Noob!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:08 schreef Mansjester het volgende:
Nou ik heb F1 en mn stuur en pedalen werken hoor!
Ik bak er alleen vrij weinig van
Ik heb remassistentie en stuurassistentie helemaal uit, dat anti blokkeren en traction control staan wel aan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Noob!
Gewoon lekker oefenen, assistjes aan en langzaamaan een voor een uit zetten.
Er zit een beetje een learning curve aan maar zoals @TheFreshPrince zei op een gegeven moment gaat het vanzelf steeds beter. Eigenlijk is het net als fietsen, als je eenmaal die skills ontwikkeld hebt dan verleer je het niet meer. Ik kan zo weken niet racen maar als ik dan weer een keer achter het stuur kruip ben ik eigenlijk direct weer snel.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:39 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik heb remassistentie en stuurassistentie helemaal uit, dat anti blokkeren en traction control staan wel aan.
Tegenstand op 30%.
Maar is wel leuk, nu alleen zorgen dat ik beter word. En mn pedalen moet ik ergens anders zetten, zit nu allemaal nog niet echt op goede plek.
Ik heb denk nu in totaal 5 uur ofzo gespeeld, maar boek nog totaal geen vooruitgangquote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Er zit een beetje een learning curve aan maar zoals @:TheFreshPrince zei op een gegeven moment gaat het vanzelf steeds beter. Eigenlijk is het net als fietsen, als je eenmaal die skills ontwikkeld hebt dan verleer je het niet meer. Ik kan zo weken niet racen maar als ik dan weer een keer achter het stuur kruip ben ik eigenlijk direct weer snel.
Vooruitgang komt vanzelf, meestal pas de dag erna als je weer rijdt dat je denkt "hey, dit gaat gelijk beter".quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik heb denk nu in totaal 5 uur ofzo gespeeld, maar boek nog totaal geen vooruitgang
Maar ik moet echt alles beter positioneren, ik ben nu met een normale ps4 controller sneller dan met mn nieuwe stuur. Dat zou toch niet moeten
Maar soms heb ik al mooie momenten, dat je iemand er uit remt
Haha op zich hoor je dat wel vaker hoor. Dat mensen wat tijd nodig hebben om aan te passen en in het begin langzamer zijn dan met de controller. Sommige mensen zijn ook gewoon erg goed met een controller, ik vind dat altijd wel knap want zelf kan ik wel redelijk rijden met controller maar echt lang niet op het level dat ik met een stuur kan.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik heb denk nu in totaal 5 uur ofzo gespeeld, maar boek nog totaal geen vooruitgang
Maar ik moet echt alles beter positioneren, ik ben nu met een normale ps4 controller sneller dan met mn nieuwe stuur. Dat zou toch niet moeten
Maar soms heb ik al mooie momenten, dat je iemand er uit remt
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vooruitgang komt vanzelf, meestal pas de dag erna als je weer rijdt dat je denkt "hey, dit gaat gelijk beter".
En na een tijdje kan het niveau omhoog, kan je wat gaan experimenteren met setups, zet je traction control en brake assist uit en gaat het bijna automatisch.
Het is vooral hoeveel tijd je er in wil steken en dat hangt er vanaf of je het leuk vindt om te doen.
F1 2015 -> ruim 100 uren op Xbox met Xbox controller
F1 2015 -> 102,3 uren op PC met Xbox controller
F1 2016 -> 140,6 uren op PC met Xbox controller én Thrustmaster stuur
F1 2017 -> 168,3 uren op PC met Xbox controller én Thrustmaster stuur
F1 2018 -> 117,4 uren op PC met Xbox controller (stuur niet meer aangesloten na verhuizing)
F1 2019 -> 428,5 uren op PC met Thrustmaster en Fanatec stuur (veel online gereden met groep ex-collega's)
F1 2020 -> 413,2 uren op PC met Fanatec stuur (ook veel online)
F1 2021 -> 111 uren op PC met Fanatec stuur (ook veel online al zit er wat meer tijd tussen de races momenteel)
Ik merk dit seizoen ook wel dat ik veel minder tijd nodig heb om me voor te bereiden en een setup te maken.
Een setup is altijd een compromis tussen snelheid, stabiliteit en bandenslijtage (ook belangrijk voor je balans).
Meestal maak ik de race-setup met een volle tank brandstof en ga ik daarna tweaken voor de kwalificatie.
Als het dan in een race met versleten banden nog goed en stabiel aanvoelt is het "klaar".
In het begin had ik vaak setups met veel onderstuur maar naarmate ik meer vertrouwen krijg op het gas merk ik wel dat ik de achterkant van de auto stugger durf af te stellen.
Ik moet ook wel want m'n concurrentie wordt ook beter
Na een tijdje merk je hoe je met op de juiste manier terugschakelen en trailbraking de auto extra rotatie kan geven, etc.
Ook maak ik in oefenraces (tegen AI) soms met opzet een fout bij de start (vleugel er af rijden, vals start maken) om te kijken hoe ik me naar voren kan "knokken". De AI heeft vaak wat vreemde nukken dus het is goed om te weten waar en hoe je ze op het circuit veilig voorbij kan, mocht je ooit in die situatie komen dat je een fout maakt.
We rijden onze races altijd met 5 man en we vullen de rest aan met AI om een beetje een gevuld veld te krijgen, dus geen overbodige luxe om juist ook de AI te begrijpen.
Wat ook handig is, league races van o.a. Jarno Opmeer of TRL Limitless terugkijken. Ze rijden 50% races dus niet helemaal representatief maar je kan wel leren van de racelijnen, strategie, ERS-gebruik, hoe oplijnen voor inhaalactie, etc.
Dit zijn alleen wel echt tips en dingen voor gevorderden. Ik moet eerst maar eens zorgen 5 rondjes niet buiten de baan te komen, te spinnen, of ineens middenin een bocht stil te staan omdat ik te hard rem Het is niet zo dat ik met wiel langzamer ben dan normale controller, omdat ik zo goed ben met normale controllerquote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Haha op zich hoor je dat wel vaker hoor. Dat mensen wat tijd nodig hebben om aan te passen en in het begin langzamer zijn dan met de controller. Sommige mensen zijn ook gewoon erg goed met een controller, ik vind dat altijd wel knap want zelf kan ik wel redelijk rijden met controller maar echt lang niet op het level dat ik met een stuur kan.
Gewoon blijven oefenen idd. Het is ook een kwestie van wennen aan de FFB en deze leren lezen als het ware zodat je doorkrijgt wat de auto doet. BV als de FFB licht wordt tijdens een bocht, dat vertelt je dat de auto grip verliest, dat is teken waar je dan op moet reageren voordat het te laat is en je achterstevoren staat. Maar ook gewoon je rijtechnieken verbeteren, hoe je aanremt voor een bocht is bv heel belangrijk, een F1 auto heeft veel downforce dus als jij met hoge snelheid aan komt voor een bocht dan kun je de eerste tientallen meters echt vol op de rem staan omdat de auto en de banden hard op de weg worden gedrukt en daardoor niet blokkeren. Maar naarmate je snelheid afneemt neemt je downforce ook af dus het laatste stukje van de remweg kom je dan weer wat van het rempedaal af zodat je wielen niet blokkeren. Dan heb je nog dingen als gewicht en grip verplaatsing tijdens het remmen/sturen/accelereren waar je rekening mee moet houden om de auto goed in balans te houden enzo. Gaandeweg gaat dat allemaal natuurlijk aanvoelen en hoef je daar niet eens meer over na te denken.
Driver61 geeft echt hele goede tips en uitleg over racen op zijn youtube kanaal, die kan ik erg aanraden als je je wil verdiepen in rijtechnieken en je kennis over racen wilt vergroten.
Haha inderdaad, voor nu gwn lekker oefenen en rijden. Als je er lol in hebt en ermee bezig blijft dan komt de rest uiteindelijk vanzelf.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:53 schreef Mansjester het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn alleen wel echt tips en dingen voor gevorderden. Ik moet eerst maar eens zorgen 5 rondjes niet buiten de baan te komen, te spinnen, of ineens middenin een bocht stil te staan omdat ik te hard rem Het is niet zo dat ik met wiel langzamer ben dan normale controller, omdat ik zo goed ben met normale controller
Maar waardeer jullie reacties wel echt, zit ook al op Youtube te kijken en zal jullie suggesties bekijken.
Warm bad GAM
RSS Formula modsquote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:41 schreef Kickstart het volgende:
ffe een tot nu toe snelste rondje in Assetto Corsa in VR
1:33:894
😀quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
RSS Formula mods
Lekker rondje hoor
Sowieso een heerlijk spel. Je voelt echt de asfaltsteentjes in je stuur en in een F1 auto moet je echt keihard werken mokermooie simquote:Op dinsdag 13 september 2022 23:14 schreef Sjemmert het volgende:
Van de week Automobilista 2 gekocht. Dat spel is echt zo goed in VR
Net even een ai race gereden op het nieuwe 2022 Spa circuit in VR.
En hopelijk binnenkort ook op LFM. Dat zou de multiplayer echt een flinke boost geven.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sowieso een heerlijk spel. Je voelt echt de asfaltsteentjes in je stuur en in een F1 auto moet je echt keihard werken mokermooie sim
Ik heb deze van GT Omega. Prima cockpit voor weinig geld. Tuurlijk is zo'n ¤1000 euro rig beter en mooier, maar ik zit goed in dit ding en hij is iig stevig genoeg voor de CSL DD (8Nm). Enige nadeel vindt ik de pedal plate die flext wat met de loadcell pedalen maar ik zie net dat die ondertussen geupgrade is naar een metalen plaat. Ik heb nog een oude versie met de mdf plaat. Misschien eens mailen en kijken of ik die metalen plaat los kan kopen van ze.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:49 schreef vosss het volgende:
Tips voor een simrig?
Ik twijfel tussen alle kanten op zegmaar.
Aluprofiel van Treq of Sim lab lijkt mij zwaar overkill, ik heb een T300 base en t3pa pedalen. Die laatste wil ik wel upgraden naar de loadcell van thrustmaster.
Andere kant op, een next level racing rig flext iedereen de moeder zo lijkt het.
Trakracer TR8 Pro vind ik wel kwant, maar dan ben je 1000 pietermannen verder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |