quote:
Yes, gisteravond rond deze tijd liep ik het F1 Experience center binnen en een klein half uurtje later begon de briefing. Ik was gelukkig niet alleen. Twee vriendengroepen en ik zelf kwamen we met een totaal van 10 rijders op de baan. Daarnaast wordt de grid aangevuld met AI die erg makkelijk in te halen valt. Voor 22 euro heb je best een leuke beleving, maar je moet het echt met een groepje mensen doen van minimaal 6 rijders wil het een beetje leuk worden. Teveel AI op de baan zal het heel saai en makkelijk maken. Via de verschillende menu's en begeleiders die continu ook aanwezig zijn in de chat, kan je dingen zelf of laten aanpassen tijdens het racen.
De sessie begint met een race van 5 ronden als een soort vrije training. Dan kan je je auto aanvoelen en achteraf aanpassen of assists aan/uit zetten of laten doen. Deze vrije training rijdt je als ghost, dus je ramt nog niemand van de baan. Na de vrije training fus ongeveer een minuut of 5 tijd voor aanpassingen, dan volgt de kwalificatie, wat een one shot kwalificatie is. Je ziet elkaar niet op de baan, één flying lap om jezelf voor aan de grid te zetten. Ik maakte helaas-gelukkig een domme fout (kom ik zo op terug), waardoor ik op de 18e plek terecht kwam.
De race dan. Er wordt gereden in een 25% race format, je bent geen ghost meer en je kan elkaar van de baan rossen nu, gelukkig is dat niet gebeurt of het ging per ongeluk. Nu, mijn kwalificatie had ik dus verkloot en op een paar beginnende jongens in het simracen na, was het toch wel een leuke competitieve club racers. Daarom was ik ook best wel tevreden met mijn inhaalrace van de 18e naar de 5e plek uiteindelijk. Of de rubberbanding stond aan, dat kan ook..
Weet ik niet. Maar 18 ronden racen op de RedBullRing heeft mij wel enthousiaster gemaakt over de baan, met nadruk op de laatste sectie, die dubbele rechterbocht vóór start finish is erg snel en verslavend.
Voor 22 euro een uur racen. Karten kost is van 15 euro voor 12 minuten, dus reken maar uit. Ik vind het zijn geld dus zeker wel waard + je stinkt eind van de dag niet naar rubber, benzine en zweet. Wel een tip, als je racehandschoenen hebt, neem deze mee, dan hoef je geen zwarte synthetische medische wegwerp handschoentjes aan.. dat weet echt als een malle. Gelukkig merk je daar tijdens het uurtje racen weinig van, maar achteraf is het iiieeww om uit te trekken.
Vanaf 10 juli gaan ze dus mogelijk met F1 2020 rijden of misschien al eerder, dus misschien dat ik van de zomer nog een keer ga rijden op CPZ