abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 23 mei 2020 @ 15:18:32 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193274368
quote:
Corona-uitbraak na restaurantbezoek in Duitsland



Kort na de heropening van de horeca in de Duitse deelstaat Nedersaksen bleken mensen besmet na een restaurantbezoek. Minstens vijftig personen moeten nu in quarantaine. Dat melden verschillende Duitse media.

Tijdens een restaurantbezoek zouden op zijn minst zeven personen besmet zijn geraakt in het district Leer in Nedersaksen, in het noordwesten van Duitsland. ,,De infecties houden waarschijnlijk verband met een bezoek aan een restaurant”, zo verklaarden de lokale autoriteiten. Hierdoor moeten minstens vijftig personen ‘uit voorzorg in quarantaine’. ,,Het gaat om een uitbraak met meerdere geïnfecteerde personen die op hun beurt vele contacten hadden”, klinkt het. Nog niet alle testresultaten zijn bekend.

In het district waren al een week lang geen nieuwe besmettingen meer vastgesteld. Maar als dit wordt bevestigd, zou dit het eerste bekende geval zijn van een corona-uitbraak in een restaurant sinds de heropening van de horeca bij onze oosterburen. ,,Deze uitbraak toont aan dat de coronacrisis nog niet voorbij is, het virus kan op elk moment toeslaan”, zei Matthias Groote van de districtsraad.

Geschokt
Volgens lokale media is het vooralsnog onduidelijk of het personeel of de bezoekers zich niet aan de regels zouden hebben gehouden. De hotel- en restaurantvereniging Dehoga reageerde geschokt op de zaak. Een woordvoerder van Dehoga stelde dat besmettingen in een restaurant eigenlijk onmogelijk zijn door de strenge hygiëne- en afstandsregels.

Nedersaksen was een van de eerste deelstaten waar restaurants en cafés sinds 11 mei mochten heropenen. In de dagen daarna deden bijna alle andere deelstaten hetzelfde. Een uitzondering vormt Beieren, waar tot nu toe enkel de terrassen en de zogenoemde Biergärten (buitencafés) zijn opengegaan. Vanaf 25 mei zouden daar de cafés en restaurants volledig mogen heropenen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)uarantaine~a81028e2/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 23 mei 2020 @ 15:19:05 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193274379
Hopelijk leest onze minister dit ook en blijft alles na 2 juni dicht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193274684
Daar was het wachten op natuurlijk.

En mensen maar janken dat er meer open moet, man man man.
pi_193274701
Ja maar de economie!!!!!
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 23 mei 2020 @ 15:46:08 #5
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193274703
Eerste besmetting in een restaurant in deze maand en meteen paniek bij de lockdownies
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193274715
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:19 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk leest onze minister dit ook en blijft alles na 2 juni dicht.
Omdat er in Duitsland in 1 restaurant wat mis gaat, je hele beleid omgooien is waanzin

Aantal besmettingen in Duitsland blijft laag
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/germany/
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:47:29 #7
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_193274719
Één restaurant, paniekzaaier.
Tics van je petten.
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 16:17:49 #8
5428 crew  miss_sly
pi_193275054
Het gegeven op zich is niet per se reden tot paniek. Ik ben dan vooral benieuwd naar de situatie. Waren het zeven mensen van een gezelschap? Van tafeltjes die naast elkaar stonden? Hoe was de inrichting in het restaurant? Hoe zeker is het dat het in het restaurant gebeurd is?

Nadeel van deze berichtgeving is dat het op meerdere manieren uit te leggen is en eigenlijk niets zegt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193275111
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:19 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk leest onze minister dit ook en blijft alles na 2 juni dicht.
Van de week ook al een school, dus ook alle scholen dicht. Volgende week ergens in een bus, dan het OV dicht. Goed bezig als we die redenatie volgen.

Helaas voor jou volgen we die redenatie dan ook niet.
pi_193275136
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:44 schreef Hamzoef het volgende:
Daar was het wachten op natuurlijk.

