Als ik onderstaand filmpje bekijk dan moet ik mijn vloer opschuren (eventueel nog gedeeltelijk herstellen), primen en dan gieten met hars. Dit laten offreren komt uit op minimaal 45 euro per vierkante meter. Dat vind ik nogal een bedrag. Ook als de vakman hier 2 keer voor moet langs komen.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 23:16 schreef Seven. het volgende:
De kosten zitten 'm in egaline. Dat is duur maar zeker noodzakelijk om een perfect gladde vloer te hebben, en daarna ga je pas epoxy gieten. Vervolgens sealen.
Ik heb alle filmpjes al gezien, wij hebben zelf zo'n vloer (uiteindelijk gekozen voor polyurethaan).quote:Op vrijdag 22 mei 2020 23:24 schreef Arkai het volgende:
[..]
Als ik onderstaand filmpje bekijk dan moet ik mijn vloer opschuren (eventueel nog gedeeltelijk herstellen), primen en dan gieten met hars. Dit laten offreren komt uit op minimaal 45 euro per vierkante meter. Dat vind ik nogal een bedrag. Ook als de vakman hier 2 keer voor moet langs komen.
Mijn vloer is redelijk gaaf maar na het opschuren en de primer erop verwacht ik zeker geen oneffenheid meer aan te treffen. Omdat ik daarnaast geen vloerverwarming ga installeren is epoxy goed genoeg voor mij. Al met al vind ik de marktprijzen om dit te laten doen bizar hoog en overweeg ik serieus om dit zelf te doen als mij dit 2000 euro of meer gaat schelen.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 23:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb alle filmpjes al gezien, wij hebben zelf zo'n vloer (uiteindelijk gekozen voor polyurethaan).
Hoe glad is je vloer? Dat is de vraag. Als daar onregelmatigheden inzitten van meer dan een halve millimeter, en je bent nogal een pietje precies die zich stoort aan kleine details, dan zeker egaliseren met egaline.
Wil je dit vloggen voor ons?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 23:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Mijn vloer is redelijk gaaf maar na het opschuren en de primer erop verwacht ik zeker geen oneffenheid meer aan te treffen. Omdat ik daarnaast geen vloerverwarming ga installeren is epoxy goed genoeg voor mij. Al met al vind ik de marktprijzen om dit te laten doen bizar hoog en overweeg ik serieus om dit zelf te doen als mij dit 2000 euro of meer gaat schelen.
Kan beidequote:
Eerst egaline doen als je vloer 'redelijk gaaf' is. Met een prikroller ook best zelf te doen.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 23:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Mijn vloer is redelijk gaaf maar na het opschuren en de primer erop verwacht ik zeker geen oneffenheid meer aan te treffen. Omdat ik daarnaast geen vloerverwarming ga installeren is epoxy goed genoeg voor mij. Al met al vind ik de marktprijzen om dit te laten doen bizar hoog en overweeg ik serieus om dit zelf te doen als mij dit 2000 euro of meer gaat schelen.
Oke, ik ga dit nog even uitzoeken. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk uitgeven aan zaken die het minst toevoegen aan het eindresultaat. In die zin mik ik dus op een goede prijs- en kwaliteitsverhoudingquote:Op vrijdag 22 mei 2020 23:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eerst egaline doen als je vloer 'redelijk gaaf' is. Met een prikroller ook best zelf te doen.
Zo'n primer trekt niets glad, zorgt alleen voor goede hechting.
Ja.quote:Wat is je ondervloer, zandcement?
Dan zeker egaline. Dun laagje is ws genoeg.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 00:05 schreef Arkai het volgende:
[..]
Oke, ik ga dit nog even uitzoeken. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk uitgeven aan zaken die het minst toevoegen aan het eindresultaat. In die zin mik ik dus op een goede prijs- en kwaliteitsverhouding
[..]
Ja.
Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 00:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan zeker egaline. Dun laagje is ws genoeg.
Wordt dit normaliter niet als een stelpost opgenomen? Komt het vaak voor dat gietvloeren niet in één keer goed gegoten worden?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 00:23 schreef tiho1 het volgende:
Bij mij is de vloer 4 x gelakt. 1 x opnieuw gegoten en toen nog een keer gelakt. Dus voor onvoorziene omstandigheden zal er ook wel gereserveerd zijn.
-Denk dati k OP veerkeerd interpreteer.-quote:Op vrijdag 22 mei 2020 23:16 schreef Seven. het volgende:
De kosten zitten 'm in egaline. Dat is duur maar zeker noodzakelijk om een perfect gladde vloer te hebben, en daarna ga je pas epoxy gieten. Vervolgens sealen.
Bedoel je dat als een bedrijf zijn werk niet goed doet ik meer moet betalen totdat het wel goed is?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 00:40 schreef Arkai het volgende:
[..]
Wordt dit normaliter niet als een stelpost opgenomen? Komt het vaak voor dat gietvloeren niet in één keer goed gegoten worden?
Dat is dan flink duurder dan een pot Sikkens resin te gieten. Met 1 liter zou je 6 tot 8 vierkante meter kunnen gieten. En dat voor een fractie van de prijs van polyestershoppen.nlquote:Op zaterdag 23 mei 2020 10:35 schreef Watuntrik het volgende:
Waar veel mensen zich in vergissen is de hoeveelheid giethars je nodig hebt om 1m˛ te gieten.
https://polyestershoppen.nl/informatie/hoeveel-epoxy-heb-je-nodig
+/- 1100 gram per mmDit kun je per mm extra vermenigvuldigen. Dit x de kostprijs van 1 kilo Epoxy kom je op een leuk bedragje bij een 3mm dikke vloer.
Zeer interessant idee om eerst een workshop te volgen. Dat lijkt mij ook wel wat! Ik ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 07:00 schreef NealMoonshine het volgende:
Ik heb er een workshop voor gevolgd en ga binnenkort (beetje uitgesteld door omstandigheden, zal na de zomer worden waarschijnlijk) zelf een gietvloer gieten. Alles staat of valt met een goede voorbereiding van de vloer, het gieten zelf is eigenlijk weinig aan, als het in goede omstandigheden gebeurt.
Workshop + materialen (ik schat 700) kosten in mijn geval 4 a 5 keer minder dan laten doen (3500). Dat verschil is wel extreem omdat het om een relatief klein oppervlak gaat (12 m2). Offertes die ik kreeg, waren werkelijk absurd. Maar er kruipt relatief veel arbeid in en minstens drie dagen werk, ongeacht hoeveel m2 (schraaplaag, gietvloer en afwerklaag).
Zal het resultaat hier wel delen als ik er aan toe kom.
Het is maar net de manier waarop er geoffreerd wordt. Als er meerdere keren gegoten moet worden omdat er fouten worden gemaakt, is dat natuurlijk voor eigen rekening. Aan de andere kant, als men aangeeft dat de ondervloer gaaf is en dat is het in werkelijkheid niet dan leidt dat tot een stelpost. Voor mijn gevoel lijkt het aanleggen van een gietvloer een betrekkelijk eenvoudige klus. Ik sta er dus wel van te kijken dat het in de praktijk dan toch zo vaak mis gaat.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:23 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Bedoel je dat als een bedrijf zijn werk niet goed doet ik meer moet betalen totdat het wel goed is?
Ik heb sindsdien wel veel verhalen gehoord ja.
Het is een 2-componenten epoxyhars. Waarom zou je dat niet als gietvloer kunnen gebruiken?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:08 schreef tiho1 het volgende:
Jouw plaatje is betoncoating he. Geen gietvloer
Ik wil het je graag zien doen, 1 liter aanmaken en gieten en laten uitvloeien over 6m˛...quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:46 schreef Arkai het volgende:
Met 1 liter zou je 6 tot 8 vierkante meter kunnen gieten.
Wapex 660. Sikkens zegt zelf dit erover.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:41 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het is een 2-componenten epoxyhars. Waarom zou je dat niet als gietvloer kunnen gebruiken?
Als ik resins van andere merken vergelijk dan lijken de gietrendementen vergelijkbaar maar wel iets goedkoper nog dan Sikkens.
Dat is ongeveer hoe je een gietvloer maakt/opbouwt. Misschien moet je topictitel veranderd naar ik wil mijn vloer verven?quote:Systeemopbouw PU Gietvloer Polyurethaan:
Ondergrond voorbereiden.
Primerlaag aanbrengen op basis van EP Primer Ultimizer (0,150 kg /m2)
Een egaliserende tussenlaag /schraaplaag op basis van EP Schraaplaag HQ (1 kg /m2)
Een gietvloer aanbrengen op basis van PU Gietvloer Polyurethaan (3 kg /m2)
1 of 2 lagen van de beschermende zijdematte topcoating PU Strong topcoat (color) (0,15 kg /m2/ laag).
Al gekeken naar polyurethaan?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 21:53 schreef Arkai het volgende:
Oké. De moraal van het verhaal is dat ik honderden kilo's resin nodig heb voor een degelijk vloertje. De kostprijs valt dan inderdaad vele malen hoger uit.
Even gecrosscheckt met de prijzen van epoxy resin op alibaba en ook daar ontkom ik niet aan prijzen van minimaal 15 euro per vierkante meter voor alleen de grondstoffen. Dat maakt de prijzen van 45-60 euro per vierkante meter een stuk minder absurd.
Ja dat is iets duurder maar dat komt omdat PU-vloertjes meer materiaal nodig hebben gok ik zo.quote:
"Simpel epoxyvloertje" ook.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:06 schreef Makrolon het volgende:
Het zal heus wel een reden hebben dat t zo duur is, anders waren er echt wel bedrijven onder de prijs gedoken.
Maar probeer het maar zelf en kom ons vertellen waarom het zo duur is!
Wij waren er 250 euro aan kwijt na egaliseren.quote:Op zondag 24 mei 2020 10:10 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ja dat is iets duurder maar dat komt omdat PU-vloertjes meer materiaal nodig hebben gok ik zo.
Jullie hebben de vloer grijs geverfd na egaliseren meen ik me te herinneren?quote:Op zondag 24 mei 2020 12:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij waren er 250 euro aan kwijt na egaliseren.
Yesquote:Op zondag 24 mei 2020 14:46 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Jullie hebben de vloer grijs geverfd na egaliseren meen ik me te herinneren?
Dank voor het delen van de informatie. Ik wil ook een ruimte van ongeveer 60 vierkante meter enkelvoudig (laten) gieten dus wat dat betreft interessant om te weten hoe lang het duurt allemaal.quote:Op woensdag 27 mei 2020 06:49 schreef Queens het volgende:
Wij hebben 2 weken terug een ruimte van 60m2 laten gieten en dat duurde 4 dagen (2 man). Op de laatste dag, tijdens het aanbrengen van de kleurlaag, waren we zelf aanwezig en vertelde de gieter dat er al 250kg op de vloer lag en dat er met de kleurlaag nog 150kg bij kwam. Daar stond ik wel van te kijken!
Ja, het is duur maar het is prachtig geworden. De kwaliteit rechtvaardigt de prijs voor mij, een wat luxere vloer (hout vs laminaat) kost nou eenmaal wat meer.
Doen!quote:Op vrijdag 22 mei 2020 23:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |