abonnement Unibet Coolblue
pi_193270857
Voor wie het zich nog herinnert, dit was in 2017 de uitspraak van het gerechtshof in de zaak tussen ziggo en fox:

quote:
Klanten van Ziggo blijven een hoger bedrag betalen voor een abonnement op Fox Sports dan bij andere televisie-aanbieders. Daardoor moet Fox nu genoegen nemen met de tarieven van Ziggo, dat inmiddels formeel VodafoneZiggo heet.

Volgens Fox zijn sportliefhebbers de dupe van de uitspraak, omdat die nu met zo'n 25 euro ongeveer een tientje meer moeten betalen voor het zenderpakket met onder meer wedstrijden uit de Eredivisie. Daar valt tegen in te brengen dat tv-kijkers bij Ziggo die géén behoefte hebben aan de zender niet extra op kosten worden gejaagd.


Fox berekende de kosten voor zijn zenders aan de hand van het totale aantal klanten van de televisie-aanbieders, en niet op basis van het aantal klanten van de sportzenders. Ziggo zou als grootste aanbieder relatief veel moeten betalen en weigerde zijn prijzen te verlagen.
En ook nu is het weer feest:

quote:
Het is weer eens onrustig rondom Eredivisie-rechtenhouder FOX Sports. Volgens sportmarketeer Chris Woerts bestaat er een zeer reële kans dat de FOX-kanalen bij tv-aanbieder Ziggo in augustus op zwart gaan. Andere distributeurs zouden hetzelfde overwegen. Daarnaast beweert Woerts dat FOX Sports nog op een betaling van de NOS wacht.

Vanwege het beëindigde Eredivisie-seizoen heeft FOX Sports nauwelijks live aanbod. Zeker wanneer de Bundesliga straks achter de rug is en het Nederlandse voetbal nog wel een tijdje stilligt. "Ziggo rustig leunt achterover. Zij hebben de Formule 1 en de Premier League, die weer opstarten. Ziggo heeft geen enkele noodzaak om het contract met FOX te verlengen", vertelt Woerts bij Veronica Inside. "Sterker nog: de kans is groot dat per 1 augustus de kanalen van FOX bij Ziggo op zwart gaan. Die kans is groter dan negentig procent. Ziggo heeft geen zin te betalen voor abonnees die niet naar FOX kijken." Mogelijk gebeurt bij andere aanbieders hetzelfde. "KPN, CAI Westland, Delta, Tele 2. Heel veel distributeurs zeggen: waarom betalen voor iets wat we niet geleverd hebben gekregen?"

NOS
Een ander probleem van FOX is een nog openstaande rekening bij de NOS, dat beelden afneemt voor de Eredivisie-samenvattingen. Volgens Woerts is het bonnetje voor het laatste kwartaal nog niet betaald. "Opvallend, want de NOS is toch een bedrijf dat wij met z'n allen betalen uit belasting geld. Clubs zijn daar wel een beetje pissig over. Aan de tafels van de NOS wordt vaak de moraalridder uitgehangen. Nu blijkt dat ze zelf niet betalen. Dat zet wel kwaad bloed." Woerts weet dat FOX en de NOS een contract hebben waarin expliciet staat dat de NOS beelden voor 34 speelrondes heeft gekocht. Door het beëindigde seizoen zond de NOS samenvattingen uit van slechts 25 speelrondes.
Ik vind zelf dat Ziggo schandalig hoge tarieven rekent voor Fox, dus ik begrijp niet helemaal waarom ze niet gewoon verlengen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 23 mei 2020 @ 09:24:16 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_193270864
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_193270871
Ah, slotje dan.
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 12:39:59 #4
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_193272911
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')