abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:28:37 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:44 schreef KingRadler het volgende:
Ik maak me meer zorgen bij het opstarten van het vliegverkeer. Zo is het Virus ook verspreid
Koorts meten bij arrivals.
Ging op Rome ook razendsnel begin maart.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:29:15 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208982
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:25 schreef miss_sly het volgende:
Oh, dochter denkt daar anders over en wil nog wel vier weken volledig naar school straks O+
Ja, juist belangrijk. 4 weken is voor koters echt lang. Andere tijdsbeleving.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 17:29:29 #178
5428 crew  miss_sly
pi_193208985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoeveel weken heeft ze dan gemist met aftrek normale vakantie?
Gemist niks, want ze heeft natuurlijk thuisonderwijs gehad.

Maar niet naar school een week of vier, twee weken vakantie, dan dus nog een week of vier-vijf half. En dan vier weken heel, als dat door gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 mei 2020 @ 17:36:40 #179
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193209097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:16 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dit dus. Virus is niet uitgedoofd, maar onder controle door de maatregelen die vrij snel genomen zijn. Zolang het virus wereldwijd niet onder controle is kun je niet alles nog doen zoals voorheen.
Sommige willen hier gewoon echt niet aan. Die denken dat wij nul invloed hebben gehad op het verloop van de uitbraak en dat er zonder maatregelen precies hetzelfde was gebeurd.

Raar, maar waar.
pi_193209129
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:36 schreef Red_85 het volgende:

Wist niet dat koeien vleesmuizen aten?
Vleermuizen eten al die vliegen waarmee de stallen volzitten, de boeren in Brabant en Limburg hangen om die reden speciale vleermuis lokkasten op in en rond de veestallen om ze naar binnen te lokken.

Vleermuizen zijn nr 1 verspreiders van coronavirussen.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:38:45 #181
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193209142
Halsema gaat voor Amsterdam misschien een ander, wat trager tijdspad volgen dan in de rest van het land om te voorkomen dat het een nieuwe besmettingshaard wordt:
quote:
De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema waarschuwt dat versoepelingen van de coronamaatregelen in de hoofdstad later kunnen komen dan elders in het land, meldt Het Parool. "Het spijt mij als ik een domper zet op de sfeer, maar we moeten ons realiseren hoe kwetsbaar wij zijn", zei ze in een debat met de gemeenteraad.

Volgens de burgemeester is het voor de ruim 800.000 Amsterdammers al moeilijk om anderhalve meter afstand te houden en zou dat nog moeilijker worden als er duizenden bezoekers bij komen.

"De komende tijd moeten we buitengewoon terughoudend zijn bij het stimuleren van regionaal, nationaal en internationaal verkeer. Als we dat te overdadig doen, lopen wij het risico dat Amsterdam een brandhaard wordt bij een tweede golf."
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193209213
Hoe kunnen ze nu al aankondigen dat de scholen weer 8 juni helemaal open gaan? De proef is net een week bezig. Daar kun je toch niks zinnigs over zeggen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 mei 2020 @ 17:43:27 #183
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193209235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:42 schreef Nielsch het volgende:
Hoe kunnen ze nu al aankondigen dat de scholen weer 8 juni helemaal open gaan? De proef is net een week bezig. Daar kun je toch niks zinnigs over zeggen?
Door naar andere landen te kijken in combinatie met de huidige positieve dagcijfers.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:46:16 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193209289
Griekenland gaat vanaf 15 juni open voor buitenlanders. Vanaf 1 juni hoeven mensen die de grenzen in de zuidelijke Balkan (Griekenland, Macedonië, Servië en Bulgarije) passeren niet meer in verplichte quarantaine. Ze hopen één dezer dagen ook met Roemenië tot een overeenkomst te komen.

Enige verplichting is het ondertekenen van een document waarop je aangeeft dat je vrij van symptomen bent, geen quarantaine opgelegd hebt gekregen en bekend bent met de risico's die reizen inhoudt en waar je je telefoonnummer achterlaat.

In Bulgarije gaan als de situatie in de komende twee weken niet ernstiger wordt op 1 juni ook de restaurants, kroegen en entertainmentzalen (arcades, bowlings, etc.) weer open en is het normale leven in principe weer terug, met wat beperkingen in aantal mensen per locatie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:49:12 #185
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193209314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:42 schreef Nielsch het volgende:
Hoe kunnen ze nu al aankondigen dat de scholen weer 8 juni helemaal open gaan? De proef is net een week bezig. Daar kun je toch niks zinnigs over zeggen?
Het is een politieke beslissing, geen medische.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:49:30 #186
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193209318
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Door naar andere landen te kijken in combinatie met de huidige positieve dagcijfers.
Buiten dat is 8 juni over drie weken en is de test dan al bijna een maand bezig.

Als je tegen die tijd met lage cijfers is het allemaal prima.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:53:35 #187
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193209384
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sommige willen hier gewoon echt niet aan. Die denken dat wij nul invloed hebben gehad op het verloop van de uitbraak en dat er zonder maatregelen precies hetzelfde was gebeurd.

Raar, maar waar.
We zullen nooit weten welke maatregelen echt hebben geholpen. Ik acht de kans persoonlijk vrij groot dat we ook op dit punt waren gekomen als we puur grote evenementen hadden afgeschaft. Dat, in combinatie met thuis werken waar mogelijk en minder gebruik van het OV. Kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk, maar er valt ook niet te bewijzen dat alle maatregelen nou echt noodzakelijk waren om op dit punt te geraken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193209500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:38 schreef hooibaal het volgende:
Halsema gaat voor Amsterdam misschien een ander, wat trager tijdspad volgen dan in de rest van het land om te voorkomen dat het een nieuwe besmettingshaard wordt:
[..]

1 juni gaat gewoon door geeft de woordvoerder aan. Dus niks aan de hand. :)
pi_193209534
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We zullen nooit weten welke maatregelen echt hebben geholpen. Ik acht de kans persoonlijk vrij groot dat we ook op dit punt waren gekomen als we puur grote evenementen hadden afgeschaft. Dat, in combinatie met thuis werken waar mogelijk en minder gebruik van het OV. Kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk, maar er valt ook niet te bewijzen dat alle maatregelen nou echt noodzakelijk waren om op dit punt te geraken.
Dit inderdaad. En het afstand houden misschien. Maar er is toch niet iemand die denkt dat door dat alleen de boodschappenkarretjes schoon te maken er een uitbraak in de supermarkten is voorkomen? :')

Parken zijn al wekenlang in de weekenden enorm druk, geen piek. In vele binnensteden enorm druk, geen piek. Supermarkten houd niemand zich aan de 1,5 meter geen piek en raken tientallen mensen de zelfde koelingen, producten etc en geen piek.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 mei 2020 @ 18:04:34 #190
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193209542
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We zullen nooit weten welke maatregelen echt hebben geholpen. Ik acht de kans persoonlijk vrij groot dat we ook op dit punt waren gekomen als we puur grote evenementen hadden afgeschaft. Dat, in combinatie met thuis werken waar mogelijk en minder gebruik van het OV. Kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk, maar er valt ook niet te bewijzen dat alle maatregelen nou echt noodzakelijk waren om op dit punt te geraken.
Klopt, maar wat jij zegt is heel wat genuanceerder.

Denk persoonlijk dat misschien niet alle maatregelen noodzakelijk waren, maar omdat men hier relatief laat ingreep kon men geen risico lopen door halve maatregelen te nemen. Als je naar de grafieken van het aantal IC opnames kijkt en vergelijkt met de op dat moment beschikbare capaciteit is het heel lang veels te spannend geweest. Er was geen ruimte voor het nemen van een risico.

Die ruimte is er nu weer wel en het is prima dat ze daar gebruik van willen maken. Hoop wel dat zij er bovenop zitten en het niet uit de hand laten lopen. Niemand staat de wachten op flinke verzwaring van de maatregelen als uiteindelijk de controle weer verloren wordt door het een of ander.

Verder me eens dat zoveel mogelijk thuiswerken, geen OV, thuisblijven bij de eerste klachten en geen grote (indoor) evenementen waarschijnlijk de maatregelen zijn die het meest effectief zijn.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 18:05:12 #191
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193209549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:03 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En het afstand houden misschien. Maar er is toch niet iemand die denkt dat door dat alleen de boodschappenkarretjes schoon te maken er een uitbraak in de supermarkten is voorkomen? :')
Plus dat het overal enorm druk zou zijn geweest de afgelopen weken, dus dan zou er allang een nieuwe piek zichtbaar hebben moeten zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 mei 2020 @ 18:08:04 #192
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193209588
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:03 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En het afstand houden misschien. Maar er is toch niet iemand die denkt dat door dat alleen de boodschappenkarretjes schoon te maken er een uitbraak in de supermarkten is voorkomen? :')
Sowieso vind ik het gek dat na 6 maanden nog steeds niet duidelijk is of men makkelijk besmet raakt door het aanraken van voorwerpen.

Denk dat de kans groter is dat ik door een wolk aerosols loop in de supermarkt dan dat ik iets oploop door een mandje vast te houden. Echter is daar nog steeds geen eenduidig wetenschappelijk antwoord voor.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 18:08:53 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193209601
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:03 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En het afstand houden misschien. Maar er is toch niet iemand die denkt dat door dat alleen de boodschappenkarretjes schoon te maken er een uitbraak in de supermarkten is voorkomen? :')

Parken zijn al wekenlang in de weekenden enorm druk, geen piek. In vele binnensteden enorm druk, geen piek. Supermarkten houd niemand zich aan de 1,5 meter geen piek en raken tientallen mensen de zelfde koelingen, producten etc en geen piek.
Winkelkarretjes schoonmaken etc is allemaal laaghangend fruit. Grote groepen mensen op een kleine ruimte zoals in overvolle kroegen en carnaval/wintersport zijn de katalysator geweest.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 18:09:31 #194
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193209612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:01 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

1 juni gaat gewoon door geeft de woordvoerder aan. Dus niks aan de hand. :)
en zal sowieso wel even duren voor het toerisme weer op het niveau van voor corona zit
pi_193209631
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We zullen nooit weten welke maatregelen echt hebben geholpen. Ik acht de kans persoonlijk vrij groot dat we ook op dit punt waren gekomen als we puur grote evenementen hadden afgeschaft. Dat, in combinatie met thuis werken waar mogelijk en minder gebruik van het OV. Kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk, maar er valt ook niet te bewijzen dat alle maatregelen nou echt noodzakelijk waren om op dit punt te geraken.
Waarschijnlijk met meer doden.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 18:11:45 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193209635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Winkelkarretjes schoonmaken etc is allemaal laaghangend fruit. Grote groepen mensen op een kleine ruimte zoals in overvolle kroegen en carnaval/wintersport zijn de katalysator geweest.
ik kwam vanmorgen tot de ontdekking dat "mijn" supermarkt ze dus niet meer schoonmaakt maar dat zag ik pas toen ik wegging
  dinsdag 19 mei 2020 @ 18:13:50 #197
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193209665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarschijnlijk met meer doden.
Misschien. Misschien niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193209677
Voortgezet onderwijs ook in juni.
Zag ik niet aankomen. De leraren ook niet, volgens mij.
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 mei 2020 @ 18:15:04 #199
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193209684
Dat verplicht een winkelwagen pakken vind ik één van de meest irritante maatregelen die de supermarkten/winkels hebben genomen.

Normaal heb ik een tas en scan ik alles met mijn telefoon en gooi het daarna meteen in mijn tas en raak ik dus alleen de producten aan die ik moet meenemen. Nu moet ik verplicht een winkelwagen pakken die ze de hele dag schoonmaken met één en hetzelfde doekje en waarbij ik mijn twijfels heb of het middeltje dat ze gebruiken sowieso al werkt tegen virussen :X
pi_193209703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:15 schreef Kyran het volgende:
Dat verplicht een winkelwagen pakken vind ik één van de meest irritante maatregelen die de supermarkten/winkels hebben genomen.

Normaal heb ik een tas en scan ik alles met mijn telefoon en gooi het daarna meteen in mijn tas en raak ik dus alleen de producten aan die ik moet meenemen. Nu moet ik verplicht een winkelwagen pakken die ze de hele dag schoonmaken met één en hetzelfde doekje en waarbij ik mijn twijfels heb of het middeltje dat ze gebruiken sowieso al werkt tegen virussen :X
*knip, feedback mag in feedback topic*

Dat jij netjes met je tasje werkt wil niet zeggen dat iedereen dat doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Evenstar op 19-05-2020 18:17:07 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')