abonnement Unibet Coolblue
pi_193275440
Vroeger zag je regelmatig dat mensen honden vooral in het tuin hadden, vaak in een zogenaamde kennel. Ik had op de basisschool meerdere vriendjes die zo'n kennel in de tuin hadden. Tegenwoordig hoor/zie ik daar zelden meer iets van?

Delen jullie deze bevinding? Zijn er hier nog mensen die hond in buitenverblijf houden?
pi_193275501
Die kennels zijn over het algemeen voor waakhonden. De meeste mensen houden honden gewoon als huisdier en niet (enkel) als waakhond. Je zult het misschien nog wel tegen komen bij boeren op hun erf, maar in een stad of dorp zul je het eigenlijk niet tegen komen.
pi_193275752
Ja nu het het zegt, vooral bij de boiis die thuis een boerderij hadden.
Dan stond er grote waakhont achterlijk hard te blaffen achter de tralies :')
En als je dicht bij dat hok in de buurt kwam dan stonk het vreselijk naar hont ;(

Maar sommige hadden ook zo'n hondenkooi in een woonwijk, achteraf behoorlijk tokkie als ik er zo op terugkijk en die gezinnen waren ook gewoon tokkie al had ik dat in die tijd nog niet door. Al had ik er wel de grootste lol _O_

Tegenwoordig kom ik nooit meer bij tokkies over de vloer wat best jammer is.
pindazakje
pi_193275787
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:13 schreef Hyaenidae het volgende:
Maar sommige hadden ook zo'n hondenkooi in een woonwijk, achteraf behoorlijk tokkie als ik er zo op terugkijk en die gezinnen waren ook gewoon tokkie al had ik dat in die tijd nog niet door. Al had ik er wel de grootste lol _O_

In mijn herinnering waren het vaak wel 'arbeiders' maar niet per se tokkies. Een zo'n vader had zo'n kooi met twee van die Boeviejees. En daarnaast nog een hoop duiven. Ik denk dat het weinig toelichting behoeft, over hoe het daar rook een enigszins warme dag. :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2020 17:18:51 ]
pi_193275842
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In mijn herinnering waren het vaak wel 'arbeiders' maar niet per se tokkies. Een zo'n vader had zo'n kooi met van die Boeviejees. En daarnaast nog een hoop duiven. Ik denk dat het weinig toelichting behoeft, over hoe het daar rook een enigszins warme dag. :o
Ja ik vind het ook lastig waar ik de grens tokkie moet leggen, misschien waren het gewoon arbeiders ja. En dat die ouders dan rookten, de combinatie van hont in huis en roken is echt killing voor je neus :') bij thuiskomst kon dan meteen heel je stinkkleding in de was, was echt niet te harden.
pindazakje
pi_193484508
Ik heb nog een kennel met geïsoleerd nachthok te koop wegens verhuizing en niet meer nodig.

Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel.

Mag weg voor minder dan 1000 euro. Kostte nieuw bijna 1700 euro en is ongeveer 1 jaar oud :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193484603
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In mijn herinnering waren het vaak wel 'arbeiders' maar niet per se tokkies. Een zo'n vader had zo'n kooi met twee van die Boeviejees. En daarnaast nog een hoop duiven. Ik denk dat het weinig toelichting behoeft, over hoe het daar rook een enigszins warme dag. :o
Beter dat de tuin vies ruikt dan je huis. De echte tokkies zijn mensen die die stinkdieren in huis laten in mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')