quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:08 schreef Moass het volgende:
Robuust, altijd starten, geen apk... wellicht is een kruiwagen iets voor je?
Die zijn te nieuw/duur nogquote:
Mag je daarmee over de snelweg?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:08 schreef Moass het volgende:
Robuust, altijd starten, geen apk... wellicht is een kruiwagen iets voor je?
Renault in het algemeen, of specifiek dit model?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Renault Kangoo zou ook nog kunnen al zijn de verhalen over de betrouwbaarheid niet echt overtuigend om er eentje te gaan aanschaffen.
Ja, schorsen is makkelijk, maar schorsen kan alleen voor 1, 2 of 3 jaar.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
En kun je zoiets makkelijk schorsen als je even een half jaar geen project hebt?
Ja dat lijkt mij duidelijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:17 schreef GereDathan het volgende:
Schorsen kost geld.
Als je hem uit de schorsing haalt moet hij APK hebben.
hm dat gaat 'm dus niet worden.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:20 schreef oldford het volgende:
[..]
Ja, schorsen is makkelijk, maar schorsen kan alleen voor 1, 2 of 3 jaar.
Zie: https://www.rdw.nl/partic(...)ing-online-aanvragen
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:08 schreef Moass het volgende:
Robuust, altijd starten, geen apk... wellicht is een kruiwagen iets voor je?
In het algemeen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Renault in het algemeen, of specifiek dit model?
Ik heb me laten wijs maken dat bedrijfsauto's over het algemeen sowieso betrouwebaarder zijn dan personenauto's, maar ik weet niet of ik dat moet geloven.
quote:
Budget weet ik nog niet (ja lastig zoeken maar ik weet het echt niet).quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat is je budget? En wordt het een diesel of benzine?
Te klein denk ik.quote:
Jet Cars zo te zien? Google dat bedrijf eerst maar even 😄quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:24 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Deze is misschien ook wel iets lijkt mij groot genoeg (achterbasnk eruit is niet nodig).
[ afbeelding ]
Achterbank kan volledig in de bodem en dan is alles achter de voorstoel laadruimte.quote:
Weer wat te groot/lees zwaar wegenbelastingquote:
Laag in aanschaf?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Achterbank kan volledig in de bodem en dan is alles achter de voorstoel laadruimte.
Een andere onwaarschijnlijke kandidaat: een collega heeft een Prius en die schijnt in de lengte veel meer laadruimte te hebben dan je zou verwachten. Laag in aanschaf en belasting.
Thanks.quote:
Dat maakt de keuze al een stukje beperkter. Ik ben zelf aan het kijken voor formaat klein busje voor erbij, en niet alleen het verschil qua aanbod is groot, maar ook qua prijs. Diesels zijn met zelfde bouwjaar zijn veel goedkoper dan benzine. Scheelt soms zoveel dat je na 2 jaar nog steeds voordeliger uit bent ondanks de veel hogere wegenbelasting.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:27 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Budget weet ik nog niet (ja lastig zoeken maar ik weet het echt niet).
Benzine ivm wegenbelasting het aantal km's zal niet zo hoog worden dat diesel gaat lonen.
Coolness has its pricequote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:50 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Weer wat te groot/lees zwaar wegenbelasting
Ik zit met de gedachte te spelen om zo'n oude Partner of Berlingo aan te schaffen voor licht bedrijfsmatig gebruik. Groot aanbod, heel lage prijzen en zeker met de oude 1.9 D in het vooronder kan er toch weinig mis mee gaan is m'n indruk.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 23:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb een Berlingo uit 2003 voor erbij... voor een paar 100 euro te krijgen. Grijs kenteken en gaan met die banaan
Wat kan er mis gaan? Dat je voor je werk in een van de steden moet zijn met een milieuzone.quote:Op zondag 24 mei 2020 11:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik zit met de gedachte te spelen om zo'n oude Partner of Berlingo aan te schaffen voor licht bedrijfsmatig gebruik. Groot aanbod, heel lage prijzen en zeker met de oude 1.9 D in het vooronder kan er toch weinig mis mee gaan is m'n indruk.
In technische zin, bedoelde ik. Het zijn natuurlijk oude auto's met vaak veel ervaring, maar dat oude turboloze blok is naar mijn weten vrij hufterproof.quote:Op zondag 24 mei 2020 11:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Wat kan er mis gaan? Dat je voor je werk in een van de steden moet zijn met een milieuzone.
Dan moet je dat werk laten schieten, een boete betalen of een ander voertuig huren.
Caddy: max. 102pk (benzine)quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:15 schreef daNpy het volgende:
Caddys hebben geen vermogen, Kangoo's mogen niks trekken.
Het beste zit je in principe met een Partner. Als je budget rond de 1000 euro is dan
Die 1.9D's zijn onverwoestbaar, maar je moet geen haast hebben Op de zaak hadden we er vroeger ook eentje, heel Europa mee door gecrost. Vond het wel handig dat je de cruise control gewoon in kon stellen, die zette ik dan op 150km/h ofzo. Dan reed 'ie altijd zo hard mogelijk (meestal rond de 120/130km/h ). Later hadden we in datzelfde model de 1.6 HDi met 75pk. Door de turbo wel stuk meer koppel trok wel wat lekkerder. Maar was alsnog niet erg snel natuurlijk.quote:Op zondag 24 mei 2020 11:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zit met de gedachte te spelen om zo'n oude Partner of Berlingo aan te schaffen voor licht bedrijfsmatig gebruik. Groot aanbod, heel lage prijzen en zeker met de oude 1.9 D in het vooronder kan er toch weinig mis mee gaan is m'n indruk.
