abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:23:52 #26
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_193240527
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Of het aantal testen neemt toe.
Klopt, maar het percentage positief geteste mensen neemt ook toe. Vorige week zat het vaak onder de 5%. Nu ligt het op 6,6%. Zie pagina 18 van de pdf.
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:24:04 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193240529
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Aantal besmettingen is echt zinloos om naar te kijken. Totaal geen inzicht op het aantal testen dat er uitgevoerd wordt en het veranderd echt dagelijks/wekelijks wat er gedaan wordt.

Als straks iedereen zich kan laten testen is er misschien veel meer te zeggen, maar op dit moment is het allemaal te onduidelijk om conclusies te trekken door naar het aantal besmettingen te kijken.

Ziekenhuisopnames is echt een betere en dat ziet er nog prima uit. Veel beter dan dat ik ooit had verwacht, dus blij mee ^O^
Ik zou graag willen weten waar al die recente besmettingen zijn opgelopen (of in elk geval waar ze denken dat het is opgelopen). Kale cijfers zeggen mij inderdaad niet zoveel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2020 @ 14:24:59 #28
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193240544
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:23 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Zelfs dat zegt niks. Die opnames kunnen toch ook in theorie allemaal komen van mensen die van de IC komen?
Ik neem aan dat die er gewoon bijzitten? Volgens mij is het aantal patiënten die vanuit huis zomaar op IC komt te verwaarlozen. Ik ga er van uit dat IC gewoon bij ziekenhuisopnames hoort en dat die getallen dus niet veranderen als men van een regulier bed naar IC gaat of van IC naar een regulier bed.
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:25:28 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193240549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Aantal besmettingen is echt zinloos om naar te kijken. Totaal geen inzicht op het aantal testen dat er uitgevoerd wordt en het veranderd echt dagelijks/wekelijks wat er gedaan wordt.

Als straks iedereen zich kan laten testen is er misschien veel meer te zeggen, maar op dit moment is het allemaal te onduidelijk om conclusies te trekken door naar het aantal besmettingen te kijken.

Ziekenhuisopnames is echt een betere en dat ziet er nog prima uit. Veel beter dan dat ik ooit had verwacht, dus blij mee ^O^
De stijging in ziekenhuis opnames loopt wel iets achter altijd, op de besmettingsgolf (positief geteste mensen) omdat mensen (dacht ik) vaak pas na een halve week naar het ziekenhuis gaan als blijkt dat de klachten erger worden.

Maar het is idd lastig om erover te speculeren. We wachten af.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2020 @ 14:25:53 #30
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193240557
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou graag willen weten waar al die recente besmettingen zijn opgelopen (of in elk geval waar ze denken dat het is opgelopen). Kale cijfers zeggen mij inderdaad niet zoveel.
Dat zou wel interessante informatie zijn inderdaad. Kan men veel gerichter maatregelen nemen en/of versoepelen.
pi_193240573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die er gewoon bijzitten? Volgens mij is het aantal patiënten die vanuit huis zomaar op IC komt te verwaarlozen. Ik ga er van uit dat IC gewoon bij ziekenhuisopnames hoort en dat die getallen dus niet veranderen als men van een regulier bed naar IC gaat of van IC naar een regulier bed.
Geen idee eigenlijk. Maar dan nog vind het aantal ziekenhuisopnames niet echt interessant. Waarom geven ze de cijfers niet weer van het huidige aantal ziekenhuis patiënten net zoals bij de ICs?

Dat 14 patiënten zijn opgenomen ok maar als er tegenover staat dat er 50 zijn ontslagen..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2020 @ 14:27:54 #32
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193240587
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De stijging in ziekenhuis opnames loopt wel iets achter altijd, op de besmettingsgolf (positief geteste mensen) omdat mensen (dacht ik) vaak pas na een halve week naar het ziekenhuis gaan als blijkt dat de klachten erger worden.

Maar het is idd lastig om erover te speculeren. We wachten af.
Klopt.

Mooiste zou zijn als er een constante manier van testen is, zodat je eigenlijk binnen een week na besmetting al kan ingrijpen (even aangenomen dat incubiatietijd ongeveer een week is). Als je vaart op ziekenhuisopnames dan loop je al twee weken achter en als je gaat varen op IC-opnames loop je misschien zelfs wel bijna drie weken achter.

Daarom zou het echt fijn zijn als men vanaf juni iedereen kan testen, zodat je er constant bovenop zit en steeds heel snel, effectief en kort kan ingrijpen om uitbraken te voorkomen.
pi_193240596
Lijkt overigens alsof de politie ook de ogen dichtknijpt vanaf nu ^O^


Hier zowel het park als de rivier stranden vol. Geen 1.5 afstand, wel toezicht politie, maar geen handhaving. Prima zo ^O^
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:29:35 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193240606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zou wel interessante informatie zijn inderdaad. Kan men veel gerichter maatregelen nemen en/of versoepelen.
Dat is zeker interessant en ik vraag me al tijden af waarom daar niet meer info naar buiten van komt. Is denk ik privacy gevoelig.

Misschien zijn we wel bijna allemaal met het OV geweest onlangs, of misschien alleen maar een tripje naar de supermarkt. Zou handig zijn om te weten waar je het meeste moet oppassen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2020 @ 14:29:55 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193240612
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:27 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Maar dan nog vind het aantal ziekenhuisopnames niet echt interessant. Waarom geven ze de cijfers niet weer van het huidige aantal ziekenhuis patiënten net zoals bij de ICs?

Dat 14 patiënten zijn opgenomen ok maar als er tegenover staat dat er 50 zijn ontslagen..
Dat die 50 zijn ontslagen zegt toch niks over wat het virus op dit moment (of eigenlijk twee weken geleden) aan het doen is? Die 14 is belangrijk omdat je dan weet wat er "op dit moment" speelt en of je moet bijsturen (versoepelen of verzwaren maatregelen).

Die 50 is natuurlijk wel van belang om te kijken wat de belasting van de zorg is, maar volgens mij hebben wij genoeg ziekenhuisbedden en/of noodbedden om heel veel patiënten op te kunnen vangen, dus vandaar dat daar weinig aandacht voor is. Het knelt vooral op de IC's en daarom worden die nauwkeuriger bijghouden en gecommuniceerd.
pi_193240616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt.

Mooiste zou zijn als er een constante manier van testen is, zodat je eigenlijk binnen een week na besmetting al kan ingrijpen (even aangenomen dat incubiatietijd ongeveer een week is). Als je vaart op ziekenhuisopnames dan loop je al twee weken achter en als je gaat varen op IC-opnames loop je misschien zelfs wel bijna drie weken achter.

Daarom zou het echt fijn zijn als men vanaf juni iedereen kan testen, zodat je er constant bovenop zit en steeds heel snel, effectief en kort kan ingrijpen om uitbraken te voorkomen.
Dat zou inderdaad een goede tactiek zijn, dan kun je er tenminste snel bij zijn door dan direct contactonderzoek e.d. te doen.
Maar, ben bang dat het nog wel even gaat duren.

Ik stelde het ook voor aan de GGD en werd serieus uitgekafferd. Jammer dat ik het gesprek niet heb opgenomen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:32:36 #37
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193240649
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Klopt, maar het percentage positief geteste mensen neemt ook toe. Vorige week zat het vaak onder de 5%. Nu ligt het op 6,6%. Zie pagina 18 van de pdf.
En daardoor neemt het percentage doden (ten opzichte van positief-getesten) ook in rap tempo af.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2020 @ 14:32:37 #38
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193240650
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:30 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een goede tactiek zijn, dan kun je er tenminste snel bij zijn door dan direct contactonderzoek e.d. te doen.
Maar, ben bang dat het nog wel even gaat duren.

Ik stelde het ook voor aan de GGD en werd serieus uitgekafferd. Jammer dat ik het gesprek niet heb opgenomen.
Die GGD-medewerkers zijn ook maar poppetjes die normaal gesproken wat stoffig werk doen en nu zitten ze midden in een virusuitbraak en worden ze niet of nauwelijks aangestuurd, dus kan het ze eigenlijk ook niet kwalijk nemen.

De minister zegt in ieder geval dat het gaat lukken om vanaf juni iedereen te testen. Die 1 juni geloof ik echt niet in. Als ze 30 juni halen ben ik al blij :P
pi_193240656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat die 50 zijn ontslagen zegt toch niks over wat het virus op dit moment (of eigenlijk twee weken geleden) aan het doen is? Die 14 is belangrijk omdat je dan weet wat er "op dit moment" speelt en of je moet bijsturen (versoepelen of verzwaren maatregelen).

Die 50 is natuurlijk wel van belang om te kijken wat de belasting van de zorg is, maar volgens mij hebben wij genoeg ziekenhuisbedden en/of noodbedden om heel veel patiënten op te kunnen vangen, dus vandaar dat daar weinig aandacht voor is. Het knelt vooral op de IC's en daarom worden die nauwkeuriger bijghouden en gecommuniceerd.
Uiteindelijk is het toch vooral om de zorg te ontlasten en niet alleen de ICs? Het is toch vooral toewerken naar een vaccin? Als er elke dag meer uitgaan dan in dan is dat toch voldoende? Lijkt mij sterk dat als er over een lange periode 100 uitgaan en 50 erbij ze uiteindelijk toch weer de zware maatregelen gaan toepassen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:33:24 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193240664
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:28 schreef F.Sinatra het volgende:
Lijkt overigens alsof de politie ook de ogen dichtknijpt vanaf nu ^O^

Hier zowel het park als de rivier stranden vol. Geen 1.5 afstand, wel toezicht politie, maar geen handhaving. Prima zo ^O^
wat is daar prima aan? Of je schrapt de regel of je handhaaft, dit is alleen maar onduidelijk
pi_193240673
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:30 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een goede tactiek zijn, dan kun je er tenminste snel bij zijn door dan direct contactonderzoek e.d. te doen.
Maar, ben bang dat het nog wel even gaat duren.

Ik stelde het ook voor aan de GGD en werd serieus uitgekafferd. Jammer dat ik het gesprek niet heb opgenomen.
Dat kan inderdaad nog wel ff duren, vrees ik, met name dat 'snelle'.
Mijn schoonmoeder is vorige week woensdag getest, zou pas vrijdag de uitslag krijgen maar kreeg het uiteindelijk pas maandagmorgen! (Negatief overigens, maar wel inwonend met een zwakke man.)
Ben benieuwd hoe lang dat dan moet duren als ze meer gaan testen.... }:|
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2020 @ 14:35:00 #42
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193240683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Klopt, maar het percentage positief geteste mensen neemt ook toe. Vorige week zat het vaak onder de 5%. Nu ligt het op 6,6%. Zie pagina 18 van de pdf.
Ah, dat had ik nog niet gezien. Dan nog is het lastig te vergelijken vind ik.

5% of 6.6% lijkt nou niet heel significant. Je zou sowieso denken dat het aantal besmettingen de komende weken wat gaat toenemen nu veel meer mag en kan. Hopelijk blijft het wel dusdanig laag dat er niet ingegrepen hoeft te worden.

Als men gewoon slim genoeg blijft om ook met lichte klachten gewoon thuis te blijven kan het best goed komen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:35:01 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193240684
Ik vraag me wel af of je straks niet krijgt dat mensen 3 keer per week worden opgeroepen om een test te doen. Bv omdat iemand op werk ziek is geworden, en later in je familie, en dan weer een vriend, etc.

Een test geeft natuurlijk alleen maar een beeld tot het moment van de de test. Als je daarna een koffie gaat doen met iemand en die blijkt later besmet te zijn moet je eigenlijk weer opnieuw testen :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193240690
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat is daar prima aan? Of je schrapt de regel of je handhaaft, dit is alleen maar onduidelijk
Ik ben sowieso voorstander van het afschaffen.
Maar als dit op veel plekken zo is, zal dat ook wel terugkomen bij de coördinatoren en helpen bij afschaffen.
pi_193240692
@Kyran..

Er zou hier een teststraat komen waar je getest kunt worden....

Ik geloof er nog niet helemaal in -O-
pi_193240718
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad nog wel ff duren, vrees ik, met name dat 'snelle'.
Mijn schoonmoeder is vorige week woensdag getest, zou pas vrijdag de uitslag krijgen maar kreeg het uiteindelijk pas maandagmorgen! (Negatief overigens, maar wel inwonend met een zwakke man.)
Ben benieuwd hoe lang dat dan moet duren als ze meer gaan testen.... }:|
Mijn moeder idem....Heeft 2 dagen op een Corona afdeling gelegen, bleek uiteindelijk negatief te zijn.
Nederland is gewoon te slecht voorbereid en dan krijg je dit.

Hopelijk leren ze hier daadwerkelijk van.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2020 @ 14:37:44 #47
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193240726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:32 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het toch vooral om de zorg te ontlasten en niet alleen de ICs? Het is toch vooral toewerken naar een vaccin? Als er elke dag meer uitgaan dan in dan is dat toch voldoende? Lijkt mij sterk dat als er over een lange periode 100 uitgaan en 50 erbij ze uiteindelijk toch weer de zware maatregelen gaan toepassen.
Klopt, maar wat ik bedoel te zeggen is dat als je ziet dat er vandaag +15 opgenomen zijn en over twee dagen is dat +30 en over nog eens twee dagen is dat +60 dan weet je dat je weer de verkeerde kant op gaat.

Je kan dan wachten totdat je zorg weer overbelast raakt, zoals de eerste keer, of je kan meteen even heel kort ingrijpen om het niet uit de hand te laten lopen. Persoonlijk lijkt mij dat een veel betere manier dan iedere keer je emmer tot op het randje te vullen en hopen dat er niet nog een extra druppel uit de kraan valt.
pi_193240759
Om nog maar te zwijgen over de aankomende herfst...
Ik heb wat medici en onderzoekers in mijn familie en ook die zeggen; Zeer grote kans dat we dan een opleving van het virus krijgen. Meen me te herinneren dat Harvard dit ook heeft geconcludeerd.

Vraag me serieus af of daar rekening mee wordt gehouden?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 mei 2020 @ 14:40:11 #49
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193240762
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:35 schreef Brybry het volgende:
@:Kyran..

Er zou hier een teststraat komen waar je getest kunt worden....

Ik geloof er nog niet helemaal in -O-
Bij UMC Utrecht zit er in ieder geval wel één, misschien dat ze die gaan uitbreiden om ook niet zorgpersoneel te testen. Plek voor 4 auto's tegelijk en ook nog eens voor 4 personen zonder auto volgens mij. Kan men dus 8 personen tegelijk testen mocht het nodig zijn.

Zo'n teststraat is snel opgezet, maar moet men wel mankracht en test hebben. Het opzetten zelf zal overal redelijk snel kunnen. Bij ziekenhuizen, GGD's, huisartsenposten etc.
pi_193240767
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:37 schreef Brybry het volgende:

[..]

Mijn moeder idem....Heeft 2 dagen op een Corona afdeling gelegen, bleek uiteindelijk negatief te zijn.
Nederland is gewoon te slecht voorbereid en dan krijg je dit.

Hopelijk leren ze hier daadwerkelijk van.
Jemig... dat is helemaal wel slechte zaak! Mankeer je al iets, leggen ze je ook nog doodleuk op die afdeling! :X
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')