En mensen maar janken dat er meer open moet, man man man.
Hee, daar hebben we meneer mijn-baantje-is-safe-dus-alles-mag-dicht weer.
pi_193275189
Ja, dat zal wel vaker voor gaan komen. Het idee is dat er dan dus snel ingegrepen wordt en dat we zo de boel niet weer uit de hand laten lopen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193275193
Als de koks, afwas, foodrun geen mondkapjes dragen dan heb je natuurlijk wel een kans op besmetting.
pi_193275199
Pfff uitbraak. Kom op zeg. 7 fucking besmettingen :') tegenover miljoenen restaurants die daar open zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193275221
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hee, daar hebben we meneer mijn-baantje-is-safe-dus-alles-mag-dicht weer.
Als ik tijdelijk zonder werk kom omdat de volksgezondheid daar belang bij heeft, heb ik daar volledig vrede mee hoor.
pi_193275225
Krijgen alle restaurants die open zijn en nog geen besmettingen hebben veroorzaakt ook een nieuwsartikel?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193275271
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als ik tijdelijk zonder werk kom omdat de volksgezondheid daar belang bij heeft, heb ik daar volledig vrede mee hoor.
Dit is onderdeel van het "nieuwe normaal", er zullen de komende tijd wel vaker van dit soort incidenten plaats gaan vinden. Geen reden om gelijk zo paniekerig te doen.
pi_193275404
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit is onderdeel van het "nieuwe normaal", er zullen de komende tijd wel vaker van dit soort incidenten plaats gaan vinden. Geen reden om gelijk zo paniekerig te doen.
Als dit niet tijdig ontdekt wordt, of er is onvoldoende capaciteit (zowel in de letterlijke zin, als qua competentie) voor contactonderzoek kan het snel uit pan gieren. Lijkt me niet iets om lichtzinnig over te doen.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:49:27 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193275428
Het is net zoals een school een gesloten ruimte. De zieke persoon ademt urenlang zelfs zonder hoesten z'n virussen uit die in de lucht blijven hangen. Hadden ze alle ramen opgegooid dan was het waarschijnlijk anders geweest
pi_193275449
Het is wel belangrijk om de oorzaak van de besmettingbte vinden.

Is het voorwerpen,voedsel of lange tijd in dezelfde ruimte met slechte ventilatie?

Stel het is het laatste en kan voorkomen worden met goed ventileren of anders afgestelde hvac ofzo dan kan het opgelost zonder dat alles gelijk dicht moet.
pi_193275465
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Het is net zoals een school een gesloten ruimte. De zieke persoon ademt urenlang zelfs zonder hoesten z'n virussen uit die in de lucht blijven hangen. Hadden ze alle ramen opgegooid dan was het waarschijnlijk anders geweest
Als dat zo zou zijn, zouden kantoortuinen toch ook enorme besmettingshaarden moeten zijn? Daar hoor je nog maar weinig over.
pi_193275485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, zouden kantoortuinen toch ook enorme besmettingshaarden moeten zijn? Daar hoor je nog maar weinig over.
Ik vind het ook onderbelicht. Nog los van de wc's en liften denkt iedereen met 1,5m prima veilig te zijn.
pi_193275497
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als dit niet tijdig ontdekt wordt, of er is onvoldoende capaciteit (zowel in de letterlijke zin, als qua competentie) voor contactonderzoek kan het snel uit pan gieren. Lijkt me niet iets om lichtzinnig over te doen.
Dat doet toch niemand? Vandaar dat we wachten tot 1 juni om dat soort zaken te regelen. Dan is testen en contactonderzoek mogelijk.

Dus niet lichtzinnig opnemen maar ook niet verbaasd zijn dat dit soort incidenten gebeuren en zeggen "hier was het wachten op" en het hebben over "jankende" mensen.
pi_193275524
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat doet toch niemand? Vandaar dat we wachten tot 1 juni om dat soort zaken te regelen. Dan is testen en contactonderzoek mogelijk.

Dus niet lichtzinnig opnemen maar ook niet verbaasd zijn dat dit soort incidenten gebeuren en zeggen "hier was het wachten op" en het hebben over "jankende" mensen.
Fair enough.
pi_193275640
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:44 schreef Hamzoef het volgende:
Daar was het wachten op natuurlijk.

En mensen maar janken dat er meer open moet, man man man.
ook maar elk restaurant dicht gooien als mensen een griepje oplopen. de meeste mensen gaan niet dood aan corona.
pi_193275659
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ook maar elk restaurant dicht gooien als mensen een griepje oplopen. de meeste mensen gaan niet dood aan corona.
Laten we die discussie alsjeblieft niet gaan voeren zeg. :Z
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')