Als jij afsluiten als preventie ziet dan kan dat inderdaad ook. Want preventie uit de categorie 'niet doen hoor jongens!' werkt in elk geval niet.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan doe je aan burgertje pesten terwijl je ook gewoon de poort op slot kan draaien. Ik snap niet zo goed waarom er volgens sommigen persé boetes moeten worden uitgedeeld. Alsof dat een doel op zich is.
Ik ben sprakeloos om het gedrag.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:24 schreef Breekfast het volgende:
Als het straks weer mis gaat dan gaan we klagen dat de overheid te laks is geweest en de maatregelen te snel versoepelt heeft, want aan ons ligt het niet![]()
Prima dat iedereen weer lekker naar buiten gaat, maar hoeveel is het nu gevraagd om die 1,5 meter afstand te houden en drukke plekken te vermijden?
Iedereen kan aanvoelen dat nu naar Zandvoort gaan geen goed idee is. Er zijn zoveel meer rustige plekken waar je heerlijk buiten kunt vertoeven.
Als je buiten kennelijk niet of amper besmet kunt raken maakt het geen donder uit of je wel of niet naar buiten gaat.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:24 schreef Breekfast het volgende:
Als het straks weer mis gaat dan gaan we klagen dat de overheid te laks is geweest en de maatregelen te snel versoepelt heeft, want aan ons ligt het niet![]()
Prima dat iedereen weer lekker naar buiten gaat, maar hoeveel is het nu gevraagd om die 1,5 meter afstand te houden en drukke plekken te vermijden?
Iedereen kan aanvoelen dat nu naar Zandvoort gaan geen goed idee is. Er zijn zoveel meer rustige plekken waar je heerlijk buiten kunt vertoeven.
LOLquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je buiten kennelijk niet of amper besmet kunt raken maakt het geen donder uit of je wel of niet naar buiten gaat.
https://www.telegraaf.nl/(...)ng-in-de-buitenluchtquote:
Die conclusie trek je nu op basis van 1 artikel wat hier is aangehaald.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je buiten kennelijk niet of amper besmet kunt raken maakt het geen donder uit of je wel of niet naar buiten gaat.
Beter buiten chillen en risico op drukte dan binnen blijven.
twitter:LaraRense twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:32:56Hoe vinden jullie zelf dat het gaat vandaag? https://t.co/KffMaXkG7K reageer retweet
Iedereen maakt het voor zichzelf uit. Ik ga niet naar het strand dat is mijn keuze.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:31 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ng-in-de-buitenlucht
Maar laat jij je lekker bang maken door Rutte en zijn kornuiten en hun anderhalve meter geneuzel.
Alsof dat überhaupt effectief uit te voeren is in dit overvolle land.
Het is al wekenlang druk op straat en in binnensteden. Elke keer als de zon een dag schijnt worden we na afloop doodgegooid met voorpagina's vol vertekende berichtgeving over massale burgerlijke ongehoorzaamheid en foto's die een compleet vertekend beeld geven van de realiteit in parken en op stranden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die conclusie trek je nu op basis van 1 artikel wat hier is aangehaald.
Ik kan mij nog herinneren dat hier een aantal weken terug wetenschappelijke artikelen werden gedeeld die tot de conclusie kwamen dat het een soort super virus was: het zou ontzettend lang kunnen overleven op oppervlakten en virusdeeltjes zouden ook buiten ontzettend lang in de lucht blijven hangen. Er is gewoon nog geen wetenschappelijke consensus.
Dat het virus zich beter verspreid in een afgesloten ruimte met slechte ventilatie lijkt mij duidelijk. Maar dat 1,5 meter buiten niet nodig is, is daarmee niet gezegd.
twitter:DTpersfoto twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:45:58Strand Scheveningen, Hemelvaartsdag 14:38 uur, best ouderwets druk https://t.co/J94kDPFHGF reageer retweet
Dat zou het uitgangspunt moeten zijn ja, als jij het risico wilt nemen doe je dat. Blijf je liever thuis ook prima.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Iedereen maakt het voor zichzelf uit. Ik ga niet naar het strand dat is mijn keuze.
Ok danquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:38 schreef Momo het volgende:
Aan de andere kant als dit soort dingen niet dat een toename leiden van het aantal besmettingen...
quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:38 schreef Momo het volgende:
twitter:DTpersfoto twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:45:58Strand Scheveningen, Hemelvaartsdag 14:38 uur, best ouderwets druk https://t.co/J94kDPFHGF reageer retweet
Ik denk dat een vol strand in de zon en buitenlucht niet zo'n probleem is.quote:
Toch zie je als je goed in gaat zoomen dat mensen over het algemeen keurig de anderhalve meter afstand in acht nemen. Dat is het jammere aan dit soort berichtgeving.quote:
En alle mensen die zichzelf in de trein en de tram proppen om daar te komen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat een vol strand in de zon en buitenlucht niet zo'n probleem is.
Wat wel een probleem is zijn dingen zoals wc's van strandtenten. Kinderen die hun handen niet wassen. Vieze deurklinken, etc.
Edit: hoewel die massa daar rechts midden achterin wel erg dicht op elkaar zit. Maar misschien is dat het effect van de camera zoom
Denk dat het wel mee valt dan zon afstandshot die vertekend. Zolang mensen niet met grote groepen buiten hun gezin meeten en de wcs open zijn bij strandtenten etc.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch zie je als je goed in gaat zoomen dat mensen over het algemeen keurig de anderhalve meter afstand in acht nemen. Dat is het jammere aan dit soort berichtgeving.
Egoïsme !! Kan mij het bommenquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou het uitgangspunt moeten zijn ja, als jij het risico wilt nemen doe je dat. Blijf je liever thuis ook prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |