abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7954677
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Referendum waarschijnlijk

D'66 en standpunt = twee onmogelijke woorden in dezelfde zin

Nu even serieus over het standpunt van d66 Op http://www.d66.nl/documenten/tk/vp0206/verkiezingspamflet-1.html staat:
quote:
militair optreden van landen wijzen we af: duurzame veiligheid is alleen gewaarborgd in VN-verband.
Geen concreet standpunt over Irak, maar het bovenstaande klinkt ongeveer hetzelfde als het PvdA-standpunt, toch?
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 17 januari 2003 @ 16:51:19 #77
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_7954852
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:43 schreef Parabola het volgende:

Geen concreet standpunt over Irak, maar het bovenstaande klinkt ongeveer hetzelfde als het PvdA-standpunt, toch?

Ja, inderdaad.

Ik zou liever zien dat ze (PvdA ook) zouden zeggen dat ze 'bereid zijn in VN-verband 2 pingpong-tafels' te sturen, maar dat kun je misschien niet verwachten.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_7955148
Ik ben er nog niet uit. Ik stem liever D'66 dan PvdA, dat heeft in ieder geval nog iets liberaals. Ik weet alleen nog niet of ik het standpunt van D'66 ver genoeg vind gaan. Daar staat tegenover: de alternatieven zijn SP en Groenlinks. Word ik ook niet vrolijk van.

Ik ga er maar eens een weekend over slapen...

Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
  vrijdag 17 januari 2003 @ 17:07:42 #79
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7955153
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 09:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dit vind ik geen goed argument, alleen al om humanitaire redenen is ingrijpen gewenst. Hoeveel doden heeft hij al niet op zijn naam?
Of hadden we in Joegaslavie ook niet in moeten grijpen?

Ben wel van mening dat de oorlog pas mag beginnen na besluit van de VN. Jammer dat papa Bush 10 jaar geleden er niet een eind aan gemaakt heeft, had de wereld een hoop ellende en ergernissen gescheeld

Hoeveel onschuldige doden heeft Bush al niet op zijn naam dan? En waarom valt Amerika Noord-Korea en China dan niet aan? Zij zijn nog duizend maal erger dan Saddam, omdat zij het op relatief veel grotere schaal flikken. Noord-Korea heeft Goelag kampen die niet onder doen voor die van Stalin en Mao Zedong. In China krijg je in bepaalde provincies de doodstraf voor het stelen van een fiets. Politieke kritiek wordt ook met een kogel beloond. En zo kan ik nog lang genoeg doorgaan. Uiteraard is Saddam Hussein ook een grote dictator, maar daar is het Amerika niet om te doen, de bevolking, daar gooit Amerika rustig nog wat Daisy Cutters op. Ik heb een poos geleden een documentaire gezien over Amerika. Het land is bijna failliet, steeds meer (ook hoger opgeleide) mensen worden ontslagen, er is dus geld nodig. Bush gaat de binnenlandse problemen als volgt oplossen: Irak plunderen, de olie bezetten, een Trust vormen rondom de olie industrie en zo weer een rijk land worden. Ik kots op Amerika.
pi_7955247
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 17:07 schreef thetruth het volgende:

[..]

Hoeveel onschuldige doden heeft Bush al niet op zijn naam dan? En waarom valt Amerika Noord-Korea en China dan niet aan? Zij zijn nog duizend maal erger dan Saddam, omdat zij het op relatief veel grotere schaal flikken. Noord-Korea heeft Goelag kampen die niet onder doen voor die van Stalin en Mao Zedong. In China krijg je in bepaalde provincies de doodstraf voor het stelen van een fiets. Politieke kritiek wordt ook met een kogel beloond. En zo kan ik nog lang genoeg doorgaan. Uiteraard is Saddam Hussein ook een grote dictator, maar daar is het Amerika niet om te doen, de bevolking, daar gooit Amerika rustig nog wat Daisy Cutters op. Ik heb een poos geleden een documentaire gezien over Amerika. Het land is bijna failliet, steeds meer (ook hoger opgeleide) mensen worden ontslagen, er is dus geld nodig. Bush gaat de binnenlandse problemen als volgt oplossen: Irak plunderen, de olie bezetten, een Trust vormen rondom de olie industrie en zo weer een rijk land worden. Ik kots op Amerika.

Dit geeft een beetje weer hoe veel te veel VVD-ers reageren. In plaats van een partijgenoot met vragen te woord te staan, ratelen ze hun praatjes af waarom ze toch gelijk hebben. Ik moet tot mijn grote spijt opmerken dat de nuttige opmerkingen en antwoorden hoofdzakelijk van de linkse rakkers kwamen in dit topic. Aan de ene kant ben ik ze er dankbaar voor, aan de andere kant zit me dat helemaal niet lekker!
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
  vrijdag 17 januari 2003 @ 19:01:01 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_7957310
Oorlog tegen China beginnen? Permanente leden van de Veiligheidsraad tegen elkaar? Wat voor een suicidale mensen posten hier?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 17 januari 2003 @ 20:44:31 #82
44828 Martijn78
Solliciteren....
pi_7959369
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 17:14 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

Dit geeft een beetje weer hoe veel te veel VVD-ers reageren. In plaats van een partijgenoot met vragen te woord te staan, ratelen ze hun praatjes af waarom ze toch gelijk hebben. Ik moet tot mijn grote spijt opmerken dat de nuttige opmerkingen en antwoorden hoofdzakelijk van de linkse rakkers kwamen in dit topic. Aan de ene kant ben ik ze er dankbaar voor, aan de andere kant zit me dat helemaal niet lekker!

'K vind het jammer dat je de bovenstaande constatering hebt moeten doen... Ik denk dat oorlog in geen enkel geval een waarborg is voor fundamentele (goede) veranderingen. Verder heeft Nederland naar mijn idee geen enkel zwaarwegend belang om aan een oorlog tegen Irak deel te nemen. Jammer alleen dat Onze Minister van Buitenlandse Zaken (je weet wel: onze de Hoop - Scheffer) nog voor de Engelsen dat deden achter de VS stond.
Als je nu bv. kijkt naar Afghanistan: Nederland & Duitsland nemen daar het oppercomando van de troepen op zich. De Turkse generaal waarschuwde al dat de situatie behoorlijk aan het verslechteren is en dat er ongeregeldheden plaats kunnen vinden. Hebben wij weer: de Amerikanen trekken weg naar een ander gebied en wie mag et oplossen?? Degene die me dat nog es een keertje uit kan leggen.....
.... the old oracle said, "All things have two handles: beware of the wrong one." (Ralph Waldo Emerson)
pi_7963014
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 11:00 schreef SCH het volgende:
Ik geef aan dat ik pacifist ben - dat is mijn opvatting van het leven en hoe ik naar mensen en naar de wereld kijk. Ik verplicht niemand het ook te worden. Heel simpel gesteld geloof ik niet in iedere vorm van geweld omdat het altijd nieuw geweld uitlokt.
Heel mooi, maar laten we wel wezen: Saddam heeft al vele moorden op z'n geweten op zijn eigen bevolking. Geweld kan als zodanig gebruikt worden om de structuur te verbeteren van een land, dat zou ook het doel moeten zijn. Ik vermoed dat met slechts hulpverlening de burgerbevolking niet geholpen is. En het lijkt erop dat de bevolking niet in staat is om zelf structurele veranderingen te bewerkstelligen.

Ik weet niet of ik voor of tegen de evt oorlog moet zijn, het is duidelijk dat alles wat in de media komt onderdeel is van bepaalde strategieėn. Maar het hoe en wat nu werkelijk precies is, ik heb geen idee....

pi_7969866
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 17:14 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

Misschien zijn linkse 'rakkers' wat socialer dan rechtse?

Ik krijg eigenlijk wel een beetje medelijden met Rechtse_Mensen. Je zit met een behoorlijk moreel dilemma en je rechtse mede Fok!kers laten je in de kou staan. Je bent natuurlijk van harte welkom bij de (mijn) SP

Genoeg leedvermaak nu. Ik heb nog wel ergens een vriend die lokaal actief is bij de VVD. Ik zal hem het probleem is voorleggen. Misschien kent hij een VVD-kandidaat met een afwijkend standpunt, voor je voorkeursstem. Maar ik beloof niks.

Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_8045640
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 17:07 schreef thetruth het volgende:

[..]

ik had al gemeld dat ik dacht dat de reden was om
Irak binnen te vallen. n.l. de aandacht afleiden van de binnenlandse problematiek.

Verder ben je blijkbaar niet op de hoogte van wie de olieconsesies zijn in Irak, deze zijn in handen van Russische bedrijven (stond vorige week een artikel over in HP/deTijd). De VN zal deze consesies respecteren. Dus de VS zal daar weinig baat bij hebben, wel is het zo dat Irak waarschijnlijk uit de Opec stapt als de VN daar de boel opgeruimt heeft en dat is een goede zaak voor de VS en de rest van de Wereld omdat dan de monopoly positie van deze organisatie gebroken is.

Noem eens een paar voorbeelden van hoeveel mensen Bush afgeslacht heeft? Bush heeft nog maar weinig oorlogen gevoerd in zijn ambtstermijn.

Ben er ook niet voor om de VS kritiekloos te volgen maar ben wel voor een oorlog in Irak maar dan wel met goedkeuring van de VN.

PS: beetje late reactie, maar was er een paar dagen niet

[Dit bericht is gewijzigd door Chewie op 22-01-2003 13:32]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')