abonnement Unibet Coolblue
pi_193264024
Ik loop al een tijdje rond met het idee om een gietvloer in mijn woonkamer aan te brengen maar het valt mij op dat werkelijk waar iedereen verschrikkelijk hoge tarieven rekent hiervoor. Zelfs als ik de vloer kaal en schoon aanlever, worden er voor een simpele epoxyvloer bedragen gerekend van 45 tot 60 euro per vierkante meter.

Als ik echter zelf een pot epoxyhars koop van 5 liter dan kan ik hier volgens de voorschriften 35-40 vierkante meter mee coaten. Zo'n pot kost 210 euro wat zou neerkomen op een vierkante meter prijs tussen de 5.25 en 6 euro.

Kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen van de vakman zo enorm veel verschillen t.o.v. de prijs van de epoxyhars die nodig is om de vloer te leggen? Naar mijn weten zijn er namelijk geen andere grondstoffen nodig om een dergelijke vloer aan te brengen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_193264606
tvp
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193265064
Is er misschien een primer en afwerklaag nodig?
Verder de werkuren en het materiaal.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 22:41:26 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193265218
Egaliseren
Hechtmateriaal
Afgieten
Patroon
Manuren
Kwaliteit wat beter?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:54:33 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193265751
Je noemt alleen de coating. Dan heb je toch nog lang geen vloer?
The love you take is equal to the love you make.
pi_193266241
Het is populair
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:16:39 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193266321
De kosten zitten 'm in egaline. Dat is duur maar zeker noodzakelijk om een perfect gladde vloer te hebben, en daarna ga je pas epoxy gieten. Vervolgens sealen.
Resistance is futile.
pi_193266517
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:16 schreef Seven. het volgende:
De kosten zitten 'm in egaline. Dat is duur maar zeker noodzakelijk om een perfect gladde vloer te hebben, en daarna ga je pas epoxy gieten. Vervolgens sealen.
Als ik onderstaand filmpje bekijk dan moet ik mijn vloer opschuren (eventueel nog gedeeltelijk herstellen), primen en dan gieten met hars. Dit laten offreren komt uit op minimaal 45 euro per vierkante meter. Dat vind ik nogal een bedrag. Ook als de vakman hier 2 keer voor moet langs komen.

One man's trash, another man's treasure.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:37:25 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193266830
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:24 schreef Arkai het volgende:

[..]

Als ik onderstaand filmpje bekijk dan moet ik mijn vloer opschuren (eventueel nog gedeeltelijk herstellen), primen en dan gieten met hars. Dit laten offreren komt uit op minimaal 45 euro per vierkante meter. Dat vind ik nogal een bedrag. Ook als de vakman hier 2 keer voor moet langs komen.

Ik heb alle filmpjes al gezien, wij hebben zelf zo'n vloer (uiteindelijk gekozen voor polyurethaan).

Hoe glad is je vloer? Dat is de vraag. Als daar onregelmatigheden inzitten van meer dan een halve millimeter, en je bent nogal een pietje precies die zich stoort aan kleine details, dan zeker egaliseren met egaline.
Resistance is futile.
pi_193267071
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb alle filmpjes al gezien, wij hebben zelf zo'n vloer (uiteindelijk gekozen voor polyurethaan).

Hoe glad is je vloer? Dat is de vraag. Als daar onregelmatigheden inzitten van meer dan een halve millimeter, en je bent nogal een pietje precies die zich stoort aan kleine details, dan zeker egaliseren met egaline.
Mijn vloer is redelijk gaaf maar na het opschuren en de primer erop verwacht ik zeker geen oneffenheid meer aan te treffen. Omdat ik daarnaast geen vloerverwarming ga installeren is epoxy goed genoeg voor mij. Al met al vind ik de marktprijzen om dit te laten doen bizar hoog en overweeg ik serieus om dit zelf te doen als mij dit 2000 euro of meer gaat schelen.
One man's trash, another man's treasure.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:53:17 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193267120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:50 schreef Arkai het volgende:

[..]

Mijn vloer is redelijk gaaf maar na het opschuren en de primer erop verwacht ik zeker geen oneffenheid meer aan te treffen. Omdat ik daarnaast geen vloerverwarming ga installeren is epoxy goed genoeg voor mij. Al met al vind ik de marktprijzen om dit te laten doen bizar hoog en overweeg ik serieus om dit zelf te doen als mij dit 2000 euro of meer gaat schelen.
Wil je dit vloggen voor ons?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193267154
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Wil je dit vloggen voor ons?
Ter lering of ter vermaak?
One man's trash, another man's treasure.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:55:48 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193267167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:55 schreef Arkai het volgende:

[..]

Ter lering of ter vermaak?
Kan beide

Eerste lijkt me sowieso tof
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:55:53 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193267169
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:50 schreef Arkai het volgende:

[..]

Mijn vloer is redelijk gaaf maar na het opschuren en de primer erop verwacht ik zeker geen oneffenheid meer aan te treffen. Omdat ik daarnaast geen vloerverwarming ga installeren is epoxy goed genoeg voor mij. Al met al vind ik de marktprijzen om dit te laten doen bizar hoog en overweeg ik serieus om dit zelf te doen als mij dit 2000 euro of meer gaat schelen.
Eerst egaline doen als je vloer 'redelijk gaaf' is. Met een prikroller ook best zelf te doen.

Zo'n primer trekt niets glad, zorgt alleen voor goede hechting.

Wat is je ondervloer, zandcement?
Resistance is futile.
pi_193267332
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Eerst egaline doen als je vloer 'redelijk gaaf' is. Met een prikroller ook best zelf te doen.

Zo'n primer trekt niets glad, zorgt alleen voor goede hechting.
Oke, ik ga dit nog even uitzoeken. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk uitgeven aan zaken die het minst toevoegen aan het eindresultaat. In die zin mik ik dus op een goede prijs- en kwaliteitsverhouding

quote:
Wat is je ondervloer, zandcement?
Ja.
One man's trash, another man's treasure.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 00:12:53 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193267475
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:05 schreef Arkai het volgende:

[..]

Oke, ik ga dit nog even uitzoeken. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk uitgeven aan zaken die het minst toevoegen aan het eindresultaat. In die zin mik ik dus op een goede prijs- en kwaliteitsverhouding
[..]

Ja.
Dan zeker egaline. Dun laagje is ws genoeg.
Resistance is futile.
pi_193267620
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dan zeker egaline. Dun laagje is ws genoeg.
Bedankt voor de tip! :)
One man's trash, another man's treasure.
pi_193267687
Bij mij is de vloer 4 x gelakt. 1 x opnieuw gegoten en toen nog een keer gelakt. Dus voor onvoorziene omstandigheden zal er ook wel gereserveerd zijn.
pi_193267929
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:23 schreef tiho1 het volgende:
Bij mij is de vloer 4 x gelakt. 1 x opnieuw gegoten en toen nog een keer gelakt. Dus voor onvoorziene omstandigheden zal er ook wel gereserveerd zijn.
Wordt dit normaliter niet als een stelpost opgenomen? Komt het vaak voor dat gietvloeren niet in één keer goed gegoten worden?
One man's trash, another man's treasure.
pi_193270013
Ik heb er een workshop voor gevolgd en ga binnenkort (beetje uitgesteld door omstandigheden, zal na de zomer worden waarschijnlijk) zelf een gietvloer gieten. Alles staat of valt met een goede voorbereiding van de vloer, het gieten zelf is eigenlijk weinig aan, als het in goede omstandigheden gebeurt.
Workshop + materialen (ik schat 700) kosten in mijn geval 4 a 5 keer minder dan laten doen (3500). Dat verschil is wel extreem omdat het om een relatief klein oppervlak gaat (12 m2). Offertes die ik kreeg, waren werkelijk absurd. Maar er kruipt relatief veel arbeid in en minstens drie dagen werk, ongeacht hoeveel m2 (schraaplaag, gietvloer en afwerklaag).
Zal het resultaat hier wel delen als ik er aan toe kom.
pi_193271215
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:16 schreef Seven. het volgende:
De kosten zitten 'm in egaline. Dat is duur maar zeker noodzakelijk om een perfect gladde vloer te hebben, en daarna ga je pas epoxy gieten. Vervolgens sealen.
-Denk dati k OP veerkeerd interpreteer.-
pi_193271651
Waar veel mensen zich in vergissen is de hoeveelheid giethars je nodig hebt om 1m˛ te gieten.

https://polyestershoppen.nl/informatie/hoeveel-epoxy-heb-je-nodig

+/- 1100 gram per mm :) Dit kun je per mm extra vermenigvuldigen. Dit x de kostprijs van 1 kilo Epoxy kom je op een leuk bedragje bij een 3mm dikke vloer.
pi_193271683
Dat valt toch wel mee....??? Voor een goede vloer betaal je nu eenmaal. Onze pvc was iets van 80 - 90 de vierkante meter, je kan ook laminaat kopen en zelf leggen voor 5 euro per vierkante meter.. is maar wat je wil :P
Ik was hier...
pi_193275890
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:40 schreef Arkai het volgende:

[..]

Wordt dit normaliter niet als een stelpost opgenomen? Komt het vaak voor dat gietvloeren niet in één keer goed gegoten worden?
Bedoel je dat als een bedrijf zijn werk niet goed doet ik meer moet betalen totdat het wel goed is?

Ik heb sindsdien wel veel verhalen gehoord ja.
pi_193276219
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:35 schreef Watuntrik het volgende:
Waar veel mensen zich in vergissen is de hoeveelheid giethars je nodig hebt om 1m˛ te gieten.

https://polyestershoppen.nl/informatie/hoeveel-epoxy-heb-je-nodig

+/- 1100 gram per mm :) Dit kun je per mm extra vermenigvuldigen. Dit x de kostprijs van 1 kilo Epoxy kom je op een leuk bedragje bij een 3mm dikke vloer.
Dat is dan flink duurder dan een pot Sikkens resin te gieten. Met 1 liter zou je 6 tot 8 vierkante meter kunnen gieten. En dat voor een fractie van de prijs van polyestershoppen.nl



quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 07:00 schreef NealMoonshine het volgende:
Ik heb er een workshop voor gevolgd en ga binnenkort (beetje uitgesteld door omstandigheden, zal na de zomer worden waarschijnlijk) zelf een gietvloer gieten. Alles staat of valt met een goede voorbereiding van de vloer, het gieten zelf is eigenlijk weinig aan, als het in goede omstandigheden gebeurt.
Workshop + materialen (ik schat 700) kosten in mijn geval 4 a 5 keer minder dan laten doen (3500). Dat verschil is wel extreem omdat het om een relatief klein oppervlak gaat (12 m2). Offertes die ik kreeg, waren werkelijk absurd. Maar er kruipt relatief veel arbeid in en minstens drie dagen werk, ongeacht hoeveel m2 (schraaplaag, gietvloer en afwerklaag).
Zal het resultaat hier wel delen als ik er aan toe kom.
Zeer interessant idee om eerst een workshop te volgen. Dat lijkt mij ook wel wat! Ik ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:23 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Bedoel je dat als een bedrijf zijn werk niet goed doet ik meer moet betalen totdat het wel goed is?

Ik heb sindsdien wel veel verhalen gehoord ja.
Het is maar net de manier waarop er geoffreerd wordt. Als er meerdere keren gegoten moet worden omdat er fouten worden gemaakt, is dat natuurlijk voor eigen rekening. Aan de andere kant, als men aangeeft dat de ondervloer gaaf is en dat is het in werkelijkheid niet dan leidt dat tot een stelpost. Voor mijn gevoel lijkt het aanleggen van een gietvloer een betrekkelijk eenvoudige klus. Ik sta er dus wel van te kijken dat het in de praktijk dan toch zo vaak mis gaat.
One man's trash, another man's treasure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')