abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193273408
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik weet het eerlijk gezegd niet zeker. Maar als je voor een transport bedrijf werkt heb je toch ook een cao neem ik aan. Zeker een aandachtspuntje.

In het algemeen telt de toeslag gewoon mee als het gaat om een hypoaanvraag, pensioenopbouw, ww opbouw etc. Ook mijn partner die in de zorg werkt telt die toeslag gewoon mee.
CAO ja met vaste vergoedingen voor overstaan, eten onderweg, nachturen etc.

Hypotheekaanvraag nooit gedaan dus ik zou niet weten hoe dat zit.

Wel is het zo dat chauffeur vroeger een bovenmodaal en goed gewaardeerd beroep was en nu niet meer.

Bijv. in de scheepvaart ben je bijv. 2 weken op en 2 weken af en die verdienen meer geld.

Het is gewoon echt een matig beroep waar geen rek in zit. Dat komt door de open grenzen. Er zijn altijd wel ergens in Europa arme mensen te vinden die werken voor de helft van het geld van een NL chauffeur.

Netto kan het wel 3000 tot 3500 zijn maar dat is niet uit salaris. Het basissalaris voor 40u is bijv. 2700 bruto met de nodige ervaring en in de goede jaren.

De CAO geeft onbelaste vergoedingen. Bijv. 48,- per nacht voor slapen in de auto. Als je dus 4 overnachtingen per week hebt dan heb je al zo'n 800,- per maand onbelast erbij. Als je dan nog veel overuren hebt dan kan je over de 3k netto gaan.

Zou zelf geen zin hebben in dat werk.

Gaat een hypotheek niet gewoon op basis van je arbeidscontract op basis van 40u?

[ Bericht 20% gewijzigd door tstile op 23-05-2020 13:35:00 ]
pi_193273425
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Misschien dat tstile daar meer over kan vertellen?

Ik vraag me af of het meetelt omdat ik zie dat onze internationale chauffeurs netto tussen 3000-3500 euro per maand verdienen, maar ze wonen niet in huizen van 400k of zo.
Inderdaad.
pi_193273453
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:27 schreef tstile het volgende:

[..]

CAO ja met vaste vergoedingen voor overstaan, eten onderweg, nachturen etc.

Hypotheekaanvraag nooit gedaan dus ik zou niet weten hoe dat zit.

Wel is het zo dat chauffeur vroeger een bovenmodaal en goed gewaardeerd beroep was en nu niet meer.

Bijv. in de scheepvaart ben je bijv. 2 weken op en 2 weken af en die verdienen meer geld.

Het is gewoon echt een matig beroep waar geen rek in zit. Dat komt door de open grenzen. Er zijn altijd wel ergens in Europa arme mensen te vinden die werken voor de helft van het geld van een NL chauffeur.
Duidelijk verhaal. Ik denk ook dat je echt een soort liefde moet hebben voor dit soort werk. Het is gelijk aan mijn werk dat altijd al een jongensdroom was en nooit is overgewaaid.
pi_193273460
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 02:02 schreef Arthur1983 het volgende:
én een rijbewijs B én een rijbewijs om op de bus te mogen rijden en vervolgens ook nog je groot rijbewijs voor vrachtverkeer in de pocket. ^O^ ^O^ _O-
Busrijbewijs en Vrachtwagenrijbewijs met E achter C aanhangwagen plus chauffeursdiploma en adr 1 en 2 gevaarlijke stoffen zijn twee heel verschillende beroepen en rijbewijzen.
pi_193273503
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal. Ik denk ook dat je echt een soort liefde moet hebben voor dit soort werk. Het is gelijk aan mijn werk dat altijd al een jongensdroom was en nooit is overgewaaid.
Vaak wel maar hoeft niet. Zelf doe ik het omdat ik een slechte gezondheid heb en dankzij dit werk kan ik lekker zittend m'n geld verdienen zonder gezeik aan m'n hoofd. Eigen muziekje erbij, lekker onderweg.

Dusja je kan het doen omdat je gek bent op vrachtwagens of omdat je bepaalde werkomstandigheden zoekt die toevallig in het transport zijn te vinden.

Sommige noemen dat geen chauffeurs maar stuurvasthouders etc. Of ze kijken neer op mensen die geen 60u willen werken. Maargoed, niks van aantrekken.
Het is ook nog zo. Over de eerste 20 uur verdien je 13 netto per uur. Daarna gaat het rap naar beneden en boven de 40u hou je nog maar 8,- netto per uur over en over die uren bouw je ook al geen pensioen meer op.

PS de mensen die zich echt chauffeur vinden in hart en nieren zijn ook degene die hun eigen lichaam naar de klote helpen door aan lading van 2000kg te gaan trekken, kans lopen onder een heftruck te komen. Halve leven in dezelfde stoel zitten en reuma etc krijgen. Maargoed ieder z'n keuze. Ga dit ook nooit zeggen tegen die lui want dan haten ze je voor het leven:p

Bus en vrachtwagen heeft ook grote verschilllen.
Bus rijdt vaak op de minuut.
Vrachtwagen moet soms 5 min. wachten en soms 1,5 uur. Ruim de tijd om een wandeling te maken, te eten, schijten, nieuws te lezen en dat allemaal in de baas z'n tijd. Oh en de lading heeft nooit een grote mond :P
pi_193273519
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:40 schreef tstile het volgende:

[..]

Vaak wel maar hoeft niet. Zelf doe ik het omdat ik een slechte gezondheid heb en dankzij dit werk kan ik lekker zittend m'n geld verdienen zonder gezeik aan m'n hoofd. Eigen muziekje erbij, lekker onderweg.

Dusja je kan het doen omdat je gek bent op vrachtwagens of omdat je bepaalde werkomstandigheden zoekt die toevallig in het transport zijn te vinden.

Sommige noemen dat geen chauffeurs maar stuurvasthouders etc. Of ze kijken neer op mensen die geen 60u willen werken. Maargoed, niks van aantrekken.
Het is ook nog zo. Over de eerste 20 uur verdien je 13 netto per uur. Daarna gaat het rap naar beneden en boven de 40u hou je nog maar 8,- netto per uur over en over die uren bouw je ook al geen pensioen meer op.

PS de mensen die zich echt chauffeur vinden in hart en nieren zijn ook degene die hun eigen lichaam naar de klote helpen door aan lading van 2000kg te gaan trekken, kans lopen onder een heftruck te komen. Halve leven in dezelfde stoel zitten en reuma etc krijgen. Maargoed ieder z'n keuze. Ga dit ook nooit zeggen tegen die lui want dan haten ze je voor het leven:p
Leuke en interessante info.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:44:23 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193273526
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:40 schreef tstile het volgende:

[..]

Vaak wel maar hoeft niet. Zelf doe ik het omdat ik een slechte gezondheid heb en dankzij dit werk kan ik lekker zittend m'n geld verdienen zonder gezeik aan m'n hoofd. Eigen muziekje erbij, lekker onderweg.

Dusja je kan het doen omdat je gek bent op vrachtwagens of omdat je bepaalde werkomstandigheden zoekt die toevallig in het transport zijn te vinden.

Sommige noemen dat geen chauffeurs maar stuurvasthouders etc. Of ze kijken neer op mensen die geen 60u willen werken. Maargoed, niks van aantrekken.
Het is ook nog zo. Over de eerste 20 uur verdien je 13 netto per uur. Daarna gaat het rap naar beneden en boven de 40u hou je nog maar 8,- netto per uur over en over die uren bouw je ook al geen pensioen meer op.

PS de mensen die zich echt chauffeur vinden in hart en nieren zijn ook degene die hun eigen lichaam naar de klote helpen door aan lading van 2000kg te gaan trekken, kans lopen onder een heftruck te komen. Halve leven in dezelfde stoel zitten en reuma etc krijgen. Maargoed ieder z'n keuze. Ga dit ook nooit zeggen tegen die lui want dan haten ze je voor het leven:p

Bus en vrachtwagen heeft ook grote verschilllen.
Bus rijdt vaak op de minuut.
Vrachtwagen moet soms 5 min. wachten en soms 1,5 uur. Ruim de tijd om een wandeling te maken, te eten, schijten, nieuws te lezen en dat allemaal in de baas z'n tijd. Oh en de lading heeft nooit een grote mond :P
Haha ja 'de échte chauffeur'.. het is wel een apart wereldje, dat truckerswereldje.
Resistance is futile.
pi_193273532
Overigens. Is er een groot verschil in chauffeurs die met gevaarlijke stoffen rijden of met andere goederen?
pi_193273561
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:45 schreef Cherni het volgende:
Overigens. Is er een groot verschil in chauffeurs die met gevaarlijke stoffen rijden of met andere goederen?
Gevaarlijke stoffen (ADR heet dat) is bijna altijd tussen bedrijven onderling. Dus de adressen zijn makkelijker te bereiken. Minder nauwe straatjes. Laden en lossen is beter geregeld. Er zijn altijd heftrucks, doks etc. Dus ideaal als je houdt van voorspelbaar werk. Gespreid bedje. Alles volgens de regeltjes en weinig zelf hoeven oplossen of improviseren. Je moet echt je verstand op 0 kunnen zetten. Zelfs onder de strakblauwe hemel moet je nog een helm opzetten etc.

Het is wel wat minder spannend, al die industrieterreinen. Je moet vaak wachten op papieren etc. Dus geen gejaagd werk. Er is minder nadruk op haast en meer op veiligheid. Er gaat ook zo ontzettend veel geld om in dat wereldje dat ze niet op een dubbeltje zitten.
Maar ook dit zal verschillen per bedrijf. Bij veel bedrijven zitten ze sowieso altijd hun chauffeurs op te jutten.

Als je langer rijdt dan ga je het ook wel leuk vinden als je eens in een nauw straatje moet zijn, gewoon voor de afwisseling en de uitdaging. Maar dat kan heel snel omslaan naar 'gloeiende gloeiende hoe kom ik hier in vredesnaam uit :P

Je vroeg naar verschil in chauffeurs, ik denk met gevaarlijke stoffen gemiddeld net iets oudere chauffeurs. Kalm en veilig rijden is van groot belang. Maar elke leeftijd kan.

Sowieso zal je daar nog meer oostblokkers tegenkomen dan normaal want bij die industrieterreinen maakt het al helemaal niet uit hoelang je niet gedoucht hebt en welke taal je al dan niet spreekt.
PS dat niet douchen bedoel ik niet negatief. De omstandigheden met weken van huis en elke cent willen sparen maken het moeilijk voor hun.

Je kan misschien ook net een eurootje meer verdienen met ADR dus het heeft zeker zin. Je komt ook makkelijker aan werk.
Zo'n certificaat halen kost al gauw zo'n 800 euro. Bedrijven willen vaak geen rooie cent uitgeven. Dus als je het hebt dan heb je een streepje voor.

[ Bericht 9% gewijzigd door tstile op 23-05-2020 13:59:35 ]
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:53:39 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193273577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:45 schreef Cherni het volgende:
Overigens. Is er een groot verschil in chauffeurs die met gevaarlijke stoffen rijden of met andere goederen?
Niet echt. Het is domweg een extra certificaat. Gevaarlijke stoffen komt in allerlei gradaties.

Je kunt een trailer vol aanstekers vervoeren onder limited quantities zonder enige restricties, maar je kunt ook zwaar giftig/vervuilend materiaal vervoeren in een tankwagen. Dan heb je het over speciale apparatuur (tankwagen met allerlei speciale uitrusting) en dan moet je als chauffeur aan kunnen tonen dat je de juiste certificaten hebt. En in de praktijk leer je van je collega's omgaan met de apparatuur, de certificaten gaan over de theorie.
Resistance is futile.
pi_193273721
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:51 schreef tstile het volgende:

[..]

Gevaarlijke stoffen (ADR heet dat) is bijna altijd tussen bedrijven onderling. Dus de adressen zijn makkelijker te bereiken. Minder nauwe straatjes. Laden en lossen is beter geregeld. Er zijn altijd heftrucks, doks etc. Dus ideaal als je houdt van voorspelbaar werk. Gespreid bedje. Alles volgens de regeltjes en weinig zelf hoeven oplossen of improviseren. Je moet echt je verstand op 0 kunnen zetten. Zelfs onder de strakblauwe hemel moet je nog een helm opzetten etc.

Het is wel wat minder spannend, al die industrieterreinen. Je moet vaak wachten op papieren etc. Dus geen gejaagd werk. Er is minder nadruk op haast en meer op veiligheid. Er gaat ook zo ontzettend veel geld om in dat wereldje dat ze niet op een dubbeltje zitten.
Maar ook dit zal verschillen per bedrijf. Bij veel bedrijven zitten ze sowieso altijd hun chauffeurs op te jutten.

Als je langer rijdt dan ga je het ook wel leuk vinden als je eens in een nauw straatje moet zijn, gewoon voor de afwisseling en de uitdaging. Maar dat kan heel snel omslaan naar 'gloeiende gloeiende hoe kom ik hier in vredesnaam uit :P

Je vroeg naar verschil in chauffeurs, ik denk met gevaarlijke stoffen gemiddeld net iets oudere chauffeurs. Kalm en veilig rijden is van groot belang. Maar elke leeftijd kan.

Sowieso zal je daar nog meer oostblokkers tegenkomen dan normaal want bij die industrieterreinen maakt het al helemaal niet uit hoelang je niet gedoucht hebt en welke taal je al dan niet spreekt.
PS dat niet douchen bedoel ik niet negatief. De omstandigheden met weken van huis en elke cent willen sparen maken het moeilijk voor hun.

Je kan misschien ook net een eurootje meer verdienen met ADR dus het heeft zeker zin. Je komt ook makkelijker aan werk.
Zo'n certificaat halen kost al gauw zo'n 800 euro. Bedrijven willen vaak geen rooie cent uitgeven. Dus als je het hebt dan heb je een streepje voor.
Oké, ik dacht vanwege veiligheid, certificaten etc dat er juist minder concurrentie zou zijn van Oostblokkers. Maar dat blijkt dus juist van niet.
pi_193273798
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Niet echt. Het is domweg een extra certificaat. Gevaarlijke stoffen komt in allerlei gradaties.

Je kunt een trailer vol aanstekers vervoeren onder limited quantities zonder enige restricties, maar je kunt ook zwaar giftig/vervuilend materiaal vervoeren in een tankwagen. Dan heb je het over speciale apparatuur (tankwagen met allerlei speciale uitrusting) en dan moet je als chauffeur aan kunnen tonen dat je de juiste certificaten hebt. En in de praktijk leer je van je collega's omgaan met de apparatuur, de certificaten gaan over de theorie.
Je hebt dus niet meer zekerheid en beduidend meer salaris als ik het goed heb begrepen.
pi_193274056
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je hebt dus niet meer zekerheid en beduidend meer salaris als ik het goed heb begrepen.
Ach wat is zekerheid. Ga je brandstoffen rijden, bijv. tankstations bevoorraden dan zal je wel een redelijke baanzekerheid hebben. Goed genoeg vergeleken met andere beroepen. Of je moet ambtenaar worden.

Salaris is misschien heel ietsje meer. Of je het daarom moet doen...

Concurrentie van oostblokkers heb je op veel plekken. Als je dat niet wilt dan moet je ergens werken waar Nederlands spreken een must is.

In het transport zie ik dat je zelfs aan de loketten bij bedrijven al niet meer Nederlands kan praten soms omdat daar Polen en Italianen ook al het werk al hebben overgenomen.

Bijv. stel je bent chauffeur op een torenkraan dan rij je dat ding naar lokatie en ga je daar hele dag bouwmaterialen het dak op hijsen. Dan willen ze wel iemand die Nederlands kan. De cao voor kraanmachinisten is ook weer wat beter dan voor chauffeurs. Hier heb je een certificaat voor nodig wat de gemiddelde Pool echt niet in het Nederlands kan halen. En als ze het kunnen eisen ze ook een NL salaris. Dus dat is dan beter. Maargoed, zakt de bouw in dan staat de kraan ook stil. Etc etc.

Er zijn ook veel bedrijven die zijn teruggekomen op het inhuren van oostblokkers. Veel van die lui hebben weinig ervaring waardoor ze maar wat lopen aan te kloten. Doen bijv. 3x zo lang over een rit. Of hebben geen enkele interesse om voorzichtig met de lading om te gaan. Maargoed dat zijn generalisaties. Er zijn iig nog zat transportbedrijven waar ze echt alleen Nederlanders willen.

Veel werk is toch binnen Nederland of regionaal. Dat zal wel blijven. Of bijv. dierentransport. Als je bereid bent om alles te leren over kuikentjes dan kan je hele verre ritten doen voor NL pluimveebedrijven. Die oostblokkers schijnen die kuikens niet in leven te houden dan komt de helft dood aan. Dus als je secuur werkt dan is er best werk. Dus grappig genoeg zijn er ook NL bedrijven die met NL chauffeurs ritten naar Polen doen:)

Nieuwe tachograven die komende jaren verplicht worden houden ook gps gegevens bij dus kunnen oosblokkers minder hier continue blijven rijden.

Daarnaast zit de economie in die landen ook in de lift dus er zijn ook daar steeds minder mensen die voor weinig geld maanden van huis willen zijn. Ze kunnen daar nu thuis ook best wat verdienen.

Maar zoals ik al zei leer als het ff kan ook een ander beroep. Evt in combi met vrachtwagen. Bijv. voor bodemonderzoek gebruiken ze vrachtwagens, maar leer je gelijk het vak van bodemonderzoeker. Blijf investeren in extra kennis en certificaten om je waarde op de markt te vergroten.

[ Bericht 2% gewijzigd door tstile op 23-05-2020 14:53:53 ]
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:31:05 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193274504
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oké, ik dacht vanwege veiligheid, certificaten etc dat er juist minder concurrentie zou zijn van Oostblokkers. Maar dat blijkt dus juist van niet.
Het geeft wel een voordeel tov oostblokkers.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:32:37 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193274524
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je hebt dus niet meer zekerheid en beduidend meer salaris als ik het goed heb begrepen.
Niet meer salaris, wel wat minder concurrentie. Je moet een dangerous goods note kunnen begrijpen en de lokale wetten. Voor dit soort werk kun je eigenlijk geen Roemeen gebruiken die de taal niet machtig is.
Resistance is futile.
pi_193276894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:15 schreef tstile het volgende:
Het is laagwaardig werk
Pardon?
Gezien de rest van je verhaal denk ik niet dat je dit negatief bedoelt maar wat je dan wél precies bedoelt weet ik ook niet.
Wil je uitleggen hoe je dit bedoelt?
pi_193277049
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Pardon?
Gezien de rest van je verhaal denk ik niet dat je dit negatief bedoelt maar wat je dan wél precies bedoelt weet ik ook niet.
Wil je uitleggen hoe je dit bedoelt?
Laagwaardig in de zin dat de waardering vanuit de maatschappij laag is.

Een vrachtwagenchauffeur is makkelijk in te wisselen voor een ander.

Het is een beroep waarvan je de papieren in een maandje of 3 (of zelfs korter) kunt halen. Het is lbo niveau. Dat wil niet zeggen dat iedereen het kan, maar genoeg die het wel kunnen zodat bedrijven meer dan genoeg sollicitanten hebben.

Er is natuurlijjk een hoop gelul van waardering, maar als je zelf chauffeur bent en gaat solliciteren dan kom je er wel achter wat de realiteit is.

Kijk maar naar de voorwaarden. Chauffeurs moeten op de gekste tijden beschikbaar zijn. Een werkdag mag zelfs 15 uur duren volgens de CAO.

Uit het salaris blijkt het ook wel. De meesten komen nooit verder dan D5. Dat is 14,77 bruto per uur. Ik ken studenten in callcenters die dat al verdienen.

Ik dacht door de nieuwsberichten over de chauffeurstekorten dat bedrijven wel stonden de springen om chauffeurs maar dat viel vies tegen. Alleen als SJOUWfeur kon ik gelijk aan de slag of tegen een bedroevend laag loon(lees minder dan achter de kassa bij de supermarkt. Gelukkig uiiteindelijk wel werk gevonden wat net ietsje beter is.

Dusja, orderpicker is ook laagwaardig werk. Ja ze doen belangrijk werk, nee er is weinig maatschappelijke waardering voor. Etc
  zaterdag 23 mei 2020 @ 21:43:26 #43
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_193280089
Ik vraag me af of je nog wel voor dit soort beroepen moet kiezen, omdat de intrede van autonome voertuigen niet heel lang meer op zich laat wachten. In dit beroep kun je zeker niet oud worden als je nu nog moet beginnen.
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_193280730
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:43 schreef Borisboemboem het volgende:
Ik vraag me af of je nog wel voor dit soort beroepen moet kiezen, omdat de intrede van autonome voertuigen niet heel lang meer op zich laat wachten. In dit beroep kun je zeker niet oud worden als je nu nog moet beginnen.
Waarom zou je niet voor iets kiezen dat je leuk zou vinden. Wat ik wel zou adviseren is om toch eerst een hbo opleiding af te ronden en daar eerst een tijdje mee aan de slag gaan. Dan kun je later nog altijd een switch maken. Mits je uiteraard de capaciteiten bezit om een hbo af te ronden.
pi_193283721
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:51 schreef Ace1 het volgende:

[..]

2 dagen per week buschauffeur en 2300 euro netto verdienen??
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:56 schreef dennistd het volgende:

Lijkt mij inderdaad wat veel: ik doe het fulltime en heb maar 100 euro meer. Wel gemiddelde OT en we hebben geen nachtdiensten (laatste bussen rond 0.30u), dus als je alleen maar in het weekend en 's nachts zou rijden kom je natuurlijk wel hoger uit.
Ik spreek die jongen morgen weer, zal het nog even exact navragen!

Kan zijn dat ik ongeveer 115 of 120 te hoog zit met zijn nettoloon, maar meer echt niet.
Hij rijdt elke week de zondagdiensten hè, de zondagen worden door EBS blijkbaar zeer goed betaald.

Hij zegt in ieder geval altijd dat zijn collega's die volledige werkweken draaien niet enorm veel meer verdienen dan hij met zijn 16 uurtjes waaronder dus altijd een zondagdienst.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:35 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Busrijbewijs en Vrachtwagenrijbewijs met E achter C aanhangwagen plus chauffeursdiploma en adr 1 en 2 gevaarlijke stoffen zijn twee heel verschillende beroepen en rijbewijzen.
Uiteraard.
Ik bedoel vooral stel dat je eerst het rijbewijs voor de bus haalt en later ook nog gaat voor het groot rijbewijs / vrachtwagenrijbewijs én vervolgens eventueel nog adr 1 en 2 gevaarlijke stoffen dan heb je wel echt bijna alles compleet.

En dat al op jonge leeftijd.
Hier zul je niet 7 dagen per week telkens iets aan hebben, maar het kan in een gesprek met een toekomstige werkgever toch echt wel een goed verhaal zijn. Zelfs als je ooit in pak hem beet de accountancy gaat werken en on the job dus nog vele studies moet gaan doen, gaat zo'n recruiter het zeker een pre vinden als een kandidaat alle rijbewijzen die er zijn blijkbaar moeiteloos heeft gehaald.
pi_193283730
Ben benieuwd of Mexrel1 zelf nog gaat reageren en nieuwe inzichten heeft gekregen.

Op dit moment is het nog toekomstmuziek en moet hij (of zij?) eerst nog met succes de rijlessen, theorie examen en praktijkexamen voor rijbewijs B voltooien.
  zondag 24 mei 2020 @ 08:44:32 #47
51385 baskick
Juist ja!
pi_193285173
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 00:59 schreef Arthur1983 het volgende:

[..]


[..]

Ik spreek die jongen morgen weer, zal het nog even exact navragen!

Kan zijn dat ik ongeveer 115 of 120 te hoog zit met zijn nettoloon, maar meer echt niet.
Hij rijdt elke week de zondagdiensten hè, de zondagen worden door EBS blijkbaar zeer goed betaald.

Hij zegt in ieder geval altijd dat zijn collega's die volledige werkweken draaien niet enorm veel meer verdienen dan hij met zijn 16 uurtjes waaronder dus altijd een zondagdienst.
[..]

Uiteraard.
Ik bedoel vooral stel dat je eerst het rijbewijs voor de bus haalt en later ook nog gaat voor het groot rijbewijs / vrachtwagenrijbewijs én vervolgens eventueel nog adr 1 en 2 gevaarlijke stoffen dan heb je wel echt bijna alles compleet.

En dat al op jonge leeftijd.
Hier zul je niet 7 dagen per week telkens iets aan hebben, maar het kan in een gesprek met een toekomstige werkgever toch echt wel een goed verhaal zijn. Zelfs als je ooit in pak hem beet de accountancy gaat werken en on the job dus nog vele studies moet gaan doen, gaat zo'n recruiter het zeker een pre vinden als een kandidaat alle rijbewijzen die er zijn blijkbaar moeiteloos heeft gehaald.
Waarom zou dat voor bijvoorbeeld accountancy een pre zijn?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193285368
Dit is nou typisch een beroep dat je niet moet kiezen als je jong bent, je moet je specialiseren in iets wat je heel goed kunt.
Als je wil doorleren ga idd HBO doen. Wil je al stoppen kun je beter bv tiglasser worden ofzo. Die verdienen nu goud geld en je start zo je eigen bedrijf.

Waarom? Nou het is ondankbaar werk en dat wordt steeds erger (millieugekkies). Bovendien beginnen de eerste zelfrijzende trucks te komen.
Vakman pur sang
  zondag 24 mei 2020 @ 09:22:08 #49
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193285446
Die zelfrijdende trucks is wel iets waar je rekening mee moet houden, en dan zeker de versie van een menselijke bestuurder en een aantal zelfrijdende trucks die deze bestuurder volgen. Die ontwikkelingen lijken al erg goed te gaan meen ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_193287577
De zelfrijdende auto kan nog heel lang duren volgens recente nieuwsberichten.

Ja, er komen steeds meer hulpmiddelen etc. Maar die laatste stap om de bestuurder echt overbodig te maken schijnt een gigantische uitdaging te zijn.

"Dertig bedrijven investeerden samen al 16 miljard dollar in zelfrijdende auto’s, zonder dat duidelijk is wanneer die er zullen komen. Sterker nog, het optimisme lijkt steeds meer te verdampen."

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200217_04852504

https://www.volkskrant.nl(...)-even-zelf~b25499ab/

https://www.volkskrant.nl(...)-even-zelf~b25499ab/

Maar natuurlijk zal het wel worden gebruikt om de chauffeurssalarissen laag te houden onder het mom van 'wees maar blij dat je nu nog werk hebt want binnenkort komen de zelfrijdende trucks!'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')