abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 25 mei 2020 @ 20:32:21 #1
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193309928
Morrowind zou ik heel graag nog eens spelen, maar dan wel met wat toeters en bellen. Probleem is dat ik geen zin heb om de desktop aan te sluiten, en het eigenlijk op mijn in alle overige aspecten perfect functionerende Vaio wil spelen (i7-8550U, 16GB, Intel HD 620 bleuh...).

De base-game zal wel goed draaien, maar hoe ver kan ik gaan met toeters en bellen denken jullie? Texture packs enzo, andere mods die content / quests / gebieden toevoegen etc...

Alle input mbt Morrowind pimpen is eigenlijk welkom. Inclusief de beste manier om aan het spel zelf te komen, want ik had 'm alleen op de oudste X-Doos.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 25 mei 2020 @ 23:04:30 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193312561
Heb 'm inmiddels gekocht bij gog.com en geinstalleerd. Heb ook OpenMW ontdekt en dat er 3 hoofd mods zijn?

* Overhaul
* Rebirth
* Tamriel Rebuilt

Als iemand deze gespeeld heeft en er een mening over heeft hoor ik het heel graag, scheelt mij een hoop uitzoeken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 13:35:14 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_193503712
Als totale fan van de originele Morrowind ben ik 100% tegen overhauls :P Ik heb OpenMW wel geïnstalleerd voor de stabiliteit, en wat facepacks gedownload, plus dingen als de Assassin's Armory, maar meer ook niet. Oh, en voor missions heb ik Rise of House Telvanni gedownload, dat is echt genot _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:38:34 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193503762
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Als totale fan van de originele Morrowind ben ik 100% tegen overhauls :P Ik heb OpenMW wel geïnstalleerd, en wat facepacks gedownload, plus dingen als de Assassin's Armory, maar meer ook niet. Oh, en voor missions heb ik Rise of House Telvanni gedownload, dat is echt genot _O_
Hee, wat leuk, een reactie! *O*

Dus al die meuk die ze toegevoegd hebben in Overhaul/Rebirth/Tamriel Rebuilt heb je wel bekeken maar voegt voor jou niks toe? Of is het uit principe ofzo?

Vond al die houses niet het sterkste deel vroeger, misschien heb ik de verkeerde gekozen. Al dat rondwandelen voor handtekeningen, of wat was het...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 13:42:49 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_193503821
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:38 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Hee, wat leuk, een reactie! *O*

Dus al die meuk die ze toegevoegd hebben in Overhaul/Rebirth/Tamriel Rebuilt heb je wel bekeken maar voegt voor jou niks toe? Of is het uit principe ofzo?

Vond al die houses niet het sterkste deel vroeger, misschien heb ik de verkeerde gekozen. Al dat rondwandelen voor handtekeningen, of wat was het...
Puur principe :Y

Voor de handtekeningen neem ik aan dat je tot Hortator benoemd wilde worden, een grote stap in het Nerevarine zijn? Of je sloot je aan bij House Hlaalu, wat ik persoonlijk de saaiste House vind.

Redoran is wel aardig met al dat vechten, maar Telvanni steekt overal met kop en schouders bovenuit O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:45:19 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193503848
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Puur principe :Y

Voor de handtekeningen neem ik aan dat je tot Hortator benoemd wilde worden, een grote stap in het Nerevarine zijn? Of je sloot je aan bij House Hlaalu, wat ik persoonlijk de saaiste House vind.

Redoran is wel aardig met al dat vechten, maar Telvanni steekt overal met kop en schouders bovenuit O+
Ok, dit helpt, daar ga ik plezier van hebben bij m'n 2e playthrough sinds de 1e (20 jaar geleden ofzo). Zal zeker Telvanni kiezen, kan goed dat ik Hlaalu gekozen had ja. Hortator klinkt ook bekend...

Hmm, maar dan heb ik nog steeds niet echt input van iemand die Rebirth/Overhaul/Tamriel Rebuilt grijsgespeeld heeft...wat heb je dan van horen zeggen dat maakt dat het je niks lijkt?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 13:56:52 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_193503961
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ok, dit helpt, daar ga ik plezier van hebben bij m'n 2e playthrough sinds de 1e (20 jaar geleden ofzo). Zal zeker Telvanni kiezen, kan goed dat ik Hlaalu gekozen had ja. Hortator klinkt ook bekend...

Hmm, maar dan heb ik nog steeds niet echt input van iemand die Rebirth/Overhaul/Tamriel Rebuilt grijsgespeeld heeft...wat heb je dan van horen zeggen dat maakt dat het je niks lijkt?
De overhaul zorgde er wel voor dat alles er strakker uit zag, maar het verneukte ook een heleboel kleuren. De stad Vivec bijv hoort geel/bruinig te zijn, en in de overhaul is dat donkergrijs/zwart met rood, dat hoort gewoon niet :+

Rebirth ziet er wel mooi uit, strakkere graphics, maar toch nog origineel, daar heb ik al veel minder moeite mee (en ik zie op screenshots dat de face packs die ik gebruik ook aanwezig zijn).

Tamriel Rebuilt heb ik inderdaad een keer geïnstalleerd, icm Rise of House Telvanni, heb even in Port Telvannis rondgelopen, en toen liep m'n hele systeem vast. Keer op keer, dus dat heb ik ook maar laten zitten. Kan trouwens goed zijn dat dat gebeurde voordat ik OpenMW installeerde, maar soit. Moet dat toch nog een keertje gaan proberen, want het geeft wel een kick om op het mainland rond te kunnen lopen _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:01:00 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193504023
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

De overhaul zorgde er wel voor dat alles er strakker uit zag, maar het verneukte ook een heleboel kleuren. De stad Vivec bijv hoort geel/bruinig te zijn, en in de overhaul is dat donkergrijs/zwart met rood, dat hoort gewoon niet :+

Rebirth ziet er wel mooi uit, strakkere graphics, maar toch nog origineel, daar heb ik al veel minder moeite mee (en ik zie op screenshots dat de face packs die ik gebruik ook aanwezig zijn).

Tamriel Rebuilt heb ik inderdaad een keer geïnstalleerd, icm Rise of House Telvanni, heb even in Port Telvannis rondgelopen, en toen liep m'n hele systeem vast. Keer op keer, dus dat heb ik ook maar laten zitten. Kan trouwens goed zijn dat dat gebeurde voordat ik OpenMW installeerde, maar soit. Moet dat toch nog een keertje gaan proberen, want het geeft wel een kick om op het mainland rond te kunnen lopen _O_
Super, dank voor je input!

Vond het origineel zelf eigenlijk ook super, zou zelf niet weten wat er nog bij zou moeten, maar dacht dat als er zoveel nieuwe content toegevoegd is in dit soort packs moet het in ieder geval iemand de moeite waard gebleken hebben te zijn...

Nu toch te druk met werk, maar ga proberen iedere dag een half uurtje te doen ofzo.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 14:01:42 #9
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_193504032
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:01 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Super, dank voor je input!

Vond het origineel zelf eigenlijk ook super, zou zelf niet weten wat er nog bij zou moeten, maar dacht dat als er zoveel nieuwe content toegevoegd is in dit soort packs moet het in ieder geval iemand de moeite waard gebleken hebben te zijn...

Nu toch te druk met werk, maar ga proberen iedere dag een half uurtje te doen ofzo.
Oef, iedere dag een half uurtje gaat je nooit lukken :D Voor je het weet ben je 3 of 4 uur verder :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:02:03 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193504036
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Oef, iedere dag een half uurtje gaat je nooit lukken :D Voor je het weet ben je 3 of 4 uur verder :D
Haha, ja goed punt wel...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 14:24:39 #11
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_193504350
Ik heb trouwens ook zitten streamen op twitch (zie sig), en elke 10 minuten liep het spel vast. Op een gegeven moment wist ik de boosdoener te vinden (Bittercoast Sounds mod/plugin) en toen liep het al wat beter, maar met OpenMW ging het fantastisch en heb urenlang zitten streamen en met kijkers zitten ouwehoeren, dat was wel mooi :9

Moet ook toegeven dat ik soms cheatte door bijv. met coc naar een stad aan de andere kant van het eiland te gaan, of dat ik in de editor (of hoe het ook heet) een heavy variant van de Cuirass of the Savior's Hide en de Boots of Blinding Speed maakte, die ergens dumpte, en ze vervolgens op ging halen :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_193618410
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb trouwens ook zitten streamen op twitch (zie sig), en elke 10 minuten liep het spel vast. Op een gegeven moment wist ik de boosdoener te vinden (Bittercoast Sounds mod/plugin) en toen liep het al wat beter, maar met OpenMW ging het fantastisch en heb urenlang zitten streamen en met kijkers zitten ouwehoeren, dat was wel mooi :9

Moet ook toegeven dat ik soms cheatte door bijv. met coc naar een stad aan de andere kant van het eiland te gaan, of dat ik in de editor (of hoe het ook heet) een heavy variant van de Cuirass of the Savior's Hide en de Boots of Blinding Speed maakte, die ergens dumpte, en ze vervolgens op ging halen :+
Cosntruction Set :+

House Hlaalu ftw \m/
Children of the night. What music they make.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')