MATTIEquote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:40 schreef engine het volgende:
[..]![]()
Private lease. Dat geklooi met die ouwe meuk wel zat. Zelf ook niet de ruimte of gereedschap om zelf onderhoud te doen.
Ja serieus! Er is een reden dat die krengen zo goedkoop zijnquote:
MAATquote:
Haha, ik wilde laatst nog voor een Franse auto gaan, een C4.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:42 schreef RTR het volgende:
[..]
Ja serieus! Er is een reden dat die krengen zo goedkoop zijn
Clio automaat is bv ook niet verkeerd.
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, ik wilde laatst nog voor een Franse auto gaan, een C4.
Nog geen 2 uur na het tekenen van de koopakte ¤250 betaald om van de aankoop af te komen!
Hij had maar 60 mille op de teller, maar na aanschaf kreeg ik te horen dat deze brikkies bij 80k al aardig op zijn; het motorblok raakt compleet versmeerd en je moet iets van ¤4000 betalen om het weer op te lappen.quote:
Zonde geld man maar beter dan zo'n money pit. Echt niet alle Franse auto's zijn slecht hoorquote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, ik wilde laatst nog voor een Franse auto gaan, een C4.
Nog geen 2 uur na het tekenen van de koopakte ¤250 betaald om van de aankoop af te komen!
Ja als ze allemaal kut waren zou je er niet zo veel van op de wegen zien, en ik heb ooit een 206'je van mijn ouders gekregen; ik vond het een vreselijke bak, maar eerlijk is eerlijk; hij heeft me nooit in de steek gelaten.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:56 schreef RTR het volgende:
[..]
Zonde geld man maar beter dan zo'n money pit. Echt niet alle Franse auto's zijn slecht hoor
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij had maar 60 mille op de teller, maar na aanschaf kreeg ik te horen dat deze brikkies bij 80k al aardig op zijn; het motorblok raakt compleet versmeerd en je moet iets van ¤4000 betalen om het weer op te lappen.
Ook de distributieketting is vaak snel aan vervanging toe, en dat kost zo'n ¤1500. Deze kan uitrekken of knappen.
Ik vond al dat de auto vrij zenuwachtig aanvoelde. Kan een verkeerde afstelling geweest zijn, maar het kan ook een teken zijn van een versleten distributieketting.
Eind vorige eeuw had ik regelmatig echt van die rammelende roestbakken die ik na een jaar naar de sloop kon brengen. (2x Alfa 33, een Ibiza met een Porsche-blok er in, een Kadett GSI enz.)quote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:02 schreef engine het volgende:
[..]
Moet je echt geluk bij hebben met oude auto's. Voordelig als je geluk hebt maar duur als je pech hebt en dan rij je alsnog in een oude bak rond die volgende week weer stil kan vallen.
Bij m'n vorige auto gehad... De frustratie iedere keer![]()
HOLD THE LINEquote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Eind vorige eeuw had ik regelmatig echt van die rammelende roestbakken die ik na een jaar naar de sloop kon brengen. (2x Alfa 33, een Ibiza met een Porsche-blok er in, een Kadett GSI enz.)
Met motoren heb ik ook veel pech gehad: een Kawasaki ZZR waarvan het blok ontplofte, idem met een Harley (maar die ontplofte gelukkig pas de dag na de verkoop), een Harley waarvan de gaskabel continu knapte, en een caféracer (Suzuki geloof ik) die ook een paar keer is stilgevallen (ben ff kwijt wat er ook al weer mee aan de hand was).
AltijdReadyquote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Eind vorige eeuw had ik regelmatig echt van die rammelende roestbakken die ik na een jaar naar de sloop kon brengen. (2x Alfa 33, een Ibiza met een Porsche-blok er in, een Kadett GSI enz.)
Met motoren heb ik ook veel pech gehad: een Kawasaki ZZR waarvan het blok ontplofte, idem met een Harley (maar die ontplofte gelukkig pas de dag na de verkoop), een Harley waarvan de gaskabel continu knapte, en een caféracer (Suzuki geloof ik) die ook een paar keer is stilgevallen (ben ff kwijt wat er ook al weer mee aan de hand was).
Ow, alleen de Virago heeft me nooit in de steek gelaten, maar daar schijn je als heteroseksuele man je niet echt op te kunnen vertonen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |