clinton/Obama. And now they’re tweeting about #BLM https://t.co/LEda2krkKG reageer retweet
https://en.wikipedia.org/wiki/2011_military_intervention_in_Libya
pi_193942804
"Het is een religieuze plicht voor moslims om jihad te voeren samen met.haftar tegen de sjias" de bochten waarin hij zich wringt in dit artikel om de Saudi lijn te promoten. "I ask God Almighty to preserve the LNA, led by the Salafi militant hero Khalifa Haftar."

Srsly wtf :')

Misschien kan een Arabisch talige reageren op het audio bestand?

Saudi Salafi Scholar: Muslims Must Support Haftar in Libyan Civil War

In an audio recording that went viral in recent days, Saudi Salafi scholar Oussama bin Ataya al-Atibi said it is imperative for Muslims to support the Libyan National Army (LNA) and its self-styled Field Marshal Khalifa Haftar in the ongoing Libyan Civil War.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 juli 2020 @ 17:07:03 #162
365082 IPA35
Patriarch
pi_193944647
Zat Frankrijk nu achter de aanval? Of was het toch de VAE?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_193948425
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 17:07 schreef IPA35 het volgende:
Zat Frankrijk nu achter de aanval? Of was het toch de VAE?
You tell me.

ragipsoylu twitterde op zondag 05-07-2020 om 20:27:37 NEW — Turkey confirms that an attack against Al Watiya airbase in Libya took place last night.

A Turkish defense official: “The attack damaged some systems at the airbase.”

The official attributed the attack to Haftar forces reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 juli 2020 @ 23:03:01 #164
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_193950497
Haftar met zijn nieuwe MIG speeltjes?
pi_193951023
ragipsoylu twitterde op zondag 05-07-2020 om 21:59:13 The UAE propagandist says it was the UAE which conducted the air attack against Al Watiya air base in Libya.

“UAE has taught Turkey the lesson it deserves on behalf of all honorable Arabs”, he says https://t.co/5EgWhV7r8r reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193951026
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 23:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Haftar met zijn nieuwe MIG speeltjes?
De Russen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 juli 2020 @ 23:45:53 #167
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_193951140
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2020 23:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Russen?
Nuja het officiële logo van de Russische luchtmacht schijnt niet meer op de vliegtuigen te staan, maar in essentie: ja.
pi_193951628
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:04 schreef Slayage het volgende:
"Het is een religieuze plicht voor moslims om jihad te voeren samen met.haftar tegen de sjias" de bochten waarin hij zich wringt in dit artikel om de Saudi lijn te promoten. "I ask God Almighty to preserve the LNA, led by the Salafi militant hero Khalifa Haftar."

Srsly wtf :')

Misschien kan een Arabisch talige reageren op het audio bestand?

Saudi Salafi Scholar: Muslims Must Support Haftar in Libyan Civil War

In an audio recording that went viral in recent days, Saudi Salafi scholar Oussama bin Ataya al-Atibi said it is imperative for Muslims to support the Libyan National Army (LNA) and its self-styled Field Marshal Khalifa Haftar in the ongoing Libyan Civil War.

Hij noemt Shia niet expliciet, vooral “steunen van soennieten tegenover de ahlul-bid’a” (innoveerders, containerbegrip van salafisten). Het wordt in het artikel bestempeld als sjieten maar salafisten als hij bedoelen in dit conflict de moslimbroederschap van de GNA als “innoveerders” (ahlul bid’a).

Maar heel kortgezegd wordt de kern van zijn boodschap duidelijk als hij zegt over de GNA en waarom Haftar steunen in zijn gevecht tegen hun een plicht is: “zij vernietigen de islam en het land van tawhid”. Het land van tawhid/monotheïsme is volgens hen er maar een..Saudie Arabië. Dus daarom moet de GNA die uit moslimbroeders bestaat bevochten worden ja, ook als dat betekent dat ze hulp krijgen van “niet moslims als Wagner, Frankrijk of Rusland”.

De hele madkhali-salafi politieke theorie draait erom tegen democratie te zijn whatsoever en tegen alles wat naar moslimbroederschap ruikt en dat je nooit tegen de Sisi’s, Haftar’s, MBS’jes in opstand mag komen, noch bekritiseren, noch demonstraties aan mag meedoen.
Vandaar dat de Saudische autoriteiten ze graag subsidiëren en functies gaven in hun land als zowel op de islamitische uni in Medina. Zie getuigenis van Yasir Qadhi die er studeerde jarenlang en letterlijk een minister tegen hem hoorde zeggen dat “wij hen daar hebben geplaatst” nadat ze tegen hem op de uni hun boekje te buiten gingen en de minister na alle ophef zijn excuses aan had geboden.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_193951888
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 00:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hij noemt Shia niet expliciet, vooral “steunen van soennieten tegenover de ahlul-bid’a” (innoveerders, containerbegrip van salafisten). Het wordt in het artikel bestempeld als sjieten maar salafisten als hij bedoelen in dit conflict de moslimbroederschap van de GNA als “innoveerders” (ahlul bid’a).

Maar heel kortgezegd wordt de kern van zijn boodschap duidelijk als hij zegt over de GNA en waarom Haftar steunen in zijn gevecht tegen hun een plicht is: “zij vernietigen de islam en het land van tawhid”. Het land van tawhid/monotheïsme is volgens hen er maar een..Saudie Arabië. Dus daarom moet de GNA die uit moslimbroeders bestaat bevochten worden ja, ook als dat betekent dat ze hulp krijgen van “niet moslims als Wagner, Frankrijk of Rusland”.

De hele madkhali-salafi politieke theorie draait erom tegen democratie te zijn whatsoever en tegen alles wat naar moslimbroederschap ruikt en dat je nooit tegen de Sisi’s, Haftar’s, MBS’jes in opstand mag komen, noch bekritiseren, noch demonstraties aan mag meedoen.
Vandaar dat de Saudische autoriteiten ze graag subsidiëren en functies gaven in hun land als zowel op de islamitische uni in Medina. Zie getuigenis van Yasir Qadhi die er studeerde jarenlang en letterlijk een minister tegen hem hoorde zeggen dat “wij hen daar hebben geplaatst” nadat ze tegen hem op de uni hun boekje te buiten gingen en de minister na alle ophef zijn excuses aan had geboden.
Dus de madkhali-salafisten verkiezen seculiere dictators die never nooit niet de sharia zouden invoeren boven democratie waardoor een eventueel gekozen islamitische partij de sharia kan invoeren? Wat maakt hen dan puriteins. Volgens mij is dit ook echt de eerste religieuze moslimsekte die opposed is tegen de sharia en pro-dictators is.

Wat betreft je laatste stuk tekst (ervaring van YQ): Ze zeggen een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen ... hebben de Arabieren in het verleden ook niet de Moslimbroeders geholpen en belangrijke posities in SA gegeven, waar ze later (nu) spijt van kregen? Arabieren :')
pi_193958208
MouradTeyeb twitterde op maandag 06-07-2020 om 14:15:56 #Libya

The 300 mercenaries recently sent by #Russia to fight alongside warlord Haftar in eastern Libya include #ISIS (#Daesh) terrorists from the regions under the control of the Assad regime in eastern #Syria.

#Turkey #UAE #France
#ليبيا #روسيا #داعش #فرنسا #الإمارات https://t.co/1L6YlhuLYU reageer retweet
pi_193959004
ragipsoylu twitterde op maandag 06-07-2020 om 14:00:12 Italian Defense Minister Guerini will pay an official visit to Turkey tomorrow after Turkish Defense Minister Akar made a trip to Libya and Malta over the weekend reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193961228
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193965143
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 00:48 schreef Albert1Steen het volgende:
Dus de madkhali-salafisten verkiezen seculiere dictators die never nooit niet de sharia zouden invoeren boven democratie waardoor een eventueel gekozen islamitische partij de sharia kan invoeren?
In Libië nu wel. Omdat tegenover Haftar de Tripoli-regering staat waar Moslimbroeders een onderdeel van de alliantie vormen. Een onderdeel van overigens, niet alleen uit hen bestaan ze.
En hele politieke madkhali-opvatting is anti-MB. Zoals Saudische koningshuis dat ook is. Want de moslimbroederschap is traditioneel een revolutionaire partij die tegen monarchie is en pro-democratie. Dat moeten de Saudische prinsen niet hebben, of Emirati, of Bahrainis etc.

Maar om te zeggen dat in het algemeen madkhali-salafisten anti-sharia zijn klopt niet. Ze vinden ook dat er met de sharia moet worden geregeerd, en democratie is haram want dan hebben de mensen recht wetten te maken en dat is “in strijd met zuivere monotheïsme/tawhid waarin alleen God wetten maakt en wij ze slechts dienen op te volgen”. Die opvatting delen ze met alle andere salafisten overigens. Dus democratie is haram, tenzij je je erin beweegt uit noodzaak en als de kans zich voordoet je het omwentelt tot een feitelijke theocratie. Zoals ten tijde van Morsi in Egypte de Noor-partij toch meedeed aan verkiezingen maar duidelijk dit doel voor ogen had. Maar als een dictator dat niet doet, met sharia regeren, mag hij niet erop bekritiseerd worden door het volk. Zolang hij “geen groot ongeloof begaat”. En de leiders zijn zo slim voor de bühne de kernwaarden van de islam te onderschrijven en met suikerfeest zich breeduit te laten filmen tijdens 3ied-gebed. Dan mogen enkel de geleerden hem adviseren. En wie stelt die geleerde aan? De koning/president. Zo is die cirkel ook weer rond. De burgers dienen zich verre van politiek te houden, al is hij een onrechtvaardig heerser die hun ruggen breekt. Geen demonstraties, geen kritiek, niets. En dit hebben ze uitgewerkt tot een centraal theologisch geloofspunt. Je bent alleen een goede moslim als je je zo opstelt. Alleen dat is de weg van de salf al-salih; vrome voorgangers die de profeet heeft geprezen en waar je je “aan moet vastklampen” om tot de zuivere geredde groep te behoren.
Wat ze gelijk onderscheidt van andere salafi groepen, laat staan mainstream soennieten. In deze centrale theologische opvatting dus.

Vandaar dat Arabische regimes deze salafisten graag de ruimte geven als tegenwicht tegen andere ongewenste varianten van het salafisme. Zo van “er is een groep die zich aangetrokken voelt tot dit puriteinse geloof, laat ze dan veilig tot deze groep behoren die geen last zijn voor ons als heerser”. In Marokko hebben ze wat madrassas hier en daar, Jordanie, Algerije voorheen, Egypte ook onder Sisi netjes toegestaan etc.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_193965260
Saudi Arabië is een land met Sharia wetgeving, en daar hebben de salafisten veel invloed.
pi_193975749
ragipsoylu twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 16:07:30 NEW — Several reports alleged that Libyan gov’t forces destroyed a Russian made Pantsir system near Jufra. The airstrike killed some members of Russian Wagner group.

LNA denied it.

This comes after “unknown” aircraft attacked Turkish installations at Al Watiya last weekend reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')