Maar goed, ik begrijp dat TS een particulier is, dus die eerder baat hebben bij de monospace-uitvoeringen icm een benzineblok.
Ja zijn hele eenvoudige auto's met vaak weinig opties, dus ook weinig kan stuk gaan. Alhoewel er bij mijne wel eea aan onderhoud geweest is, maar meeste daarvan door vorige eigenaar betaald (lekker koppakking) en koppeling vervangen. Dat dieselblok loopt nu prima maar inderdaad, traag als dikke stront, vooral met wat tegels achterinquote:Op zondag 24 mei 2020 11:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In technische zin, bedoelde ik. Het zijn natuurlijk oude auto's met vaak veel ervaring, maar dat oude turboloze blok is naar mijn weten vrij hufterproof.
Milieuzones zullen voor sommige mensen die daar wonen of moeten zijn ongetwijfeld een belemmering vormen. Voor mij persoonlijk zijn ze echter volkomen irrelevant.
Mijne uit 2003 mag nog Amsterdam in, maar volgens mij tot einde van dit jaar.quote:Op zondag 24 mei 2020 11:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Wat kan er mis gaan? Dat je voor je werk in een van de steden moet zijn met een milieuzone.
Dan moet je dat werk laten schieten, een boete betalen of een ander voertuig huren.
Die non-turbo caddies hebben toch geen 100+ pk? Ik meen maar 70 ofzo?quote:Op zondag 24 mei 2020 11:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Caddy: max. 102pk (benzine)
Berlingo: max. 110pk (benzine)
Dat verschil valt toch wel mee? Al die omgebouwde bestelbussen zijn geen strepen trekkers, zeker die oudjes niet. Eentje met een turbo diesel uit die tijd is nog het vlotst, maar niet rendabel met de MRB.
beetje de Aztech van Toyota jaquote:
Ja hoogte is wel van belang.quote:Op zondag 24 mei 2020 10:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Is het voor je werkzaamheden van belang dat de auto een mpv/busjesachtige hoge daklijn heeft? Als dat niet perse noodzakelijk is worden de mogelijkheden een stuk ruimer, dan kun je namelijk gewoon ergens voor weinig een oude stationcar op de kop tikken.
Ja dat is ook iets om mee te nemen in de beslissing ..quote:Op zondag 24 mei 2020 11:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Wat kan er mis gaan? Dat je voor je werk in een van de steden moet zijn met een milieuzone.
Dan moet je dat werk laten schieten, een boete betalen of een ander voertuig huren.
Gaat totaal niet om sprinten of topsnelheid gewoon wat vracht van A naar B kunnen brengen.quote:Op zondag 24 mei 2020 11:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Caddy: max. 102pk (benzine)
Berlingo: max. 110pk (benzine)
Dat verschil valt toch wel mee? Al die omgebouwde bestelbussen zijn geen strepen trekkers, zeker die oudjes niet. Eentje met een turbo diesel uit die tijd is nog het vlotst, maar niet rendabel met de MRB.
[..]
Die 1.9D's zijn onverwoestbaar, maar je moet geen haast hebben Op de zaak hadden we er vroeger ook eentje, heel Europa mee door gecrost. Vond het wel handig dat je de cruise control gewoon in kon stellen, die zette ik dan op 150km/h ofzo. Dan reed 'ie altijd zo hard mogelijk (meestal rond de 120/130km/h ). Later hadden we in datzelfde model de 1.6 HDi met 75pk. Door de turbo wel stuk meer koppel trok wel wat lekkerder. Maar was alsnog niet erg snel natuurlijk.
Is niet geheel waar, je kan onlineverkoop moment je auto weer ontschorsen. Net gedaan met busje was sinds oktober vorig jaar geschorst was.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:20 schreef oldford het volgende:
[..]
Ja, schorsen is makkelijk, maar schorsen kan alleen voor 1, 2 of 3 jaar.
Zie: https://www.rdw.nl/partic(...)ing-online-aanvragen
Nee de 2.0 SDI niet, maar TS wilt geen diesel. De 1.6 benzine in de Caddy (ga ik uit van dat type na de Polo met bak er achter zeg maar) heeft 102pk.quote:Op zondag 24 mei 2020 15:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die non-turbo caddies hebben toch geen 100+ pk? Ik meen maar 70 ofzo?
De 1.9TDI's zijn namelijk veel duurder en gewilder.
Ah zo, ik keek eigenlijk naar diesels, die zijn qua lasten niet heel veel duurder volgens mij.quote:Op zondag 24 mei 2020 22:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee de 2.0 SDI niet, maar TS wilt geen diesel. De 1.6 benzine in de Caddy (ga ik uit van dat type na de Polo met bak er achter zeg maar) heeft 102pk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |