Het ding is een beluchter, en als daar vuil in zit, krijg je idd lekkage. Proberen schoon te blazen/zuigen, misschien kan je met één beluchte kraan toe.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik heb twee kranen gemonteerd voor aanvoer water voor wasmachine en vaatwasser. (die laatste komt nog)
Wasmachine er op gedraaid, water open zetten, werkt prima geen water lek.
However de andere kraan, uit de ontluchter onderop, lekt dus steeds maar heel af en toe en druppel water wat niet ophoud. (niet vanzelf)
De kranen zijn als 't ware als een Y, dus 2 kranen op 1 stuk wat dan gedraaid zit op het punt van waterleiding.
De kranen zelf zijn dan ook weer allebei apart er op te draaien op die uiteindes van de Y.
Ik heb 1 van de 2 kranen vervangen, zelfde resultaat, misschien iets minder hard qua frequentie druppels, maar ik vind het maar raar en weet ff niet wat ik er aan kan doen.
Ligt het er aan dat er nog niets opgedraaid zit? kan me ergens voorstellen dat het zoiets is omdat de wasmachine kraan wel al aangesloten en open staat zeg maar en het juist daar geen probleem is. :S
Iemand antwoorden? Want een loodgieter 7 jaar in het vak weet het blijkbaar niet die er ook even naar gekeken heeft.
Bij twee gloednieuwe kranen? Dat lijkt me toch stug?quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Het ding is een beluchter, en als daar vuil in zit, krijg je idd lekkage. Proberen schoon te blazen/zuigen, misschien kan je met één beluchte kraan toe.
Ja gewoon recht en niet omhoog uiteraard.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:38 schreef XanderH het volgende:
Zitten de kranen wel recht, dus niet ondersteboven ofzo?
Nee dat maakt niets uit.. Zoals boven gezegd is het de beluchter, een keerklepje dat open gaat bij omgekeerde druk en zo dus nooit vuil water van de wasmachine het leidingwerk ingetrokken kan worden. Dit klepje heeft waterdruk nodig om te sluiten, bij de goedkopere kranen (Gamma) kan dit klepje wat aan de stroeve kant zijn en als je de kraan dan niet volledig opent dan is er te weinig druk en loopt er wat water via dat klepje weg.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ligt het er aan dat er nog niets opgedraaid zit?
Daar komt binnenkort een vaatwasser op, neem aan dat daar wel een beluchter voor nodig is..?quote:Op donderdag 21 mei 2020 06:53 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Nee dat maakt niets uit.. Zoals boven gezegd is het de beluchter, een keerklepje dat open gaat bij omgekeerde druk en zo dus nooit vuil water van de wasmachine het leidingwerk ingetrokken kan worden. Dit klepje heeft waterdruk nodig om te sluiten, bij de goedkopere kranen (Gamma) kan dit klepje wat aan de stroeve kant zijn en als je de kraan dan niet volledig opent dan is er te weinig druk en loopt er wat water via dat klepje weg.
Bij de meeste kranen kun je dit klepje eruit draaien om te reinigen. Dus gewoon even eruit draaien en nakijken, hoeft geen vuil te zijn kan ook een kleine braam op het materiaal uit het productieproces en dan sluit ie niet goed bij lage druk.
Zit er geen wasmachine op die kraan, dan hoef er in principe geen beluchter op te zitten.. Dus krijg je het probleem niet opgelost, klepje eruit en stopje erin draaien. Of vervangen door een kraan zonder beluchting. Desnoods, plak het dicht met beetje kit..![]()
Voor de vaatwasser geldt idd hetzelfde als een wasmachine, er kan vuil water in zitten. Echter veel apparatuur heeft al een keerklep ingebouwd in de slang. Is dit niet het geval, dan is een kraan met beluchter aan te raden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 07:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Daar komt binnenkort een vaatwasser op, neem aan dat daar wel een beluchter voor nodig is..?
Okay duidelijk, zal ook even opletten of ik er een slang bij zal hebben met keerklep, dat kan wat gezeik voorkomen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 07:11 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Voor de vaatwasser geldt idd hetzelfde als een wasmachine, er kan vuil water in zitten. Echter veel apparatuur heeft al een keerklep ingebouwd in de slang. Is dit niet het geval, dan is een kraan met beluchter aan te raden.
Dat zal ook wel niet het geval zijn... Het is eerder een goedkope kraan van de Gamma.. Ik heb er zelf ook een die dat doet en das ook een nieuwe Gamma kraan van ¤ 5,-quote:Op donderdag 21 mei 2020 07:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
misschien is er te weinig water druk, hoewel ik het me niet kan voorstellen
Dat is ook een goeie, aparte keerklep, goeie tips.quote:Op donderdag 21 mei 2020 07:18 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Dat zal ook wel niet het geval zijn... Het is eerder een goedkope kraan van de Gamma.. Ik heb er zelf ook een die dat doet en das ook een nieuwe Gamma kraan van ¤ 5,-
Bij volledig open is het dicht, kraan beetje open dan lekt dat klepje.. Ik gebruik het niet voor apparatuur maar is mijn poetskraan..Dus heb 'm dichtgeplakt, die klep heeft in mijn geval toch geen functie.
Je kan ook deze keerklep er tussen zetten ipv nieuwe kraan kopen.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 mei 2020 07:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel vind ik het irritant dat een "loodgieter 7 jaar in het vak"
Ach, ik heb hier in huis CV-monteurs gehad, die aanvoer en retour verkeerd om aansloten. Wisten gewoon niet meer dan CV-buis met kraan (of: voetventiel) aan radiator koppelen. Welke waaraan, hadden ze geen idee van.quote:Op donderdag 21 mei 2020 07:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel vind ik het irritant dat een "loodgieter 7 jaar in het vak" dit niet weet, terwijl ik het zo google (en hier vraag) het blijkbaar niet een groot geheim is waarom dat kan gebeuren.
Mits de kraan met beluchter permanent open blijft staan wel.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:37 schreef blomke het volgende:
Overigens denk ik dat 1 beluchter op dat stel kranen, genoeg is.
Nog beter. Heb ik 2 jaar geleden op de CV vulkraan gezet, omdat mijn vrouw bijvulde en zowel de CV- als de waterkraan open liet staan…...quote:Op donderdag 21 mei 2020 11:06 schreef Watuntrik het volgende:
Mits de kraan met beluchter permanent open blijft staan wel.Handiger is om een terugslag klepje op de muurplaat voor het Y stukje te zetten.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 11:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Nog beter. Heb ik 2 jaar geleden op de CV vulkraan gezet, omdat mijn vrouw bijvulde en zowel de CV- als de waterkraan open liet staan…...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |